PDA

View Full Version : Mooiste gitaar van GitaarNet 2009!



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

RoelTM
4 november 2009, 09:37
We hebben nu (al) officieel het aantal deelnemers van vorig jaar geëvenaard. :cheerup:
Gefeliciteerd. :ok:

Comfortably Daniel
4 november 2009, 10:18
Ik zal er toch ook maar weer eentje neerzetten. Ben benieuwd.
http://img22.imageshack.us/img22/9048/dgstrat6.jpg

Mufftin
4 november 2009, 10:22
is het nu, hoe groter de foto hoe meer kans je maakt?

Mufftin
4 november 2009, 10:22
damn die gitaar van @groovieguitarguus is vet!

Rubster
4 november 2009, 11:14
Vette David Gilmour look-a-like strat! Vind zwarte strats met zwarte slagplaat en maple halzen te gek!

@Badman: Zou je wellicht mijn foto een kwartslag willen draaien? Hij staat gedraaid en komt eigenlijk wat minder mooi uit op die manier! Alvast bedankt

Comfortably Daniel
4 november 2009, 11:19
@ Deryck: Tjah...had deze foto nog staan en er zijn er meer die zo groot zijn. Zie het probleem niet zo trouwens.

@ Rubster: Look-a-like? :soinnocent:

Rubster
4 november 2009, 11:26
@ Deryck: Tjah...had deze foto nog staan en er zijn er meer die zo groot zijn. Zie het probleem niet zo trouwens.

@ Rubster: Look-a-like? :soinnocent:

Ja het zal toch niet de echte zijn?! ;)

Jasper.
4 november 2009, 11:29
@Daniel: Nou het is nu heel moeilijk om de foto in 1 keer te zien, moet je scrollen enz.
in imageshack ofzo kun je heel makkelijk de foto ietds kleiner maken zodat je de hele gitaar in 1 keer ziet.

FruscianteFan
4 november 2009, 11:39
Vette David Gilmour look-a-like strat! Vind zwarte strats met zwarte slagplaat en maple halzen te gek!
Ik vind de gelijkenis met dhr. Gilmour anders helemaal niet zo groot.

Orbis
4 november 2009, 11:47
@Badman: Zou je wellicht mijn foto een kwartslag willen draaien? Hij staat gedraaid en komt eigenlijk wat minder mooi uit op die manier! Alvast bedankt

Same here! :seriousf:

@FruscianteFan: de Strat lijkt toch stevig op die van Gilmour? Zwart met zwarte pickguard, vrij donkere maple hals. Sterker nog, volgens mij is dit gewoon een signature ;)

tidalwave_sideburns
4 november 2009, 11:49
Ik vind die van Barno tot nu toe de allermooiste. Er komt eigenlijk niet eens iets echt in de buurt.

Henri H
4 november 2009, 11:51
Jawel..... ;) :soinnocent:

Badman
4 november 2009, 11:53
Vette David Gilmour look-a-like strat! Vind zwarte strats met zwarte slagplaat en maple halzen te gek!

@Badman: Zou je wellicht mijn foto een kwartslag willen draaien? Hij staat gedraaid en komt eigenlijk wat minder mooi uit op die manier! Alvast bedankt

Komt voor elkaar!

http://s403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/Gitaarnet2009/

Badman
4 november 2009, 11:55
Ik vind die van Barno tot nu toe de allermooiste. Er komt eigenlijk niet eens iets echt in de buurt.

Twee keer winnen is trakteren, dat was ik vergeten in het reglement ;)

McVenco
4 november 2009, 11:56
@Daniel: Nou het is nu heel moeilijk om de foto in 1 keer te zien, moet je scrollen enz.

Nergens last van hoor, plaatje heeft zelfs nog ruimte over op mijn scherm... ;)

Orbis
4 november 2009, 11:57
Komt voor elkaar!

http://s403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/Gitaarnet2009/

Zou je die van mij ook even recht kunnen zetten? Alvast bedankt.

schizo910
4 november 2009, 11:58
Ik vind die van Barno tot nu toe de allermooiste. Er komt eigenlijk niet eens iets echt in de buurt.


Bewijst maar weer eens dat smaken verschillen...

Comfortably Daniel
4 november 2009, 12:06
@Daniel: Nou het is nu heel moeilijk om de foto in 1 keer te zien, moet je scrollen enz.
in imageshack ofzo kun je heel makkelijk de foto ietds kleiner maken zodat je de hele gitaar in 1 keer ziet.

Ok...je hebt wel gelijk. Ik heb 'm even aangespast. ;)

Kim Wilson
4 november 2009, 12:26
Bewijst maar weer eens dat smaken verschillen...
Nou, ik vind die van Barno ook wel één van de kanshebbers, hoor. Na die van mij, uiteraard. :cooler:

barno
4 november 2009, 12:27
Twee keer winnen is trakteren, dat was ik vergeten in het reglement ;)

thx sideburns en kimwilson

at badman, daar komt ge nu mee af ... :)

enfin, geen probleem, dat trakteren, met die enorme som geld die er te winnen valt maar die ook niet in het reglement staat moet dat lukken;)

Watte?
4 november 2009, 12:44
Om verdere van deze zinloze forumbevuiling tegen te gaan --> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126024
te omslachtig ....

Dancing Lobster
4 november 2009, 12:56
te omslachtig ....

Maak dan een nieuw topic aan in plaats van dit topic te vervuilen... :crazyhappy:

Martijn-w
4 november 2009, 13:11
Er gaat wel een guttlin winnen, maar niet die van barno ;)

Ash ketchum
4 november 2009, 13:19
Er gaat wel een guttlin winnen, maar niet die van barno ;)

Hmmm, ergens wint hij toch wel, aangezien het zijn product is ;)

Badman
4 november 2009, 13:32
Enorme som geld of een leuke gitaar? hmmmm... Mss moet ik eens beginnen denken aan sponsorgeld van Gibson of Fender :D

Rene88
4 november 2009, 13:36
Ik kan geen goede foto schieten, mijn gitaar is zo schoon dat er overal vervelende reflecties op komen :crazyhappy:

Kim Wilson
4 november 2009, 13:41
Dan moet je zorgen dat je je flitser iig niet hoeft te gebruiken. Het is momenteel helaas niet het mooiste weer om foto's te maken. Mijn foto is binnen gemaakt, vlakbij het raam, op een zonnige dag. Dan heb je één van de mooiste lichtbronnen. Binnen foto's maken met bewolkt weer gaat bijna niet, en je neemt hem nu ook niet effe mee naar buiten. Als je toch foto's gaat maken, zorg er dan in elk geval voor dat je niet recht voor de gitaar gaat staan met je camera.

Chris Winsemius
4 november 2009, 13:43
zou 1 van mijn gitaren kans maken?
heb al wat prachtige planken voorbij zien komen!

Hendriks
4 november 2009, 13:50
zou 1 van mijn gitaren kans maken?
heb al wat prachtige planken voorbij zien komen!

Denk aan de Olympische gedachte Chris, die esquire maakt vast een goede kans, in ieder geval bij mij.

Daan_B
4 november 2009, 14:06
Ik kan geen goede foto schieten, mijn gitaar is zo schoon dat er overal vervelende reflecties op komen :crazyhappy:

Dude, dan moet je nodig meer gaan spelen!:ok:

Rene88
4 november 2009, 15:08
Dan moet je zorgen dat je je flitser iig niet hoeft te gebruiken. Het is momenteel helaas niet het mooiste weer om foto's te maken. Mijn foto is binnen gemaakt, vlakbij het raam, op een zonnige dag. Dan heb je één van de mooiste lichtbronnen. Binnen foto's maken met bewolkt weer gaat bijna niet, en je neemt hem nu ook niet effe mee naar buiten. Als je toch foto's gaat maken, zorg er dan in elk geval voor dat je niet recht voor de gitaar gaat staan met je camera.


Ik heb de flitser al uitstaan, dat zorgde al voor betere kwaliteit, had al wat mooie foto's en toen ik ze op mijn pc bekeek zag ik pas dat er een grote reflectie van een lichtkoepel in zat. Niet om aan te zien :crazyhappy:

Probeer van de week nog wel wat, zit nu toch thuis met blaasontsteking, dus tijd zat.

@ Daan: Ik moet er inderdaad meer op spelen :blast:

Mukkez
4 november 2009, 15:34
Doet Jay niet meer mee? Hij heeft z'n foto's verwijdert (post 55).

Dat zou ik erg jammer vinden, dat was namelijk mijn favoriet :chicken:

RoelTM
4 november 2009, 15:41
Doet Jay niet meer mee? Hij heeft z'n foto's verwijdert (post 55).

Dat zou ik erg jammer vinden, dat was namelijk mijn favoriet :chicken:
Zeker een favoriet, maar ik denk dat de foto's al en de grote verzamelmap zitten van TS.

Badman
4 november 2009, 15:47
Doet Jay niet meer mee? Hij heeft z'n foto's verwijdert (post 55).

Dat zou ik erg jammer vinden, dat was namelijk mijn favoriet :chicken:

Jay doet nog altijd mee, maar hij gaat nieuwe foto's maken van z'n inzending. Meer mag ik niet zeggen ;)

j3r03n
4 november 2009, 17:04
Meer mag ik niet zeggen ;)
Dat belooft niet veel goeds voor de andere deelnemers...:soinnocent:

Mukkez
4 november 2009, 17:20
Oh oke. Ik zag 'm ook al niet in de grote verzamelmap dus vandaar.

Alleen maar goed nieuws dus =P

schizo910
4 november 2009, 17:25
Morgen maar eens proberen een foto te schieten van een van mijn plankies...

Pirate
4 november 2009, 20:14
ik zal toch niet winnen maar niet geschoten is altijd mis :P

deze foto voor de inzending:
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai004.jpg

detail:
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai019.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai027.jpg

Thijssie06
4 november 2009, 20:25
Hey Yo, Wie niet waagt? ... idd

Ik heb in ieder geval al één stem, toch Budje? ;) ;) :rockon:

Minos Bueno Gitarra, Capice?

http://img26.imageshack.us/img26/4272/dsc58282v.jpg

Wacht Wacht..........
................
............
........
....
..

Als je langer blijft kijken word hij steeds mooier :)

Dancing Lobster
4 november 2009, 21:08
ik zal toch niet winnen maar niet geschoten is altijd mis :P

deze foto voor de inzending:



Ik zal niet winnen zegt ie dan, is nog zon mooie plank ;)
Die komt zeker in mijn top 10 :ok:

michi3l
4 november 2009, 21:27
ik zal toch niet winnen maar niet geschoten is altijd mis :P

deze foto voor de inzending:
...
.
.
.


Prachtig exemplaar!...
maar linkshandig :chicken:
Kan je weinig aan doen, maar ik vind het er toch altijd zo raar uitzien. Verder een prachtplank

ernyfender
4 november 2009, 22:08
Super leuke wedstrijd Badman!!! Ik kijk elke dag voor nieuwe bijdragen....
Aan de reacties te zien zie ik drie stromingen :
- traditioneel, dus veel zichtbaar hout met af en toe nog een sunburst;
- modern, met veel blitse vormen....
- de vintage stroming.... Qua aantal blijven ze nog wat achter, maar wel relatief veel positieve reacties....

Ik hoor tot de 1e (traditionele) categorie, met veel "hout", dus nog maar een paar extra foto's !!! (inzending reeds op pagina 30 geplaatst)

http://i961.photobucket.com/albums/ae95/ernyfender/DSC_0003_01.jpg

http://i961.photobucket.com/albums/ae95/ernyfender/DSC_0013_01.jpg

Orgasmocaster
4 november 2009, 22:11
Erny heeft mijn stem!!!
mijn favoriet zo ver!

MVK
4 november 2009, 22:24
Hallo allemaal, ik heb me speciaal voor deze gelegenheid geregistreerd. Ik kijk hier wel eens rond maar heb me nog nooit aangemeld. Bij deze dus.

Mijn inzending, sommigen zullen deze gitaar wel herkennen ;)
http://i185.photobucket.com/albums/x126/niekb/gitaarnetmooistegitaar.jpg

Liquid_Metal
4 november 2009, 22:28
@Erniefender: het is dat ik slagplaten zo lelijk vind, maar die gitaar vind ik er echt heel goed uitzien! Mahonie en flame maple right? Zal vast ook fantastisch klinken!

groovieguitarguus
4 november 2009, 22:38
@Erniefender...: Hele mooie (super)Strat! Gaaf!
Is die hals nu gelijmd, of zit die hals zo retestrak in de pocket?

ernyfender
4 november 2009, 22:58
@Erniefender: het is dat ik slagplaten zo lelijk vind, maar die gitaar vind ik er echt heel goed uitzien! Mahonie en flame maple right? Zal vast ook fantastisch klinken!

Bedankt !! Quilted maple op mahonie. Enige nadeel van de mahonie is het wat hogere gewicht. Tja, en die slagplaat... op een strat zit ie nou eenmaal en weghalen is geen optie met dat gat eronder....
Over de klank : Door de set neck van dit model (dus geen geschroefde hals) heb je in theorie een betere klankoverbrenging van hals naar body. Hij klinkt van al mijn strats het meest als een fender (met de fender "bellen en rinkels") met toch een bovengemiddeld strak laag. Een strat met veel mogelijkheden dus, zeker ook door de dubbele (schakelbare) single coils in de brugpositie (extra schakelaartje). Ik heb hem destijds primair voor de "looks" gekocht, maar als bonus klonk ie beter dan alle strats die ik bezit/bezeten heb....


Vandaag 22:38
groovieguitarguus @Erniefender...: Hele mooie (super)Strat! Gaaf!
Is die hals nu gelijmd, of zit die hals zo retestrak in de pocket?

Die hals is inderdaad gelijmd. Het is een set neck stratocaster die de Fender Custom Shop eind jaren 80/begin jaren 90 in beperkte oplage heeft gemaakt (in een aantal kleurstellingen, waaronder deze). Het blijft wel maf, een gelijmde hals op een Fender en geeft mij nog altijd het gevoel dat "als er wat mis gaat met mijn hals", ik hem niet zomaar even kan vervangen.... Onzin natuurlijk, want dat kan op de meeste gitaren niet....

Martijn-w
5 november 2009, 00:08
Hallo allemaal, ik heb me speciaal voor deze gelegenheid geregistreerd. Ik kijk hier wel eens rond maar heb me nog nooit aangemeld. Bij deze dus.

Mijn inzending, sommigen zullen deze gitaar wel herkennen ;)
http://i185.photobucket.com/albums/x126/niekb/gitaarnetmooistegitaar.jpg

Gitaar van niek b! Overigens niet mijn smaak, maar wel tof om hier "gitaarnet gitaren" tegen te komen.

Saf
5 november 2009, 00:19
zijn toch allemaal gitaarnet gitaren?

niekb
5 november 2009, 01:44
Hallo allemaal, ik heb me speciaal voor deze gelegenheid geregistreerd. Ik kijk hier wel eens rond maar heb me nog nooit aangemeld. Bij deze dus.

Mijn inzending, sommigen zullen deze gitaar wel herkennen ;)


En of ik 'r herken! De zwarte dame :lp:
Die nieuwe pics doen het goed of nie dan.


Ik ben nog druk bezig met mijn inzending, hopelijk krijg ik m af voor de sluitingsdatum..
Mooie deadline dacht ik zo.

eazy G
5 november 2009, 02:04
1974 Gibson ES 355 td
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/65/l_8f84305f93aa401d8b0252b77d467eb4.jpg

Pepe
5 november 2009, 02:22
Daar hoort eigenlijk een varitone op, dat maakt het af he? Repaint? Either way, top tien materiaal.

vulvasonic
5 november 2009, 05:37
HALLELUJAH!!!
Die kleur heeft haar er niet minder aantrekkelijk op gemaakt (zachtjes uitgedrukt...). Wat een schoonheid. En welk een opwelling van GAS gaat me hierdoor, op zeer onverwachte, doch onbehoorlijk dwingende wijze, volledig het hoofd op hol brengen, voor (naar ik vrees) lange tijd. Je wordt bedankt, verdomme!!!

Enfin, met enige weerzin voel ik me gedwongen deze gitaar op te nemen in de hogere regionen van mijn top 10. Tegenover zoiets sta ik machteloos.
:lovelove:

budje
5 november 2009, 07:05
Hey Yo, Wie niet waagt? ... idd

Ik heb in ieder geval al één stem, toch Budje? ;) ;) :rockon:

Minos Bueno Gitarra, Capice?

http://img26.imageshack.us/img26/4272/dsc58282v.jpg

Wacht Wacht..........
................
............
........
....
..

Als je langer blijft kijken word hij steeds mooier :)

Dude! Dude! Dat is de met hard volume goed zingende Gumika! Laat je niets vertellen over die gitaar, die is echt goed! Tuurlijk heb je mijn stem ;) hoe vind je de vervanging? (mijn inzending) die heeft een traditioneler geluid, dat kan je wel zien :cheerup: Mooie foto's!

Hiro
5 november 2009, 07:38
ja das een mooi ding thijs :)

Alleen een babyblauwe es 335? brrrr ijskoud

Thijssie06
5 november 2009, 09:13
wauw, je vervanger is niet mis bud, ook weer lekker ..... apart, hele toffe gitaar, maar die headstock :stop:..... ;) :sssh::rockon:

barno
5 november 2009, 09:37
at easy G: zie ik daar binding in f-gaten? geschilderd of echt?
en idd: dat lichtbllauw staat deze 335 geweldig sexy

Kim Wilson
5 november 2009, 10:06
Ik vind hem wel aardig (sowieso vind ik hollow's mooi), maar ik vind hem niet buitengewoon. Na Mario's prachtige woorden heb ik hem nog eens uitvoerig bekeken, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik qua hollowbody's een andere smaak heb. Maar dat geeft verder niet, ik kan me goed voorstellen dat anderen hem wel helemaal geweldig vinden.

Arjan12
5 november 2009, 10:10
Ik zou hem waarschijnlijk mooier vinden als het een betere foto was.

Nicks
5 november 2009, 10:55
Ibanez' gitaar is als Picasso, prachtig en erg bedacht maar volgens mij weinig gewaardeerd hier ;)
Ik twijfel tussen die of die van orgasmocaster. Maar aangezien hij al een zwembad heeft gun ik het hem niet :p
...ok nu zie ik ook nog die bladmetalen strat....*GAS*

FruscianteFan
5 november 2009, 11:06
Ik vind die ES-335 wel iets hebben. Ik krijg er een beetje mediterrane (of Canarische) designer-associaties bij, ik kan dat alleen totaal niet plaatsen in het domein van een gitaar. Heel vreemd.

Ik heb in ieder geval talloze schoonheden voorbij zien komen. Denk dat ik dit jaar wel mijn stem ga uitbrengen. Ik hoop het in ieder geval voor de eigenaar van de Godin.

Ace 1.15.19
5 november 2009, 13:02
Hey Yo, Wie niet waagt? ... idd

Ik heb in ieder geval al één stem, toch Budje? ;) ;) :rockon:

Minos Bueno Gitarra, Capice?

(foto geknipt)

Als je langer blijft kijken word hij steeds mooier :)
Ik heb een soortgelijke gitaar. Ook een Gumika, maar met een TOM-brug. Verder heb ik hem compleet gereviseerd omdat die van mij in super slechte staat was. Bijna alles was kapot, nu scheurt hij als een gek! :ok:

schizo910
5 november 2009, 14:59
http://img39.imageshack.us/img39/8155/schizogretsch6120.jpg (http://img39.imageshack.us/i/schizogretsch6120.jpg/)

Beetje bout foto, het licht werkt niet echt mee :(

Ace 1.15.19
5 november 2009, 15:05
Ik vind het een goede foto. Nice background too. ;)

schizo910
5 november 2009, 15:11
Ik vind hem zelf wat te korrelig (geen goed licht) Waardoor de mooie glans en stripe van de body niet helemaal overkomt... Maar ach.. ik neuk miertjes...

Quicksilver
5 november 2009, 15:14
Ik vind hem zelf wat te korrelig (geen goed licht) Waardoor de mooie glans en stripe van de body niet helemaal overkomt... Maar ach.. ik neuk miertjes...

Dan heb je een kleintje.

Tankman
5 november 2009, 15:15
Of een hele grote mier....

Orgasmocaster
5 november 2009, 16:48
Maar aangezien hij al een zwembad heeft gun ik het hem niet :p

Oi! dat is dus absoluut geen status symbool waar ik woon... tenzij je liever in het gras rollebolt met 45 graden...

Jay75
5 november 2009, 17:43
Oi! dat is dus absoluut geen status symbool waar ik woon... tenzij je liever in het gras rollebolt met 45 graden...

Maar wel stiekem op iedere foto zetten met een gitaar erbij he ;)

hehe Geintje he, ik weet wel dat de lichtval daar het beste is! :)

Hey maar kan jij geen gitaren gaan verschepen vanuit jou?
Sommige USA dealers sturen niks buiten de states, maar dan stuur ik het naar jou, dan stuur jij het door....kan je een mooi handeltje van maken? TOCH??

Orgasmocaster
5 november 2009, 17:48
Maar wel stiekem op iedere foto zetten met een gitaar erbij he ;)

hehe Geintje he, ik weet wel dat de lichtval daar het beste is! :)

ja, afhankelijk van de tijd van de dag...:)



Hey maar kan jij geen gitaren gaan verschepen vanuit jou?
Sommige USA dealers sturen niks buiten de states, maar dan stuur ik het naar jou, dan stuur jij het door....kan je een mooi handeltje van maken? TOCH??

heb daar over nagedacht, maar heb ik momenteel niet genoeg tijd voor ;)

telecastermaster
5 november 2009, 18:03
heb daar over nagedacht, maar heb ik momenteel niet genoeg tijd voor ;)

Je bedoelt natuurlijk te zeggen: dat levert niet genoeg op....;)

budje
5 november 2009, 18:14
Ik heb een soortgelijke gitaar. Ook een Gumika, maar met een TOM-brug. Verder heb ik hem compleet gereviseerd omdat die van mij in super slechte staat was. Bijna alles was kapot, nu scheurt hij als een gek! :ok:

Deze (mijn ex-gitaar) heeft een neckthrough constructie ook. 't is een echt beest!

Ace 1.15.19
5 november 2009, 18:21
Deze (mijn ex-gitaar) heeft een neckthrough constructie ook. 't is een echt beest!
Die van mij heeft een geschroefde hals. Volgens mij zijn de meeste Gumika's en soortgelijke gitaren neck-through. Het enigste wat er nog orgineel aan is bij mij is het hout, de neckplate en de brug. De rest alles nieuw! Staat nog een topic van online over de verbouwing.

Quicksilver
5 november 2009, 18:27
Hier komt straks misschien een heuse Jackson RR24 te staan hè, dan kan ik nog serieus meedoen met de competitie ook!

Van Dattum
5 november 2009, 20:20
En dit is mijn mooiste..... Mijn Bailey Build Your Own! Plays like heaven, screams like the devil......

http://i62.photobucket.com/albums/h104/hertog01/PB050034.jpg

Kim Wilson
5 november 2009, 20:30
Oei, ik ben niet zo van de powerstrats, maar deze is toch wel errug mooi hoor! :ok:

Steven Otto
5 november 2009, 20:39
Oei, ik ben niet zo van de superstrats, maar deze is toch wel errug mooi hoor! :ok:

Eensch, alleen de headstock vind ik er niet zo erbij passen

Quicksilver
5 november 2009, 21:00
Eensch, alleen de headstock vind ik er niet zo erbij passen

Dubbel eensch. :gitarist:

michi3l
5 november 2009, 21:47
Prachtig ding zeg, is dat een wilkinson brug?

Van Dattum
5 november 2009, 21:59
Jep, een VS100. Fantastisch in combi met een LSR roller nut en Sperzels!:rockon:

geert1976
5 november 2009, 22:59
onbekend maakt onbemind, maar dit is mijn inzending:

Mijn Arnold Hoyer:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-39.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-35.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-30.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-35.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-24.jpg

eazy G
5 november 2009, 23:03
Daar hoort eigenlijk een varitone op, dat maakt het af he? Repaint? Either way, top tien materiaal.

sure repaint..
tsja een varitone... nee, ben meer een monoman..


at easy G: zie ik daar binding in f-gaten? geschilderd of echt?
en idd: dat lichtbllauw staat deze 335 geweldig sexy

ja er zitten idd bindingen in de f-gaten.
maar de kleur van de gitaar komt niet echt helemaal goed door op de foto.
De kleur is niet echt licht/babyblauw, het zit meer tussen blauw en groen in.
bijna Turquoise ofzo. Maar uhm t is geen 335 maar een 355 ;)

vulvasonic
5 november 2009, 23:04
Je gitaren maken meer indruk op me dan je inrichting.
:soinnocent:

eazy G
5 november 2009, 23:04
vet ding die hoyer...

eazy G
5 november 2009, 23:07
Je gitaren maken meer indruk op me dan je inrichting.
:soinnocent:

Nouja die kachel past wel heel erg goed bij die gitaar eigenlijk.....

vulvasonic
5 november 2009, 23:13
Nouja die kachel past wel heel erg goed bij die gitaar eigenlijk.....

Wat een subtiele manier om te zeggen dat je die gitaar ziet als een stuk brandhout... :seriousf:

Midwolda
5 november 2009, 23:14
Nouja die kachel past wel heel erg goed bij die gitaar eigenlijk.....

Die opmerking had ik eerder van Macwilliams verwacht! :D

geert1976
5 november 2009, 23:15
Je gitaren maken meer indruk op me dan je inrichting.
:soinnocent:

tja smaken verschillen, maar is allemaal wel van goed hout gemaakt:soinnocent:

HUESSEN
5 november 2009, 23:16
Je gitaren maken meer indruk op me dan je "inrichting."
:soinnocent:


een inrichting heet tegenwoordig "woonzorg complex"

geert1976
5 november 2009, 23:19
een inrichting heet tegenwoordig "woonzorg complex"

Hé, ik ben nog niet zo oud als veel van mijn gitaren:seriousf:

zullen we het over de Hoyer hebben, of ben ik beland bij RTL4 "Eigen huis en puin":???:

sjaak1990
5 november 2009, 23:22
Prachtig Van Dattum, jammer van de actieve pups. Niet qua uiterlijk maar de klank :) sowieso in mijn voorlopige top 3

HUESSEN
5 november 2009, 23:27
tja smaken verschillen, maar is allemaal wel van goed hout gemaakt:soinnocent:


Louis Treize??..................... tenminste, dat zei ze. (Jacobse en van Es)




zal er mee ophouden

Funkblaster
5 november 2009, 23:39
http://i12.photobucket.com/albums/a247/mhandlogten/SP_A0012nieuw.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a247/mhandlogten/DSC_0019.jpg

Duesenberg Starplayer TV uit 2007

Martijn-w
5 november 2009, 23:43
Hell Yeah, de derde Guttlin die mee doet!

http://i35.tinypic.com/2lk4dug.jpg

geert1976
5 november 2009, 23:49
Hell Yeah, de derde Guttlin die mee doet!

http://i35.tinypic.com/2lk4dug.jpg

kijk, mooi eigenwijs ding met karakter, daar houd ik van:cheerup:

mikeyaxeman
5 november 2009, 23:51
Laatste twee geposte gitaren zijn erg mooi!:ok:

Orbis
5 november 2009, 23:58
Inderdaad, eindelijk weer eens twee mooie semi-hollows, en ze zijn ook gelijk bruut mooi! Top 10 materiaal, wat mij betreft.

Ash ketchum
5 november 2009, 23:59
En dit is mijn mooiste..... Mijn Bailey Build Your Own! Plays like heaven, screams like the devil......

http://i62.photobucket.com/albums/h104/hertog01/PB050034.jpg

Nice guitar! Deze krijgt zeker een stem van mij!

barno
6 november 2009, 00:33
mooie gitaar Martijn (euh, what can I say ... ) :)
hoge Guttlindensiteit in dit topic

j3r03n
6 november 2009, 00:40
De eerste Duesenberger! Hopelijk komen er nog meer, want ze zijn mooooi!

Funkblaster
6 november 2009, 00:47
De eerste Duesenberger! Hopelijk komen er nog meer, want ze zijn mooooi!

Stemmen he...:soinnocent:

Ace 1.15.19
6 november 2009, 00:50
mooie gitaar Martijn (euh, what can I say ... ) :)
hoge Guttlindensiteit in dit topic
Je wordt goed vertegenwoordigd Barno. :ok: Keep it going!

vulvasonic
6 november 2009, 00:53
De eerste Duesenberger! Hopelijk komen er nog meer, want ze zijn mooooi!

Zeker!
En met name het hier getoonde exemplaar stijft me op naar grote hoogte.

barno
6 november 2009, 01:01
De eerste Duesenberger! Hopelijk komen er nog meer, want ze zijn mooooi!

ik ben ook nogal een Duesy fanatic. Er zijn er nog mooiere imo maar deze zwarte heeft class allover.

Kim Wilson
6 november 2009, 08:18
Die oranje Guttlin!!! :crazyhappy:

Zeker weten één van mijn favorieten! En die Duesenberg ook, wat een mooi ding! Die twee komen waarschijnlijk wel in mijn top 10. :ok:

Hiro
6 november 2009, 08:28
die Duesenberger is gaaf zeg :cooler:

Van Dattum
6 november 2009, 08:41
Prachtig Van Dattum, jammer van de actieve pups. Niet qua uiterlijk maar de klank :) sowieso in mijn voorlopige top 3

Thnx! En met de klank is niks mis! SL20-setje! Als het goed genoeg is voor Luke......

Rubster
6 november 2009, 10:16
Thnx! En met de klank is niks mis! SL20-setje! Als het goed genoeg is voor Luke......

Vind ook dat een hoop mensen EMG afkraken omdat ze een steriele sound hebben en weinig levendig zijn, maar aan de andere kant; ze zijn gewoon voor bepaalde sounds echt super.
Heb een Tokai/Fender Strat met EMG SA's. Gebruik heel vaak een cleane sound met chorus en delay en daarnaast een vloeiende leadsound. Ik zou geen betere pickup weten die deze geluiden goed laat uitkomen, het lukt me namelijk niet met mijn andere strat met passieve elementen.

Mooie gitaar trouwens!

RUIS
6 november 2009, 11:09
http://img214.imageshack.us/img214/3670/bbgn900.jpg

Een flitsloze foto van de bas die ik al eerder postte.

barno
6 november 2009, 11:25
mooie foto Ruis, mooie bas!

Funkblaster
6 november 2009, 12:25
supergave bas!

j3r03n
6 november 2009, 13:53
Wauw veel beter dan de vorige foto :) Mooie kleur inderdaad. Misschien ga ik op een basgitaar stemmen :soinnocent:

schizo910
6 november 2009, 14:04
Inderdaad, eindelijk weer eens twee mooie semi-hollows, en ze zijn ook gelijk bruut mooi! Top 10 materiaal, wat mij betreft.

Je doet net alsof er nauwelijks semi's gepost worden... van de laatste 5 inzendingen (voor jou post) is er maar 1 massief! :o

barno
6 november 2009, 14:15
Je doet net alsof er nauwelijks semi's gepost worden... van de laatste 5 inzendingen (voor jou post) is er maar 1 massief! :o

ff teruggescrold en waw; die Gretsch is wel een lookerrr! mag voor mij hoog eindigen

Valoosj
6 november 2009, 14:21
Mijn Les Paul, na 9 maanden werken is ze eindelijk af!
Al meteen mee gegigd en de nodige complimenten ivm looks en sound mogen ontvangen.

http://i297.photobucket.com/albums/mm227/ValoosjFX/Les%20Paul/DSC02244.jpg

Kakihara
6 november 2009, 14:26
Mijn Les Paul, na 9 maanden werken is ze eindelijk af!
Al meteen mee gegigd en de nodige complimenten ivm looks en sound mogen ontvangen.

http://i297.photobucket.com/albums/mm227/ValoosjFX/Les%20Paul/DSC02244.jpg

Die complimenten over de looks zijn in ieder geval al zeer terecht! Eén van de mooiste Les Pauls die ik hier de laatste tijd heb zien voorbijkomen.

j3r03n
6 november 2009, 14:27
Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je:mad:

fubarshreds
6 november 2009, 14:29
allemaal dezelfde soorten gitaren en maar 3 gibson sg's. Daar zit zeker een winnaar tussen, vast die vage gast met die gebroken snaren!

mwah.. gibson SG idd hele mooie gitaar, maar stiekum blijf ik flying V het geilste vinden, vooral zoals die van alexi laiho <3.. simpel, maar oh zo vet:lovelove:

en ik heb hier ook al een paar hele mooie V's gezien:ok:

Valoosj
6 november 2009, 14:32
Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je:mad:

Dankjewel! Kakihara, jij ook bedankt.

Orbis
6 november 2009, 14:34
Je doet net alsof er nauwelijks semi's gepost worden... van de laatste 5 inzendingen (voor jou post) is er maar 1 massief! :o

Nee, ik bedoelde te zeggen dat semi's mij normaal gesproken niks doen. De Duesenberg en Guttlin daarentegen wel, ondanks de semi-heid.

Eomer
6 november 2009, 14:37
Hierbij de mijne!

http://i689.photobucket.com/albums/vv259/eomer1/Mooiste2.jpg

Unne RAN...

schizo910
6 november 2009, 14:37
Nee, ik bedoelde te zeggen dat semi's mij normaal gesproken niks doen. De Duesenberg en Guttlin daarentegen wel, ondanks de semi-heid.

Aha, duidelijk! :)

Over de Guttlins ben ik nog niet uit... (sorry Barno) Ik vind ze qua looks enorm mooi en qua vorm spuuglelijk tegelijkertijd :o
Ik weet ook niet of dat nu een compliment is of juist niet, vooralsnog nijg ik iets meer naar compliment...

McVenco
6 november 2009, 14:46
stiekum blijf ik flying V het geilste vinden, vooral zoals die van alexi laiho

Da's geen Flying V, maar een Jackson Randy Rhoads model.

Jackson RR24 (http://www.reverb-store.co.uk/images/large/m1006-20081124-111350-p0.jpg)

Flying V (https://www.audiolinks.com/tek9/images/products/GibsonV.jpg)

fubarshreds
6 november 2009, 14:53
Da's geen Flying V, maar een Jackson Randy Rhoads model.

Jackson RR24 (http://www.reverb-store.co.uk/images/large/m1006-20081124-111350-p0.jpg)

Flying V (https://www.audiolinks.com/tek9/images/products/GibsonV.jpg)

*schaamt zich diep* xD
idd.. gelijk hebje, (het is nog vroeg :soinnocent:) ik doelde iig op de Jackson, hoewel flying V alsnog heel tof is daar niet van:cooler:

ccc
6 november 2009, 15:16
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/GetAttachmentaspx-1.jpg

Ik moet jullie toch niet zeggen wat het is, zeker ?

Ik kreeg een mailtje van iemand die wou weten wat mijn inzending was :
bij deze dus de gitaar in volle glorie:

Het is de rechtse Hamer Newport Korina

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/DSC00669.jpg

Hiro
6 november 2009, 15:33
@ccc ik vind de vorm op de eerste foto beter uitkomen dan de totale, dus heel mooi gefotografeerd!

richwoodplayer
6 november 2009, 15:47
ik zet mijn gibson weer in!

aangezien ik die persoonlijk het mooiste vind van de gitaren die ik heb:D

http://img15.imageshack.us/img15/1166/dsc02020f.jpg

vulvasonic
6 november 2009, 16:10
Inderdaad. Goed dat je me zo helpt herinneren, want ook deze bas hoort thuis in de top 10.
Voor alle duidelijkheid, dit is een wat late reactie op de post na de laatste post van Ruis, over de prachtige bas van Ruis.

barno
6 november 2009, 16:24
Aha, duidelijk! :)

Over de Guttlins ben ik nog niet uit... (sorry Barno) Ik vind ze qua looks enorm mooi en qua vorm spuuglelijk tegelijkertijd :o
Ik weet ook niet of dat nu een compliment is of juist niet, vooralsnog nijg ik iets meer naar compliment...

niemand hoeft zich te verontschuldigen voor zijn persoonlijke smaak hoor, ik kan je trouwens ergens wel begrijpen. Bij het ontwerpen van de vorm speelden naast esthetische voorkeuren toch vooral ook elementen mee van: hoe wijk ik af van bestaande modellen om tot soort eigen duidelijk image te komen enz... Ik zelf moet ook nu nog soms wennen aan de aparte vorm die wel fel afwijkt van de blueprints die ik in mijn hoofd heb van nonkel Fender en ome Paul enz :)

Quicksilver
6 november 2009, 16:47
Ik heb binnenkort diezelfde jackson die jij bedoeld fubarshreds, dus kijk hier regelmatig want ik zal hem zeker weten posten. :rockon:

schizo910
6 november 2009, 16:48
niemand hoeft zich te verontschuldigen voor zijn persoonlijke smaak hoor, ik kan je trouwens ergens wel begrijpen. Bij het ontwerpen van de vorm speelden naast esthetische voorkeuren toch vooral ook elementen mee van: hoe wijk ik af van bestaande modellen om tot soort eigen duidelijk image te komen enz... Ik zelf moet ook nu nog soms wennen aan de aparte vorm die wel fel afwijkt van de blueprints die ik in mijn hoofd heb van nonkel Fender en ome Paul enz :)

Gelukkig :p!

Ik vind de Servant trouwens wél te gek, zonder twijfel...

Saf
6 november 2009, 17:02
http://img214.imageshack.us/img214/3670/bbgn900.jpg

Een flitsloze foto van de bas die ik al eerder postte.

Mijn onbetwiste nummer 1 in dit topic (mag niet op mijn eigen bas stemmen :)), Die deusy vind ook classy maar ben niet zo van zwart.

Word lastig straks met stemmen. Nummer 3 t/m 10 word knokken denk ik heb enkele heel mooie Saffie's smaak verdragende plankjes tegen gekomen. Helaas wel erg vee l6 string maar goed.

Henri H
6 november 2009, 18:41
Aha, duidelijk! :)

Over de Guttlins ben ik nog niet uit... (sorry Barno) Ik vind ze qua looks enorm mooi en qua vorm spuuglelijk tegelijkertijd :o
Ik weet ook niet of dat nu een compliment is of juist niet, vooralsnog nijg ik iets meer naar compliment...Dat geldt ook voor mij.


.... ik kan je trouwens ergens wel begrijpen. Bij het ontwerpen van de vorm speelden naast esthetische voorkeuren toch vooral ook elementen mee van: hoe wijk ik af van bestaande modellen om tot soort eigen duidelijk image te komen enz... Ik zelf moet ook nu nog soms wennen aan de aparte vorm die wel fel afwijkt van de blueprints die ik in mijn hoofd heb van nonkel Fender en ome Paul enz :)Da's precies een beetje wat mij wat tegenstaat aan die Guttlins, iets te "gezocht" afwijkend, maar zoals Schizo aangaf, ook ik neig toch naar complimenten, in ieder geval voor de afwerking en de looks, de vorm vind ik wat minder.

Martijn-w
6 november 2009, 18:55
Ik ben het er niet mee eens dat de vorm gezocht is. Bepaalde dingen aan de vorm zijn ook juist ergonomisch zo gekozen. Bijvoorbeeld die grote boog aan de "slagarmkant" van de gitaar. Daar kan je fijn je arm op laten rusten heb ik al gemerkt.

barno
6 november 2009, 19:09
Dat geldt ook voor mij.

Da's precies een beetje wat mij wat tegenstaat aan die Guttlins, iets te "gezocht" afwijkend, maar zoals Schizo aangaf, ook ik ik nijg toch naar complimenten, in ieder geval voor de afwerking en de looks, de vorm vind ik wat minder.

zoals ik al zei, alle begrip voor andere smaken. Maar mijn drang om iets unieks te maken was sterker dan de wil om de mooiste ever te maken (die zijn er al plenty, voor mij bv gretsch, dano's, LP, strat, gibsons...) En ik kanje verzekeren, als je aan de tekentafel gaat zitten om een nieuw vormpje te bedenken, dat ook nog es goed is qua balans, speelcomfort, vibe enz, zijn er schrikwekkend weinig opties die je iets opleveren dat al niet bestaat :)

En nu maar terug mooie gitaren posten!

Henri H
6 november 2009, 19:55
..... En ik kan je verzekeren, als je aan de tekentafel gaat zitten om een nieuw vormpje te bedenken, dat ook nog es goed is qua balans, speelcomfort, vibe enz, zijn er schrikwekkend weinig opties die je iets opleveren dat al niet bestaat :)......Het zij je vergeven Barno. ;)
Ik doe het je iig geval niet na. :makeup:
Ik moet wel toegeven dat ik wel "wen" aan de Guttlin, hij spreekt me al meer aan dan vorig jaar, toen snapte ik het op zich wel dat ie gewonnen had, maar ik vond er zelf niet zo veel aan.

Om toch nog een beetje ontopic te blijven, ik heb vandaag 2 filmpjes van m'n Axis op Youtube gezet, beetje zelfpromotie is toch wel toegestaan? :makeup:
Misschien is het ook juist geen promotie trouwens. :chicken: ;)
- Boston - More Than A Feeling (cover) (http://www.youtube.com/watch?v=Bo1tH5v2OX0)
- HOOK Demo (http://www.youtube.com/watch?v=fJHb3NrNNPc)

munkie
6 november 2009, 20:17
http://img26.imageshack.us/img26/4272/dsc58282v.jpg

(Gumika) lijkt veel op deze:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Vantage%20VP700/Vantage034a.jpg

Vantage VP-700 by Matsumoku, net gescoord van MP :cheerup:

=Gumika by Matsumoku? Of gingen die Jappen elkaar maar kopieren toen ze geen USA gitaren meer mochten naapen :)

Thijssie06
6 november 2009, 20:28
Vantage VP-700 by Matsumoku, net gescoord van MP :cheerup:

=Gumika by Matsumoku? Of gingen die Jappen elkaar maar kopieren toen ze geen USA gitaren meer mochten naapen :)

Ik geloof dat Gumika by Matsumoku is ja, maar zelfs ik als Gumika eigenaar kan je daar bar weinig over vertellen :chicken:, maar er zijn er hier vast mensen die het wel weten :hippie:, ik weet wel dat ik de mijne f*cking fijn vind en ie niet kapot te krijgen is ;)

Quicksilver
6 november 2009, 21:36
(Gumika) lijkt veel op deze:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Vantage%20VP700/Vantage034a.jpg

Vantage VP-700 by Matsumoku, net gescoord van MP :cheerup:

=Gumika by Matsumoku? Of gingen die Jappen elkaar maar kopieren toen ze geen USA gitaren meer mochten naapen :)

Mooie gitaar maar hoe heb je het voor elkaar gekregen die ene tone-knop of volume-knop (ik ben niet zo thuis in de 2x tone en 2x volume potten) nou in de andere kleur op foto te krijgen? :D

Rock Bottom
6 november 2009, 22:15
Hij woord mij nu al bijna te moeilijk.
Guttlin's, Duesy, Rick bass, Gretsches, Die hamer is ook cool

macwilliams
6 november 2009, 22:42
Als ik naar die Gutlin gitaren kijk zie ik juist organische vormen. Veel mooier juist dan je ooit met ergonomie kunt bereiken.

Bram+
6 november 2009, 23:40
Denken vanuit ergonomie levert m.i. niet altijd de mooiste (http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2007/09/gary-kramer-simulator.jpg) dingen op (alhoewel ik die Delta Wing gitaren zelf niet half zo lelijk vind als veel anderen hier waarschijnijk :soinnocent:).

Quicksilver
6 november 2009, 23:42
Denken vanuit ergonomie levert m.i. niet altijd de mooiste (http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2007/09/gary-kramer-simulator.jpg) dingen op (alhoewel ik die Delta Wing gitaren zelf niet half zo lelijk vind als veel anderen hier waarschijnijk :soinnocent:).

Bah, simpelweg bah. Afgrijselijk en ik overdrijf niet. :dontgeti:

Trouwens, ik hoop dat ik 30 november red met de RR24.. :D

RoelTM
6 november 2009, 23:56
Denken vanuit ergonomie levert m.i. niet altijd de mooiste (http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2007/09/gary-kramer-simulator.jpg) dingen op.
Niet altijd, maar soms wel. :satisfie:

(de Stratocaster bijvoorbeeld :sssh: )

Ace 1.15.19
6 november 2009, 23:57
Trouwens, ik hoop dat ik 30 november red met de RR24.. :D
Jou is 31 november ook nog wel gegund als aanmeld-datum. :D

Quicksilver
6 november 2009, 23:58
Jou is 31 november ook nog wel gegund als aanmeld-datum. :D

Haha, wellicht. Laten we het hopen want dat is zowat het meest wat ik momenteel kan doen. :hippie:

aaronstonebeat
7 november 2009, 00:00
Jou is 31 november ook nog wel gegund als aanmeld-datum. :D

Visionair! Ik voel een nieuwe overheidsmaatregel aankomen ter compensatie van de miljarden die ze aan bankiers en farmaceuten cadeau hebben gedaan: een maand heeft voortaan 40 dagen.

Het maandsalaris blijft gelijk en een jaar heeft nog steeds 12 maanden :seriousf:

De prijs van een pakje shag blijft gelijk, maar er zit nog maar 5 gram tabak in.

vulvasonic
7 november 2009, 02:04
Ik moet nog een paar goede foto's van onderstaande plank maken, want deze foto zal haar niet helpen. En toch, bij wijze van 'voorproefje', post ik bij deze alvast een plaatje van de gitaar waarmee ik wil deelnemen aan de competitie, zelfs al acht ik de kans op een hoge eindnotering uitermate gering.

Vorig jaar koos ik voor mijn duurste gitaar. Dit jaar mag mijn goedkoopste aanschaf, een Japanse strat (op vrijwel alle fronten aangepast naar mijn wensen), zich laten meten in de schier onmogelijke strijd om het mooist.

Enfin, dit is mijn eigenste, geweldig spelende en briljant klinkende plank:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/b6280fb7-1.jpg

Beter materiaal volgt snel (hoop ik). :ok:

Martijn-w
7 november 2009, 02:11
Die gitaat verdient zeker beter.

Ik zelf zal vooral op (semi)-hollows stemmen denk ik. Dat is toch het meest mijn smaak.

vulvasonic
7 november 2009, 05:03
Die gitaat verdient zeker beter.

Ik zelf zal vooral op (semi)-hollows stemmen denk ik. Dat is toch het meest mijn smaak.Ach, dat heb ik zelf ook wel. Los van enkele solid bodies die mijn hart reeds eerder gestolen hebben en nu meedoen aan de verkiezing 'mooiste gitaar van 2009', zijn het toch vooral ook weer de semi hollows uit dit topic die me laten kwijlen van genot. En waarschijnlijk geldt dit voor een groot deel van de kiezers.

De schoonheid van een goed gebouwde semi-hollow plank, is uiteraard de meest voor de hand liggende reden om er op te stemmen. Ik denk echter dat bij velen onder ons, in het achterhoofd mee speelt, dat in de meeste gevallen, vanwege de doorgaans hogere kosten van deze giganten, de wens er zelf ooit een te bezitten en het besef dat dit misschien nooit zal gebeuren, een soort verheerlijking ten gevolge heeft, waarbij een telecaster of een stratocaster een weinig bleekjes afsteekt, daar deze modellen voor iedereen betaalbaar zijn en derhalve als minder interessant zal worden ervaren. Temeer, daar 'iedereen' er wel eentje lijkt te hebben en je ze overal tegen komt.

Als ik diep in mijn hart kijk, weet ik dat dit voor MIJ in ieder geval het geval is.


Sjeeses, wat kan een mens een end weg kletsen, zo rond 5:00 uur in de ochtend.....
:seriousf:

thijser
7 november 2009, 11:10
Ik stuur dan ook maar even een foto in van mijn zelfbouw gitaar.

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/2.jpg

DeiDRagonas
7 november 2009, 11:12
Ik stuur dan ook maar even een foto in van mijn zelfbouw gitaar.

Nijs dude! Echt heel nijs!
Heb je ook een betere pic van de headstock?

Grt D.!

FruscianteFan
7 november 2009, 11:13
OEF!

Zo, da's even een aanslag op hoe mijn top 10 eruit gaat zien.

thijser
7 november 2009, 11:17
headstock

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/drie.jpg

achterkant

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/4.jpg

Thijssie06
7 november 2009, 11:28
Dude , geen woorden voor, hoe krijg je het voor elkaar, echt zo'n simpele no-nonsense/bullshit plank,die nek is ook erg mooi :ok:

thijser
7 november 2009, 11:31
dankje wel! dat was nou precies mijn bedoeling van deze gitaar. Lekker simpel maar toch een geweldig geluid.

Dancing Lobster
7 november 2009, 11:32
Dam, erg mooie plank man :ok::ok:

Jan Buurman
7 november 2009, 11:41
Erg mooi, zo minimalistisch!!! Hoe werkt de afwezigheid van een volumepot in de praktijk?

DeiDRagonas
7 november 2009, 11:41
Damn, idd nog mooier dan het 1e plaatje deed vermoeden!
Mooi gedaan die headstock.

Enig minpuntje: Ik speel 90% v/d tijd op mn nekelement.. En die mist geloof ik. :dontgeti:

Maar verder super!

:punk:

thijser
7 november 2009, 11:46
Erg mooi, zo minimalistisch!!! Hoe werkt de afwezigheid van een volumepot in de praktijk?

De afwezigheid is (voor mij) geen enkel probleem gelukkig.

thijser
7 november 2009, 11:47
Damn, idd nog mooier dan het 1e plaatje deed vermoeden!
Mooi gedaan die headstock.

Enig minpuntje: Ik speel 90% v/d tijd op mn nekelement.. En die mist geloof ik. :dontgeti:

Maar verder super!

:punk:

Dan kan je toch nog 10% op mijn gitaar spelen ;)

Stratocaster
7 november 2009, 12:01
Wat voor hout is dat thijser?

Sorry maar ik vind hem echt afschuwelijk :stop: blehrr

Orbis
7 november 2009, 12:03
Wow, wederom iets voor mijn top 10! Die brug is echt schitterend. Werken die switches ongeveer zoals bij een Esquire, of doen ze weer iets anders?

thijser
7 november 2009, 12:20
de ene switch is een aan/uit swiths, de andere om de pickup in 3 standen te schakelen.

Martijn-w
7 november 2009, 12:22
Ja, die van Thijser vind ik ook erg mooi. Die headstock is ook heel erg gaaf.

PGR
7 november 2009, 12:35
Mijn Paul Reed Smith SC245 McCarty burst met 10-top.

http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/prssc245/sc245geheel.jpg

http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/prssc245/sc245bridge.jpg

http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/prssc245/sc245lengte.jpg

http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/prssc245/sc245neck.jpg

Pepe
7 november 2009, 13:17
Ik stuur dan ook maar even een foto in van mijn zelfbouw gitaar.

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/2.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/1673/sdcurlee65373986.jpg

Je kent hem waarschijnlijk niet maar heeft iets weg van de SD Curlee waar de filosofie achter zat om een simpele maar kwalitatief goede gitaar te maken. Ik vind hem goed man, stijl en smaakvol. Ik zou absoluut een volumepot missen maar dat zegt niks over het ontwerp. Volwassen design, kudos pour vous http://www.reduser.net/forum/images/smilies/cheers2.gif

Dweezman
7 november 2009, 13:20
http://www.monstertux.nl/images/stories/telecaster-deluxe1.jpg

http://www.monstertux.nl/images/stories/telecaster-deluxe2.jpg

http://www.monstertux.nl/images/stories/telecaster-deluxe4.jpg

Welnu;

na een top 10 notering vorig jaar met mijn relic fiësta stratocaster, nu een meer gewaagde inzending. Hierbij presenteer ik ulieden mijn meest brute en beukende gitaar uit de collectie: een originele Telecaster Deluxe uit 1977. Verguisd om haar Les Paul karakter, vermaard om haar playability en Seth Lover Widerange humbuckers. De gitaar die staat voor verbroedering aller gitaristen, een bruggenbouwer tussen Gibson- en Fender adepten.

Ze heet Nelson.

Peace and wisdom,
Dweezman

;-)

schizo910
7 november 2009, 13:24
http://www.monstertux.nl/images/stories/telecaster-deluxe1.jpg

;-)




SSSSSHHHHHWWWWWIIIIINNNNNGGGGG!!!!! :mmmm:

Hendriks
7 november 2009, 13:25
I like Nelson , ik heb dezelfde gehad in (ongeveer 1977) nieuw gekocht , helaas gestolen bij een optreden in Huize Maas in Groningen , daar heb ik nog steeds flink de pest over in.

Dweezman
7 november 2009, 13:28
I like Nelson , ik heb dezelfde gehad in (ongeveer 1977) nieuw gekocht , helaas gestolen bij een optreden in Huize Maas in Groningen , daar heb ik nog steeds flink de pest over in.

Auw zeg. ;-(
ik had gehoopt dat je het nu wel vergeten zou zijn. ;-)

Stratocaster
7 november 2009, 13:34
Auw zeg. ;-(
ik had gehoopt dat je het nu wel vergeten zou zijn. ;-)

Haha inkoppertje:-), maar mooie gitaar man echt prachtig. :mmmm:

Hendriks
7 november 2009, 14:01
Auw zeg. ;-(
ik had gehoopt dat je het nu wel vergeten zou zijn. ;-)

Haha , jaren borden wassen in een hotel , uren grasmaaien bij de hele buurt , jarenlang in het weekend niet op stap. Getverdergetver, nee dat vergeet je dus niet meer.

Orbis
7 november 2009, 14:09
Dweezman, prachtige gitaar en even zo mooie foto's! Arme amp ;) .

thijser
7 november 2009, 14:22
http://img9.imageshack.us/img9/1673/sdcurlee65373986.jpg

Je kent hem waarschijnlijk niet maar heeft iets weg van de SD Curlee waar de filosofie achter zat om een simpele maar kwalitatief goede gitaar te maken. Ik vind hem goed man, stijl en smaakvol. Ik zou absoluut een volumepot missen maar dat zegt niks over het ontwerp. Volwassen design, kudos pour vous http://www.reduser.net/forum/images/smilies/cheers2.gif

Cool die kende ik nog niet! :D

Ace 1.15.19
7 november 2009, 14:24
Heeft ook veel weg van een Gumika. Of andersom natuurlijk. :D

Stratocaster
7 november 2009, 15:30
Mijn Paul Reed Smith SC245 McCarty burst met 10-top.


http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/prssc245/sc245neck.jpg


Onderkant van je toets, die gaatjes, hoe is dat in hemelsnaam gekomen?

Jiboom
7 november 2009, 16:33
Mijn inzending, een PRS Custom.

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_CU24_1989-001_GN.jpg

Tupelo
7 november 2009, 16:57
onbekend maakt onbemind, maar dit is mijn inzending:

Mijn Arnold Hoyer:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-39.jpg
Kijk eens dat is een gitaar die iets te vertellen heeft. :)

telecastermaster
7 november 2009, 17:02
Kies eens geen Strat of Les Paul.
Kies eens cool.
Kies eens gedurfd.
Kies mijn Vliegende Samurai!


http://farm3.static.flickr.com/2641/4082587451_4f1524b48e_b.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2653/4082571341_6ea8e49d0e_b.jpg

Tupelo
7 november 2009, 17:08
En Kill Bill. ? :o

barno
7 november 2009, 17:11
zowel die van geert als die van telecastermaster: dedju het wordt dit jaar een stuk moeilijk om te kiezen

Quicksilver
7 november 2009, 17:14
zowel die van geert als die van telecastermaster: dedju het wordt dit jaar een stuk moeilijk om te kiezen

Mooiste moet nog komen hè :hippie:

Pepe
7 november 2009, 17:28
Kies eens geen Strat of Les Paul.
Kies eens cool.
Kies eens gedurfd.
Kies mijn Vliegende Samurai!


http://farm3.static.flickr.com/2653/4082571341_6ea8e49d0e_b.jpg

Mits er nog een Teisco Spectrum 5 voorbij komt is dit mijn favoriet in de Weird & Wonderful categorie.

Hendriks
7 november 2009, 17:29
Mooiste moet nog komen hè :hippie:

Ik wacht ook tot het laatste moment.

@Badman , ik vind het niet echt overzichtelijk worden met de hoeveelheid foto's en is het mischien een idee om in jouw openingspost een link te zetten naar jouw foto bucket?

Pepe
7 november 2009, 17:35
Mooiste moet nog komen hè :hippie:

Je bedoelt het chocolade ding? Ik denk dat ie nog wacht tot de koffer met oranje ribfluwelen bekleding af is http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

zoon van Piet
7 november 2009, 17:38
zowel die van geert als die van telecastermaster: dedju het wordt dit jaar een stuk moeilijk om te kiezen

Mocht Geert winnen.. voel ik me zeer vereerd!

Saf
7 november 2009, 17:42
damn. Heb een dag niet meer gekeken en meteen 3 top 10ers erbij. Die van thijser so ben helemaal niet van naturel gelakte gitaren laat staan met fancy topjes maar deze is echt zo gaaf. Snap de SD curlee link wel maar het is toch anders mooier. (tenminste ik vind mijn sd curlee bas niet mooi)

Dweezman met zijn tele e nzeker die bovenste foto en in combi met die amp. geweldig.

En als laatste telecaster master echt geweldige gitaar.

vulvasonic
7 november 2009, 19:16
Ik stuur dan ook maar even een foto in van mijn zelfbouw gitaar.

Zoals Pepe eerder al aangaf, ook ik zou de aanwezigheid van een volumepot erg waarderen. Maar voor de rest..... ADEMBENEMEND!
Ik ben sowieso een groot liefhebber van no-nonsense gitaren, dus daar scoor je bij mij al punten mee. Jij weet er echter op een slimme wijze een aantal wendingen aan te geven die deze gitaar naar een hoger niveau tilt dan de meeste no-nonsense gitaren. Voorts combineer je deze eigenschappen met een fraai design, met oog voor detail, zonder je te 'verlagen' tot het aanbrengen van kitscherig aandoende versieringen. Ik ken maar heel weinig voorbeelden van gitaren waarin al deze eigenschappen en kwaliteiten op zo'n smaakvolle wijze verwerkt zijn.

Geweldig!!!

j3r03n
7 november 2009, 19:29
Mee eens, erg mooi ding. Maar er zitten geloof ik al 30 gitaren in mijn top 10. :dontgeti:

Henri H
7 november 2009, 20:09
'k Zat eerst in het verkeerde topic. :makeup:

Heb even een iets betere foto gemaakt, helaas wilde de zon vandaag niet schijnen op het moment dat ik de foto maakte.

@ Badman: graag deze foto gebruiken. B.v.d.

http://img687.imageshack.us/img687/8813/p1030520.jpg

Ace 1.15.19
7 november 2009, 20:10
Jammer Henri, de top komt niet helemaal tot z'n recht in deze foto.

PGR
7 november 2009, 20:27
Onderkant van je toets, die gaatjes, hoe is dat in hemelsnaam gekomen?

Hi, heb de gitaar net ff gecheckt, maar er zit gelukkig niets raars :)

Het zijn wat artefacten op de originele foto. Het lijken weerspiegelingen van de rondingen van de snaar. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar de gitaar zelf heeft niets.

wietse
7 november 2009, 20:29
effe wat anders dan al die standaard modellen.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/teiscomercy.jpg

Orbis
7 november 2009, 21:03
Er lijken op het forum steeds meer Music Mans langs te komen. En ik voel er steeds meer GAS voor, helaas. Ze zijn zo duur... :(

Die foto is overigens echt heel sterk!

Henri H
7 november 2009, 21:14
Jammer Henri, de top komt niet helemaal tot z'n recht in deze foto.Klopt, het ontbreekt aan zonlicht, maar heb er voor gekozen om een leuke compositie maken. :)


Er lijken op het forum steeds meer Music Mans langs te komen. En ik voel er steeds meer GAS voor, helaas. Ze zijn zo duur... :(

Die foto is overigens echt heel sterk!Dit is in principe de 2e in dit topic volgens mij. Harms Axis (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128638&page=44&p=2189975) staat bij mij in de top 3!
En thnx. :)

heavy-metal-thunder
7 november 2009, 21:40
Mijn Les Paul, na 9 maanden werken is ze eindelijk af!
Al meteen mee gegigd en de nodige complimenten ivm looks en sound mogen ontvangen.

http://i297.photobucket.com/albums/mm227/ValoosjFX/Les%20Paul/DSC02244.jpg

Persoonlijk vind ik mijn tangerine burst Les Paul mooier, maar ik vind het ongelofelijk knap dat je zo iets zelf hebt gemaakt! Mijn stem heb je bij deze.

Kim Wilson
7 november 2009, 21:48
Kies eens geen Strat of Les Paul.
Kies eens cool.
Kies eens gedurfd.
Kies mijn Vliegende Samurai!







Welnu;

Ze heet Nelson.

Peace and wisdom,
Dweezman

;-)
Mooie foto's! Doet het goed hè, je gitaar tegen een Fender amp! :D


Ik vind die zelfbouwgitaar van Thijser ook ontzettend gaaf zeg! Die komt zeker in mijn top 10! :ok:

heavy-metal-thunder
7 november 2009, 21:53
Hierbij mijn Gretsch 6120W

http://www.pixagogo.com/S59!OUnj4BkOqSE9RSQ3yYHrUFJV8zvm!C5rwOOsNa7osEBL7! S1W6JLsaFN0dZpDoLjNVC8RqwMPu-ZD47IDPSOMuTtTU03yQwNFWL0U-pfit-89pSQcPKjvXlCqe75euBG0-Xph4k46q!RH1Ow1fXARwkg7xSVvy/!BR)MPuwBGk~$(KGrHgoH-EMEjlLlwLjKBJ+)GBMtv!~~_3.jpg

http://www.pixagogo.com/S59!OUnj4BkOqkbfII!EYUMQqBwBPrrXphWPuxWtmGxWRIzB6h ZsX9Lm!vhmhblyeQHCGnVKBchDlcgTSenoQYlDvWzrn6ndnd0x 2R9DJrvEXLtrLTKru-rRBfiQgDnqLY9TAJ1o1OfHNkEDd2Oo6efCXI9A-fBMlL/!BR)MKM!BGk~$(KGrHgoH-D8EjlLlyV52BJ+)FvOQzg~~_3.jpg

http://www.pixagogo.com/S5W4vl9Q7mPPNd2s3TdlEkryB7QyszZ!ejkfmN3qtCK5XcqubS iAkaFCi4bST1QtaIDTOPMainxxOqJwJuEeJ5cNDW9eoChmOlV3-ohByxMfLhJdUaVKZh5w__/0d17_3.jpg

http://www.pixagogo.com/S5W4vl9Q7mPPPO7YW6jOxR1WsCLVDMGu9DtPL5VyGEsYOhWR69 tRTtHJzF8zahM3ar!VvSp0E5a8ulR3mcC5C2NfpVhxYGBanqek H1pl3fzf2ZTQ13ES51bw__/048e_3.jpg


Edit: hoe kan ik hier van die mooie foto's oploaden? Want bovenstaande doen de gitaar geen eer aan.

Quicksilver
7 november 2009, 22:44
Edit: hoe kan ik hier van die mooie foto's oploaden? Want bovenstaande doen de gitaar geen eer aan.


Gewoon op photobucket.com of imageshack of zoiets pleuren en de link tussen plaatsen. :ok::cheerup:

kenx
7 november 2009, 22:53
Hierbij mijn inzending, sorry, ik kan niet meteen een betere foto nemen...

http://i36.tinypic.com/2v3mr7l.jpg

Saf
7 november 2009, 23:07
sjiek wietse ook een top 10er voor mij. Zit al bijna vol met die top 10 van mij

Rock Bottom
8 november 2009, 03:46
Damn het word maar moeilijker, die vliegende ninja met harnas en gevoel voor eer is ook prachtig alleen die headstock he, en die van king cheapo wietse is er ook weer een dat ik denk wow.

Hoe het nu een beetje in mijn hoofd zit:

1. Barno
2. Oigun
3. Schizo910
4. Funkblaster
5. Ruis
6. Heavy-metal-thunder
7. Eazy G
8. Martijn W
9. Iberno
10. Wietse

En toch spelen Valoosj, thijser, geert1976 en ibanez666 + nog een paar anderen ook nog een rol.

Badman
8 november 2009, 11:07
Ik wacht ook tot het laatste moment.

@Badman , ik vind het niet echt overzichtelijk worden met de hoeveelheid foto's en is het mischien een idee om in jouw openingspost een link te zetten naar jouw foto bucket?

Ik kan de openingspost niet meer veranderen, de 'edit'-knop is weg. (mods, kunnen jullie onderstaande link in de openingspost zetten?)

Hier heb je de link naar het album:

http://s403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/Gitaarnet2009/

Overzichtelijker als dat kan ik het echt niet maken, we hebben nu éénmaal al meer dan 130 inzendingen. Ik vind het goed zo: je hebt nu 32 gitaren per pagina in het album, waaruit je een paar favorieten kan kiezen. Doe je dat nog eens met de andere 4 pagina's, dan heb je al een mooi idee van je top 10 vind ik. Beter zo dan 2 pagina's met meer dan 60 gitaren, dan is het mss weer te moeilijk om te kiezen :)

Saf
8 november 2009, 11:28
je kunt op fotoemmer als kijker ook kiezen voor view all toch?

thijser
8 november 2009, 11:29
Ik kan niet meer mijn berichten aan passen dus doe ik het maar zo.

Ik heb een beter plaatje gemaakt van mijn gitaar om toch alle delen te kunnen laten zien.

Bad man zou jij het in photobucket aan kunnen passen?

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/alles.jpg

Badman
8 november 2009, 11:39
je kunt op fotoemmer als kijker ook kiezen voor view all toch?

Kijk nu, dat wist ik zelfs nog niet. Onderaan kan je dat blijkbaar aanklikken... :) Nuja, het is maar wat je zelf het overzichtelijkst zal vinden.

Mitch
8 november 2009, 11:59
De link is toegevoegd aan de openingspost. Vraag zoiets een volgende keer gewoon even per PB. Het is wel heel schattig om zo'n vraag in het topic te stellen maar dat veronderstelt dat alles gelezen wordt door de mods. Verrassing: dat is niet zo :D

schizo910
8 november 2009, 12:05
Ik kan niet meer mijn berichten aan passen dus doe ik het maar zo.

Ik heb een beter plaatje gemaakt van mijn gitaar om toch alle delen te kunnen laten zien.

Bad man zou jij het in photobucket aan kunnen passen?

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/alles.jpg

Wat dacht je? Zo kan ik mijn 3 foto's onder de noemer 1 plaatje slijten :seriousf: :p ;)

en.. teringjantje wat istie mooi!

Henri H
8 november 2009, 12:15
Hoe je dat met die jack-input gedaan hebt is ook wel ideaal, geen last meer van uitstekende pluggen. Mooi stukje hout ook, heb je er bewust voor gekozen om een glanslak te nemen? Ik zou het denk ik mooier hebben gevonden met een wat mattere lak.
Hij staat wel in de top 10 bij mij. :)

zeiler
8 november 2009, 12:19
Hoe je dat met die jack-input gedaan hebt is ook wel ideaal, geen last meer van uitstekende pluggen. Mooi stukje hout ook, heb je er bewust voor gekozen om een glanslak te nemen? Ik zou het denk ik mooier hebben gevonden met een wat mattere lak.
Hij staat wel in de top 10 bij mij. :)

bij mij ook... de headstock is wat lomp, maar wel een sublieme afwerking, ook mooi met dat ingezette stuk hout... super (y)!!!

Mukkez
8 november 2009, 12:43
Ik had ook nog een foto liggen :ok:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/08/1257675910-870.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2079430.html)

YannickH
8 november 2009, 12:49
Ik kan niet meer mijn berichten aan passen dus doe ik het maar zo.

Ik heb een beter plaatje gemaakt van mijn gitaar om toch alle delen te kunnen laten zien.

Bad man zou jij het in photobucket aan kunnen passen?

http://i23.photobucket.com/albums/b367/thijser/alles.jpg

deze wint voor mij!!!echt een ongelooflijk mooie gitaar!mooi gebouwd!

macwilliams
8 november 2009, 12:58
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01717.jpg
Voor dit jaar mijn inzending.

Jan Buurman
8 november 2009, 13:30
Soooo, mooooi!
Als ik langer kijk heb ik wel een beetje laminaat gevoel...:makeup:

macwilliams
8 november 2009, 13:39
Jij niet alleen jan, jij niet alleen:(





Klikparket LP... de candoo signature:seriousf:

TDZH
8 november 2009, 13:48
Laminaat of niet, toch verrot mooi!:ok:

Jan Buurman
8 november 2009, 13:52
Mee eens hoor, begrijp mij niet verkeerd!!! Prachtig hout!

macwilliams
8 november 2009, 13:58
Bedankt, ik had het wel door hoor :)

brosa77
8 november 2009, 17:22
Mijn Suhr Standard:

http://i67.photobucket.com/albums/h295/sammie1977/Suhr/PICT0522.jpg

Hendriks
8 november 2009, 18:10
Het doet mijn deugt dat de afwijkende modellen (Barno, Oigun,Humbucker,etc)
het goed doen , daarom zet ik mijn Reverend in, nog even wachten op een najaars zonnetje voor het goede licht en dan zal ik eens een mooie foto maken.

Hier alvast een voorproefje.

http://img203.imageshack.us/img203/266/flatrocrorg.jpg

Nicks
8 november 2009, 19:51
Mijn inzending voor dit jaar:
http://img689.imageshack.us/img689/7981/pb080377.jpg (http://img689.imageshack.us/i/pb080377.jpg/)

Tankman
8 november 2009, 19:55
Mijn inzending voor dit jaar:
http://img689.imageshack.us/img689/7981/pb080377.jpg (http://img689.imageshack.us/i/pb080377.jpg/)

Hey, die zag ik vandaag nog op tv op Arte of op TV5 ofzo. Mooi ding.

YannickH
8 november 2009, 19:59
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01717.jpg
Voor dit jaar mijn inzending.

is dat nu zilvere hardware en gouden ringen rond de pickups?:stop:

Nicks
8 november 2009, 20:01
Hey, die zag ik vandaag nog op tv op Arte of op TV5 ofzo. Mooi ding.

dank je wel ^^

Das ook toevallig zeg, waar ging dat programma over dan?

Henri H
8 november 2009, 20:01
Soooo, mooooi!
Als ik langer kijk heb ik wel een beetje laminaat gevoel...:makeup:Laminaat??? Eiken houten parket zul je bedoelen! Ik vind hem helemaal geweldig macwilliams. :ok:
Misschien wel nummer één bij mij. :)

En inderdaad, enige minpuntje vind ik ook die gouden ringen. Waarom dat nu weer? :dontgeti:

Tankman
8 november 2009, 20:26
dank je wel ^^

Das ook toevallig zeg, waar ging dat programma over dan?

Was gewoon een live performance in de studio van een of andere bandje dat ik niet ken uit Afrika denk ik. Zoiets. Zapte snel weer door, muziek pakte me niet echt. Heb alleen lang genoeg gekeken om naar de gear te gluren, en viel dus op dat de zanger op die gitaar speelde.

macwilliams
8 november 2009, 20:44
Ja, chroom brug en chroom tail en kampsjaak gauwuh ringuh. Dat is helemaal fout ik weet. Maar verbaasd het jullie wanneer ik zeg dat ik het mooi vind die non conformistische hardware?:makeup:

Die andere von fikkenstein Gibson heeft het nog erger. :D

GMS007
8 november 2009, 20:57
vind het juist vet, die gouden ringen om de pick ups.

macwilliams
8 november 2009, 21:02
Ik ook:) maar dit zal me vast punten kosten. Nou ja ik hoef ook niet te winnen ik wil gewoon meedoen net als vorig jaar. Die zwarte zette me op de dertiende plaats. Gezien de lijst van mededingers zal dit niet meer geëvenaard worden.

ACSlater
8 november 2009, 21:12
Dan deze maar eens:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Gretsch.jpg

michi3l
8 november 2009, 21:14
Ik ook:) maar dit zal me vast punten kosten. Nou ja ik hoef ook niet te winnen ik wil gewoon meedoen net als vorig jaar. Die zwarte zette me op de dertiende plaats. Gezien de lijst van mededingers zal dit niet meer geëvenaard worden.

Ik vind het wel mooi die keuze voor de hardware. Ik ben nu zelf mijn strat aan het verbouwen, en deze krijgt ook goud en van alles, komt nog wel een topic over als die af is.

Dancing Lobster
8 november 2009, 21:55
Ik ook:) maar dit zal me vast punten kosten. Nou ja ik hoef ook niet te winnen ik wil gewoon meedoen net als vorig jaar. Die zwarte zette me op de dertiende plaats. Gezien de lijst van mededingers zal dit niet meer geëvenaard worden.

Mja ik probeer hem zeker in me top 10 te zetten, want ik vind het best een vette plank ;)
Alleen is er zo veel concurrentie :p

macwilliams
8 november 2009, 22:26
Te gek:ok: thanks man.

macwilliams
8 november 2009, 22:29
Ik vind het wel mooi die keuze voor de hardware. Ik ben nu zelf mijn strat aan het verbouwen, en deze krijgt ook goud en van alles, komt nog wel een topic over als die af is.

Weet je wat gaaf is op een strat? Een slaplast van ijzer die een beetje verroest is.

Die i phone maakt er een zooitje van. Dat moet slagplaat zijn en niet slaplast

schizo910
8 november 2009, 22:39
Dan deze maar eens:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Gretsch.jpg

Hey! Die komt in mijn top tien!


duh!:p

Eomer
8 november 2009, 23:11
Ja, chroom brug en chroom tail en kampsjaak gauwuh ringuh. Dat is helemaal fout ik weet. Maar verbaasd het jullie wanneer ik zeg dat ik het mooi vind die non conformistische hardware?:makeup:

Die andere von fikkenstein Gibson heeft het nog erger. :D

Kampsjaak gouwe hardware? Daar heb ik ook een handje van ;-)

en ik vind 't machtig mooi!

http://i689.photobucket.com/albums/vv259/eomer1/Mooiste2.jpg

kenx
8 november 2009, 23:17
Hey! Die komt in mijn top tien!


duh!:p

& de mijne =(

Mogen de goedkopertjes niet meer mee doen...? =(

schizo910
8 november 2009, 23:24
& de mijne =(

Mogen de goedkopertjes niet meer mee doen...? =(




http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2191855&postcount=563

;)

(is dus exact dezelfde, alleen heb ik de slagplaat verwijdert en wissel ik de dobbelstenen regelmatig om)

barno
8 november 2009, 23:34
ik moet zeggen: ik ben altijd voor slagplaten, zeker op LP's enz... maar ik moet toegeven dat een Gretsch evengoed met als zonder staat. Het zijn gewoon Ubergitaren

hezz
9 november 2009, 00:02
Is de regel 1 foto of 1 afbeelding? Want ik wil ook best wat detail fotos bij elkaar Photoshoppen.

Ace 1.15.19
9 november 2009, 00:06
Mij lijkt het beste gewoon één foto, en niet meerdere foto's in één plaatje.

hezz
9 november 2009, 00:25
Ik heb de openingspost nog eens nagelezen, volgens mij wil Badman het vooral voor het gemak van uploaden en dat het topic niet overstroomt met afbeeldingen.

En eigenlijk vind ik het ook maar moeilijk mezelf in te houden wat betreft fotografie :seriousf:

Maar goed, Badman: als je liever echt gewoon een enkele foto wilt moet je deze link volgen: LINK (http://farm3.static.flickr.com/2738/4087767128_3c9f502765_b_d.jpg)

Ik postte vorig jaar m'n Artcore, maar die ben ik nog aan het modden en zal ik dan misschien maar tot volgend jaar bewaren. Hier is in ieder geval mijn heerlijk mishandelde strat waar ik nog altijd veel fun mee beleef! Alleen de body is volgens mij nog origineel, het enige dat overgebleven is van mijn allereerste elektrische plank.

http://farm3.static.flickr.com/2535/4087004069_cbce889704_o_d.jpg

En ja, dat is een schetsje van een naked chick op de achterkant.

barno
9 november 2009, 00:29
Mij lijkt het beste gewoon één foto, en niet meerdere foto's in één plaatje.

+1
Ik kan zelf ook wel wat mooie dingen inmekaar steken met photoshop, maar dat kan niet iedereen, dus mss is het gewoon juister om de one shot regel te hanteren

sfeervolle foto's wel hezz

TimS
9 november 2009, 00:55
Ik postte vorig jaar m'n Artcore, maar die ben ik nog aan het modden en zal ik dan misschien maar tot volgend jaar bewaren. Hier is in ieder geval mijn heerlijk mishandelde strat waar ik nog altijd veel fun mee beleef! Alleen de body is volgens mij nog origineel, het enige dat overgebleven is van mijn allereerste elektrische plank.

-knip-

En ja, dat is een schetsje van een naked chick op de achterkant.

Mooie foto's, maar je ziet nu niet goed hoe je gitaar er nou echt uit ziet

Ook jammer van die powned sticker. verpest de sfeer :seriousf:

Badman
9 november 2009, 09:21
+1
Ik kan zelf ook wel wat mooie dingen inmekaar steken met photoshop, maar dat kan niet iedereen, dus mss is het gewoon juister om de one shot regel te hanteren

sfeervolle foto's wel hezz

In principe had ik er niet veel op tegen dat mensen een multi-shot-foto zouden posten van hun gitaar. Dwz: één afbeelding met meerdere foto's daarin. Ik had immers iets nodig om te posten in het photobucketalbum. Ok, het is niet echt eerlijk, er zijn mensen die daar niet goed in zijn: maar dat kan je ook zeggen van het kieken van een foto. Sommigen zijn halve profs, anderen complete beginners.

Maar ik ga nu toch moeten zeggen dat ik het liever niet heb. Ik ga dus de foto van thijser ook terugzetten. Er zijn immers al meer dan 130 inzendingen en om in deze fase van de wedstrijd dan te zeggen dat het wel mag zou helemaal niet correct zijn tov de rest. Het zou me ook terug nodeloos veel werk bezorgen om een boel foto's te deleten en te vervangen.

Het is iets om volgend jaar over na te denken... Ik had er nog niet bij stilgestaan dat er mensen multi-shot-foto's zouden posten, maar dat geeft niet: het organiseren van de 'perfecte' wedstrijd, met degelijk uitgewerkte regels kan je niet na de eerste paar edities :). Bij de volgende 2010-editie zal ik er zeker iets over vermelden in de regels.

For now: als je meerdere foto's wil posten, dan mag dat, maar dus enkel in dit topic.

Kakihara
9 november 2009, 10:03
Misschien is het een idee om voor de volgende editie ook verschillende categorieën te voorzien (bv. Zelfbouw, (semi-)hollow en solidbody). Zelf heb ik namelijk ontzettend de neiging om veel zelfbouwmateriaal in mijn top tien te zetten, waardoor ik soms het gevoel heb andere gitaren tekort te doen...

Niet gemakkelijk, een geweten hebben bij een miss-verkiezing...

Kim Wilson
9 november 2009, 10:16
En dan een top 5 per categorie insturen. Da's misschien wel een mooi idee.

Ibanez666
9 november 2009, 10:22
kan een inzending ook geanulleerd worden eigenlijk? Ik bedoel ik wissel bijna elke week van gitaren :)

niekb
9 november 2009, 10:33
In principe had ik er niet veel op tegen dat mensen een multi-shot-foto zouden posten van hun gitaar. Dwz: één afbeelding met meerdere foto's daarin. Ik had immers iets nodig om te posten in het photobucketalbum. Ok, het is niet echt eerlijk, er zijn mensen die daar niet goed in zijn: maar dat kan je ook zeggen van het kieken van een foto. Sommigen zijn halve profs, anderen complete beginners.

Maar ik ga nu toch moeten zeggen dat ik het liever niet heb. Ik ga dus de foto van thijser ook terugzetten. Er zijn immers al meer dan 130 inzendingen en om in deze fase van de wedstrijd dan te zeggen dat het wel mag zou helemaal niet correct zijn tov de rest. Het zou me ook terug nodeloos veel werk bezorgen om een boel foto's te deleten en te vervangen.

Het is iets om volgend jaar over na te denken... Ik had er nog niet bij stilgestaan dat er mensen multi-shot-foto's zouden posten, maar dat geeft niet: het organiseren van de 'perfecte' wedstrijd, met degelijk uitgewerkte regels kan je niet na de eerste paar edities :). Bij de volgende 2010-editie zal ik er zeker iets over vermelden in de regels.

For now: als je meerdere foto's wil posten, dan mag dat, maar dus enkel in dit topic.

Wat is nu de bedoeling, ik lees een beetje een dubbele boodschap in je verhaal. Moeten multi shot foto's vervangen worden of kunnen ze nu blijven staan?