PDA

View Full Version : Linkin park?



Sultanofswing
29 oktober 2009, 16:29
Zeer goeie band live, gitaar is niet zo moeilijk maar wel leuk om te spelen.
Soms hebben ze van die events waarbij iemand uit de crowd speelt.

Live met een kind als gitaarist (replacement van de crowd, failt wel een beetje maar er zijn meerde clips met andere kinderen) :

http://www.youtube.com/watch?v=l-y1ksf8-w8&feature=related

Live zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=E1Y2VBjJqP8

ShredTallicA
29 oktober 2009, 18:57
Alleen jammer van de slechte geluidskwaliteit :makeup:

FNaRK
29 oktober 2009, 19:19
Live met een kind als gitaarist (replacement van de crowd, failt wel een beetje maar er zijn meerde clips met andere kinderen)

en nu in begrijpelijk nederlandsch :???:

Tankman
29 oktober 2009, 19:23
Geen fan....Wel vet dat ze dat doen. Moeilijk zijn die nummers niet...

TimoSomers
30 oktober 2009, 00:17
Eerste 2 cds zijn geniaal (ben gitaar gaan spelen door In the end), minutes to midnight heeft 2 juweeltjes (leave out all the rest en what i've done) de rest is baaaaaggger.

ShredTallicA
30 oktober 2009, 14:54
Eerste 2 cds zijn geniaal (ben gitaar gaan spelen door In the end), minutes to midnight heeft 2 juweeltjes (leave out all the rest en what i've done) de rest is baaaaaggger.

Waarom is de rest dan bagger? :chicken: Zelf luister ik liever naar minutes to midnight en meteora puur omdat er meer "softe" liedjes tussen zitten.

caliban
31 oktober 2009, 23:51
Pure nostalgie :):)

TimoSomers
1 november 2009, 00:00
Waarom is de rest dan bagger? :chicken: Zelf luister ik liever naar minutes to midnight en meteora puur omdat er meer "softe" liedjes tussen zitten.

Ik vind minutes to midnight ongeinspireerd, ik mis de fantastische gitaarsound, de megadikke grooves, het is middenmoot-alternative/pop/rock. Het doet me gewoon niks.

ChazyChaz
7 november 2009, 00:36
Ik vind minutes to midnight ongeinspireerd, ik mis de fantastische gitaarsound, de megadikke grooves, het is middenmoot-alternative/pop/rock. Het doet me gewoon niks.

Dat het je niks doet oké, maar ongeinspireerde middenmoot is het zeker niet!
Ga niet verkondigen dat het mijn persoonlijke favoriete plaat van Linkin Park is, maar veel songs zijn fris en gewoon goed geschreven. Qua opbouw, inhoud en sounds is er goed nagedacht over alles, en ook de koortjes/tweede stemmen zijn erg muzikaal.
Maar ik moet wel positief zijn natuurlijk, want ik ben "fan"! ;)

Tim..
7 november 2009, 14:49
Ik luister het nu nog amper, maar het is wel zo'n beetje de band die me aangezet heeft tot het luisteren naar rock/alternative/watdanook ipv de rotzooi die je op de radio hoorde..:ok:

TimoSomers
8 november 2009, 18:14
Dat het je niks doet oké, maar ongeinspireerde middenmoot is het zeker niet!
Ga niet verkondigen dat het mijn persoonlijke favoriete plaat van Linkin Park is, maar veel songs zijn fris en gewoon goed geschreven. Qua opbouw, inhoud en sounds is er goed nagedacht over alles, en ook de koortjes/tweede stemmen zijn erg muzikaal.
Maar ik moet wel positief zijn natuurlijk, want ik ben "fan"! ;)


Ik vind dus juist de opbouw, inhoud en sounds typisch gemiddelde alt-rock/whatever.
En 'middenmoot' is een relatief begrip, als ik het middenmoot vind is het in mijn belevingswereld middenmoot, dus is het middenmoot :chicken:.
De eerste 3 platen vond ik geniaal (reanimation meegerekend), het is niet te ontkennen dat m2m een heel andere stijl is, en die stijl vind ik dus kut.

ChazyChaz
8 november 2009, 18:34
Ik vind dus juist de opbouw, inhoud en sounds typisch gemiddelde alt-rock/whatever.
En 'middenmoot' is een relatief begrip, als ik het middenmoot vind is het in mijn belevingswereld middenmoot, dus is het middenmoot :chicken:.
De eerste 3 platen vond ik geniaal (reanimation meegerekend), het is niet te ontkennen dat m2m een heel andere stijl is, en die stijl vind ik dus kut.
Ik begrijp je heel goed hoor! Kan prima inzien dat je het een slechte plaat vind.
Maar, net zoals jij, geef ik ook alleen mijn mening maar ;)
... Over reanimation gesproken, dat vind ik nou echt een vette plaat!
Al helemaal als we het hebben over opbouw en sounds!

TimoSomers
8 november 2009, 20:55
Ik begrijp je heel goed hoor! Kan prima inzien dat je het een slechte plaat vind.
Maar, net zoals jij, geef ik ook alleen mijn mening maar ;)
... Over reanimation gesproken, dat vind ik nou echt een vette plaat!
Al helemaal als we het hebben over opbouw en sounds!

Nja ik vind het niet eens een slechte plaat, maar middelmatig (wat wil zeggen in de 'Linkin Park lijn' slecht).
Reanimation is inderdaad enorm gaaf en geniaal geschreven!
Anyway, ik duim op een terugkeer naar de eerdere stijl voor de nieuwe plaat :cheerup:.

Wausser
4 augustus 2010, 13:56
Even een grote schop, de eerste single van het nieuwe album is uit.

http://mikeshinoda.com/2010/08/02/catalyst-lyric-video/

Ik vind het helemaal niets, ze zijn nog verder van de eerste 2 alba weggegaan, het hele nu-metal gedeelte is gewoon weg. Ik hoop de andere nummers van het album wat steviger zijn, maar als ik kijk naar de track list ben ik toch redelijk huiverig...

TimoSomers
4 augustus 2010, 16:28
Ja, echt.

ZO ERG!

Soort techno achtige shit is het nu (ook qua songwriting).
Als het niet Linkin Park was ging het nog wel, maar de eerste 2 albums waren ZO vet (zeker qua stijl) dus ik vind het ongelooflijk jammer dat daar nu niks meer van over is.

soup
4 augustus 2010, 16:54
Gaat dit niet de Nine INch Nails (beetje van alles wat) kant op of is dat verkeerd verwoord ?


Misschien is dit een, in hun ogen, logische evolutie van hun muziek.

TimoSomers
4 augustus 2010, 17:02
Is het ook wel, als je de lijn een beetje doortrekt.
Het rare is, als je zelfs onder deze single gewoon een gitaar ala hun eerste 2 albums zet, het gewoon de oude shit is! (zonder rap, dat wel).
De gitaar is langzaam aan het verdwijnen in hun muziek.

Het blijft wel een 'goed nummer' die single, maar ik vond hun oude stijl echt zo belachelijk vet, dat het toch sonde is.

pupanus1
10 augustus 2010, 12:11
Ja die nieuwe single doet het ook niet voor mij, te ver van hun originele sound. Ik ben helemaal voor bands die nieuwe dingen proberen en door ontwikkelen. Maar dit is gewoon niet mijn ding.

De eerst twee albums waren inderdaad erg vet, alleen heb ik bij LP altijd het gevoel gehad dat het TE gepolijst is. Ik mis de rauwe emotie in hun muziek. Zelfs op de DVD Live in texas klinkt het zo glad dat het weinig emotie bij me losmaakt.

TimoSomers
10 augustus 2010, 13:39
Die CD's (en eigenlijk alle) van ze waren inderdaad erg geproduceerd, maar dat wordt het al snel denk ik als je zoveel synthjes en beatjes en shit gebruikt wat toch wel bij linkin park 'hoort' denk ik.
Live in Texas vind ik erg gaaf maar ook een beetje vlakjes (behalve Chester, die zingt wel echt met emotie daar).

Pup, je moet even Linkin park Live @ Rock am Ring 2004 checken, DAT is een vette rauwe show!


EDIT: Rock am ring 2004 bedoel ik

pupanus1
10 augustus 2010, 14:14
Cool ik zal eens kijken :ok:

TimoSomers
4 september 2010, 12:32
http://www.youtube.com/watch?v=F4er9gIn9hM

Dit is wel een brute nieuwe single!!

The Unforgiven
5 september 2010, 00:30
Vond de eerste albums vroeger wel geinig, maar tegenwoordig vind ik het maar niks...