PDA

View Full Version : Vraag voor Marshall 1922 2x12" cab bezitters!



HaroldA
29 oktober 2009, 16:19
Beste 1922 bezitter,

Ik wil in mijn veel-te-zware JCM 800 4104 2x12" combo de originele Marshall handvatten aan de zijkant gaan zetten, alleen weet ik niet precies waar ze geplaatst moeten worden...

Zou een van jullie voor mij op kunnen meten hoe ver de handvatten van de bovenkant en van de achterkant af moeten zitten?

Mij zelf maakt het niet zoveel uit als ze niet 100% overeenkomen met het 1922 cabinetje, maar mocht hij ooit nog in de verkoop gaan is het wel zo netjes als hij fatsoenlijk uitgelijnd is...

Squier4ever
30 oktober 2009, 10:41
Wil ik straks wel ff voor je doen als ik er aan denk. Overigens zitten er in de mijne plastic handvatten, waarvan er eentje rammelt.Die ga ik dus binnenkort vervangen, met opnames laatst heb ik dat ding er zelfs uitgeschroefd. Koop dus wel metalen handvatten en geen plastic, die dreunen kapot ofzo.

HaroldA
30 oktober 2009, 10:58
Koop dus wel metalen handvatten en geen plastic, die dreunen kapot ofzo.

Cool, thanx!

Ik ga er overigens wel gewoon de originele plastic Marshall handvatten in zetten, zoals in alle marshall cabs + combo's zitten sinds eind jaren 70...

Nielsje
30 oktober 2009, 11:27
Ligt dat niet gewoon aan de schroeven waar ze mee vastzitten?
Of is dat ding echt zelf gescheurd? Lijkt me sterk..

Ik zou voor stalen exemplaren gaan, die klinken beter.

HaroldA
30 oktober 2009, 11:33
Ligt dat niet gewoon aan de schroeven waar ze mee vastzitten?
Of is dat ding echt zelf gescheurd? Lijkt me sterk..

Ik zou voor stalen exemplaren gaan, die klinken beter.

Ik heb wel eerder verhalen gehoord over kapotte/rammelende handvatten, maar dat was allemaal het geval bij gesloten cabinetjes. Bij een open combo zal de "klank" van een handvat niet zo belangrijk zijn. Ook wordt er daar niet zo veel druk opgebouwd...

Squier4ever
30 oktober 2009, 11:34
Nee lag niet aan de schroeven, we hebben dat handvat destijds er even uitgeschroefd, omdat het rammeltje op de opname te horen was. Toen hij eruit was eens geschud met het handvat en het bleek er echt in te zitten.

Squier4ever
31 oktober 2009, 13:37
Bovenkant cab-bovenkant greep: 78mm

achterkant cab -zijkant greep: 44mm

HaroldA
31 oktober 2009, 13:53
Bovenkant cab-bovenkant greep: 78mm

achterkant cab -zijkant greep: 44mm

Held! :rockon:

Volgende week komen mijn handvatten binnen (besteld bij GA parts) en dan ga ik lekker zagen in m'n combo ;)

Bedankt voor het opmeten!

Squier4ever
31 oktober 2009, 14:17
You're welcome! De bovenkant is afgerond, dus dit heb ik gemeten door er een latje op te leggen en ervolgens mij stalen lineaal bij te houden. Deze lineaal begint ook echt bij 0 en telt vervolgens in halve mm, dus lijkt me vrij nauwkeurig zo :D

HaroldA
7 november 2009, 14:01
http://img.sait.nl/gitaarnet/handvatten.JPG

Alsof ze er altijd al op hebben gezeten! :ok:

Ik heb zelfs originele JCM 800 handvat schroeven gebruikt... Ze zitten precies zoals Squier4ever had opgemeten maar dankzij de groothoeklens van m'n fototoestel ziet het er wel een beetje scheef uit ;)