PDA

View Full Version : noodoplossingkje



Fatal Fairytale
6 april 2003, 22:30
Ik speel nu nog op een een of andere maffe klotestarfield, en ik krijg voor me verjaardag in oktober eindelijk een goede gitaar, hoop ik iig :smile:
Maar voor de tijd die ertussen zit wel een beter geluid uit dat ding krijgen, voor zover mogelijk. hierbij denk ik dus vooral aan betere sustain etc. is er een manier waarop je dit kan doen, bv door je pu´s hoger of lager te zetten?

wietse
6 april 2003, 22:34
aan de sustain kan je niet erg veel doen.
maar als je de elementen hoger zet dus dichter bij de snaren,krijg je al wat meer volume, het nadeel is dan dat ze ook veel meer bijgeluiden oppikken.

skabouter
8 april 2003, 09:45
een pedaaltje kan ook helpen. een compressor dacht ik

Swan
8 april 2003, 11:18
als er na "ng" n k komt kan de g weg

Barret Wallace
8 april 2003, 11:20
True true

Electrical Storm
8 april 2003, 11:47
Een voltooid deelwoord eindigt op een 't' als de laatste letter van de stam (ww - 'en') in het woord "'t Kofschip" zit...



NB.: Soms bevordert het LAGER zetten van je PU's toch ook je sustain, omdat je dan de snaren beter in in de sterkste veldlijnen van het magnetische veld plaatst? Weet het niet zeker hoor...

telecastermaster
8 april 2003, 14:36
Op 2003-04-06 22:34, schreef wietse:
aan de sustain kan je niet erg veel doen.
maar als je de elementen hoger zet dus dichter bij de snaren,krijg je al wat meer volume, het nadeel is dan dat ze ook veel meer bijgeluiden oppikken.


Als je de pickups hoger zet krijg je ook meer 'stringpull', het dempen van de trilling van de snaar doordat het magnetisch veld aan de snaren trekt. Bij hogere pickups is dat effect sterker en leidt dat tot minder sustain.
Voor meer sustain: neem een compressor zou ik zeggen.