PDA

View Full Version : Boss DD-6 probleempje?!



guitarguru
29 oktober 2009, 12:42
Ik wil met 2 versterkers gaan spelen voor een bredere/vettere sound. Daarbij wil ik dus 1 versterker droog houden en 1 met galm en delay. Wet/dry systeem dus.
Dus mijn gitaar ingeplugd in de B-input van de DD-6 en beide outputs naar de amps. Als de delay aan staat werkt het perfect, maar als ik hem uitzet doet slechts 1 amp het nog maar...... :dontgeti:
Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd?
Als ik input A gebruik dan doen beide amps het wel altijd, maar krijg ik een panning effect bij aantrappen.

FruscianteFan
29 oktober 2009, 12:51
Ik denk dat de beste oplossing is om het signaal te splitsen vóór de delay, en dan de delay alleen in de keten naar de tweede versterker te zetten.

guitarguru
29 oktober 2009, 13:14
Ik denk dat de beste oplossing is om het signaal te splitsen vóór de delay, en dan de delay alleen in de keten naar de tweede versterker te zetten.

Mmmm, ik heb verder geen stereo pedaal op mijn board. Maar is er wat mis met mijn DD-6?

FruscianteFan
29 oktober 2009, 13:16
Denk het niet. In elk geval staat in de gebruiksaanwijzing van mijn DD-7 precies uitgelegd hoe het een en ander moet werken.

guitarguru
29 oktober 2009, 13:20
Denk het niet. In elk geval staat in de gebruiksaanwijzing van mijn DD-7 precies uitgelegd hoe het een en ander moet werken.

Heb ik ook (Setting the Output Method), maar er staat niet bij dat 1 amp het niet meer doet als je het effect uitzet :(

guitarguru
29 oktober 2009, 13:22
Goed, als het niet anders kan dan heb ik nog wel een stereo reverb van T-Rex, waar ik de keten kan splitsen voor de delay. Moet een ander pedaal eraf, want mijn board zit al vol........