PDA

View Full Version : Wat is een goed cabinet voor mijn H&K TRI AMP



nangko
6 april 2003, 21:59
Ik heb afscheid moeten nemen van mijn vertrouwde Hotrod deville 4x10 die ik heb ingeruild om zo een 2e hands H&K TRI AMP te kunnen kopen.. Dit omdat mijn 2e Band (MetalCore) ook goed begint te lopen, enik niet materiaal kan blijven lenen..

Wanneer ik ga werken en geld heb, hoopik, koop ik weer een Hotrod erbij. Maar dat kan ik me nu niet verooloven als student..

Maar nu na dit nogal nutteloos verhaal, mijn vraag of jullie wat tips voor mij hebben voor de aanschaf van een speaker cabinet..

In het oefenhok staat een ORANGE cab..
Ik ben hier echt laaiend enthausiast over, maar deze zijn nogal moeilijk te verkrijgen, en ik moet natuurlijk ook nog ander cabs horen..

Dus hebben jullie wat tips, wat ik zeker moet uitproberen en waar ik op moet letten?
(bijvoorbeeld: is het beter om een zwaar (400w) cabinet te heben? misschien met betrekking tot mijn clean geluid op hoog volume?)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nangko op 2003-04-06 22:00 ]</font>

oddman
7 april 2003, 09:41
Zo een marshall kast met vintage 30 speakers in lijkt mij wel 1 van de goei oplossingen.

niels5150
7 april 2003, 09:55
carvin legacy cabinet, Bogner, VHT, en alles met Vintage 30 speakers, die klinken aardig goed! succes

nangko
7 april 2003, 11:01
Thanx ik zal ze uitproberen...
Ik denk dat ik maar eens samen met mijn tri-amp naar de musikproduktiv ga om daar eens een heleboel te uitproberen,
Maar weet iemand hoe dat zit met het aantal watten van de speakers, wat is goed en wat is slecht??

nangko
7 april 2003, 11:05
BY the way is het de moeite waard om 2 uur in de auto te gaan zitten om een LONDON CITY uit te gaan proberen??

BLOK182
7 april 2003, 16:38
Je kan ook eens een Engl kast proberen, schijnen ook erg goed te zijn en betaalbaar.

signsofzodiac
7 april 2003, 19:08
Absoluut de Engl 4x12 niet vergeten, zowel de Standard als de Vintage30-versie. Betaalbaar en supercabs! Natuurlijk klinkt de H&amp;K 4x12 die bij de Triamp hoort ook te gek!

nangko
7 april 2003, 22:36
Jep de ENGL ga ik zeker uitproberen, Marshall heeft vast ook wel goede cab's, maar ik ben een beetje anti Marshal...

Wat ik me nu dan verder nog afvraag:
ENGL-cabinet is 240 Watt
De Recta's van Mesa Boogie
De cabs van PEAVY zijn 300 Watt
cabs van Orange en Brunetti zijn 400 watt

Wat zeggen die watten van de speakercabs?

Ik denk dat ik aan 240 wat meer dan genoeg heb, maar is het misschien veiliger om een zwaarder cab te kopen, dat die langer mee gaat onder het harde blazen van mijn 100watt (is ook niet extreem veel toch>) versterkertje..?

BLOK182
8 april 2003, 13:28
Ah, maakt nix ook hoor, het zijn allemaal kwaliteitscabs, en zolang je cab maar meer wat is dan je top is het ok.

Chiel
8 april 2003, 15:01
Ik ken iemand met een zelfde Tri-Amp die met het zelfde probleem zat. Hij heeft een stel BagEnds geprobeerd, Mesa Thiele kastjes, een Mesa 2x12" en 4x12" cab, de oude vertrouwde 1960 Marshall, diverse Koch en Engl cabs en zelfs de Bogner. Resultaat? Niets haalde het bij de originele bijhorende (prijzige) H&amp;K speakerkast. Van dikke diepe Nu-Metal en classic rock t/m lekkere Jazz en Funk. Ik weet niet wat ze bij H&amp;K met die Cab hebben uitgespookt, maar de combinatie klinkt echt super! Probeer hem gewoon eens uit.

signsofzodiac
8 april 2003, 17:58
Lijkt me logisch, die cabs zijn gevoiced om bij de Triamp te horen :smile: Zelfde geld voor de 5150-cabs.

nangko
10 april 2003, 21:14
Gevoiced??? What's that

Rectifier
10 april 2003, 22:25
Dat ze samen in harmonie werken.
Dat de combinatie een bepaalde voicing (klankkleur) oplevert.

Onder een Peavey 5150 top zet je geen 2x10 kast met Jensen speakers erin.
Dan krijg je niet het resultaat wat je wilt...

nangko
10 april 2003, 23:21
AH okeejj,,,
Ik had al zoiets in gedachten, maar ik dacht dat het misschien nog eenofandere technische toeppassing was ofzow..
Maarreh, kan niemand mij nu uitleggen, waar de watten van de speaker cab's op slaan (zie aantal entry's hierboven??)..
Warom is de 1e maar 120 wat en de andere 400 honderd??

kokeleko
11 april 2003, 08:59
De originele Triamp Cabs hebben er V 25 speakers in , die cabs zijn 100 watt , zal wel goed uitgezocht zijn.

signsofzodiac
11 april 2003, 14:23
Als je een 100 watt top op een 100 watt cab aansluit, krijg je eerder een mooie break-up van je speakers (als je daar van houd!). Als je er een 300 watt kast ondergooit, hou je meer "over", waardoor de kast "netter" klinkt. Is puur een kwestie van smaak. Maar die Triamp-cab klinkt te gek bij de top, da's zeker!