PDA

View Full Version : Hagstrom!



mattihafler
29 oktober 2009, 11:24
Dit weekend ga ik hagstrom gitaren testen.

mijn muziekstijl is stevige rock waarbij ik af en toe echt wel de zware gain uit mn speakerkast wil horen dreunen. (we staan gestemd in dropped Cis)

Ik heb al veel gelezen over Hagstrom en ook wat filmpjes bekeken (alhoewel je daar nooit echt n goed beeld bij kan vormen)

Ik ben van plan sowieso voor de reissue hagstroms te gaan.

Iemand ervaring met de reissue hagstroms en welke zou het best bij mijn muziekstijl passen?

- Hagstrom swede
- Hagstrom super swede
- Hagstrom ultra swede
- Hagstrom select swede
- Hagstrom select super swede

Iemand ervaring met 1 van deze modellen vs muziekstijl?

Ik kan me voorstellen dat er gezegd zal worden - "gewoon testen dat werkt het beste"

Maar als ik al deze gitaren moet testen dan weet ik na de 5e echt niet meer hoe de eerste klonk..vandaar de post.

Fuhgawz
29 oktober 2009, 11:38
Als je in een droptuning speelt dan zou ik voor de Super Swede gaan. Die heeft een langere mensuur, waardoor de snaren bij lagere stemmingen wat strakker blijven dan bij gitaren met een kortere mensuur, zoals de 'gewone' Swede. Het enige andere verschil tussen de twee is dat de 'gewone' een toneswitch heeft en de 'Super' een coil split, welke ik persoonlijk allebei nutteloze functies vind, maargoed misschien kun jij er wel nut aan ontlenen.

'Select' wil volgens mij alleen zeggen dat het een 'luxe' top heeft. Ik persoonlijk houd niet van die gevlamde tops en ze zijn waarschijnlijk ook duurder.
De Ultra Swede heeft volgens mij een kleinere body, dus als je dikke dreunende muziek wilt maken dan komt dit waarschijnlijk minder goed uit. Tenzij je schouderklachten hebt waardoor je beter een lichtere gitaar kunt kiezen, maar daar gaan we maar even niet vanuit.

Als ik in jouw positie was dan zou de Super Swede mijn voorkeur hebben. Maar inderdaad, ga gewoon testen.

mattihafler
29 oktober 2009, 15:52
Ok, ga ik zeker een die superswede testen in vergelijking met de normale swede om te kijken of ik het verschil goed kan merken vanwege de langere mensuur.

Thnx!

mattihafler
31 oktober 2009, 14:28
Vanmorgen hagstroms getest.
Heb de swede, de ultraswede en de superswede getest.

Die laatste heb ik nu mijn zinnen op gezet.
Wat een heerlijke gitaar is dit. Mooie sustain en zie mezelf ook zeker
van de coil switch gebruik maken.

edit Ovv Squier4ever exact datgene weggehaald wat in mijn handtekening staat....

Squier4ever
31 oktober 2009, 15:09
Vanmorgen hagstroms getest.
Heb de swede, de ultraswede en de superswede getest.

Die laatste heb ik nu mijn zinnen op gezet.
Wat een heerlijke gitaar is dit. Mooie sustain en zie mezelf ook zeker
van de coil switch gebruik maken.

Dus hop in de verkoop:
- esp ltd ec-300 met seymour duncan ipv emg in brugelement
- epiphone sg met emg ipv standaard humbucker in brugelement
- ibanez 540r. Voorloper van de satriani serie

;-)


Sorry maar die laatste zinnen zijn nogal spammerig he... En dat mag niet as you might know.