PDA

View Full Version : Guitar Rig plug-in mode???



leroylafontaine
28 oktober 2009, 23:50
Hallo,

ik heb een vraag: ik heb guitar rig 4 gekocht en ik las dat je daarbij twee modes hebt, een normal-mode en een plug-in mode, waarbij GR functioneerd als plug-in voor een ander audio programma. Ik heb ook Cubase 4 maar ik west dus niet hoe ik GR in die plug-in mode moet uitvoeren. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Mijn dank is groot:D

~Leroy

fivelastwords
29 oktober 2009, 09:18
Je prikt je gitaar rechtstreeks in je computer, opent een audiotrack in cubase, zet de juiste input aan en speelt je gitaar daarop in. In eerste instantie hoor je droog gitaargeluid, gewoon zoals het vóór het een amp in zou gaan klinkt. Als insert gooi je vervolgens Guitar Rig er op (VST). Zorg voor een lage buffersize, anders hoor je je spel vertraagd terug. Kies in de Guitar Rig plugin je sound en voila.

Als je Guitar Rig niet ziet in de insert lijst, open dan de plugin manager en druk op "scan". Als ie nog niet verschijnt is er iets raars aan de hand. In dat geval: lees hier meer. (http://cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=101339)

STW
29 oktober 2009, 14:45
ik doe het iets anders; ik zet nl. guitar rig aan vóór ik speel, dat speelt toch fijner vind ik.

dus je maakt een audio-track aan (mono), drukt op het ronde blauwe e-tje, en zet guitar rig als insert (in een van die zwarte vlakken rechts).

succes!

bert k
29 oktober 2009, 15:09
Dat is toch precies wat hij zegt?

fivelastwords
29 oktober 2009, 17:41
@ Bert: Inderdaad, maar dat geeft niet. Zoals ik het heb neergezet kan je ook lezen dat je eerst droog gitaar opneemt en dan pas de plugin erop zet :) Anyhow, zo werkt het in elk geval. Succes!

bert k
29 oktober 2009, 18:59
Aha, ik snap je. Nee, dat is idd niet fijn werken, met een droge gitaar.

leroylafontaine
31 oktober 2009, 23:45
Dank jullie voor jullie reacties. Ik heb het idd kunnen vinden maar ben later tot de conclussie dat Cubase net iets te ingewikkeld is voor mij als beginneling:D Ik ben immers overgestapt op Adobe Audition waarmee ik alleen bewerk en dus niet opneem.

Grt, Leroy