PDA

View Full Version : Peavey HP Signature Special EX



Tankman
28 oktober 2009, 14:10
Hey,

Ik heb vandaag een leuke deal gekregen op een Peavey HP Signature Special EX. Het gaat me bijna geen geld kosten. Ik dacht, leuk gitaartje om mee te knoeien. Waar ik dus mee wil beginnen is het volgende.

Ik heb de pickups nog niet goed beluisters, maar ik denk dat ik ze sowieso ga veranderen. Ik wil niet actieve pickups beginnen. Ik speel zelf voornamelijk metal, maar speel ook graag wat rustigere muziek, zoals incubus. Ik wil dus pickups die vet genoeg klinken voor metal, maar ook nog redelijk veelzijdig zijn.

Zelf zat ik te denken aan het volgende:

Dimarzio Crunch Lab in de brug en Liquifire in de nek (petrucci setje)
Seymour Duncan SH-13 dimebucker, voor als ik alsnog denk van, toch maar metalgitaartje
EMG HZ-4 setje.

Hebben jullie nog suggesties of feedback over mijn keuzes?

michi3l
28 oktober 2009, 15:13
Voor een goede cleane sound en een lekkere oversturing gebruik ik een Seymour Duncan JB in bridge positie. Ben er nog erg tevreden over

Tankman
29 oktober 2009, 08:51
Ik gebruik bijna alleen mijn neck pickup voor clean, dus mijn brug hoeft niet perse clean te klinken. Verder heeft de HP ook nog een single coil tussen de twee humbuckers, die ik ook graag wil gaan gebruiken voor clean.

Ik hoef niet all-out scheur geluid te hebben, maar de gitaar moet uiteindelijk kunnen rocken, scheuren maar tegelijkertijd ook subtiel en mooi kunnen zijn. Ik denk dat het Petrucci setje dan toch het meest in de buurt komt.