PDA

View Full Version : hulp bij keuze



terrasbeest
28 oktober 2009, 13:50
http://www.ibanez.com/AcousticGuitars/model-EW20ASENT

(Vervelend als de zoekfunctie niet werkt).
Heb geen bal verstand van akoestische gitaren : geen idee wat het verschil is tussen een gitaar van 100 of 1000 Euro als ik over die dingen lees.

Wat betreft klank : ik ben dus gewoon om ( meestal )op jazzgitaren te spelen, al denk ik niet dat ik met een staalsnarige akoestische in de buurt komt.

Bedoeling is om thuis zo veel mogelijk onversterkt te kunnen spelen ( = oefenen van bepaalde dingen).

LaurentB
28 oktober 2009, 16:23
Deze Ibanezzen zien er wel leuk uit, maar hebben geen massief bovenblad, en gemiddeld gesproken klinkt dat toch minder.

Vanaf zo'n 400, 500 euro kun je een heel aardig klinkende gitaar hebben.

Merken (een selectie):

Blueridge
Seagull
Crafter
Yamaha

Let wel op dat als je van die uit te versterken modellen hebt, dat die soms ondieper zijn uitgevoerd en dus ook akoestisch minder klinken.Er bestaan natuurlijk ook akoestische archtop jazzgitaren.
Een tijd geleden zag ik hier een betaalbare, maar wat was dat nou, weet iemand dat nog?

terrasbeest
28 oktober 2009, 16:39
Deze Ibanezzen zien er wel leuk uit, maar hebben geen massief bovenblad, en gemiddeld gesproken klinkt dat toch minder.

Vanaf zo'n 400, 500 euro kun je een heel aardig klinkende gitaar hebben.

Merken (een selectie):

Blueridge
Seagull
Crafter
Yamaha

Let wel op dat als je van die uit te versterken modellen hebt, dat die soms ondieper zijn uitgevoerd en dus ook akoestisch minder klinken.Er bestaan natuurlijk ook akoestische archtop jazzgitaren.
Een tijd geleden zag ik hier een betaalbare, maar wat was dat nou, weet iemand dat nog?

Akoestische archtops : Godin en The Loar, maar geen idee hoe goed of slecht die zijn. ( The Loar kost wel ong het dubbele van zo'n Ibanez ).
Nu , ik heb wel een paar archtops( oa ééntje met een floating pickup, dus feitelijk een akoestische gitaar gebleven ), maar 1-daar staan flatwounds op-da's natuurlijk geen probleem,en 2-is plywood ik zou zeggen niet geschikt.

Muzieknono
29 oktober 2009, 07:51
Die akoestische archtops van godin schijn best goed te zijn, heb er zelf nog niet op gespeeld, maar laatst zat er in de zaak iemand op te spelen en dat klonk best goed, die ibanez is trouwens ook niet verkeerd, maar je levert wat van klank in door de cutaway.
Mvgr. Dirk Jan :B