PDA

View Full Version : Meest 'bruikbare' cab?



deftone82
28 oktober 2009, 12:19
Ik heb momenteel nog geen ervaring met het hele head/cab gebeuren.

Ik vraag mij af of er een goede 'standaard' cab bestaat die zowel bijvoorbeeld een mesa boogie mark IV aankan, als een tiny terror als een HT5 als een Engl...en die het beste in de head naar boven haalt.

Of bestaat zoiets niet en moet je altijd paren Engl head-Engl cab, boogie head-boogie cab....

graag jullie reactie!

casper innosence
28 oktober 2009, 12:26
Kasten zijn er smaak afhankelijk. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat er 1 kast is die perfect is voor alles. De Marshall 1960 is wel een veel gebruikte kast. Maar of ie t beste in elke top naar boven haalt? Daar zijn de meningen over verdeeld.

In sommige gevallen levert een set van 1 merk t beste resultaat, maar vaak is combineren goed te doen. Zo heb ik jaren gespeeld met n Mesa Rectifier op n Marshall kast, daarna n Soldano op n Marshall kast maar uiteindelijk wilde ik toch n kast die toch wel in verhouding was tot de top en ben gegaan voor n Orange kast.

robert-gitarist
28 oktober 2009, 12:35
Ligt inderdaad aan je smaak maar ook de stijl die je speelt. Wil je strak en zwaar geluid, zou je bijv. een ENGL kast kunnen proberen. Voor dingen zoals AC/DC, Bon Jovi etc. zou ik een Marshall kast aanraden.
Ook ligt het uiteraad aan de soort speakers die er in een kast zitten. Je hebt vele soorten.

Ik gebruik zelf een Marshall DSL top met een 1960A limited edition (JCM800) en ben uiterst te vreden met deze set! En als het mooi compact moet dan gebruik ik de top in combinatie met een Marshall 1912 (1x12" speaker).

sjaak1990
28 oktober 2009, 12:39