PDA

View Full Version : Transparante nitro lak



jaspie
28 oktober 2009, 12:16
Aangezien de zoekoptie even nutteloos is post ik de vraag maar gewoon. Zoals in een ander topic gezegt ben ik met een zelfbouw strat bezig en ga binnenkort de body lakken. Ik had van motip de trendy special (nogwattes) real gold gekocht als kleur. Dit is een lak op nitrocellulose basis maar nu heb ik ook nog een transparante lak nodig voor over de kleurlaag.

Nou kon ik die niet vinden van motip en ik vroeg me af of iemand wist waar ik een spuitbus met transparante nitro lak kon kopen voor over die gouden motip kleur heen.

Alvast bedankt,

Jasper

superfly
28 oktober 2009, 12:53
Dag Jasper.

Kijk voor nitro in een spuitbus eens bij http://www.guitarsupplies.nl/Finishing-N_grp_14-1.php

vr gr
Wim

knarf
29 oktober 2009, 10:55
In de lak FAQ wordt er hier en daar vermeld dat je nitro-cellulose kan kopen bij bepaalde doe-het-zelf zaken waaronder Gamma.
Nou heb ik mezelf ook al suf gezocht in elke dhz zaak die ik binnenkom maar niks-nada-noppes wat blanke lak betreft. Alleen de lak die jij vernoemd, en daar is het aanbod ook nog zeer beperkt qua kleurtjes.

Blijkbaar hebben andere bouwers meer geluk maar ook ik moet je doorverwijzen naar guitarsupplies...

niekb
29 oktober 2009, 11:08
Zelfs bij verfspeciaal zaken is het al moeilijk om blanke nitro te krijgen.
Zowieso niet in spuitbus. Ik gebruik die preval busjes met reservoir. Dat werk goed.

McVenco
29 oktober 2009, 11:18
In de lak FAQ wordt er hier en daar vermeld dat je nitro-cellulose kan kopen bij bepaalde doe-het-zelf zaken waaronder Gamma.
Nou heb ik mezelf ook al suf gezocht in elke dhz zaak die ik binnenkom maar niks-nada-noppes wat blanke lak betreft. Alleen de lak die jij vernoemd, en daar is het aanbod ook nog zeer beperkt qua kleurtjes.

Trendy Colorline van Motip is inderdaad nitro-celluloselak, maar dat geldt alleen voor de kleurlakken. De blanke lak uit deze lijn is alkydlak.

Bij Delta Twello hebben ze blanke nitro-celluloselak in een spuitbus. (http://www.delta-twello.nl/producten/hout/laksputbus_product.htm)

jaspie
29 oktober 2009, 13:19
ok bedankt voor de tips. Ik denk dat ik dan maar voor guitarsupplies ga. Had indd gezien dat motip blanke lak alkyd was. Maat verder niet uit dat die blanke nitro lak een ander merk gaat zijn toch?

G.G.
29 oktober 2009, 17:26
ok bedankt voor de tips. Ik denk dat ik dan maar voor guitarsupplies ga. Had indd gezien dat motip blanke lak alkyd was. Maat verder niet uit dat die blanke nitro lak een ander merk gaat zijn toch?

Ander merk maakt niet uit, als het maar nitro is. Zelf werk ik met een Wagner spuitpistool of een wegwerp airbrushsetje met gasfles. Werkt beiden prima

gengar
29 oktober 2009, 23:20
als het ff kan met spuitpistool werken, ik vind dat eigenlijk de enige manier. En blanke nitro is gewoon in kan natuurlijk wel makkelijk te krijgen, letterlijk in dit geval, pas geleden bood iemand nog iets van 20 liter gratis aan hier, ik weet alleen niet meer wie. . .
Maar als je geen compressor en zo hebt is dat natuurlijk lastig, maar er is dan vast wel iemand in de buurt?

jaspie
30 oktober 2009, 23:16
als het ff kan met spuitpistool werken, ik vind dat eigenlijk de enige manier. En blanke nitro is gewoon in kan natuurlijk wel makkelijk te krijgen, letterlijk in dit geval, pas geleden bood iemand nog iets van 20 liter gratis aan hier, ik weet alleen niet meer wie. . .
Maar als je geen compressor en zo hebt is dat natuurlijk lastig, maar er is dan vast wel iemand in de buurt?

Was eigenlijk van plan gewoon spuitbus te gebruiken. Die motip lakken zitten ook gewoon in en spuitbus. Dit hoort toch ook goed mogelijk te zijn?

knarf
31 oktober 2009, 13:25
Was eigenlijk van plan gewoon spuitbus te gebruiken. Die motip lakken zitten ook gewoon in en spuitbus. Dit hoort toch ook goed mogelijk te zijn?

Als het kan werk ik toch ook liever met spuitbussen, gewoon omdat ze praktisch zijn... Niet mengen met thinner, geen poetswerk achteraf,...

gengar
1 november 2009, 10:40
als je daar een bevredigend resultaat mee kunt behalen, by any means. Ik kan dat niet, veel te grove spuitnevel, druppels, spetters, etc. Maar er zijn hier genoeg jongens die het wel doen en er zeer tevreden over zijn dus het is persoonlijk.