PDA

View Full Version : Vocal cover - Jesus Christ Superstar - Gethsemane



JimiDylan
28 oktober 2009, 09:20
Hallo iedereen, ik heb een weekje geleden een vocal cover gedaan van Jesus Christ Superstar, het nummer gethsemane. Opbouwende kritiek zou heel prettig zijn :D

http://www.youtube.com/watch?v=KWGfVBz1T3I

bert k
28 oktober 2009, 09:44
Gaat naar Sounds.

JimiDylan
28 oktober 2009, 09:51
Oeps. :soinnocent: any comments on the cover? :P

Bouke
29 oktober 2009, 09:46
Je zingt zekers goed man, maar je timing vind ik niet overal even sterk. Beetje 'recht' als je begrijpt wat ik bedoel (niet overal lekker soepel - zeker in het begin) en wat gejaagd. Maar absoluut niet slecht hoor! Verderop, na de hoge uithaal wordt je al 'persoonlijker' en vertel je meer verhaal dan in de eerste regels. Dat heeft dit nummer nodig anders werkt het niet.

Dit nummer technisch goed zingen is ongeveer de ene helft, het verhaal overtuigend overbrengen is de andere, belangrijkste helft.

Ik heb een ernstige JCS-tik (met Heaven on their minds en Gethsemane als favorieten) en heb derhalve ontelbaar veel veries van Gethsemane gehoord. Fantastisch nummer om te zingen, maar heb 'm zelf nog niet op een manier weten op te nemen waarvan ik vind dat die iets toevoegt aan al die andere versies. Ik blijf proberen :D Mijn voorkeur gaat qua zangtechniek naar de Ian Gillan versie en qua verhaalvertellen naar de versie van Ted Neely. Beste 'Judas' is voor mij Drew Sarich (check o.a. zijn Heaven on their minds eens op YT!!)

Anyway, gave poging!! :rockon::ok:

Bouke

JimiDylan
29 oktober 2009, 10:16
Hey Bouke, thanks voor je hulpvolle reactie :D
Drew Sarich is inderdaad een hele goeie zeg :dontgeti:! Maar Carl Anderson is voor mij toch nostalgie :P Overigens herken ik die tik, JCS was het eerste echte contact met muziek wat ik had, luister dat al zo lang als ik me kan herinneren. Kan me nog goed herinneren, dat mijn vader me naar Deep Purple liet luisteren, hij keek raar op, toen ik zei dat ik die stem herkende uit JCS. Hij kijken, nee hoor, kijk Nick, het is Ted Neeley, ik geloofde het niet, verder gezocht (toen bleek natuurlijk dat hij in de 1970 versie zat, die ik op cd had), en hem even flink op zn plek gezet :P

De timing in het begin is ook eeerg lastig, als je die backing track hoort, heb je echt geen idee waar je moet beginnen :???:, inderdaad na de uithaal loopt het nummer wat meer standaard door en is het qua timing meer te volgen. Overigens wil ik het binnenkort nog een keer opnemen, met een video, want het is wel jammer dat je nu de emotie alleen hoort, en dan kan je het ook zien.

Moet je dit trouwens zien: http://www.youtube.com/watch?v=W9MgXZGTCAc
Die gitarist snapt er echt niks van volgens mij :???:
Overigens heb je exact dezelfde favoriete nummers als ik, ik zat vroeger op de rand van de bank, met me hoofd naar beneden hangend, JEEEEESUUUUUUS! :P en daarnaast deze natuurlijk, ik wilde dit al zooo lang opnemen. (Overigens had ik laatst het domme idee om in 1 take Damned for all time op te nemen, en dan alle stemmen te doen, leek me beter om daarvan af te zien :soinnocent:)

Het doet me goed dat ik een JCS fan toch een beetje heb kunnen behagen, dus hartstikke bedankt voor je reactie!!!