PDA

View Full Version : Meul <...> Unwieldy Horse



meul
28 oktober 2009, 02:17
Next hersenspinsel... en nog steeds opzoek naar een goede sound en dito mix.. ik denk alweer een stukje dichterbij?

Alvast bedankt voor het luisteren.

http://members.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20(Meul)%20-%20Unwieldly%20Horse.mp3

Gr,
jan

Henri H
28 oktober 2009, 16:47
Ik vind het erg gaaf, beetje Liquid Tension Experiment/Magellan-achtig.
De gitaarsolo-sound tegen het einde klinkt wat gecompressed ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik weet/vermoed dat het met een POD is ingespeeld...

Keep 'em coming! :ok:

Sonno
28 oktober 2009, 21:11
Hoera, dat blaasorkestje eindelijk pleite haha. Geniaal deze! Hele bizarre sfeer en niet te chaotisch (zoals die vorige kneiter) en voorzien van goede effecten (samples?). Echt een kicke solo aan het einde, petje af!

Gr. Sonno

TimoSomers
28 oktober 2009, 21:23
Hij is weer fuckkkkking ziek!
Echt lekkere gitaarsound, je chugga komt nu nog beter uit dan in je vorige songs. De compositie is weer lekker (lekker creatief met die net niet dissonante orkesten) en de freaky solo is ook lekkahhhh!

pgm10th
29 oktober 2009, 07:31
Kijk dit is lekker wakker worden, snijter hard gezet......en meteen wakker.
shit man, hij is weer lekker.
En de flange achtige sweep........klinkt lekker.
:)

new deep
29 oktober 2009, 09:03
Gaaf hoor, een beetje zappa meets rammstein :) Goede gitaar sound iig!

meul
29 oktober 2009, 12:54
dank heren!!!! en dames misschien maar t zal wel niet :dontgeti:

HvV
29 oktober 2009, 19:29
Erg fraaie compositie weer. Zo mooi, die violen (met cello?) op 2:00. Wanneer komt dat zilveren plaatje nou eens uit?

Guitarfreak
29 oktober 2009, 20:01
Ik ben aangenaam verrast! Fraaie compo in combinatie met 'n fucking bruutte sound, heerlijk! Eindelijk een keer een experimenteel iets dat goed uitpakt. Grats:).

peter_heijnen
30 oktober 2009, 00:55
Hij is weer goed bruut Jan. Prachtige orkestklanken ook en dan met name die knetterende trombones! Wat denk je verder nog aan sound uit je gitaar te kunnen/willen persen?

Harald
30 oktober 2009, 13:08
Weer een erg goede inzending! :)

Riky
30 oktober 2009, 13:14
Heb je nou eigenlijk thuis een dikke studio of niet?:D
Ik weet dat je gitaargeluid een Line6 Pod is, maar de rest? Je orkest sampels klinken echt heel erg goed en je mix helemaal. Klopt gewoon altijd perfect en mega goede kwaliteit.

Vind ook dit weer een zeer geslaagde compositie. Meer gitaar. Ook heftiger dan de vorige, maar wel typisch Meul.

Erg gaaf!

glennshred
30 oktober 2009, 18:26
Vanaf woensdag ziek gevallen, vandaag alleen maar geslapen.. je song
al 3a 4 keer beluisterd, toen ik straks (kon niet anders) met muziek in men
kop zat kwam die melodie van jou keer op keer ertussen.

Moet je niet vragen hoe inspirerend muziek kan zijn en werken :)

glenn

meul
31 oktober 2009, 22:08
Hee daar,

@ Harald, Guitarfreak, dank u wel!

@ HvV, ja, ook chello en zelfs een bas. de release datum is uitgesteld :sssh:

@ Riky, nee hoor, gewoon een tot gitaar hol omgebouwde slaapkamer met een pc en een setje monitoren, ook nog een hifi. het zit hem niet alleen maar in dikke spullen. Maaar... als ik soms mtv weer eens opzet dan hoor ik dingen dat ik denk, pffff, hoe flikken ze dat toch. alleen oren red je het ook niet meer mee.

@ glennshred, mexicaanse griep? dank voor de opsteker en beterschap!

@ peter_heijnen, hoi Peter, dank en tegelijkertijd, goede vraag. het gaat me intussen eerder om het totaaltje. en goede sound setup die past bij die mayones die toch weer heel anders uitpakt dan mijn oude ibanez. elke keer weer denk ik het gevonden te hebben en dan ineens vind ik het weer nix. het is ook gewoom best leuk om te doen :)