PDA

View Full Version : Maggie's Bookshop (m'n band)



Guitarfreak
28 oktober 2009, 01:04
Hoi allen!

Afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met onze eerste EP (welke natuurlijk gratis te downloaden is).
We maken ruige melodieuze rock met wat metalinvloeden.

Je kunt de songs hier beluisteren:
http://maggiesbookshop.hyves.nl/

Of gratis downloaden via:
http://www.maggiesbookshop.com/maggies-bookshop-2009-maggies-bookshop-EP.zip

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, dus gooi het eruit :)

Nog even iets... We zijn op dit moment druk op zoek naar een geschikte bassist. Dus ben jij of ken jij deze geschikte bassist, geef een gif en je/hij/zij mag gratis meespelen + een glaasje ranje. Als dat niet vet is weet ik het ook niet meer.


Groeten Jip,

Guitarfreak
28 oktober 2009, 22:32
Niemand? :(

TimoSomers
28 oktober 2009, 23:07
Gave shizzle!
Ben net begonnen met luisteren maar begint al lekker, superrrrvette drummer ook btw.

Guitarfreak
29 oktober 2009, 12:33
Gave shizzle!
Ben net begonnen met luisteren maar begint al lekker, superrrrvette drummer ook btw.
Thanks Timo!:). Jou band mag er wezen trouwens, shit wat goed! Ga zo door.

Noid
30 oktober 2009, 15:53
Mijn complimenten, goede opnamekwaliteit, strak gespeeld, goed song materiaal en een mooie mix. In die opnames heeft heel wat tijd gezeten, neem ik aan? De nummers komen goed doorontwikkeld over o.a. door de verzorgde gitaarpartijen en drums. De bekkens zijn vaak wat zacht in de mix, is dat bewust?

Het zal wel aan m'n stemming liggen, maar alle nummers bevatten dezelfde soort "boosheid". Dat maakt het totale plaatje wat eentonig (terwijl de nummers echt wel gevarieerd zijn). Komt misschien ook wel door de bandnaam, ik verwachte een softere en zweverige muzieksoort. Ook al zei je wel: "We maken ruige melodieuze rock met wat metalinvloeden" Mwah, da's m.i. een understatement: op mij komt het over als een soort System of a Down meets RATM in een hardcore en metal omgeving.

Megadeth22
30 oktober 2009, 15:57
Mijn complimenten, goede opnamekwaliteit, strak gespeeld, goed song materiaal en een mooie mix. In die opnames heeft heel wat tijd gezeten, neem ik aan? De nummers komen goed doorontwikkeld over o.a. door de verzorgde gitaarpartijen en drums. De bekkens zijn vaak wat zacht in de mix, is dat bewust?

Het zal wel aan m'n stemming liggen, maar alle nummers bevatten dezelfde soort "boosheid". Dat maakt het totale plaatje wat eentonig (terwijl de nummers echt wel gevarieerd zijn). Komt misschien ook wel door de bandnaam, ik verwachte een softere en zweverige muzieksoort. Ook al zei je wel: "We maken ruige melodieuze rock met wat metalinvloeden" Mwah, da's m.i. een understatement: op mij komt het over als een soort System of a Down meets RATM in een hardcore en metal omgeving.
Precies. Een volwassenere Rage of the Machine is dit. Retevette muziek. *download*

glennshred
30 oktober 2009, 18:30
Ik ga mee met Noid i.v.m commentaar, toch het zijn prachtige nummers.
De richting van drums en bass is ook iets waar ik naar wil evolueren :)

Guitarfreak
30 oktober 2009, 19:13
Mijn complimenten, goede opnamekwaliteit, strak gespeeld, goed song materiaal en een mooie mix. In die opnames heeft heel wat tijd gezeten, neem ik aan? De nummers komen goed doorontwikkeld over o.a. door de verzorgde gitaarpartijen en drums. De bekkens zijn vaak wat zacht in de mix, is dat bewust?

Het zal wel aan m'n stemming liggen, maar alle nummers bevatten dezelfde soort "boosheid". Dat maakt het totale plaatje wat eentonig (terwijl de nummers echt wel gevarieerd zijn). Komt misschien ook wel door de bandnaam, ik verwachte een softere en zweverige muzieksoort. Ook al zei je wel: "We maken ruige melodieuze rock met wat metalinvloeden" Mwah, da's m.i. een understatement: op mij komt het over als een soort System of a Down meets RATM in een hardcore en metal omgeving.

Allereerst bedankt voor je complimenten:). Gaaf dat ze in de smaak zijn gevallen!
We hebben inderdaad veel tijd gestoken in het schrijven van de nummers, om nog niet te spreken over de hoeveel recordings die hier aan vooraf zijn gegaan;).

Over de opnames zelf..
De bekkens staan inderdaad zacht in de mix. Ik ben zelf niet zo weg van aanwezige bekkens en vind pompende drums belangrijker, vandaar de harde snare en kick. (nu lijkt het net alsof ik de enige in de band ben die er zo over denkt, niet dus.. Haha).

Inderdaad, RATM is iets wat we vaker horen. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met de zanger (vroeger een rapper met frustraties, kidding;)) z'n stemgebruik. Je zou de instrumentale track eens moeten horen, lijkt het gelijk minder op RATM.



Precies. Een volwassenere Rage of the Machine is dit. Retevette muziek. *download*

Thanks, gaaf om te horen:). Download en stuur door! Iedereen mag het hebben [spammodus OFF]



Ik ga mee met Noid i.v.m commentaar, toch het zijn prachtige nummers.
De richting van drums en bass is ook iets waar ik naar wil evolueren :)

Hey Glennshred! Dankje dankje:). Ik luister je experimentele tracks nog steeds af en toe!

Riky
30 oktober 2009, 19:27
Wel wat ruig voor mijn smaak, maar wel erg lekker strak hoor! Erg vette drummer. Doet coole dingen. Nummers zitten ook zeker goed in elkaar.

Ben het wel eens Noid dat het een beetje eentonig is. Wel mooi dat jullei zo'n duidelijke eigen sound hebben, maar het gitaar werk en zang herhaald zich voor mijn gevoel nog al eens.

Erg knap opgenomen en als jullie het live ook zo strak kunnen brengen dan kunnen jullie nog best eens een interessante band worden!

meul
31 oktober 2009, 21:38
Tof dit! beetje zoals Limp B misschien tegenwoordig zou hebben geklonken.
toch wel weer heel anders hoor, maar het passeerde meijn gedachten.

mooi werk!

HvV
2 november 2009, 19:08
Bere goeie mix, vette sound dit. Lekker stevige drums.. Hoor ook jullie stijl terug in elk nummer, dat is gewoon goed. Jullie zijn goed bezig!

Luke-wannabe
2 november 2009, 19:29
Zijn die drums geprogrammeerd? Of getriggerd ofzo? Vind het niet heel erg akoestisch klinken. Toffe muziek hoor. Ik had denk ik zelf de overdrive gitaren wat harder in de mix gedaan, dat zou het denk ik iets meer beuken.

Megadeth22
3 november 2009, 21:52
Bump voor threadstarter. Ik wacht op een LP, luister jullie liedjes de laatste tijd erg graag. :ok:

Guitarfreak
4 november 2009, 11:10
Wel wat ruig voor mijn smaak, maar wel erg lekker strak hoor! Erg vette drummer. Doet coole dingen. Nummers zitten ook zeker goed in elkaar.

Ben het wel eens Noid dat het een beetje eentonig is. Wel mooi dat jullei zo'n duidelijke eigen sound hebben, maar het gitaar werk en zang herhaald zich voor mijn gevoel nog al eens.

Erg knap opgenomen en als jullie het live ook zo strak kunnen brengen dan kunnen jullie nog best eens een interessante band worden!

Bedankt! Ik kan me voorstellen dat het de nummers soms ietwat eentonig worden;). Hier proberen we in de toekomst ook rekening mee te houden.
Ik hoop ook dat we 'n interessante band kunnen worden:).



Tof dit! beetje zoals Limp B misschien tegenwoordig zou hebben geklonken.
toch wel weer heel anders hoor, maar het passeerde meijn gedachten.

mooi werk!

Haha, Limb Bizkit lang geleden:D... Ik luister het eigenlijk nooit meer. Vreselijk vind ik het eigenlijk, maar qua gitaarwerk vind ik het wel lekker.
Bedankt:).



Bere goeie mix, vette sound dit. Lekker stevige drums.. Hoor ook jullie stijl terug in elk nummer, dat is gewoon goed. Jullie zijn goed bezig!


Zijn die drums geprogrammeerd? Of getriggerd ofzo? Vind het niet heel erg akoestisch klinken. Toffe muziek hoor. Ik had denk ik zelf de overdrive gitaren wat harder in de mix gedaan, dat zou het denk ik iets meer beuken.
Bedankt, bedankt, bedankt! Inderdaad de drums zijn geprogrammeerd met Steven Slate. Al deze nummers zijn geschreven toen we nog geen drummer hadden. Gelukkig hebben we nu een retestrakke drummer die dichtbij de drumkwaliteit van de E.P. komt;).


Bump voor threadstarter. Ik wacht op een LP, luister jullie liedjes de laatste tijd erg graag. :ok:
Haha een LP, dat zal nog wel even duren. Wel tof om te horen dat je de songs vaak luistert. Bedankt:).