PDA

View Full Version : 25/30 wattertje



Casseman
6 april 2003, 20:45
Ik heb ff een vraagje...
Kan je een 25 of 30 watt gitaarversterker in een oefenruimte gebruiken???
Want ik zit nu in een band en ik heb zelf geen versterker(ik gebruik die van m`n broer)
Nu wil ik zelf een versterker kopen en nu is m`n vraag of ik een 25 of 30 in de oefenruimte kan gebruiken

BLOK182
6 april 2003, 20:47
Als het buizen is, zeker, maar is het een transistor, dan is het vaak een klein goedkoop bakkie wat vaak niet al te goed boven al het drumgeweld uitkomt.

Negative K3 fan
6 april 2003, 20:55
Als je je mids een beetje opendraait en als het drumstel neit al te groot is/dfrummer niet te hard slaat lukt het wel met een transistor bak.

met buizen lukt het zeker.

andy
6 april 2003, 21:10
Ik heb een tijdje over een 30 watt Marshall combo gespeeld. Dat ding blies als een gek en was dus prima in de repetitieruimte te gebruiken. En het was een transistor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: andy op 2003-04-06 21:12 ]</font>

wietse
7 april 2003, 13:27
hoeveel volume de versterker levert wisselt heel erg per merk.
heb zelf een fender champion 110 25 watt en die is echt erg luid zeker met m'n zelf gebouwde speaker kast er aan gekoppeld (volume boven 1 en m'n kachel staat vrolijk mee te trillen).
heb ook korte tijd een hohner 2x 20 watt versterkertje gehad zat een prima geluid in maar als ik die opendraaide had ik hem net iets luider dan m'n fender op 3.
trouwens dit zijn beide ss versterkers.
maar een zwaardere versterker heeft het voordeel dat je als je optredens gaat doen
je gelijk genoeg power hebt.
als jullie zelf een kleine zang installatie hebben dan kan je daar ook nog altijd over spelen tijdens het oefenen.
degene die die van me kocht deed dat ook,bijkomend voordeel lekker licht om mee te sjouwen.

A3
7 april 2003, 14:13
Als er een andere gitarist is, die (veel) meer watt heeft als jij kan je het wel vergeten. Ik heb vroeger met een 40 watt combo in een groep gespeeld, was geen probleem. De groep erna had de andere gitarist dezelfde versterker, maar dan 80 watt. Dat maakte echt wel veel verschil in volume, maar ook in klank, hij klonk echt veel beter. En het waren valvestates.