PDA

View Full Version : Boss ls-2 vraagje



ellisvertellis
27 oktober 2009, 22:47
Ik heb een Deville met effects loop. Momenteel ziet mijn keten er zo uit:

http://img9.imageshack.us/img9/4529/effectsloop.jpg

Nu zoek ik een (goedkoop!) systeem om verschillende pedalen tegelijk aan an uit te zetten. Maar ook wil ik dit kunnen met de pedalen in mijn effectsloop van mijn amp. En dit zou ik graag kunnen door gebruik van slechts 1 pedaal. Kan dit met een Boss ls-2?

Zo dus:

http://img27.imageshack.us/img27/673/effectsloopb.jpg

robert-gitarist
27 oktober 2009, 23:14
Yep, voor zover ik het zo even kan zien moet een LS-2 dat kunnen. Ik heb een LS-2 liggen en ik heb me echt verbaasd over wat dat ding allemaal kan eigelijk! Zo gruwlijk veel mogelijk heden :D

Misschien zou een PSM-5 van Boss dat evt. ook wel kunnen maar ik zou toch voor de LS-2 gaan.

TimS
27 oktober 2009, 23:57
Dat kan toch niet als die LS-2 maar 6 aansluitingen heeft? Volgens dat plaatje heb je er 8 nodig.

Trocar
28 oktober 2009, 00:33
Ik denk ook dat dit inderdaad niet gaat werken met een (ofwel één) LS-2.

TimS
28 oktober 2009, 00:53
Je kan misschien wel zelf een looper doosje maken, als je de schakelaars dan dicht bij elkaar zet trap je alles in 1 keer uit en aan.

ellisvertellis
28 oktober 2009, 00:58
Dat kan toch niet als die LS-2 maar 6 aansluitingen heeft? Volgens dat plaatje heb je er 8 nodig.

Inderdaad. Ik zal er geen apparte loop meer kunnen aanplakken, maar de gehele effectsloop ven de amp kan ik dan toch tenminste al aan/uitzetten, of niet?

zo dus:

http://img203.imageshack.us/img203/4995/effectsloopc.jpg

Marshallover
28 oktober 2009, 07:52
Inderdaad. Ik zal er geen apparte loop meer kunnen aanplakken, maar de gehele effectsloop ven de amp kan ik dan toch tenminste al aan/uitzetten, of niet?

zo dus:

http://img203.imageshack.us/img203/4995/effectsloopc.jpg

Dit is inderdaad mogelijk.

ellisvertellis
28 oktober 2009, 09:41
Mooi! Is die Boss LS-2 verder de moeite? Of zijn er voor dat geld betere alternatieven? Ik kom hier bv veel de Lehle tegen, maar weet niet wat dat pedaal wel kan dat de LS-2 niet kan :???:









De Lehle kan waarschijnlijk net dat wat ik vroeg in het begin, nl twee apparte loops...

FruscianteFan
28 oktober 2009, 11:21
Dit is inderdaad mogelijk.
Ik hoop dat je weet waar je het over hebt. Ik heb zelf geen LS-2 en geen effectsloop, maar volgens mij krijg je met die schakeling rare dingen.

input: gitaar
output: amp input
send: amp fx-loop return?
return: amp fx-loop send?

Zo krijg je, als die loop aanstaat, dat het signaal van de gitaar naar de fx-return van je amp gaat. De return van de LS-1 krijgt dan geen signaal meer, omdat je de hele preamp van je versterker bypasst.

input: gitaar
output: amp input
send: amp fx-loop send?
return: amp fx-loop return?

Dit lijkt me helemaal niet werken, want nu stuur je het signaal van je gitaar, via de LS-2, naar de send van je amp - die zelf alleen maar signaal stuurt en niet ontvangt. De return van de amp naar de return van de return van het pedaal zal evenmin werken, die willen allebei signaal ontvangen. Een beetje alsof je de input van een pedaal op de input van je versterker aansluit en de output van het pedaal op je gitaar, al geeft dat in veel gevallen nog een half werkend resultaat.

Kortom: volgens mij is het de bedoeling van de LS-2 dat je twee gesloten loops maakt: het signaal wat uit Send1 komt, komt uiteindelijk terug bij Return1 en het signaal wat uit Send2 komt, komt uiteindelijk terug bij Return2. Je kunt de twee loops die je aansluit dan dus niet op een andere plek in je keten zetten.

Maar misschien moet je de handleiding er eens op naslaan, vast wel te downloaden op de site van boss.

TimS
28 oktober 2009, 12:35
En zelfs al zou het werken: als je de effectsloop onderbreekt hoor je gewoon niks meer.

Marshallover
28 oktober 2009, 13:03
Zojuist het volgende geprobeerd:

Mijn LS-2 LOOP A zonder effecten aangesloten op de FX loop (Deze wordt dus beïnvloed door de FX mix) van mijn TSL 100. (Hier zouden dus makkelijk wat effecten tussengeplaatst kunnen worden maar had zelf niet even wat losse bakjes beschikbaar)

Mijn Holy grail in LOOP B van de LS-2 gezet en de volume potmeters van de LS2 op 12 uur (neutraal) gezet.

Gitaar in input LS2 en Output LS2 naar versterker input.

FX mix op 12 uur (neutraal) gezet

Resultaat:

LOOP A veel harder dan LOOP B maar door het terugdraaien van de FX mix of het omhoog draaien van je LS2 potmeter volume LOOP B is het goed te regelen.

Volgens mij is je laatst getekende schema dus wel degelijk mogelijk (of ik moet je verkeerd begrepen hebben)

Groet!

ellisvertellis
28 oktober 2009, 13:42
LOOP A veel harder dan LOOP B maar door het terugdraaien van de FX mix of het omhoog draaien van je LS2 potmeter volume LOOP B is het goed te regelen.

Volgens mij is je laatst getekende schema dus wel degelijk mogelijk (of ik moet je verkeerd begrepen hebben)

Groet!



Bedankt om al eens te testen. Het is heel moeilijk om je dat te proberen voorstellen als het bewuste pedaal niet hebt.

Dat LOOP A dubbel zo hard klinkt lijkt mij logisch, aangezien je op het moment dat LOOP A aanstaat je eigenlijk 2 signalen invoert, nl 1) de gitaar en 2) de FXloop. Je kan dan het tweede signaal eruit mixen, maar geeft dit hetzelfde resultaat als bv een tweede LS-2??

Verbeter mij als ik fout zit hoor, ik heb immers (nog) geen LS-2.



Is wat TimS zegt ook niet essentieel? Ben ik mijn volledige signaal niet gewoon kwijt bij het onderbreken van mijn FXloop?

Marshallover
28 oktober 2009, 13:52
Bedankt om al eens te testen. Het is heel moeilijk om je dat te proberen voorstellen als het bewuste pedaal niet hebt.

Dat LOOP A dubbel zo hard klinkt lijkt mij logisch, aangezien je op het moment dat LOOP A aanstaat je eigenlijk 2 signalen invoert, nl 1) de gitaar en 2) de FXloop. Je kan dan het tweede signaal eruit mixen, maar geeft dit hetzelfde resultaat als bv een tweede LS-2??

Verbeter mij als ik fout zit hoor, ik heb immers (nog) geen LS-2.



Is wat TimS zegt ook niet essentieel? Ben ik mijn volledige signaal niet gewoon kwijt bij het onderbreken van mijn FXloop?

Is het nog nodig bij je laatst getekende schetsje om ook nog de FX aan en uit te zetten? (Als je dat tenminste bedoeld met het "onderbreken")

ellisvertellis
28 oktober 2009, 14:11
Is het nog nodig bij je laatst getekende schetsje om ook nog de FX aan en uit te zetten? (Als je dat tenminste bedoeld met het "onderbreken")


Ja, want ik wil bv mijn Delay en mijn Chorus, die via de FXloop (en dus volgens de tekening door LOOP B) gaan tegelijkertijd kunnen afzetten (maw onderbreken van hun loop)

ellisvertellis
28 oktober 2009, 14:18
Het komt er op neer dat ik een systeem wil waar ik de effecten voor EN na de preamp afzonderlijk mee kan bedienen, in 2 groepen dus.

Maar liefst in 1 pedaal!