PDA

View Full Version : Koptelefoon



TDZH
27 oktober 2009, 18:59
Hallo allemaal:strat:,

Mijn moeder wil een koptelefoon voor me kopen om bij mijn E-gitaar te gebruiken. (Dunne muren, gezeur van buren en een stiefvader die overdag slaapt voor zijn nachtdiensten)

Dus wat vinden jullie goeie koptelefoons?:???:

BTW ik hoop dat deze goed staat.

Liquid_Metal
27 oktober 2009, 19:48
Staat héél erg verkeerd en zal wss verplaatst worden naar Gitaar - Diversen of misschien Recording.
Ik heb zelf een Sennheiser HD437 en daar ben ik best tevreden over. Ik denk echter dat het belangrijker is waar je geluid uit gaat komen. Als je de headphones in je versterker plugt is de kans groot dat de speaker nog steeds geluid maakt. Via een POD XT oid zou wel goed kunnen werken.

Noid
29 oktober 2009, 21:54
Ik zou voor een koptelefoon met een lang snoer, of een draadloze koptelefoon gaan. Het signaal is kwalitatief wat minder dan met een draadje, maar je zit tenminste niet met het snoer wat altijd de neiging heeft om zich om je nek te wikkelen :)

Rene88
29 oktober 2009, 22:27
Ik zou in ieder geval gaan voor een koptelefoon die in zijn geheel over je oren sluit.
Ik denk er ook al een tijdje aan om er een aan te schaffen, maar heb zelf nog niet gezocht, ik blijf dit topic nog even volgen :cooler:

TimS
29 oktober 2009, 23:09
Misschien handig om even je budget te vermelden. Ik heb zelf een vrij goekope koptelefoon, maar het schijnt wel (1 van) de beste(n) te zijn in de prijsklasse: de Sennheiser HD201. Volgens mij doe je trouwens met geen Sennheiser echt een miskoop.

Jeroen^^
29 oktober 2009, 23:43
Misschien handig om even je budget te vermelden. Ik heb zelf een vrij goekope koptelefoon, maar het schijnt wel (1 van) de beste(n) te zijn in de prijsklasse: de Sennheiser HD201. Volgens mij doe je trouwens met geen Sennheiser echt een miskoop.

Sennheiser HD201 word overal aangeraden als 'de beste koptelefoon onder de 100 euro'. Ik heb zelf ook een paar op , maar ik kom regelmatig mensen tegen met een om hun nek hangen. En voor 20 euro voelt het net alsof je die winkel berooft.

Chocola
29 oktober 2009, 23:58
Sennheiser HD-serie voldoet prima. HD201 is lekker cheap, maar weinig bas en weinig afsluiting (aura-supra). Ik heb hiernaast nog wat andere Sennheisers, waaronder een HD485, die is echt merkbaar VEEL beter.

Er zijn nog tientallen goede merken zoals AKG e.d., ga eens lekker luisteren en voelen ;). Ze moeten vooral lekker zitten als je lang aan het spelen bent op je gitaar ^__^.

Let er ook op dat een hoofdtelefoon uber veel zuipt van je phone uitgang waardoor je je amp vrij hard moet zetten (zowel hifi als guitaramp). Let er ook op dat die phoneoutputs echt RUK zijn in 99.9 van de 100 keer. Bij de goede hifi amps (marantz e.d.) zijn deze vaak nog wel okee, maar bij velen niet. Idem dito bij gitaar versterkers ;-). Tip is om naast je headphone een losse headphoneversterker te kopen, je merkt het verschil meteen (kwaliteit geluid). Wellicht vind jij geluidskwaliteit een heel stuk minder belangrijk dan ik, maar probeer het in ieder geval even allemaal ^^.

Kijk ook eens bij de Line6 POD/Toneport/Studioport series, wellicht is dit aantrekkelijk voor hetgeen dat jij wel ;-). De Phone uitgang van die Toneport UX2 bijvoorbeeld is relatief goed. Let erop dat je dan wel een computer nodig hebt, bij een POD niet.

Succes!

Chocola
30 oktober 2009, 00:00
Sennheiser HD201 word overal aangeraden als 'de beste koptelefoon onder de 100 euro'. Ik heb zelf ook een paar op , maar ik kom regelmatig mensen tegen met een om hun nek hangen. En voor 20 euro voelt het net alsof je die winkel berooft.

Beste onder de 100 euro? Laat mij die website eens zien waar ze dat zeggen want dit klopt dus echt niet ;-). Er zijn 100den hoofdtelefoons beter, die toch onder de 100 euro zijn. Sowieso is elkse Sennheiser die duurder is beter dan die HD201. Wat wel zo is is dat die 201 voor het geld in ieder geval relatief de beste kwaliteit biedt, meeste bang voor bucks.

Maar ik ben benieuwd want ik haat sites die bullshit verspreiden :p.

Wizz
30 oktober 2009, 09:02
Ik heb er een heleboel getest en vond er twee uitspringen: De Beyer DT 231 voor 59 Euro en de absolute "Killer", de Beyer DT 990Pro voor rond de 150 Euro.

Wizz

lindstrom
30 oktober 2009, 09:59
Ik ben het zelf ook van plan, echter tijdens mijn zoektocht ben ik er achter gekomen dat een goeie koptelefoon gewoon veel kost.

de duurdere hebben gewoon meer bereik en zullen het geluid beter weergeven.

de koptelefoon waar ik op uitkwam was een AKG van 399 euro.

even doorsparen dus :S

heb nu een senheiser HD205 maar die voldoet niet :(

acousticmats
2 november 2009, 11:57
ik heb zo'n koptelefoon uit de mediamarkt van 20 euro
de koptelefoon maakt niet echt zo veel uit naar mijn mening, tis wat je erop speelt ^^

Ash ketchum
2 november 2009, 12:21
Ik heb een Beyer DT 770 pro gekocht op aanraden van een maatje die een productiebedrijf heeft en drummer is. Ik gebruik h'm vaak om te drummen over een m'n elektrische kit en om opnames af te mixen. Af toe gebruik ik h'm ook icm mijn studiotone, goed natuurgetrouw geluid en geeft voldoende laag weer.

rock-frank
30 november 2009, 01:32
Beyer is heel goed,

ik heb zelf de 990pro, deze vind ik beter. deze heeft een open bouw waardoor je meer ruimte hoort en de koptelefoon niet af hoeft te zetten als er iemand tegen je praat. maar het belangrijkste, je kunt hem moeiteloos een dag op je hoofd hebben zonder dat deze gaat irriteren.
Een echte aanrader dus!
gewoon bij feedback te koop 150 euro dacht ik... prima investering

Di Stefano
30 november 2009, 12:48
ik heb zo'n koptelefoon uit de mediamarkt van 20 euro
de koptelefoon maakt niet echt zo veel uit naar mijn mening, tis wat je erop speelt ^^

De prijsverschillen zijn er echt wel voor iets. Een koptelefoon van 20EUR zal voor mp3's in de bus te luisteren wel voldoen, maar wil je opnames gaan afmixen is die waardeloos.

acousticmats
30 november 2009, 16:31
De prijsverschillen zijn er echt wel voor iets. Een koptelefoon van 20EUR zal voor mp3's in de bus te luisteren wel voldoen, maar wil je opnames gaan afmixen is die waardeloos.

ah, ik was in de veronderstelling dat het gewoon ging om te horen wat je (elektrisch) speelt zonder geluidsoverlast te veroorzaken :D

Di Stefano
30 november 2009, 16:57
Nou ik weet niet hoe goed, of hoe correct, de topicstarter zijn geluid wil hebben. Maar je leek net te zeggen dat goedkope en dure koptelefoons kwalitatief weinig verschillen, daar wou ik even op reageren.

roggethomas@hotmail.com
30 november 2009, 19:05
heb zelf voor 50 euro een sony gekocht in de carrefour. gebruik dit samen met een multieffect unit om te oefenen thuis. en voor mij is dit prima. wat ik wel belangrijk vond is dat het een gesloten model is want ik denk dat die oordoppen na een uurtje wat minder zullen voelen aan de oren.

thomas

Stratman70
6 december 2009, 15:15
Sennheiser HD-serie voldoet prima. HD201 is lekker cheap, maar weinig bas en weinig afsluiting (aura-supra). Ik heb hiernaast nog wat andere Sennheisers, waaronder een HD485, die is echt merkbaar VEEL beter.


Ik heb bij de Mediamarkt wel 20 van die dingen geprobeert en 1 stak er telkens met kop en schouders boven alle anderen (zelfs duurdere modeelen) uit: inderdaad de Sennheizer HD485. Echt een geweldige koptelefoon. Die gebruik ik dus ook zoals de moeder van de TS het bedoelt.