PDA

View Full Version : Dream (Priscilla Ahn) - Gitaar,bas,harmonica,drum,stem,orchestra..



Megadeth22
27 oktober 2009, 17:17
Nou hier is hij dan, de gehele versie! Pheeew lang aan gewerkt maar was 't wel waard.

Ik speel de gitaar, basgitaar, drum (komt maar 1 of 2 maten in voor), harmonica. Ook neurie ik het lage stuk bij de harmonie, en ik heb met Garageband ook de orchestra / string stukken ingespeeld. Heb elke toon op een letter 'assigned' dus kon zo ook meespelen / recorden.
En mijn zusje zingt :D

Hopelijk vinden jullie het wat...


http://www.youtube.com/watch?v=xTnU-zPM51k

Iceman
27 oktober 2009, 17:24
Mooi mooi.

pannekoek
27 oktober 2009, 17:29
klinkt goed hoor^^ :cheerup:

glennshred
27 oktober 2009, 17:29
Mooi gedaan megadethje,

De muziek niks op aan te merken de rest ook niet, instrumenten klinken
goed, de stem van je zus past erin als gegoten, mooi knap ontroerend..

Deze ga ik zeker af en toe terug bekijken ;)

groetjes
glenn

benwave
27 oktober 2009, 17:49
Ik ken het origineel niet, maar dit vond ik erg mooi.
Je zus heeft een mooie breekbare stem..nogmaals erggg mooiii

Comfortably Daniel
27 oktober 2009, 18:09
ah...heb ik net het andere filmpje gezien, staat deze er ook al.

Erg goed gedaan...beiden! :ok:

Heel subtiel met die drums, klinkt lekker.

HvV
27 oktober 2009, 19:23
Mooi hoor. Dit verdiend eigenlijk een betere opname. Er zitten een paar storende kraken in, met de meest storende op 0:55. Ook schiet het in de stress op 2:36. (of ligt dat aan mijn spullen?) Zo zonde. Te meer ook omdat dit muzikaal staat als een huis en je zus een hele mooie stem heeft.

Megadeth22
27 oktober 2009, 19:26
Mooi hoor. Dit verdiend eigenlijk een betere opname. Er zitten een paar storende kraken in, met de meest storende op 0:55. Ook schiet het in de stress op 2:36. (of ligt dat aan mijn spullen?) Zo zonde. Te meer ook omdat dit muzikaal staat als een huis en je zus een hele mooie stem heeft.
Ja dat komt door het uploaden zelf. Die kraken heb ik dus zelf ook al gemerkt maar daar kwam ik later pas achter. Ik ga denk ik maar de soundclick link erbij zetten voor het geval mensen 'm willen horen zonder kraak. :(

edit: ben 'm opnieuw naar youtube aan het uploaden. Kijken of het lukt..

Uur gewacht met "verwerken" en hij deed maar niks. Fuck it, klote youtube. Dan maar 2 keer een kraakje.

savale
27 oktober 2009, 23:01
Ja super mooi geworden!
Inderdaad zonde van de opname. Heb je ook n mp3tje zonder kraakjes? Ik ga m zeker nog vaker luisteren! :cheerup:
Misschien kan je hier iemand vinden met een knappe opnamestudio? Vind het zowiezo al een fijn nummer, maar vind jullie versie net even wat "breekbaarder". :lovelove:

Megadeth22
27 oktober 2009, 23:10
Ja super mooi geworden!
Inderdaad zonde van de opname. Heb je ook n mp3tje zonder kraakjes? Ik ga m zeker nog vaker luisteren! :cheerup:
Misschien kan je hier iemand vinden met een knappe opnamestudio? Vind het zowiezo al een fijn nummer, maar vind jullie versie net even wat "breekbaarder". :lovelove:
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8274737

Link naar de mp3 versie. Maar kraakt hij zo erg dan / zoveel? Ik hoor een licht kraakje bij de tijden die HvV al noemde. En ja ik vind het zonde maar youtube lukt nu even niet.. verdomd.

Don Capo
28 oktober 2009, 08:13
Ach ja, dat is wel een beetje gemierenneuk. Het is prachtig! Zit hier op mijn werk wakker te worden met een bakje koffie en de oordoppen in. Dit is fijn wakker worden!

Aragorn
28 oktober 2009, 21:06
Gaaf dat je er een "volledige" versie van hebt gemaakt! Zelf vond ik de eerste versie beter, meer ingetogen (alleen helaas zonder mondharmonica :))...maar goed, dat is IMHO, dus doet er niet zoveel toe.

What's next?

Sonno
28 oktober 2009, 21:42
Heel mooi gedaan, en toepasselijke posters op de achtergrond! :D Ik ben wederom benieuwd naar eigen werk!

Gr. Sonno

Megadeth22
29 oktober 2009, 14:44
Heel mooi gedaan, en toepasselijke posters op de achtergrond! :D Ik ben wederom benieuwd naar eigen werk!

Gr. Sonno
Eigen werk zit er denk ik nog niet in :( Maarja.
@ Aragorn; Ik weet ook niet what's next. Ik zelf ga denk ik Always on the run coveren op bas / gitaar / drums, alleen ik kan de solo niet spelen. Hmm
Wat mijn zusje gaat doen weet ik ook niet.

We hebben komende dinsdag een auditie voor zo'n muziek/toneel/theater avond op haar school. Zij met stem, ik op gitaar en tambourijn met mijn voet [en als ik een beugel kan regelen ook mondharmonica], en een basgitariste....

savale
29 oktober 2009, 17:01
Nou dat komt vast helemaal goed hoor! Waar kan ik komen kijken? :)
Ik had je trouwens nog een PM gestuurd op youtube. :cooler:

Megadeth22
29 oktober 2009, 17:03
Nou dat komt vast helemaal goed hoor! Waar kan ik komen kijken? :)
Ik had je trouwens nog een PM gestuurd op youtube. :cooler:
Ik had 'm gezien! Vanavond krijg je jouw versie! Moet alleen nog even uitvogelen hoeveel 'ms' 2 hele tonen omhoog is. :ok: [pitch shifter]

Tho
29 oktober 2009, 17:16
Vooral de drums vond ik erg indrukwekkend!

Nee serieus, ik vind het echt prachtig, je zusje heeft een GROOT talent. Overigens wil ik met haar trouwen, en jij mag dan bruidsmeisje zijn.

Megadeth22
29 oktober 2009, 17:36
Vooral de drums vond ik erg indrukwekkend!

Nee serieus, ik vind het echt prachtig, je zusje heeft een GROOT talent. Overigens wil ik met haar trouwen, en jij mag dan bruidsmeisje zijn.
In het echte nummer komen de drums er maar 2 maten in voor ofzo, dus ook niet echt veel :ok:

Ok trouwen mag, maar dan moet je je haar wel laten groeien. :grouphug:

Tho
29 oktober 2009, 17:37
Het is reeds 7 centimeter...

Megadeth22
29 oktober 2009, 20:02
:lovelove:

:dance:

Megadeth22
2 november 2009, 23:04
Egoistische bump.
Deze gaan wij (en een beginnende bassiste) morgen opvoeren bij een auditie voor zijn toneel/muziek avond :cheerup:

nielsduursma
2 november 2009, 23:34
Zit goed in elkaar.
Paar puntjes van kritiek nog, ik weet niet of je er wat mee kan:

- Kijk of je de zang nog ietsje kan bewerken, of voortaan anders kan opnemen, luister bijvoorbeeld eens naar een paar "P's" die gezongen worden, die ploppen een beetje.
- Ik begrijp dat dit je eerste nummer is met strijkers, toch? Probeer er wat leuks mee te doen, niet alleen maar grondtonen mee laten spelen, dan kan je er (naar mijn mening) mooiere stukjes mee maken.
- Je drumtechniek, zit je op drumles? Je speelt nogal vanuit je elleboog/schouders, voor zo'n stukje als hier maakt dat niet zo heel veel uit, maar voor snellere stukken en je algehele techniek maakt dat wel uit.
- Volgens mij zijn je laag gezongen stukjes niet helemaal zuiver.

Ik hoop dat je er wat mee kan, en zoals ik al zei, het zit allemaal al goed in elkaar.

Megadeth22
3 november 2009, 00:19
Zit goed in elkaar.
Paar puntjes van kritiek nog, ik weet niet of je er wat mee kan:

- Kijk of je de zang nog ietsje kan bewerken, of voortaan anders kan opnemen, luister bijvoorbeeld eens naar een paar "P's" die gezongen worden, die ploppen een beetje.
- Ik begrijp dat dit je eerste nummer is met strijkers, toch? Probeer er wat leuks mee te doen, niet alleen maar grondtonen mee laten spelen, dan kan je er (naar mijn mening) mooiere stukjes mee maken.
- Je drumtechniek, zit je op drumles? Je speelt nogal vanuit je elleboog/schouders, voor zo'n stukje als hier maakt dat niet zo heel veel uit, maar voor snellere stukken en je algehele techniek maakt dat wel uit.
- Volgens mij zijn je laag gezongen stukjes niet helemaal zuiver.

Ik hoop dat je er wat mee kan, en zoals ik al zei, het zit allemaal al goed in elkaar.
- Het is hier niet helemaal plug&play dus ik zit van te voren al heel veel te kloten met diverse effectjes enzo, dus ook de microfoon die superveel gaat ruisen zodra hij maar iets teveel Mic Gain heeft of uberhaupt te hard gaat. Kan dus inderdaad zo zijn dat hij beetje plopt, zal er eens naar kijken :)

- Inderdaad eerste nummer met strijkers, maar aangezien ik geen theorie ken (op 't scherm zie je pianotoetsen als je dit soort dingen speelt) weet ik niet hoe ik dit kan veranderen. Ook gaat hierbij het opnemen heel moeilijk. Het zou het wel waard zijn, in het originele nummer hoor je vaak een viool die niet heel snel maar wel mooi van toon verandert!

- De drums zien er raar uit omdat ik niet gewend ben zo langzaam te spelen :seriousf: Ik was er puur op uit om precies op de maat te slaan (ze waren van tevoren opgenomen).

- En dat zou heel goed kunnen, ik ben geen zanger en dit was heel snel opgenomen omdat ik de afgelopen twee dagen ongeveer al 10 uur hieraan gezeten had. Jammer, tuurlijk maar zo ben ik eenmaal.

Bedankt voor je post though, allemaal dingetjes die de volgende keer dus hopelijk niet voorkomen :ok:

nielsduursma
3 november 2009, 00:57
- Het is hier niet helemaal plug&play dus ik zit van te voren al heel veel te kloten met diverse effectjes enzo, dus ook de microfoon die superveel gaat ruisen zodra hij maar iets teveel Mic Gain heeft of uberhaupt te hard gaat. Kan dus inderdaad zo zijn dat hij beetje plopt, zal er eens naar kijken :)

- Inderdaad eerste nummer met strijkers, maar aangezien ik geen theorie ken (op 't scherm zie je pianotoetsen als je dit soort dingen speelt) weet ik niet hoe ik dit kan veranderen. Ook gaat hierbij het opnemen heel moeilijk. Het zou het wel waard zijn, in het originele nummer hoor je vaak een viool die niet heel snel maar wel mooi van toon verandert!

- De drums zien er raar uit omdat ik niet gewend ben zo langzaam te spelen :seriousf: Ik was er puur op uit om precies op de maat te slaan (ze waren van tevoren opgenomen).

- En dat zou heel goed kunnen, ik ben geen zanger en dit was heel snel opgenomen omdat ik de afgelopen twee dagen ongeveer al 10 uur hieraan gezeten had. Jammer, tuurlijk maar zo ben ik eenmaal.

Bedankt voor je post though, allemaal dingetjes die de volgende keer dus hopelijk niet voorkomen :ok:

Ik ben dan wel geen recordingexpert, maar toch even (proberen) nuttig te reageren.

- Je moet proberen te zorgen dat het geluid in eerste instantie goed is, en pas achteraf het geluid wat mooier maken. Voorkomen is beter dan genezen.

- Ik weet zelf niet erg veel van muziektheorie, maar op je gehoor kan je al een eindje komen. Of verzin er een 2e partij bij, je zult zelden een stel strijkers tegenkomen die allemaal hetzelfde spelen.