PDA

View Full Version : Kostenraming losgescheurde brug



TREX³
27 oktober 2009, 13:52
Ik speel bijna alleen maar elektrisch, maar kreeg opeens zin om ook wat akoestisch te gaan spelen. Ik wist dat een vriend van me een gitaar had liggen waar hij al jaren niet meer op gespeeld had en die ik zomaar mocht hebben.

Ik had de gitaar zelf nog niet echt goed bekeken, maar toen ik thuis kwam en het ding probeerde te stemmen lukte dit maar niet. Ik merk vlak daarna dat de brug een klein beetje is losgescheurd (niet de lijm is losgekomen, maar echt het hout) maar nog wel vast hangt (geen beweging in te krijgen).

Nu mijn vraag: enig idee wat het kostenplaatje zou zijn van deze reparaties?

Hiro
27 oktober 2009, 13:55
Kijk eerst even of dat dat wel waard is, vertel anders even t merk en laat s wa foto's zien als je er hulp nmodig bij hebt.

Want vaak is zon reperatie duurder dan een andere gitaar halen, want voor weinig heb je al hele leuke huis acoustische gitaren

TREX³
27 oktober 2009, 14:19
Heb hier geen camera dus kan voorlopig geen foto's trekken. Gitaar is een Nashville FAW-802BL (geen flauw idee wat die dingen waard zijn).

Een betere beschrijving tot ik eventueel een foto kan plaatsen: de brug is (van boven bekeken) aan de rechterkant een viertal mm omhoog getrokken maar zit nog wel op z'n plaats aan de linkerkant. Voor zover ik kan zien is de lijm nergens gelost en heeft de brug bijna enkel het bovenste laagje meegetrokken.

snaarplukker
27 oktober 2009, 14:44
Ik speel bijna alleen maar elektrisch, maar kreeg opeens zin om ook wat akoestisch te gaan spelen. Ik wist dat een vriend van me een gitaar had liggen waar hij al jaren niet meer op gespeeld had en die ik zomaar mocht hebben.

Ik had de gitaar zelf nog niet echt goed bekeken, maar toen ik thuis kwam en het ding probeerde te stemmen lukte dit maar niet. Ik merk vlak daarna dat de brug een klein beetje is losgescheurd (niet de lijm is losgekomen, maar echt het hout) maar nog wel vast hangt (geen beweging in te krijgen).

Nu mijn vraag: enig idee wat het kostenplaatje zou zijn van deze reparaties?
€ 40,-- tot € 60,-- als je het laat doen of € 0,00 tot € 5,-- als je het zelf kan.;)

Blend
27 oktober 2009, 21:55
Ben ik dan de enige die dit soort dingen gewoon gratis laat repareren? ;)

Maar het klinkt niet heel ernstig ofzo, zoals snaarplukkert al zegt: met 'n beetje handigheid kun je 'n hoop zelf doen. Een fotootje zou toch wel erg handig zijn, dan zouden er nuttige reacties vermeld kunnen worden..

Mathidal
27 oktober 2009, 23:01
Knoeien aan gitaren kun je als leek toch beter niet doen, maar omdat het een goedkope gitaar is en hij al enkele jaren oud is én half stuk is denk ik niet dat je veel waarde verliezen kunt als je hem vernield.

Je kunt ook een nieuwe kopen en die andere in rock 'n roll-stijl afmaken. :D

http://www.youtube.com/watch?v=6HVW2ZzBbJg

TREX³
29 oktober 2009, 20:09
Alvast bedankt, aangezien het niet mijn gitaar is ga ik er niet aan liggen prutsen maar gewoon teruggeven en mss dan maar zelf eens in de buidel te tasten...

Blend
30 oktober 2009, 10:04
Knoeien aan gitaren kun je als leek toch beter niet doen, maar omdat het een goedkope gitaar is en hij al enkele jaren oud is én half stuk is denk ik niet dat je veel waarde verliezen kunt als je hem vernield.

Je kunt ook een nieuwe kopen en die andere in rock 'n roll-stijl afmaken. :D

http://www.youtube.com/watch?v=6HVW2ZzBbJg

Mastercard gaat tot 11!

Hiro
30 oktober 2009, 10:42
haha priceless :seriousf::seriousf::seriousf:

gengar
30 oktober 2009, 11:04
gewoon laten lijmen, door iemand in de buurt die op het zelfbouw forum zit en dat voor een paar euro wil doen, ervan uitgaande dat jouw beschrijving het probleem dekt.

Mathidal
30 oktober 2009, 23:31
Mastercard gaat tot 11!

Wat 11? Ik ben geen klant bij Mastercard, dus weet ik niet waar het over gaat. :o