PDA

View Full Version : Tips voor volgende stap?



Stretch
27 oktober 2009, 12:22
Nou, de titel zegt het al, ik zal eventjes wat info geven.

Gear:
Marshall MG series 15DFX
Behringer Overdrive/Distortion pedal
Epiphone Les Paul Studio Chameleon.

Werkt niet als multieffect:(:
Behringer Footcontroller FB nogwattes.

Ik wil eigenlijk heel graag een Wahwah, maar welke moet ik dan nemen, of moet ik gewoon een multieffect doen?

TIPSTIPSTIPS plz:zz:

Simonvanwijk
27 oktober 2009, 12:24
Als je toch aan een Footcontroller hebt, zoek dan een leuke midi-multi-effect-processor (T.C. Electronics G-Major, Rocktron Intelliflex (?) o.i.d.)

Stretch
27 oktober 2009, 12:29
Dus gewoon een multieffect zoeken om op dat ding aan te sluiten?

Nielsje
27 oktober 2009, 12:34
Sparen voor een fatsoenlijke versterker.
Multieffect is leuk, maar je versterker is écht je zwaktse punt.
De behringer is ook niet veel soeps.

Excuus voor de ietwat negatieve post, maar als je lekker muziek wil maken, moet je beginnen bij de basis, en niet je geld steken in een multi-effect.

Stretch
27 oktober 2009, 12:36
Sparen voor een fatsoenlijke versterker.
Multieffect is leuk, maar je versterker is écht je zwaktse punt.
De behringer is ook niet veel soeps.

Excuus voor de ietwat negatieve post, maar als je lekker muziek wil maken, moet je beginnen bij de basis, en niet je geld steken in een multi-effect.

Heerlijk hoor, zo'n eerlijke post:)

Ik heb alleen geen geld voor een versterker die ik wil kopen:( Buizen versterkers zijn fucking duur -.-

Nielsje
27 oktober 2009, 12:46
Je hoeft niet persé meteen een buizenbak te nemen.
Een goede transistor bak is ook leuk, en je kan ook gewoon 2e hands shoppen.

Wat is je budget en wat voor soort muziek wil je maken?

Stretch
27 oktober 2009, 16:48
Je hoeft niet persé meteen een buizenbak te nemen.
Een goede transistor bak is ook leuk, en je kan ook gewoon 2e hands shoppen.

Wat is je budget en wat voor soort muziek wil je maken?

Ik denk dat mijn budget ongeveer tussen de 150-250 zit, want de kerst komt eraan:)

ik speel atm veel blues maar ook wel rock en heeeeeeeel af en toe metal

Nocki
27 oktober 2009, 17:01
In je Chameleon zit een wah. Met je FCB1010 kun je die aansturen...

Verder ben je helemaal compleet toch?

Je zou eens kunnen denken aan een andere amp. Gaan je Chameleon ook anders klinken...

Riky
27 oktober 2009, 19:10
Sparen voor een fatsoenlijke versterker.
Multieffect is leuk, maar je versterker is écht je zwaktse punt.
De behringer is ook niet veel soeps.

Excuus voor de ietwat negatieve post, maar als je lekker muziek wil maken, moet je beginnen bij de basis, en niet je geld steken in een multi-effect.

Deels heb je gelijk, maar de vraag is meer wat wil de TS met zijn volgende stap? Of waar moet de volgende stap heen leiden? Live optreden of thuis in aanraking komen met veel effecten.

Live optreden: Andere versterker.
Effecten proberen: Een multieffect. Vox tonelab is aardig in prijs gedaald volgens mij. Is een aparaat dat je ook goed live nog kunt gebruiken als je een betere versterker hebt.

DeiDRagonas
27 oktober 2009, 19:25
In je Chameleon zit een wah. Met je FCB1010 kun je die aansturen...

Verder ben je helemaal compleet toch?

Je zou eens kunnen denken aan een andere amp. Gaan je Chameleon ook anders klinken...

Die snap ik ff niet... In die Epiphone gitaar zit een wah die je kunt aansturen met een footcontroller?

?

TimS
27 oktober 2009, 19:34
Buizen amps hoeven niet duur te zijn, kijk bijvoorbeeld eens naar de Blackstar HT-5, Tiny Terror *kuchsig* of een Epiphone Valve Junior. Met die laatste heb je nog makkelijk genoeg geld over voor een Wah pedaal.

Riky
27 oktober 2009, 19:40
Buizen amps hoeven niet duur te zijn, kijk bijvoorbeeld eens naar de Blackstar HT-5, Tiny Terror *kuchsig* of een Epiphone Valve Junior. Met die laatste heb je nog makkelijk genoeg geld over voor een Wah pedaal.

zijn budget is 150/250. Jij adviseerd hem jou tiny terror die 275 euro kost zonder cab en dan heeft hij volgens jou nog genoeg over voor een wahwah?. Nou adviseren kun je wel. Bij de DSB gewerkt?

TimS
27 oktober 2009, 19:50
zijn budget is 150/250. Jij adviseerd hem jou tiny terror die 275 euro kost zonder cab en dan heeft hij volgens jou nog genoeg over voor een wahwah?. Nou adviseren kun je wel. Bij de DSB gewerkt?
Wow, doe ik iets verkeerd? Hij kan toch zelf ook denken, heb je nou het gevoel dat ik hem met 1 post zover krijg zijn budget te overschrijden en hem daarmee in de problemen werk en dat jij hem daartegen moet beschermen?

Ik zei trouwens "laatste", dat is enkelvoud. Aangezien mijn Tiny Terror niet de laatste is in de opsomming, bedoel ik daar niet mee dat hij én een Tiny Terror én een Wah kan kopen.

Riky
27 oktober 2009, 20:21
Ok, misschien was mijn post wat ongenuanceerd over. Had denk ik ff zo'n smiley moeten gebruiken: :D. Excuus! Vond dat jou advies niet echt paste bij was de topic starter vraagt. Als ik wil met een maximaal budget dan wil ik daar niet overheen, maar misschien moet de topic starter ook iets duidelijker maken wat hij verstaat onder "de volgende stap."

TimS
27 oktober 2009, 20:27
Ok, misschien was mijn post wat ongenuanceerd over. Had denk ik ff zo'n smiley moeten gebruiken: :D. Excuus! Vond dat jou advies niet echt paste bij was de topic starter vraagt. Als ik wil met een maximaal budget dan wil ik daar niet overheen, maar misschien moet de topic starter ook iets duidelijker maken wat hij verstaat onder "de volgende stap."

Oke, maakt niet uit.

Ik koop zelf liever altijd iets wat net binnen of iets buiten mijn budget valt: ik heb het liefst zo goed mogelijk spullen. Ik dacht dat een HT-5 nieuw 350 euro is, tweedehands zijn die dan toch wel te krijgen voor 250? En vind je de Valve Junior ook niks? Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar hij schijnt heel redelijk te zijn voor de prijs.

Stretch
28 oktober 2009, 16:50
Ok, misschien was mijn post wat ongenuanceerd over. Had denk ik ff zo'n smiley moeten gebruiken: :D. Excuus! Vond dat jou advies niet echt paste bij was de topic starter vraagt. Als ik wil met een maximaal budget dan wil ik daar niet overheen, maar misschien moet de topic starter ook iets duidelijker maken wat hij verstaat onder "de volgende stap."

Ik wil zelf enorm graag iets meer effecten gebruiken, vandaar dat ik vraag wat de volgende stap moet zijn, Ik ben erg blij met mijn Distortion pedal, dus daar zal ik niets aan veranderen tot ik misschien het geld en de skill heb dat ik een Boss multieffect kan kopen.

Het gaat mij er puur om wat een logische volgende is in de rij. Versterker moet btw wel een reverb hebben vind ik, die gebruik ik namelijk nu ook erg graag.

TimS
28 oktober 2009, 20:46
Ik wil zelf enorm graag iets meer effecten gebruiken, vandaar dat ik vraag wat de volgende stap moet zijn, Ik ben erg blij met mijn Distortion pedal, dus daar zal ik niets aan veranderen tot ik misschien het geld en de skill heb dat ik een Boss multieffect kan kopen.

Het gaat mij er puur om wat een logische volgende is in de rij. Versterker moet btw wel een reverb hebben vind ik, die gebruik ik namelijk nu ook erg graag.
Je moet voor jezelf kijken of je liever nu een goede versterker koopt of een goedkopere en wat effecten, de beste oplossing is waar je zelf het meest plezier aan beleeft. Ik zou zelf eerst een goede versterker willen, maar als jij blij wordt van veel effecten moet je dat doen. Ik zou overigens geen effecten kopen die niet nodig hebt. Gaat al snel vervelen als je ze voor de lol koopt.

ellisvertellis
28 oktober 2009, 21:25
Waarom koop je geen 2dehandse Line6 Flextone? Die heb je voor jouw budget, klinkt goed, gaat nog even mee en zit boordevol effecten en opties om alles eens deftig uit te proberen :ok:

Thiez
28 oktober 2009, 21:37
lekkere versterkers opzich:
http://link.marktplaats.nl/291680557

En als je effecten en versterker wilt combineren idd een line6 flextone of spiderII ofzo.

Ga in geen geval aan de behringer modulatie versterkers. das echt ruk.

Mathidal
28 oktober 2009, 22:50
Als je op zoek gaat naar een wah:

Als je meerdere effecten zoekt en je onder 200 euro wilt blijven: Boss ME-20, zitten enkele effecten op, waaronder wah wah.
http://www.youtube.com/watch?v=TLO-2wlWFTE
http://www.youtube.com/watch?v=-P5ZGM2Aslo

Als je toch nog honderd euro meer wilt uitgeven (en dat raad ik je echt aan!!) kun je gaan voor de ME-50 of 70.
Ik heb hier zitten tussen twijfelen, maar ik heb voor de 70 gekozen omdat deze handiger te gebruiken is én betere veranderingen van sounds doorvoert. ;)

ME-50:
http://www.youtube.com/watch?v=ZcsADqqASyo
(lelijk ding en te korte uitleg)

ME-70:
http://www.youtube.com/watch?v=QKbxkPESe0M&feature=related 1
http://www.youtube.com/watch?v=SfTdD0Le2yE deel 2

In alle drie de dingen zitten wah in, in de laatste twee zitten meer effecten. Tussen de 50 en de 70 zit nauwelijks prijsverschil. ;)

Als je specifiek Wah wilt raad ik je de Cry Baby aan, dat is één van de betere wah's. ;)

De boss PW-10 V-wah vind ik zelf ook handig, heeft meer modes:
http://www.youtube.com/watch?v=Vumv_EzIkNw

In elk geval zul je een scherpere wah hebben met de laatste twee dan met de eerste drie. ;)

Stretch
29 oktober 2009, 20:30
Die snap ik ff niet... In die Epiphone gitaar zit een wah die je kunt aansturen met een footcontroller?

?

Absoluut niet;p

Was dat maar zo:$

Nocki
29 oktober 2009, 20:31
Ik was in de war gebracht door het woord Chameleon.
Dat sloeg op de epi maar ik dacht dat de ts ook een Rocktron Chameleon in bezit had.

Stretch
1 november 2009, 20:14
Misschien hebben jullie dan tips voor een goeie versterker.

Ik hoor zelf veel goeds over de roland cube, maar moet ik dan 30x of 20x doen? In principe moet dat er wel vanaf kunnen:)

Riky
1 november 2009, 20:29
Ik zou voor een vox valvetronix. Net iets mooier voller dynamischer geluid vind ik. Maar een cube 30 is ook prima voor thuis hoor. Leuke versterkertjes.

Mathidal
1 november 2009, 20:29
Ik heb hier een cube liggen en het is een goede versterker.

Als je met een bandje speelt raad ik de cube 30x aan, niet de 20x. Met die laatste raak je moeizaam boven een drummer uit.

Verder een goede weergave van het geluid op medium volume.

Wel is het een transitorversterker, wat ervoor zorgt dat op hoog volume je klank slecht klinkt. En dat merk ik vooral op repetitie, vandaar dat ik aan het rondkijken ben voor een buizenversterker. :D

Tankman
1 november 2009, 21:34
En als je nou eens gewoon een transistor neemt met meer vermogen?

Een Peavey Bandit bijvoorbeeld. Heerlijke versterker. Mijn huidige persoonlijke favoriet, 80 watt, 319 euro bij Spanjaard. Heeeeeerlijk dingetje voor alle muziekstijlen. En goed betaalbaar (incl 5 jaar gratis garantie)

Mathidal
1 november 2009, 21:36
Dan neem ik liever de buizenversterker van een kennis over voor 300 euro. xD

Veel mensen raden ze me aan.

Riky
2 november 2009, 01:18
wat voor een buizenversterker is dat?

Mathidal
2 november 2009, 01:32
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128752