PDA

View Full Version : volume boost voor solo's



Tho
27 oktober 2009, 12:38
Hey

Ik zoek dus een pedaal waarmee ik mijn volume kan boosten. Verder geen EQ, geen andere gekke functies, het liefst gewoon een pedaal met zo weinig mogelijk knoppen. Het gaat puur om de volume boost.

Thanks!

Sanderltd
27 oktober 2009, 12:45
Is het niet gemakkelijker om in zo'n geval met de volume boost van je amp te werken?
Natuurlijk; als je amp daarvan niet voorzien is, wordt dat moeilijk.
Met mijn valveking activeer ik meestal gewoon de boost via mijn pedaal.

Heibel
27 oktober 2009, 13:00
@ Tho..

Gebruik je de drive van je pedalen of uit je amp?

Pedalen: dan bv. een EQ, of clean boost (EHX LPB-1) als laatste in je effectchain, dus gitaar --> effecten --> boost --> amp

Drive uit je amp: EQ of clean boost in de effectloop. Zo kun je het volume verhogen dat vanuit je voorversterker naar de eindversterker gaat (mits het een seriële loop betreft, maar dat is meestal wel het geval).

Het werkt op bovenstaande manieren perfect om te boosten voor solo's

Duane
27 oktober 2009, 13:01
Ik heb sinds een dag de seymour duncan pickup booster hiervoor. Ideaal!!

Jan Buurman
27 oktober 2009, 13:10
Puur alleen volumeboost lukt volgens mij alleen met een booster in de FX-loop. Ik heb een Boost&Buff in de loop en dat werkt perfect. 100% het zelfde geluid alleen dan een stuk(je) harder.

Ik overweeg om een Fat-boost of een overdrive in de loop te gooien om het solo geluid niet alleen harder te maken maar ook "zingender"... zou dat werken?

lindstrom
27 oktober 2009, 13:12
Ik heb sinds een dag de seymour duncan pickup booster hiervoor. Ideaal!!

niet helemaal ideaal.. deze kleurt nogal.

3 goede opties voor tho:

- MI audio boost n' buff
- MXR micro amp
- MXR custom audio electronics linedriver / booster

LordOfLager
27 oktober 2009, 13:19
Ik gebruik de Blackstar Boost http://images.miretail.com/products/optionLarge/Blackstar/557404.jpg

Weinig tot geen kleuring op het geluid als je de bass + treble op 0 laat staan, vol buis.
Het enige waar ik tegenaan ben gelopen is het niveau van boosting; alles boven de 2 a 3 is al snel te hard (buiten de FX loop). Kun je oplossen met een nieuw buisje of gewoon niet te hoog zetten.

Squier4ever
27 oktober 2009, 16:50
Een superhard on met de crackle tot ong. half open is een pure volume boost, en ietsje helderheid erin. Echt heerlijk. Te bouwen voor 20 euro ipv. 220 euro nieuw....

the sure thing
27 oktober 2009, 17:13
MXR micro amp is een uitstekende boost die 2e hands voor weinig gescoord kan worden.

Comfortably Daniel
27 oktober 2009, 17:31
Ik heb hiervoor een Fulltone Fat Boost 2. Je hebt bij dit pedaal nog de treble en bass knoppen waarmee je nog wat kan aanpassen als je wilt. Op 12:00 zijn ze neutraal.

Ik heb hiervoor de Fat Boost 1 gehad. Deze gaf mijns inziens wat meer drive dan de 2. Ik weet nog niet hoe de Fat Boost 3 het doet.

De EHx LPB is ook een goed pedaal en volgens mij makkelijk zelf te maken.

TimS
27 oktober 2009, 17:36
Xotic RC Booster (http://www.xotic.us/effects/rc_booster/)

Ik heb zelf een MXR Micro Amp, die verandert je geluid wel iets, wat meer hoog

Steven Otto
27 oktober 2009, 18:17
Een superhard on met de crackle tot ong. half open is een pure volume boost, en ietsje helderheid erin. Echt heerlijk. Te bouwen voor 20 euro ipv. 220 euro nieuw....

Dit raad ik je ook aan.
Gewoon een booster in je FX loop gooien. voor 20 euro kan je ze zelf in elkaar knutselen (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796).
Een ander willekeurig pedaal waar je het volume mee kan opschroeven zal ook voldoen. Dat hij in de FX loop moet, begrijp je vast wel.

Trouwens, waarom gebruik je niet gewoon het Rythm kanaal (met crunch switch aan) van de 5150 voor de akkoorden en riffjes en zo. Dan kan je het Lead kanaal gebruiken voor solo's. Als je clean wilt, kan je het volume van je gitaar dichtdraaien. Als je clean op de 5150 wilt, klinkt het zowiezo ruk :seriousf:

Duane
27 oktober 2009, 19:09
niet helemaal ideaal.. deze kleurt nogal.

3 goede opties voor tho:

- MI audio boost n' buff
- MXR micro amp
- MXR custom audio electronics linedriver / booster


Op stand 1 en 2 is het inderdaad anders, maar op 0 echt niet hoor! Heb hem met een stratocaster uitgeprobeerd.

Yek1
27 oktober 2009, 23:06
Lumos volume boost: zie SIG. ;-)

pauld
27 oktober 2009, 23:27
Hey

Ik zoek dus een pedaal waarmee ik mijn volume kan boosten. Verder geen EQ, geen andere gekke functies, het liefst gewoon een pedaal met zo weinig mogelijk knoppen. Het gaat puur om de volume boost.

Thanks!

Ik gebruik hiervoor de Keeley Katana Boost. Volume kan je ook met je voet verstellen.

http://www.youtube.com/watch?v=g6DlnB37Y_k

Comfortably Daniel
28 oktober 2009, 02:32
oh ja...dit is ook een erg goed pedaal :ok:...How could I miss this :???:

Henri H
28 oktober 2009, 17:18
Volgens mij gebruik je een Peavey 6505 toch?
Kun je niet je 3e kanaal als solo-kanaal met meer volume gebruiken?

Als je een volume boost over één van je drive kanalen wilt zul je toch met de FX-loop aan de gang moeten vermoed ik.
Een SHO (super hard on) doet het alleen maar op cleane kanalen/amps, dat is ook waarom ik het een onbruikbaar pedaal vind, ik wilde alleen wat "sparkle" toevoegen, maar krijg er gelijk ook een bak volume bij.
Volume-boosters vóór een drive kanaal ben ik nog niet tegengekomen.
Ik gebruik zelf hiervoor de interne mixer van m'n Replifex, werkt als een tierelier.
Een EQ pedaaltje in de (seriële!) FX-loop heb ik ook veel voorbij zien komen her en der.

petpas
28 oktober 2009, 17:31
Hey

Ik zoek dus een pedaal waarmee ik mijn volume kan boosten. Verder geen EQ, geen andere gekke functies, het liefst gewoon een pedaal met zo weinig mogelijk knoppen. Het gaat puur om de volume boost.

Thanks!

Ik gebruik om mijn volume te boosten de Micro Amp van MXR.