PDA

View Full Version : Squier tweedehands of nieuw



duncan83
27 oktober 2009, 10:33
Ik ben een beginnend gitaarspeler en moet al mijn electrische gitaarspullen nog bij elkaar zoeken. Ik speel nu zn 2 maanden op een bar slechte akoestische gitaar(kan mij momenteel niet meer motiveren op de spaanse akoestische gitaar, heb bij een vriend met een electrische gitaar gespeeld. en dat was oooo zoveel fijner...)

ik heb een budget van max 500 euro.

Ik ben aan het twijfelen tussen een tweedehands squier of een nieuwe squier standard fat strat. Ik heb veel gelezen over goede tweedehands squiers uit verschillende landen . door alle informatie zie ik door de bomen het bos niet meer en ben nu nog erger aan het twijfelen!

Iemand die mij een wijze raad kan geven? Eventueel ook voor een versterker bij een strat?

Bedankt!:crazyhappy:

Ibanez666
27 oktober 2009, 10:35
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/290901405-squier-stratocaster-by-fender-usa.html?return=eJxNjtFugzAMRf%2BlUnkDEigFgtBEv2Kv KWQjIglZbLTSaf8%2Bp92kPfmc%2BDq2FFx8acE6ECVrxQGUDO PczYhe5PmyeuUyK8OC3kiJkDmT2%2B2u1ZIql2oHGDarHCqXg5 My%2FH9J3zXKQFUZtWDQMM75WJ%2BabEZrXm6m58kEPa7HcuDH 8uI3AkZgyIa6aCIWEU8RJ01YVIzFiPd%2FWSS4a9ILvE1AErv4 27Ux5uicoMcYvsVVZVXzx987WcXrtj2TXXf5HL7u9gnLJ1X42L QKZCs89ifebz1L%2FAo4rpPq%2BbloXodD9%2F0Ds6Nlow%3D% 3D&df=1&fta=eNo1UMtugzAQ%2FBcfcvbyspkVh0i99A96ixxMUlQTXAwJ KeLfa0h7WY1mZkeza6CwBGiIaXCnu3FBcABlCcTsKjrYUI09iP 0EyY6gEs0ugco02xZJLqVk7zdtxE%2FrOVxsAPsxMp3Hbeqaoa 3ZzaA0VxR3n8hJlWXB56dBHB3464HwPbXNwH2ImQfvp0oefB%2 FGurdNRUWiP45brQzCm2sjuI2NAlKI1u5906gYo4lKNRPlStfm vIGitqWdSZaquBTJfllcGntvbDi55nYdP%2F%2FDSojOzKctP0 banYtPMA%2FBBoQlulKtX3hX3t%2F%2BKm284HV9%2Be%2BbX2 JZ11%2B2UWfX&fta_ind=3&fs=1

ik meen dat de verkoper al een bod heeft van 400..

almarvk
27 oktober 2009, 10:44
Ik zou met dat budget inderdaad een gitaar en een versterker kijken. Moet genoeg leuks voor dat geld te vinden zijn.

Midwolda
27 oktober 2009, 10:50
Heb nog niet zo lang geleden een Squier Strat uit 1993 opgehaald, een SilverSeries in een hele mooie staat.
Zie het Stratocaster topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79584&page=355) (daar vind je nog wel meer over oudere Squiers).
Ik zou deze niet meer in willen ruilen tegen wat voor Fender dan ook.
Maar met de nieuwe Squiers heb ik geen ervaring, dus ik kijk scheel... ;)

bat
27 oktober 2009, 11:00
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/290901405-squier-stratocaster-by-fender-usa.html?return=eJxNjtFugzAMRf%2BlUnkDEigFgtBEv2Kv KWQjIglZbLTSaf8%2Bp92kPfmc%2BDq2FFx8acE6ECVrxQGUDO PczYhe5PmyeuUyK8OC3kiJkDmT2%2B2u1ZIql2oHGDarHCqXg5 My%2FH9J3zXKQFUZtWDQMM75WJ%2BabEZrXm6m58kEPa7HcuDH 8uI3AkZgyIa6aCIWEU8RJ01YVIzFiPd%2FWSS4a9ILvE1AErv4 27Ux5uicoMcYvsVVZVXzx987WcXrtj2TXXf5HL7u9gnLJ1X42L QKZCs89ifebz1L%2FAo4rpPq%2BbloXodD9%2F0Ds6Nlow%3D% 3D&df=1&fta=eNo1UMtugzAQ%2FBcfcvbyspkVh0i99A96ixxMUlQTXAwJ KeLfa0h7WY1mZkeza6CwBGiIaXCnu3FBcABlCcTsKjrYUI09iP 0EyY6gEs0ugco02xZJLqVk7zdtxE%2FrOVxsAPsxMp3Hbeqaoa 3ZzaA0VxR3n8hJlWXB56dBHB3464HwPbXNwH2ImQfvp0oefB%2 FGurdNRUWiP45brQzCm2sjuI2NAlKI1u5906gYo4lKNRPlStfm vIGitqWdSZaquBTJfllcGntvbDi55nYdP%2F%2FDSojOzKctP0 banYtPMA%2FBBoQlulKtX3hX3t%2F%2BKm284HV9%2Be%2BbX2 JZ11%2B2UWfX&fta_ind=3&fs=1

ik meen dat de verkoper al een bod heeft van 400..
Da's inderdaad een leuke en nog redelijk zeldzaam ook. Ga je geen miskoop aan doen...

bagheera
27 oktober 2009, 11:02
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/290901405-squier-stratocaster-by-fender-usa.html?return=eJxNjtFugzAMRf%2BlUnkDEigFgtBEv2Kv KWQjIglZbLTSaf8%2Bp92kPfmc%2BDq2FFx8acE6ECVrxQGUDO PczYhe5PmyeuUyK8OC3kiJkDmT2%2B2u1ZIql2oHGDarHCqXg5 My%2FH9J3zXKQFUZtWDQMM75WJ%2BabEZrXm6m58kEPa7HcuDH 8uI3AkZgyIa6aCIWEU8RJ01YVIzFiPd%2FWSS4a9ILvE1AErv4 27Ux5uicoMcYvsVVZVXzx987WcXrtj2TXXf5HL7u9gnLJ1X42L QKZCs89ifebz1L%2FAo4rpPq%2BbloXodD9%2F0Ds6Nlow%3D% 3D&df=1&fta=eNo1UMtugzAQ%2FBcfcvbyspkVh0i99A96ixxMUlQTXAwJ KeLfa0h7WY1mZkeza6CwBGiIaXCnu3FBcABlCcTsKjrYUI09iP 0EyY6gEs0ugco02xZJLqVk7zdtxE%2FrOVxsAPsxMp3Hbeqaoa 3ZzaA0VxR3n8hJlWXB56dBHB3464HwPbXNwH2ImQfvp0oefB%2 FGurdNRUWiP45brQzCm2sjuI2NAlKI1u5906gYo4lKNRPlStfm vIGitqWdSZaquBTJfllcGntvbDi55nYdP%2F%2FDSojOzKctP0 banYtPMA%2FBBoQlulKtX3hX3t%2F%2BKm284HV9%2Be%2BbX2 JZ11%2B2UWfX&fta_ind=3&fs=1

ik meen dat de verkoper al een bod heeft van 400..

die ziet er erg leuk uit, ik heb eens op zo'n squier gespeeld bij een vriend en man dat was geen slecht gitaartje integendeel.Daar zou je gerust een bod op kunnen doen.
Ik heb eens gekeken naar versterkers ook op mp
ik vond deze roland (http://link.marktplaats.nl/291208230) wel leuk.
Dan zit je wel een beetje boven je budget maar toch is dat misschien wel te overwegen
en anders heb je deze cube 20 (http://link.marktplaats.nl/289990163)
Ik heb nog even verder gekeken maar heb verder niet echt iets gevonden dat volgens mij bij jou zou passen

Ibanez666
27 oktober 2009, 11:32
Die link naar marktplaats is vlak bij mij in de buurt. Ik weet niet hoeveel verstand de topic starter heeft van gitaren, maar ik wil gerust wel ff meegaan om hem te checken

Nicks
27 oktober 2009, 11:36
die nieuwe classic vibes series hoor ik de laatste tijd ook heel veel goede dingen over, misschien is dat ook wel het overwegen waard.

The Crash Cowboy
27 oktober 2009, 12:03
Tweedehands Fender MIM Classic '60 strat ? heb net een nieuwe, voor 550 eutjes, en dfie bevalt me prima ! Met minder geld is een Squier Affinity ook best een leuke gitaar; event. pimpen met nieuwe pups ?

Stretch
27 oktober 2009, 12:05
Meh,

Ik heb mijn kit voor 512 euro gekocht.

Een epiphone les paul studio Chameleon.
Marshall MG series 15DFX
Snoeren(2)
Behringer Distortion/Overdrive
Fender Strap.

Ik denk dat je makkelijk goed spul kan krijgen(als beginner) met 500 euro. Heb ik zelf dus ook gedaan, ik hoorde laatst van een vriend(die een gibson les paul had) dat mijne beter klonk en fijner speelde, dus misschien had ik mazzel, maar als je het goed wil leren kun je denk ik beter een les paul kopen, aangezien een Fender Stratocaster gewoon een werkpaard is.

bat
27 oktober 2009, 12:11
maar als je het goed wil leren kun je denk ik beter een les paul kopen, aangezien een Fender Stratocaster gewoon een werkpaard is.
Euh, onderbouw dat eens nader? Ik vind het namelijk een nogal belachelijke stelling... Alsof je het op een Strrat niet goed zou kunnen leren...

Rock Bottom
27 oktober 2009, 12:14
Meh,

Ik heb mijn kit voor 512 euro gekocht.

Een epiphone les paul studio Chameleon.
Marshall MG series 15DFX
Snoeren(2)
Behringer Distortion/Overdrive
Fender Strap.

Ik denk dat je makkelijk goed spul kan krijgen(als beginner) met 500 euro. Heb ik zelf dus ook gedaan, ik hoorde laatst van een vriend(die een gibson les paul had) dat mijne beter klonk en fijner speelde, dus misschien had ik mazzel, maar als je het goed wil leren kun je denk ik beter een les paul kopen, aangezien een Fender Stratocaster gewoon een werkpaard is.

Ik hoop dat jij daar wel een beetje gelukkig mee woord want ik vind die mg's barslechte versterkertjes en die behringer pedalen heb ik nog nooit iets posi over gehoord.

@ TS kijk inderdaad voor zon cube kun je meteen kijken wat voor een geluid je het meest ligt want je kan er bijna alles wel uithalen en qualitatief is het dik in orde.

bagheera
27 oktober 2009, 12:19
@ TS kijk inderdaad voor zon cube kun je meteen kijken wat voor een geluid je het meest ligt want je kan er bijna alles wel uithalen en qualitatief is het dik in orde.
Met die cube's heeft roland echt een schot in de roos gehad hoor.
Ze worden overal geprezen en aangeraden ze zijn goedkoop.
Echt goed spul, verder wordt roland niet echt veel gebruikt in de duurdere klasse je hebt wel nog de JC 120 maar die heb ik nog nooit in het echt gezien.
MEt de cube zit je goed

Stretch
27 oktober 2009, 12:25
Euh, onderbouw dat eens nader? Ik vind het namelijk een nogal belachelijke stelling... Alsof je het op een Strrat niet goed zou kunnen leren...

Ik heb van verschillende gitaristen in mijn omgeving gehoord dat een stratocaster veel meer werk vraagt dan een Les paul. Ik heb het zelf ook geprobeerd en ben het enorm met hen eens. Een strat speelt naar mijn mening simpelweg lastiger dan een les paul. Uiteraard weet ik ook dat er uitzonderingen zijn, maar ik weet zeker dat je beter een fatsoenlijke epiphone kan kopen dan een squier.

bat
27 oktober 2009, 12:29
Ik heb van verschillende gitaristen in mijn omgeving gehoord dat een stratocaster veel meer werk vraagt dan een Les paul. Ik heb het zelf ook geprobeerd en ben het enorm met hen eens. Een strat speelt naar mijn mening simpelweg lastiger dan een les paul. Uiteraard weet ik ook dat er uitzonderingen zijn, maar ik weet zeker dat je beter een fatsoenlijke epiphone kan kopen dan een squier.
Je zou het ook zo kunnen zien: met een strat leer je het tenminste goed, de rest is dan alleen nog maar makkelijker ;)

Ik blijf het flauwekul vinden, je moet het gewoon leren op een gitaar die je leuk vindt en kunt betalen. Of dat nou een Strat, een Tele, een Les Paul, een SG of whatever is...

driesp
27 oktober 2009, 12:33
Ik heb van verschillende gitaristen in mijn omgeving gehoord dat een stratocaster veel meer werk vraagt dan een Les paul. Ik heb het zelf ook geprobeerd en ben het enorm met hen eens. Een strat speelt naar mijn mening simpelweg lastiger dan een les paul. Uiteraard weet ik ook dat er uitzonderingen zijn, maar ik weet zeker dat je beter een fatsoenlijke epiphone kan kopen dan een squier.

Wat is dat nu voor zever, durf te wedden dat je nog nooit een echte strat vast heb gehad. Denk je nu echt dat die les paul alles is ? 't is ook maar een gewone gitaar hoor. En zeker de epi's.

Stretch
27 oktober 2009, 12:35
Wat is dat nu voor zever, durf te wedden dat je nog nooit een echte strat vast heb gehad. Denk je nu echt dat die les paul alles is ? 't is ook maar een gewone gitaar hoor. En zeker de epi's.

Ik heb genoeg gitaren in handen gehad, Waaronder een Fender strat, een squier strat, een gibson Les paul en een Epiphone les paul. Uiteraard vond ik de Fender beter spelen dan mijn Epi, maar dat is ook een hele andere prijs. Een squier is naar mijn mening gewoon zonde van je geld, en dat probeer ik de topic starter duidelijk te maken. Zoveel oplaai was ook weer niet nodig:o

whoosh
27 oktober 2009, 12:35
Tja....

Wat zou een Strat "lastiger" maken dan een Les Paul.
Een Strat heeft een langere mensuur, dus meer snaarspanning.
Een Strat heeft over het algemeen een bollere toets, dus een hogere actie (tenzij je je snaren nooit opdrukt natuurlijk :))

Ik heb niet echt een voorkeur, maar eerlijkheidshalve is mijn Strat de gitaar die ik altijd weer pak, ook als ik de andere beu ben.

Wat mij betreft moet je het werkpaard (Strat) en luxe paard (Les Paul) zien als hoe gevoelig de gitaren zijn. Een Strat geeft er niet om als je hem afbeult, meezeult, uit je handen laat vallen, als je hem maar af en toe een setje nieuwe snaren geeft blijft ie voor je werken en gaat er alleen maar beter uitzien. Laat je je luxepaard uit je handen kletteren dan breekt ie z'n nek bijna zeker en beul je hem af dan zie je dat er ook snel aan af.

Exi
27 oktober 2009, 12:37
Je zou het ook zo kunnen zien: met een strat leer je het tenminste goed, de rest is dan alleen nog maar makkelijker ;)

Ik blijf het flauwekul vinden, je moet het gewoon leren op een gitaar die je leuk vindt en kunt betalen. Of dat nou een Strat, een Tele, een Les Paul, een SG of whatever is...

+1
Daarbij wil ik zeggen dat ik mijn strat juist lekkerder vind spelen dan mijn Les Paul. De hals van mijn strat is o.a. veel sneller.
Het is net wat je gewend bent. Als je als beginner alleen maar op en Les Paul hebt gespeeld is het even een ander gevoel als je een strat pakt, maar andersom is het ook zo.

nog even deze vage advertentie (http://www.speurders.nl/overzicht/squier-stratocaster-japan-53334319.html?q=squier+silver) lezen?

bagheera
27 oktober 2009, 12:39
Ik heb genoeg gitaren in handen gehad, Waaronder een Fender strat, een squier strat, een gibson Les paul en een Epiphone les paul. Uiteraard vond ik de Fender beter spelen dan mijn Epi, maar dat is ook een hele andere prijs. Een squier is naar mijn mening gewoon zonde van je geld, en dat probeer ik de topic starter duidelijk te maken. Zoveel oplaai was ook weer niet nodig:o

je moet gewoon een beetje oppassen met hoe je je boodschap over brengt, ik speel ook liever op een Les Paul ik heb ook een gibson Les Paul ben er erg blij mee doet precies wat ik wil dat ie doet maar toch heb ik op de squier van een vriend gespeeld en was ik onder de indruk.
Misschien speel je metal ( misschien ook niet ) en dan is het logisch dat je meer moeite moet doen om een goed geluid te krijgen uit die strat.0 Het hangt van zoveel af maar omdat de ts die strat wel ziet zitten is dat waarschijnlijk een goede keus voor hem


Euh, onderbouw dat eens nader? Ik vind het namelijk een nogal belachelijke stelling... Alsof je het op een Strrat niet goed zou kunnen leren...
Ik vind dit trouwens nog erg braaf, beleefd en vriendelijk je had het veel erger kunnen treffen :)

driesp
27 oktober 2009, 12:39
Ik heb genoeg gitaren in handen gehad, Waaronder een Fender strat, een squier strat, een gibson Les paul en een Epiphone les paul. Uiteraard vond ik de Fender beter spelen dan mijn Epi, maar dat is ook een hele andere prijs. Een squier is naar mijn mening gewoon zonde van je geld, en dat probeer ik de topic starter duidelijk te maken. Zoveel oplaai was ook weer niet nodig:o

neem dan maar eens een squier classic vibe strat beet ofzo. Zo vergelijk je geen appels met peren. 'k moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van deze gitaren, en ik ben zeker dat vele personen dit hier kunnen beamen.

Ibanez666
27 oktober 2009, 12:40
Ik vraag me serieus af of de ervaring van Stretch wel genoeg is om dit te kunnen beoordelen.

bagheera
27 oktober 2009, 12:44
Ik vraag me serieus af of de ervaring van Stretch wel genoeg is om dit te kunnen beoordelen.

ik denk dat je daar vrij zeker van kan zijn :seriousf:
no offence

Ibanez666
27 oktober 2009, 12:47
ik denk dat je daar vrij zeker van kan zijn :seriousf:
no offence

None taken...by me that is :)

Johannes
27 oktober 2009, 12:57
Een stappenplan dan maar:

1. vergeet alle bs over verschillen tussen merken en modellen (seriously!)
2. kijk uit naar een intrument dat je:
a. mooi vind (makkelijk achter te komen)
b. fijn vind spelen (uitproberen dus!)
c. goed vind klinken voor wat je ermee wil spelen
3. spaar een paar tientjes voor een afstelbeurt bij een gitaarbouwer/ goede winkel!
4. houd ruim budget over voor de versterker (helft?)
5. voor het geld van nieuwe budget/speelgoed spullen koop je 2ehands degelijke/goede
spullen (voordeel: geen/amper afschrijving én weer verkoopbaar)
6. vraag aan iemand die er verstand van heeft om je te helpen bij aankoop.


excuus voor de uitlijning van mn post, ik heb geen idee hoe dat moet :)

geert1976
27 oktober 2009, 12:57
Meh,

Ik heb mijn kit voor 512 euro gekocht.

Een epiphone les paul studio Chameleon.
Marshall MG series 15DFX
Snoeren(2)
Behringer Distortion/Overdrive
Fender Strap.

Ik denk dat je makkelijk goed spul kan krijgen(als beginner) met 500 euro. Heb ik zelf dus ook gedaan, ik hoorde laatst van een vriend(die een gibson les paul had) dat mijne beter klonk en fijner speelde, dus misschien had ik mazzel, maar als je het goed wil leren kun je denk ik beter een les paul kopen, aangezien een Fender Stratocaster gewoon een werkpaard is.

Ik weet niet hoe je aan deze wijsheid komt, maar ik vind er maar weinig van kloppen.

Een Stratocaster en een Les Paul zijn twee totaal verschillende gitaren, je vergelijkt appels met peren.

Het hangt er net vanaf wat voor een "feel" je met de gitaren hebt en wat je het lekkerst vind spelen.

Overigens die vriend van jouw moet zijn Gibby maar eens af laten stellen, want een Epi LP kun je absoluut niet vergelijken met een Gibby Les Paul.

De enige Epi's die in de buurt komen van een Gibson zijn de Japanse versies en sommige Koreanen en geloof mij maar, ik weet het verschil.

Kom mijn Epi Genesis maar eens proberen t.o.v. je LP ik denk dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel enuh je mag dan ook wel even op mijn Gibson Les Paul spelen en dan hoef ik je helemaal niets meer uit te leggen.

bagheera
27 oktober 2009, 12:58
None taken...by me that is :)

daar ben ik blij om maar ik maakte me meer zorgen om Stretch :seriousf:

bagheera
27 oktober 2009, 12:59
Kom mijn Epi Genesis maar eens proberen t.o.v. je LP ik denk dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel enuh je mag dan ook wel even op mijn Gibson Les Paul spelen en dan hoef ik je helemaal niets meer uit te leggen

zo'n kans laat je toch niet liggen he stretch :ok:

duncan83
27 oktober 2009, 13:12
Wow, ben net weer ingelogd en zoveel reacties.

bedankt daarvoor.

ben beetje wezen googlen op beginners gitaren en toen kwam ik op deze site uit:

http://guitar.about.com/od/helpbuyingguitarsgear/tp/electricguitars.htm

vandaar mijn keuze.

Ik denk dat ik me eerst meer moet gaan orienteren. en er een aantal in de handen gehad moet hebben. al kan ik maar een paar akkoorden... Voor ongeveer 500 euro moet de versterker er wel bij zitten...(laat me vriendin trouwens maar niet horen dat ik zoveel aan de gitaar uitgeef hehe...)

Ik ga nu nogmaals alle reacties doornemen.

nogmaals bedankt.

bagheera
27 oktober 2009, 13:15
(laat me vriendin trouwens maar niet horen dat ik zoveel aan de gitaar uitgeef hehe...)



hahaha dat komt nog goed met jou :) ik denk dat dit een erg algemeen gegeven is.

veel plezier met het lezen van de reacties

bat
27 oktober 2009, 13:19
Ik denk dat ik me eerst meer moet gaan orienteren. en er een aantal in de handen gehad moet hebben. al kan ik maar een paar akkoorden... Voor ongeveer 500 euro moet de versterker er wel bij zitten...(laat me vriendin trouwens maar niet horen dat ik zoveel aan de gitaar uitgeef hehe...)
Je hebt helemaal gelijk. Probeer eerst wat gitaren uit, ga daarvoor eens naar een grotere winkel en pak van alles wat beet. Dat je maar een paar akkoorden kent maakt niks uit, zogenaamde gitaarmaestro's horen ze al genoeg in die muziekwinkel ;)

Wie weet dat een Les Paul jou toevallig veel beter ligt dan een Strat en wie zijn wij dan om te zeggen dat je toch beter een strat kunt nemen!

Voor de rest is het al gezegd: zeker met jouw budget loont het om de tweedehands markt in de gaten te houden, dat scheelt al snel flink op de nieuwprijs. En hou rekening met een redelijk bedrag voor je versterker. Een Roland Cube lijkt me een prima investering bij dit budget, tweedehands zitten die rond de 150 euro.

duncan83
27 oktober 2009, 13:21
+1
Daarbij wil ik zeggen dat ik mijn strat juist lekkerder vind spelen dan mijn Les Paul. De hals van mijn strat is o.a. veel sneller.
Het is net wat je gewend bent. Als je als beginner alleen maar op en Les Paul hebt gespeeld is het even een ander gevoel als je een strat pakt, maar andersom is het ook zo.

nog even deze vage advertentie (http://www.speurders.nl/overzicht/squier-stratocaster-japan-53334319.html?q=squier+silver) lezen?

Is dit wat? of is er teveel mee gemod?

duncan83
27 oktober 2009, 13:23
Je hebt helemaal gelijk. Probeer eerst wat gitaren uit, ga daarvoor eens naar een grotere winkel en pak van alles wat beet. Dat je maar een paar akkoorden kent maakt niks uit, zogenaamde gitaarmaestro's horen ze al genoeg in die muziekwinkel ;)

Wie weet dat een Les Paul jou toevallig veel beter ligt dan een Strat en wie zijn wij dan om te zeggen dat je toch beter een strat kunt nemen!

Voor de rest is het al gezegd: zeker met jouw budget loont het om de tweedehands markt in de gaten te houden, dat scheelt al snel flink op de nieuwprijs. En hou rekening met een redelijk bedrag voor je versterker. Een Roland Cube lijkt me een prima investering bij dit budget, tweedehands zitten die rond de 150 euro.

Ga ik doen. Stap in doetinchem maar is vriese binnen..

bagheera
27 oktober 2009, 13:26
Is dit wat? of is er teveel mee gemod?

wat ik raar vind aan die advertentie is dat het in de beschrijving zou gaan om een squier maar op de headstock staat fender en dat in nu niet helemaal juist

bat
27 oktober 2009, 13:30
Is dit wat? of is er teveel mee gemod?
Het punt is veel meer dat zijn verhaal moeilijk te controleren is.

Als het klopt, dan zou dit een Squier Silver Series strat zijn en dat zijn voor dit geld hele goeie gitaren. Dan is het vooral jammer dat de verkoper zulke slechte decals op de kop heeft aangebracht (stratocaster klopt helemaal niet qua lettertype en -grootte, de tekst eronder idem), maar ook dat is te herstellen (oftewel: te verwijderen).

Ik zou in ieder geval foto's willen zien van tijdens de "restauratie" waar dat zilveren Squier logo op te zien is, want voor hetzelfde geld is het een hele goedkope Squier waar alleen een ander logootje op geplakt is en dan is dit ineens wel heel erg veel geld.

Kortom: ik zou er niet aan beginnen.

Midwolda
27 oktober 2009, 13:36
Ik heb van verschillende gitaristen in mijn omgeving gehoord dat een stratocaster veel meer werk vraagt dan een Les paul. Ik heb het zelf ook geprobeerd en ben het enorm met hen eens. Een strat speelt naar mijn mening simpelweg lastiger dan een les paul. Uiteraard weet ik ook dat er uitzonderingen zijn, maar ik weet zeker dat je beter een fatsoenlijke epiphone kan kopen dan een squier.
Bullshit natuurlijk, dat zijn gewoon twee verschillende gitaar-modellen en verder niks.
Een beetje gitarist maakt zich natuurlijk allang niet meer druk om wat-ie in z'n klauwen heeft...


... (laat me vriendin trouwens maar niet horen dat ik zoveel aan de gitaar uitgeef hehe...)
De meeste gitaren zijn een stuk goedkoper dan de meeste vriendinnen hoor. :seriousf:

En wat die "vage advertentie" betreft: Bat heeft gelijk.
Er wordt veel beweerd, maar er valt niets te controleren.
Gewoon goed opletten dat wàt je koopt, ook authentiek is.

duncan83
27 oktober 2009, 13:58
Bullshit natuurlijk, dat zijn gewoon twee verschillende gitaar-modellen en verder niks.
Een beetje gitarist maakt zich natuurlijk allang niet meer druk om wat-ie in z'n klauwen heeft...


De meeste gitaren zijn een stuk goedkoper dan de meeste vriendinnen hoor. :seriousf:

En wat die "vage advertentie" betreft: Bat heeft gelijk.
Er wordt veel beweerd, maar er valt niets te controleren.
Gewoon goed opletten dat wàt je koopt, ook authentiek is.

gelukkig onderhoudt mijn vriendin zichzelf... al kan ze zich wel goed bemoeien met wat ik wil kopen. gaat bij elke aankoop zo. zelfde met stereo installatie, moet het doen met een aldi budget. dan koop ik liever niets...!

on topic: Ik ga een buurman maar is langs geloof dat die al jaren gitaar speelt, misschien wil die met me mee.

duncan83
27 oktober 2009, 14:08
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/287011846-made-in-japan-e-serie-86-squier-stratocaster-ala-mary-kaye.html?return=eJw1jEEOgjAQRe9CQpfAQEQsaQwuPYK7B mpoKO2EmSZG490tUXfvzf9%2FtAT5srLqSULbyoyM3sa5n5lRl uUS0Phi1dvC6LRmKrwrv5UCZzw%2FnAIxkeKQNwPkzSXaHeruC B10yR0nf1pMSPeJfi3cr1WCNQWDj6vZ7Jg00D6vBWJUlcBAPIb JqPZ0gOtNRKv%2Bn7P%2B%2FQFW%2FDjW&df=1&fta=eNo1j0FuwyAQRe%2FCwmsGbLAH%2BQJd9ADdWMTgFAkHFC C1GuXuBbfdvdGX%2FvujUeIz4Yik3P3y0D4RlXDqkRx%2Bhs6k OQcEVRwCGyWMMCqf8dtFlTaTahIzUrVHvJXd3t2qQnLIuhjLTL sYUl6DsbOYBnj76Iqb%2F1uapUqivlqiank9ORJnTr0EJABwkT 0VB1Cjh20aDoCeci7ECSBA1khLzVdWgYtNXsQvsAFOsBujrQ5q cw5Rm7R4e7vmz2ak7U0kuz6WNqJ6zbmCIdFfRL3%2F4YMojRSf r9cPBjtXtQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Is dit nog wat?

bagheera
27 oktober 2009, 14:17
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/287011846-made-in-japan-e-serie-86-squier-stratocaster-ala-mary-kaye.html?return=eJw1jEEOgjAQRe9CQpfAQEQsaQwuPYK7B mpoKO2EmSZG490tUXfvzf9%2FtAT5srLqSULbyoyM3sa5n5lRl uUS0Phi1dvC6LRmKrwrv5UCZzw%2FnAIxkeKQNwPkzSXaHeruC B10yR0nf1pMSPeJfi3cr1WCNQWDj6vZ7Jg00D6vBWJUlcBAPIb JqPZ0gOtNRKv%2Bn7P%2B%2FQFW%2FDjW&df=1&fta=eNo1j0FuwyAQRe%2FCwmsGbLAH%2BQJd9ADdWMTgFAkHFC C1GuXuBbfdvdGX%2FvujUeIz4Yik3P3y0D4RlXDqkRx%2Bhs6k OQcEVRwCGyWMMCqf8dtFlTaTahIzUrVHvJXd3t2qQnLIuhjLTL sYUl6DsbOYBnj76Iqb%2F1uapUqivlqiank9ORJnTr0EJABwkT 0VB1Cjh20aDoCeci7ECSBA1khLzVdWgYtNXsQvsAFOsBujrQ5q cw5Rm7R4e7vmz2ak7U0kuz6WNqJ6zbmCIdFfRL3%2F4YMojRSf r9cPBjtXtQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Is dit nog wat?
Als ik er een nodig had kocht ik hem vlug voor je neus weg, ik denk wel dat dit iets is ja :)

ps: nogal een privévraag hoor maar wonen jullie al samen ofzo

bat
27 oktober 2009, 14:18
Ja, dat is wat. Jammer van die gouden hardware (misschien heeft ie het originele spul nog).

duncan83
27 oktober 2009, 14:25
Als ik er een nodig had kocht ik hem vlug voor je neus weg, ik denk wel dat dit iets is ja :)

ps: nogal een privévraag hoor maar wonen jullie al samen ofzo


we hebben net huis gekocht. Dus moment om gitaar te kopen komt ook niet lekker uit. maarja doorspelen op die spaanse gitaar maakt mij depressief(niet echt. maar niet klinkt erop. zal misschien ook aan mij liggen als beginner.).

bat
27 oktober 2009, 14:36
Kijken en proberen staat natuurlijk vrij en eignelijk is dat ook erg leuk natuurlijk. Heb je de tijd om je vriendin te laten wennen aan het idee... of zelf te wennen aan het idee dat een huis kopen ook kan betekenen dat ander zaken een wat andere prioriteit krijgen... (dan maar geen nieuwe sofa!)

Johannes
27 oktober 2009, 14:42
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/287011846-made-in-japan-e-serie-86-squier-stratocaster-ala-mary-kaye.html?return=eJw1jEEOgjAQRe9CQpfAQEQsaQwuPYK7B mpoKO2EmSZG490tUXfvzf9%2FtAT5srLqSULbyoyM3sa5n5lRl uUS0Phi1dvC6LRmKrwrv5UCZzw%2FnAIxkeKQNwPkzSXaHeruC B10yR0nf1pMSPeJfi3cr1WCNQWDj6vZ7Jg00D6vBWJUlcBAPIb JqPZ0gOtNRKv%2Bn7P%2B%2FQFW%2FDjW&df=1&fta=eNo1j0FuwyAQRe%2FCwmsGbLAH%2BQJd9ADdWMTgFAkHFC C1GuXuBbfdvdGX%2FvujUeIz4Yik3P3y0D4RlXDqkRx%2Bhs6k OQcEVRwCGyWMMCqf8dtFlTaTahIzUrVHvJXd3t2qQnLIuhjLTL sYUl6DsbOYBnj76Iqb%2F1uapUqivlqiank9ORJnTr0EJABwkT 0VB1Cjh20aDoCeci7ECSBA1khLzVdWgYtNXsQvsAFOsBujrQ5q cw5Rm7R4e7vmz2ak7U0kuz6WNqJ6zbmCIdFfRL3%2F4YMojRSf r9cPBjtXtQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Is dit nog wat?

Dat ziet er wel prima uit!

Moet het trouwens persee een strat worden? Of sta je ook open voor andere merken en modellen?

Ik heb ook even voor je gezocht en een paar goede 2dehandsjes binnen je budget op een rij gezet:

http://link.marktplaats.nl/291140675
http://link.marktplaats.nl/290395489
http://verkopers.marktplaats.nl/13787186 (cheape amp ook!)
http://link.marktplaats.nl/290327346
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=115570 (heel veel gitaar voor je geld!)
http://link.marktplaats.nl/284438340 (10x beter dan de gem. Squier)

Veel plezier met je zoektocht!

Mr_Moustache
27 oktober 2009, 14:45
Ik zou een godin nemen... die gitaren zijn echt super ! :) (Zelf ook een SD gehad, nu nog spijt dat ie weg is)

bat
27 oktober 2009, 14:48
http://verkopers.marktplaats.nl/13787186 (cheape amp ook!)
Interessante quote bij de Mex Fender:


De lage prijs wordt mede bepaalt door een klein maar toch vervelend mankement. De knoppen bezitten storing. Dit heeft geen nadelen als je op hetzelfde volume speelt, maar wel als je aan de knoppen gaat zitten, dan kan het geluid wegvallen. Deze gitaar lijkt mij dus het meest geschikt voor een slaggitarist.
Euh, ja. Duidelijk een drummer. Die snapt niet dat je krakende potmeters desnoods kunt vervangen door werkende... Kost een paar tientjes.

Die Pacifica is leuk, maar het bieden begint bij 300 euro, dus als ie gaat lopen denk ik dat topistarter al uit z'n budget gaat lopen...

duncan83
27 oktober 2009, 14:51
Dat ziet er wel prima uit!

Moet het trouwens persee een strat worden? Of sta je ook open voor andere merken en modellen?

Ik heb ook even voor je gezocht en een paar goede 2dehandsjes binnen je budget op een rij gezet:

http://link.marktplaats.nl/291140675
http://link.marktplaats.nl/290395489
http://verkopers.marktplaats.nl/13787186 (cheape amp ook!)
http://link.marktplaats.nl/290327346
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=115570 (heel veel gitaar voor je geld!)
http://link.marktplaats.nl/284438340 (10x beter dan de gem. Squier)

Veel plezier met je zoektocht!


sta versteld van zoveel hulp. Ik ga de advertenties doornemen!

Johannes
27 oktober 2009, 15:00
Interessante quote bij de Mex Fender:


Euh, ja. Duidelijk een drummer. Die snapt niet dat je krakende potmeters desnoods kunt vervangen door werkende... Kost een paar tientjes.

Die Pacifica is leuk, maar het bieden begint bij 300 euro, dus als ie gaat lopen denk ik dat topistarter al uit z'n budget gaat lopen...

Die reparatie hoeft niet veel te kosten idd. Als je zelf kan solderen of een handige kennis hebt, kost het een paar euro. Mijn ervaring met gare elektronica 9 van de 10 keer een los draadje, echt. paar minuten werk om te repareren.

Het bieden op die Pacifica gaat denk ik niet gebeuren, niet veel mensen durven op een pacifica te spelen, en kopen liever een squier, epi, of ibi...

duncan83
27 oktober 2009, 15:35
Zo, heb wat mailtjes de deur uit gedaan. Vanavond maar is langs mijn buurman die al een tijdje speelt. die Mex strat en amp kan ik ze gelijk beide horen. En ook naar die verkoper van de Yamaha.

bagheera
27 oktober 2009, 15:43
we hebben net huis gekocht. Dus moment om gitaar te kopen komt ook niet lekker uit. maarja doorspelen op die spaanse gitaar maakt mij depressief(niet echt. maar niet klinkt erop. zal misschien ook aan mij liggen als beginner.).

dat ken ik.
Wij proberen een huis te kopen we zijn nog aant zoeken maar gelukkig laat mijn vriendin me nog net wel een dure aankoop toe.
Een meyer versterker van zo ongeveer 2700 EUR daarna zal het wel een paar jaar gedaan zijn vrees ik :-)

duncan83
27 oktober 2009, 15:54
dat ken ik.
Wij proberen een huis te kopen we zijn nog aant zoeken maar gelukkig laat mijn vriendin me nog net wel een dure aankoop toe.
Een meyer versterker van zo ongeveer 2700 EUR daarna zal het wel een paar jaar gedaan zijn vrees ik :-)

haha let op, bij elke volgende aankoop komt die meyer versterker weer boven. ik wil maggies(boxen) en die kosten ook een paar centen.

bagheera
27 oktober 2009, 15:59
haha let op, bij elke volgende aankoop komt die meyer versterker weer boven. ik wil maggies(boxen) en die kosten ook een paar centen.

bedankt voor de waarschuwing :seriousf: ach ja we maken er het beste van he

bat
27 oktober 2009, 17:48
Die versterker bij de Mex kan wel een schoonmaak/stofzuigbeurt gebruiken aan de buitenkant, maar daar moet je doorheen kijken. Voor die prijs is het gewoon een heel leuk ding.

geert1976
27 oktober 2009, 18:58
@duncan83

Ik ga nu toch even spammen voor een medeforummer, zonder dat hij hiervan weet overigens:ok:

http://link.marktplaats.nl/289452170

Dit is een hele geile Epiphone en ik heb deze in mijn handen gehad en dit is een heerlijke gitaar die zijn centen dubbel en dwars waard is.

humbuckers zijn te splitten via push-pull schakelaar.

Ga eens langs en probeer hem, je krijgt er geen spijt van en..... veel beter dan een chineese:ok: en wie weet heeft deze forummer ook wel een leuke versterker te koop, zoniet rijdt je even door naar Grou en ga je naar Wietse, die heeft nog een hele leuke 30 watt versterker te koop voor niet teveel geld.

van MP effectenbak kopen en klaar ben je, met allemaal goed spul, bij betrouwbare verkopers:ok:

duncan83
27 oktober 2009, 19:00
Volgende mogelijkheden zijn er:

http://link.marktplaats.nl/291161394 het is een YN met 506423 dus 95 made in China. chinese squier strat met squier champ 30 watt. 150 euro

http://link.marktplaats.nl/284438340 ziet er mooi uit! ook goede optie denk ik. voor 300 euro mag ik komen kijken
Moet ik alleen versterker bij zoeken. voor 150euro zou een roland cube 30x iets kunnen zijn denk ik. 450 euro

http://verkopers.marktplaats.nl/13787186 op gereageerd maar nog geen reactie. ik zou dan de versterker Hughes & Kettner Attax 40 Watt en mex squier strat kunnen kopen . voor ongeveer 325

kom maar op met de discussie :P

Mijn gevoel:

keuze 1. goedkoop, raak ik misschien op uitgekeken na een tijdje. maar mocht ik het gitaar spelen niet volhouden het minste risico.
keuze 2. goede gitaar en vooral mooie gitaar en goede versterker voor een beginner waar ik een tijd mee door kan.(heeft nu mijn voorkeur.)
keuze 3. goede keus

conclusie: eigelijk is het niet te vergelijken haha... want de prijzen liggen daarvoor te ver uit elkaar.

iemand iets meer informatie over die pacifica. Ben wezen googlen maar vind niet zoveel...

duncan83
27 oktober 2009, 19:05
@duncan83

Ik ga nu toch even spammen voor een medeforummer, zonder dat hij hiervan weet overigens:ok:

http://link.marktplaats.nl/289452170

Dit is een hele geile Epiphone en ik heb deze in mijn handen gehad en dit is een heerlijke gitaar die zijn centen dubbel en dwars waard is.

humbuckers zijn te splitten via push-pull schakelaar.

Ga eens langs en probeer hem, je krijgt er geen spijt van en..... veel beter dan een chineese:ok: en wie weet heeft deze forummer ook wel een leuke versterker te koop, zoniet rijdt je even door naar Grou en ga je naar Wietse, die heeft nog een hele leuke 30 watt versterker te koop voor niet teveel geld.

van MP effectenbak kopen en klaar ben je, met allemaal goed spul, bij betrouwbare verkopers:ok:


ziet er inderdaad geil uit! haha maar ik denk dat ik over mijn budget ga raken. wat voor een versterker hebben jullie te koop?

geert1976
27 oktober 2009, 19:08
ziet er inderdaad geil uit! haha maar ik denk dat ik over mijn budget ga raken. wat voor een versterker hebben jullie te koop?

http://www.wietsesguitars.nl/pagina245.html

het betreft de 20 watt versterker voor dat geld een prima ding:ok:

bagheera
27 oktober 2009, 20:07
Volgende mogelijkheden zijn er:

http://link.marktplaats.nl/291161394 het is een YN met 506423 dus 95 made in China. chinese squier strat met squier champ 30 watt. 150 euro

http://link.marktplaats.nl/284438340 ziet er mooi uit! ook goede optie denk ik. voor 300 euro mag ik komen kijken
Moet ik alleen versterker bij zoeken. voor 150euro zou een roland cube 30x iets kunnen zijn denk ik. 450 euro

http://verkopers.marktplaats.nl/13787186 op gereageerd maar nog geen reactie. ik zou dan de versterker Hughes & Kettner Attax 40 Watt en mex squier strat kunnen kopen . voor ongeveer 325

kom maar op met de discussie :P

Mijn gevoel:

keuze 1. goedkoop, raak ik misschien op uitgekeken na een tijdje. maar mocht ik het gitaar spelen niet volhouden het minste risico.
keuze 2. goede gitaar en vooral mooie gitaar en goede versterker voor een beginner waar ik een tijd mee door kan.(heeft nu mijn voorkeur.)
keuze 3. goede keus

conclusie: eigelijk is het niet te vergelijken haha... want de prijzen liggen daarvoor te ver uit elkaar.

iemand iets meer informatie over die pacifica. Ben wezen googlen maar vind niet zoveel...
na beraad met mezelf zou ik je keuze 3 aanraden.
Ziet er goed uit binnen budget en je bent meteen beter vertrokken dan ik op vlak van gear.
En het is 2de hands dus redelijk waarde vast = niet zo'n groot risico

duncan83
27 oktober 2009, 20:22
na beraad met mezelf zou ik je keuze 3 aanraden.
Ziet er goed uit binnen budget en je bent meteen beter vertrokken dan ik op vlak van gear.
En het is 2de hands dus redelijk waarde vast = niet zo'n groot risico

die 3de moet toch ook nog gerepareerd worden?

bat
27 oktober 2009, 20:31
die 3de moet toch ook nog gerepareerd worden?
Ja, maar da's echt niet veel werk hoor. Op z'n ergst moeten er nieuwe pots in en zoals ik al zei, dat is een paar tientjes. Je moet er wel even rekening mee houden, maar dan nog betaal je een hele nette prijs voor de gitaar.

geert1976
27 oktober 2009, 20:39
mja laat hem eerst eens wat verschillende gitaren proberen kan die kijken welk type hem het beste bevalt of een stratachtige of een les paulachtige:chicken:

duncan83
27 oktober 2009, 21:17
ESP LTD M-200FM compleet met standaard, Roland Cube 30X gitaarversterker en kabels. Tevens een steuntje voor de versterker.Verder kan je er nog wat verschillende plectrums bij krijgen om uit te probberen. Alles bij elkaar mag deze set voor 500 euro weg.

graag jullie ongezouten mening...

Rock Bottom
28 oktober 2009, 00:39
Persoonlijk ben ik niet zon van van ltd en een floyd rose lijkt me voor een beginner wel zware kost, voorsl met stemmen.
Ook zijn de budget floyds het meestal net niet.

En die cube 30 gaat wel heel hard voor thuis.

Johannes
28 oktober 2009, 04:41
...misschien moet daarom de vraag nog een keer gesteld worden: "moet het persee een (Squier) Strat zijn?"

Mocht je voor de mexicaanse strat en H&K attax gaan, stel ik me graag beschikbaar voor de reparatie/revisie. Stuur maar een pm!

duncan83
28 oktober 2009, 08:28
Ik heb gister paar verschillende gitaren in mijn handen gehad. Vond ze allemaal wel fijn spelen/pingelen.

ik heb een reactie gestuurd naar de mex strat. of ik langs mag komen om is te spelen. ik stap eind van de middag een muziekwinkel binnen, om meer gitaren vast te houden.

duncan83
28 oktober 2009, 08:43
O ja,

Ben fan van blink 182. Dus zou leuk zijn als ik daar een paar nummertjes van zou kunnen spelen. of stukjes uit laten we maar eerder zeggen hehe...

bat
28 oktober 2009, 09:24
Persoonlijk ben ik niet zon van van ltd en een floyd rose lijkt me voor een beginner wel zware kost, voorsl met stemmen.
Ook zijn de budget floyds het meestal net niet.
Mee eens. Mijn eerste electrieker was er ook eentja met een dergelijke combi (in mijn geval een Kahler met locking nut) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik daarna geheel tremloos verder ben gegaan (in mijn strat is de trem volledig geblokt)...


O ja,

Ben fan van blink 182. Dus zou leuk zijn als ik daar een paar nummertjes van zou kunnen spelen. of stukjes uit laten we maar eerder zeggen hehe...
Ah... dan is een humbucker in brugpositie toch wel een aanrader. Is ook op te lossen bij bijvoorbeeld die mexicaanse Strat met behulp van een humbucker in single coil formaat (heb ik ook), maar dan heb je het meteen al over wat ingrijpender ingrepen, ook budgettechnisch...

Daarmee is niet gezegd dat je met die mexicaan niet gewoon al lekker kunt spelen, maar op den duur zal er dan een behoefte aan een wat heftiger brugelement ontstaan als dit je muzikale voorkeur een beetje weerspiegelt.

duncan83
28 oktober 2009, 11:03
De koper van de mex strat heeft gereageerd. zijn wel meer kapers op de kust. maar ik zou gitaar en versterker kunnen kopen, is misschien mijn voordeel.

Misschien dat ik de gitaar vanavond al even vast kan houden en eventueel mee kan nemen.

Rock Bottom
28 oktober 2009, 11:19
De koper van de mex strat heeft gereageerd. zijn wel meer kapers op de kust. maar ik zou gitaar en versterker kunnen kopen, is misschien mijn voordeel.

Misschien dat ik de gitaar vanavond al even vast kan houden en eventueel mee kan nemen.

Dat zou ik dan sowieso doen.

Als het je bevalt heb je een setje waar je er echt mee tegenaan kan en niet een beginnerssetje waar je naar een tijdje overheengroeid en je aan gaat irriteren.

Mijn eerste gitaar was zo slecht maar daar had ik toen nog geen erg in mijn 2de was een metal gitaar met floyd rose achtige trem en damn wat had ik er een oorlog mee.
Klote werk om te stemmen voor een onervaren gitarist en dan moest het ook nog eens gestemb blijven.

duncan83
28 oktober 2009, 12:07
over de prijs zijn we het eens. Misschien dat ik vanavond al wel kan kijken!

WOEI!!!!:punk:

duncan83
28 oktober 2009, 12:09
Dat zou ik dan sowieso doen.

Als het je bevalt heb je een setje waar je er echt mee tegenaan kan en niet een beginnerssetje waar je naar een tijdje overheengroeid en je aan gaat irriteren.

Mijn eerste gitaar was zo slecht maar daar had ik toen nog geen erg in mijn 2de was een metal gitaar met floyd rose achtige trem en damn wat had ik er een oorlog mee.
Klote werk om te stemmen voor een onervaren gitarist en dan moest het ook nog eens gestemb blijven.

Daarom stop ik nu ook met mijn spaanse gitaar. Ik kan nog weinig, paar akkoorden, paar intro´s. maar heb nu al het gevoel dat het mijn vooruitgang belemmerd. mede ook dat de spaanse gitaar zn brede hals hebben en ik maar kleine handjes heb...

duncan83
28 oktober 2009, 13:38
Vanavond 19:00 uur kijken. Joeppie!!

dan maar is kijken wat mijn gevoel zegt.

bat
28 oktober 2009, 14:52
Vanavond 19:00 uur kijken. Joeppie!!

dan maar is kijken wat mijn gevoel zegt.
Terecht. We gaan het wel horen denk ik!

duncan83
28 oktober 2009, 14:58
Terecht. We gaan het wel horen denk ik!

tuurlijk! zou niet eerlijk zijn. Jullie hebben mij goed geholpen.

duncan83
29 oktober 2009, 07:56
Ik heb mijn eerste electrische gitaar gekocht!

Denk dat er nog 1 en ander afgestemd moeten worden, maar hij ziet er nog heel goed uit! ben even achter het serial nummer aangegaan: bouwjaar 91/92.

Ben er echt blij mee! nu maar veel oefenen en de schoonouders tot waanzin drijven.

nogmaals bedankt voor jullie inbreng.

Midwolda
29 oktober 2009, 08:23
Hohoho! Je vergeet het belangrijkste hier: FOTO'S !!!
Enneh... Gefeliciteerd! en dat je er maar heel veel en heel lang plezier van en mee mag hebben :strat:

Exi
29 oktober 2009, 08:38
inderdaad, het is hier een ongeschreven regel dat je eerst foto's moet maken van je aanwinst en ze op het forum moet plaatsen voordat je ook maar één akkoordje mag aanslaan! foei!

Gefeliciteerd in ieder geval!:cheerup:

bat
29 oktober 2009, 08:46
Ik heb mijn eerste electrische gitaar gekocht!

Denk dat er nog 1 en ander afgestemd moeten worden, maar hij ziet er nog heel goed uit! ben even achter het serial nummer aangegaan: bouwjaar 91/92.

Ben er echt blij mee! nu maar veel oefenen en de schoonouders tot waanzin drijven.

nogmaals bedankt voor jullie inbreng.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het de Mex is geworden?

Gefeliciteerd en vele plezier ermee!

duncan83
29 oktober 2009, 09:04
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het de Mex is geworden?

Gefeliciteerd en vele plezier ermee!

Klopt is de MEX geworden.

Ik ga vanavond de versterker en gitaar mee sleuren naar het huis van mn schoonouders en zal daar foto´s maken van de gitaar!

Nicks
29 oktober 2009, 09:10
Klopt is de MEX geworden.

Ik ga vanavond de versterker en gitaar mee sleuren naar het huis van mn schoonouders en zal daar foto´s maken van de gitaar!

wat?! vanavond pas, je hebt gisteren de hele nacht gehad!

duncan83
29 oktober 2009, 09:29
wat?! vanavond pas, je hebt gisteren de hele nacht gehad!

ik gun mijn schoonouders 1 dag rust in de week. Gister zn anderhalf uur gespeeld en behoorlijk last van sommige vingers. Krijg je met die kantoorhandjes...

duncan83
31 oktober 2009, 23:31
Morgen naar Johan.

Hij gaat mijn gitaar fixen :ok: Ik maak dan ook gelijk foto's

duncan83
8 november 2009, 11:38
beter laat dan nooit! hier zijn de foto's te vinden

http://www.mijnalbum.nl/Album=DDQAXLVY