PDA

View Full Version : Videoclip voor nieuw nummer van nieuwe band!



TimoSomers
27 oktober 2009, 01:32
Hoi :D

Na een tijdje van afwezigheid is het wel weer tijd om hier eens iets te posten!
Ik heb afgelopen weekend met pa een videoclip in elkaar geschroefd voor een nieuw nummer (demo) voor onze nieuwe band: KiXi.

Het is heavy maar groovende rock.
Gitaar en vocals by me, bas door Jan Somers en drums door John Emmen.

Linkjuhhh: http://www.youtube.com/watch?v=DebdUVP8zdY

TimoSomers
27 oktober 2009, 14:27
Niemand? :makeup:

Megadeth22
27 oktober 2009, 14:29
Klinkt vet! Alleen voor mij mogen de drums ietsjes zachter en de zang / gitaar harder. Mja fuck it, jij weet er veel meer van dan van mij dus :p

Tho
27 oktober 2009, 14:38
het klinkt lekker, je vocalen zijn ook prima, maar een videoclip moet je toch anders aanpakken kerel ;)

Bluze
27 oktober 2009, 15:17
Toen ik die videoclip zag dacht ik: Wat een bekende gezichten.
En ja hoor het zijn de mannen van Vengeance.
Wat kun jij bruut spelen zeg.

Iceman
27 oktober 2009, 17:29
Gaaf, mooie sfeer die muziek.

TimoSomers
27 oktober 2009, 18:46
@Mega: Youtube verneukt de mix een beetje, en je boxen doen ook heel veel, we hebben geprobeerd een hele neutrale mix te maken, dus het kan dat bij de een de drums bijv. harder zijn dan bij de ander.
En thanks!

@Tho: Thanks man =]. Ja 'tis ook niet echt een videoclip, we hebben nog weinig beeld materiaal dat we echt met z'n 3en spelen, dus de volgende clip wordt wel echt wij die een nummer spelen met een verhaaltje erdoor.

@Bluze: Haha, ja klopt^^, dankjewel man.

@Iceman: Thanks a lot :), mooi dat je net de sfeer eruit haalt, was ook een beetje de bedoeling.

HvV
27 oktober 2009, 19:08
Hoi :D

Na een tijdje van afwezigheid is het wel weer tijd om hier eens iets te posten!
[/URL]

Heeft je goed gedaan :) Beetje eentonig maar die shred op het eind was vet!

TimoSomers
27 oktober 2009, 19:32
Heeft je goed gedaan :) Beetje eentonig maar die shred op het eind was vet!

Thanks! =]

Han S
27 oktober 2009, 19:55
Komt die compressie door youtube? Het zorgt er wel voor dat de hihat en de cymbals enorm worden opgepompt. Ik denk dat de originele mix totaal anders klinkt.

pasqual
27 oktober 2009, 23:27
Komt die compressie door youtube? Het zorgt er wel voor dat de hihat en de cymbals enorm worden opgepompt. Ik denk dat de originele mix totaal anders klinkt.

ik wil me hierbij aansluiten; de balans is totaal verneukt. ik weet dat mp-3 compressie vooral de balans tussen lage- en hoge tonen uit zijn verband rukt. jammer, het is een super nummer en goed gespeelt. de hihat en bekkens knallen je tegemoet. maar nogmaals, ondanks dit mooi om te luisteren.

groeten Pasqual.

meul
28 oktober 2009, 00:02
He Timo,

Even los van de geluidskwaliteit en de clip. Je hebt nu al een heel eigen sound en speelt dingen soms dingen waarvan ik denk, heej wow.. dat was cool.... en dat word alleen nog maar beter natuurlijk..

gewoon doorgaan doorgaan...!

gr,
jan

TimoSomers
28 oktober 2009, 13:57
Youtube compressed veel, maar de opgepompte hihat en cymbals zit ook wel in de originele omdat heel de drums met 2 mics zijn opgenomen (gezien het een demo is, het was meer om uit te checken maar pakte toch erg aardig uit) dus als je bijv. het hoog gaat filteren, filter je al het hoog van de drums. Zelf vind ik die dikke hihat wel kicke, geeft beetje led zeppelin idee.
Maar in het origineel is het wel een stukkkk minder dan de vefuckte youtube mp3.

En Pasqual & Meul: Thanks!!

Sonno
28 oktober 2009, 15:52
Lekkere deunen, lekker ruig! Wel een erg saai nummer, kan wel een stuk spannender en minder achterhaald. Je solo vind ik superstoer maar niet echt iets toevoegen. Mag wel wat meer een verhaallijn in IMO.

Je zang klinkt wel erg goed, vooral op 2:50, lekker stukkie!

Gr. Sonno

TimoSomers
29 oktober 2009, 13:33
Lekkere deunen, lekker ruig! Wel een erg saai nummer, kan wel een stuk spannender en minder achterhaald. Je solo vind ik superstoer maar niet echt iets toevoegen. Mag wel wat meer een verhaallijn in IMO.

Je zang klinkt wel erg goed, vooral op 2:50, lekker stukkie!

Gr. Sonno

Thanks voor de feedback!
De solo was maar een 1 takeje en vond ik goed genoeg voor de demo, eventueel wordt dat nog veranderd op de echte opname, etc.

Noid
30 oktober 2009, 10:12
Ah mooi hoor. Wat klinkt dit lekker zeg, goede basis met goede muzikanten. Genoeg gezeurd over die bekkens en hi hat, maar het zou wel mooi zijn als jullie de kans hebben om dit nog eens goed op te nemen. Leuk die vette shredsolo (goed gespeeld ook), past goed in dit nummer. Ook complimenten voor je zang. Overigens, het intro en couplet roepen bij mij qua beat en benadering qua wat associaties met Sleeze Beez op (maar dan wel ruiger).

Wel een groot verschil tussen dit nummer en "you just know" (vette solo daar trouwens), in welke richting willen jullie je gaan ontwikkelen?

Riky
30 oktober 2009, 15:21
drums staan idd welerg hard.

Verder vond ik het wel een pakkend nummer. Je zingt ook 1000x beter dan de laatste zang poging die ik van je heb gehoord.

Ik vind het vet.

TimoSomers
30 oktober 2009, 18:58
@Noid: Thankssss a lot man!
Ja, over het algemeen maken we een soort funkrockmetalachtigiets.
Het grappige is wel dat Talk to me het ene uiterste is (toch wel dikke hardrock) en You just know het andere( echte funkrock).
De rest van de songs zitten er wat meer tussen in, we gaan voor een lekkere vette groove, dikke gitaarsound en catchy melodietjes.

@Riky: Thanks! Ja youtube verneukt de mix en vooral de drums worden erg opgepompt daardoor. En thanks voor je compliment over m'n zang!! Ben nu zo'n 3 maanden vrij serieus aan het oefenen en het is mooi om dat terug te horen.

allonso1990
31 oktober 2009, 11:29
wat kan jij spelen gast:o ik heb ook je ultimate-profile bekeken en daar zitten echt goede stukken in!:crazyhappy:

TimoSomers
31 oktober 2009, 20:00
wat kan jij spelen gast:o ik heb ook je ultimate-profile bekeken en daar zitten echt goede stukken in!:crazyhappy:

Thanks man!
De nummers op m'n ultimate profile zijn wel allemaal minstens een jaar oud ;p
Ben nu bezig met nieuwe nummers en die zullen ook op m'n solo CD komen volgend jaar.

MichaelSS
31 oktober 2009, 20:13
Damn nice :) 380 graden gedraaid. Paar jaar terug vond ik het echt notenpoepperij. Nu nog, maar het klinkt nu echt lekker.

Netjes :)

TimoSomers
31 oktober 2009, 22:44
Damn nice :) 380 graden gedraaid. Paar jaar terug vond ik het echt notenpoepperij. Nu nog, maar het klinkt nu echt lekker.

Netjes :)

Thanks a lot Michael!
Ik heb daar veel aan gewerkt, om niks van m'n snelheid te verliezen maar de notenpoeperij toch inhoud en betekenis te geven.

Ibanez666
1 november 2009, 10:15
Thanks a lot Michael!
Ik heb daar veel aan gewerkt, om niks van m'n snelheid te verliezen maar de notenpoeperij toch inhoud en betekenis te geven.

Met een knappe gitaar komt blijkbaar ook knappe muziek ;)

TimoSomers
2 november 2009, 13:42
Met een knappe gitaar komt blijkbaar ook knappe muziek ;)

Haha, grappig dat je dat zegt want je gaat serieus heel anders spelen door bijv. een Gibson [in vergelijking met een Ibanez, etc.]