PDA

View Full Version : Gretsch G5120 - is het wat?



LordOfLager
26 oktober 2009, 22:52
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe gitaar: de Gretsch G5210 (of aanverwante series). Ik heb er op gespeeld, is voor mij prima, maar is het wat?
Bouw-technisch. Heeft iemand ervaringen met deze (of serie)? Zijn er punten waar ik op zou moeten letten of zijn er bekende problemen mee?

kenx
26 oktober 2009, 23:03
Ik ben ook reeds enkele maanden in het bezit van een g5120 en de gitaar bevalt me prima! Je kan op termijn je pup's upgraden, maar voor de rest is het echt wel een heel degelijke gitaar. Enige minpuntje blijkt in deze serie te zijn dat de pup schakelaar (bridge, bridge+neck, neck) het nogal eens snel wil begeven. Hier heb ik echter nog geen enkele commentaar op, werkt uitstekend hier... Is namelijk niet zo'n heel grote operatie om die op termijn (paar jaren...) te vervangen/maken...

Grtz

Jay75
26 oktober 2009, 23:12
Ik heb sinds kort de 5122DC, die heeft die dubbele cutaways, wat ik mooier vind.
Anders heb je meteen zo'n rock-a-billy associatie, tenminste dat vind ik dan, en wilde meer de Country Gentleman kant op.

Hier een topic erover, dat gaat eigenlijk meer over de elementen, misschien heb je er wat aan.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127403

Maar ik had deze gitaar eigenlijk gekocht voor mijn 60s beatbandje.
Maar toen ik de gitaar op ging halen had ik een repetitie met mijn bandje hieronder in de signature. En goddamn, met die TV-Jones erin, HELEMAAL geniaal over de Marshall.

Had afgelopen zaterdag een optreden en had mijn oude 67 Gibson SG meegenomen en deze eigenlijk als back-up, maar tijdens de soundcheck klonk deze al zo geniaal dat ik de SG heb laten staan haha...en dat voor een fractie voor de prijs zegmaar.

Komt wel echt door de TV-Jones die er nu inzitten, kostte me 215 euro extra maar dat is het echt waard en ik heb veeeeeel dure Gretsches gehad en deze klinkt het best.
Qua bouw/constructie, niks aan te merken, gewoon veel gitaar voor het geld vind ik.

Ga je dus geen spijt van krijgen.........

LordOfLager
30 oktober 2009, 09:50
Nou ik ben er uit. Binnenkort een nieuw HNGD topic te vinden :)
Had het topic van Jay75 al een aantal keer doorgelezen en toch maar de knoop doorgehakt om de G5120 te bestellen - blijft, ondanks dat ze relatief goedkoop zijn, toch een bak met geld... Maar ach, ik hou de economie draaiende.

Jay75
30 oktober 2009, 17:01
Er staan er 2 op marktplaats zag ik.
TV-Jones erin doen man :)

LordOfLager
30 oktober 2009, 23:38
Ik heb deze http://www.musik-produktiv.de/gretsch-electromatic-g5120-wt.aspx besteld. Eerst even wachten tot'ie binnen is, dan grijs spelen in een week :) en dan kijken naar andere pups :soinnocent: