PDA

View Full Version : Nieuwe amp (R20 of Duende?)



Bernd Veenema
26 oktober 2009, 21:24
Ik ben weer toe aan mijn jaarlijkse gear-reorganisatie (ik kan er ook niks aan doen). Momenteel speel ik met mijn Haar strat en Tokai Love Rock LS80 uit 1980 over mijn Fargen Miniplex die is aangesloten op een Vernet 2x12MK speakerkast met G12M Heritage speakers van Celestion. Voor de oversturing gebruik ik een aantal pedaaltjes (Okko Diablo, Ibanez/D_H MS10 en Throbak overdrive boost).

De Fargen is een heerlijke versterker met veel ballen, maar hij klinkt wel erg agressief en hij snijdt als een gek door de mix. Hij is zelfs op de 8-wattstand vaak veel te luid. Daarom haal ik de oversturing maar uit pedaaltjes. Dit werkt op zich prima, maar het clean van de Fargen is niet super. Nu zit ik er aan te denken om de Fargen te verkopen en een andere amp te kopen die wel dat fantastische clean heeft. Ik kan dan altijd nog met pedalen gaan werken voor die ruige scheur, net zoals ik nu doe.

Nu heb ik laatst even een uurtje met een Hook R20 gespeeld en dit was voor mij een geweldige ervaring! Wat een heerlijk clean en wat een lekker leadkanaal. Dit is één van de weinige channelswitchers waar ik echt gelukkig van word. Een mooie, ronde klank die nooit te scherp wordt en totaal niet agressief klinkt. Dit is voor mij dan ook een serieuze kanshebber. Maar wat is er nog meer in dit segment?

Echt veel eisen heb ik niet.
- Een geweldig clean/clean met een randje (Vol, dynamisch, romig, juicy, vet enz. enz.)
- Niet te agressief geluid
- Een goede reverb is een pré
- Een niet al te hoog gewicht is ook een dikke pré.

Vermogen maakt mij niet zoveel uit. Het mag een combo of een top zijn, het mag een singlechannel amp zijn, maar ook een channelswitcher.

Mijn budget is 1500-2000 euro. Eventueel wil ik wel wat langer doorsparen als ik dan echt mijn droomversterker kan aanschaffen. Tweedehands is trouwens geen probleem!

Kanshebbers tot nu toe:
- Hook R20
- Bogner Duende
- Hook Captain (hoe klinkt die op laag volume?)
- Bogner Shiva (moet ik weer eens testen, de comboversie is wel erg zwaar)
- Een oude Fender? (hier ben ik niet erg in thuis)
- Vox AC30HH (Dit is ook een heerlijke amp)
- CMW Plexi Jr. + (De Plexi Jr. is al een stuk minder agressief ivm de Fargen Miniplex en de Marshall 2061x. Ik heb deze amp laatst geprobeerd bij Guitarguru. Het clean van deze amp is ook prima.)

De Hook R20 lijkt met de Bogner Duende het meest voor de hand liggend. Ik weet dat de R20 aan mijn eisen voldoet en als ik de verhalen lees/de soundclips hoor, voldoet ook de Duende aan al mijn eisen. Tevens vallen beide versterkers (tweedehands) binnen mijn budget.

Mis ik nog belangrijke alternatieven?
Graag tips en gebruikerservaringen. Ik kom er zelf even niet uit.

Les Paul R8
26 oktober 2009, 22:24
Ik ben weer toe aan mijn jaarlijkse gear-reorganisatie (ik kan er ook niks aan doen). Momenteel speel ik met mijn Haar strat en Tokai Love Rock LS80 uit 1980 over mijn Fargen Miniplex die is aangesloten op een Vernet 2x12MK speakerkast met G12M Heritage speakers van Celestion. Voor de oversturing gebruik ik een aantal pedaaltjes (Okko Diablo, Ibanez/D_H MS10 en Throbak overdrive boost).

De Fargen is een heerlijke versterker met veel ballen, maar hij klinkt wel erg agressief en hij snijdt als een gek door de mix. Hij is zelfs op de 8-wattstand vaak veel te luid. Daarom haal ik de oversturing maar uit pedaaltjes. Dit werkt op zich prima, maar het clean van de Fargen is niet super. Nu zit ik er aan te denken om de Fargen te verkopen en een andere amp te kopen die wel dat fantastische clean heeft. Ik kan dan altijd nog met pedalen gaan werken voor die ruige scheur, net zoals ik nu doe.

Nu heb ik laatst even een uurtje met een Hook R20 gespeeld en dit was voor mij een geweldige ervaring! Wat een heerlijk clean en wat een lekker leadkanaal. Dit is één van de weinige channelswitchers waar ik echt gelukkig van word. Een mooie, ronde klank die nooit te scherp wordt en totaal niet agressief klinkt. Dit is voor mij dan ook een serieuze kanshebber. Maar wat is er nog meer in dit segment?

Echt veel eisen heb ik niet.
- Een geweldig clean/clean met een randje (Vol, dynamisch, romig, juicy, vet enz. enz.)
- Niet te agressief geluid
- Een goede reverb is een pré
- Een niet al te hoog gewicht is ook een dikke pré.

Vermogen maakt mij niet zoveel uit. Het mag een combo of een top zijn, het mag een singlechannel amp zijn, maar ook een channelswitcher.

Mijn budget is 1500-2000 euro. Eventueel wil ik wel wat langer doorsparen als ik dan echt mijn droomversterker kan aanschaffen. Tweedehands is trouwens geen probleem!

Kanshebbers tot nu toe:
- Hook R20
- Bogner Duende
- Hook Captain (hoe klinkt die op laag volume?)
- Bogner Shiva (moet ik weer eens testen, de comboversie is wel erg zwaar)
- Een oude Fender? (hier ben ik niet erg in thuis)
- Vox AC30HH (Dit is ook een heerlijke amp)
- CMW Plexi Jr. + (De Plexi Jr. is al een stuk minder agressief ivm de Fargen Miniplex en de Marshall 2061x. Ik heb deze amp laatst geprobeerd bij Guitarguru. Het clean van deze amp is ook prima.)

De Hook R20 lijkt met de Bogner Duende het meest voor de hand liggend. Ik weet dat de R20 aan mijn eisen voldoet en als ik de verhalen lees/de soundclips hoor, voldoet ook de Duende aan al mijn eisen. Tevens vallen beide versterkers (tweedehands) binnen mijn budget.

Mis ik nog belangrijke alternatieven?
Graag tips en gebruikerservaringen. Ik kom er zelf even niet uit.

Bij mij zouden de CMW en de Duende het uit moeten vechten. De Duende vond ik een erg mooie versterker met veel mogelijkheden. De CMW is erg mooi gebalanceerd en strak. Prikt ook erg goed door de mix. Van de Duende weet ik dat niet. De CMW reageert ook erg goed op pedaaltjes.
Het plop probleem bij verschillende Hooks zou mij erg tegenstaan. Ik vind dat bij een versterker van zo'n bedrag gewoon niet kunnen.
Alles bij elkaar denk ik dat bij mij de CMW zou winnen, aangezien deze ook verreweg het goedkoopst is. Je zou dan overigens ook een CMW Studiocage kunnen overwegen. Die vind ik misschien nog wel lekkerder, maar als Studiocage eigenaar ben ik misschien wat bevooroordeeld.... Mocht je hem willen uitproberen ben je welkom. Alleen is hij niet te koop :P

Midwolda
26 oktober 2009, 22:31
Ik zou ook voor zoiets (http://link.marktplaats.nl/281543499) gaan... voor dat geld kun je toch bijna niet fout?

tillens
26 oktober 2009, 22:50
Ik zelf vind bogner vaak erg middle of the road klinken, waardoor die ook wel weer erg bruikbaar wordt.. als je voor de hook gaat zou ik in ieder geval een plop vrij model kiezen!

Wellicht is een amp zoals de 2061 of een matchless nighthawk meer je ding... ?

Bernd Veenema
26 oktober 2009, 23:00
Bij mij zouden de CMW en de Duende het uit moeten vechten. De Duende vond ik een erg mooie versterker met veel mogelijkheden. De CMW is erg mooi gebalanceerd en strak. Prikt ook erg goed door de mix. Van de Duende weet ik dat niet. De CMW reageert ook erg goed op pedaaltjes.
Het plop probleem bij verschillende Hooks zou mij erg tegenstaan. Ik vind dat bij een versterker van zo'n bedrag gewoon niet kunnen.
Alles bij elkaar denk ik dat bij mij de CMW zou winnen, aangezien deze ook verreweg het goedkoopst is. Je zou dan overigens ook een CMW Studiocage kunnen overwegen. Die vind ik misschien nog wel lekkerder, maar als Studiocage eigenaar ben ik misschien wat bevooroordeeld.... Mocht je hem willen uitproberen ben je welkom. Alleen is hij niet te koop :P

De Plexi Jr. + is zeker een heerlijke versterker, maar van deze amp is het cleane geluid ook niet echt de specialiteit. Wel een heerlijk Blues/Rockversterker en veel minder agressief dan de Fargen. Het blijft wel een optie, ook vanwege de prijs van de Hook en de Bogner inderdaad. Ik weet niet of ik 2500 euro overheb voor een 1x12 combo.


Ik zou ook voor zoiets (http://link.marktplaats.nl/281543499) gaan... voor dat geld kun je toch bijna niet fout?

Haha, Arjan stuurde mij al een PM. Ik heb de Woodface al eens geprobeerd toen hij nog van Rob was (stratokai van het forum). Ik vond het een mooie versterker, maar niet echt mijn ding. Ik heb liever ook iets meer clean headroom.


Ik zelf vind bogner vaak erg middle of the road klinken, waardoor die ook wel weer erg bruikbaar wordt.. als je voor de hook gaat zou ik in ieder geval een plop vrij model kiezen! Wellicht is een amp zoals de 2061 of een matchless nighthawk meer je ding... ?

De 2061x vind ik erg mooi, maar hij is net zo agressief als de Fargen en heeft geen Mastervolume. Ik zoek nu juist een iets 'ronder' klinkende versterker die iets meer 'achter in de mix ligt'. Ik ben bang dat de Vox AC30HH dan ook al afvalt. Die van Mitch is tenminste ook wel een schreeuwlelijk (maar wel met een heerlijke sound).

the sure thing
26 oktober 2009, 23:01
Ha ha! Ik heb ooit ook voor de keus gestaan (R20 of duende) en het is de R40 geworden :)

Let a.u.b. wel op: de duende heb je in 2 versies: met 6V6 buizen en 6L6 buizen.

Belangrijkste vraag is: speel je naast je strat ook wel eens met je Les Paul?
Ja = Duende of CMW
Nee = R20

En daarnaast: wil je op hoog volume een clean geluid blijven houden?
Ja= R40 :) of Duende met 6L6
nee= R20

Ik speel uitsluitend met een strat en wilde ook op hoog volume clean kunnen blijven spelen, dus heb ik voor de R40 gekozen. Het voordeel van de duende is dat er standaard een tremolo-effect op zit, maar niet iedereen op harmony-central was te spreken over het soort kanaalschakeling (en volgens mij ook gedeelde EQ) van de Duende.

tillens
26 oktober 2009, 23:23
De Plexi Jr. + is zeker een heerlijke versterker, maar van deze amp is het cleane geluid ook niet echt de specialiteit. Wel een heerlijk Blues/Rockversterker en veel minder agressief dan de Fargen. Het blijft wel een optie, ook vanwege de prijs van de Hook en de Bogner inderdaad. Ik weet niet of ik 2500 euro overheb voor een 1x12 combo.



Haha, Arjan stuurde mij al een PM. Ik heb de Woodface al eens geprobeerd toen hij nog van Rob was (stratokai van het forum). Ik vond het een mooie versterker, maar niet echt mijn ding. Ik heb liever ook iets meer clean headroom.



De 2061x vind ik erg mooi, maar hij is net zo agressief als de Fargen en heeft geen Mastervolume. Ik zoek nu juist een iets 'ronder' klinkende versterker die iets meer 'achter in de mix ligt'. Ik ben bang dat de Vox AC30HH dan ook al afvalt. Die van Mitch is tenminste ook wel een schreeuwlelijk (maar wel met een heerlijke sound).

Tja een vox gaat inderdaad dwars door alles heen.. als je echt een ronde amp wil, dan denk ik toch aan een bogner, die zijn allround, en marshall ge-end wat mij betreft.. als je iets rond en sjeik wil zou ik toch ook naar matchless kijken. mijn clubman kan heel vol en rond klinken en ingetogen, maar ook dwars door de mix heen prikken.. ik ga zoals het ernu uit ziet ga ik vrijdag of zaterdag naar haarguitars, om sowieso de matchless nighthawk aan de tand te voelen. ik zal mijn bevindingen dan ook posten.
ps; ik wil die fargen ook wel eens zien en horen...

Bernd Veenema
26 oktober 2009, 23:33
Tja een vox gaat inderdaad dwars door alles heen.. als je echt een ronde amp wil, dan denk ik toch aan een bogner, die zijn allround, en marshall ge-end wat mij betreft.. als je iets rond en sjeik wil zou ik toch ook naar matchless kijken. mijn clubman kan heel vol en rond klinken en ingetogen, maar ook dwars door de mix heen prikken.. ik ga zoals het ernu uit ziet ga ik vrijdag of zaterdag naar haarguitars, om sowieso de matchless nighthawk aan de tand te voelen. ik zal mijn bevindingen dan ook posten.
ps; ik wil die fargen ook wel eens zien en horen...

Het is jammer dat ik nog nooit een Matchless heb gehoord. De meeste Matchless amps zullen ver boven mijn budget uitkomen verwacht ik, maar het lijken me wel erg mooie versterkers! Je bent trouwens welkom om de Fargen eens te proberen. Ik heb je trouwens al terug gemaild.


Ha ha! Ik heb ooit ook voor de keus gestaan (R20 of duende) en het is de R40 geworden :)

Let a.u.b. wel op: de duende heb je in 2 versies: met 6V6 buizen en 6L6 buizen.

Belangrijkste vraag is: speel je naast je strat ook wel eens met je Les Paul?
Ja = Duende of CMW
Nee = R20

En daarnaast: wil je op hoog volume een clean geluid blijven houden?
Ja= R40 :) of Duende met 6L6
nee= R20

Ik speel uitsluitend met een strat en wilde ook op hoog volume clean kunnen blijven spelen, dus heb ik voor de R40 gekozen. Het voordeel van de duende is dat er standaard een tremolo-effect op zit, maar niet iedereen op harmony-central was te spreken over het soort kanaalschakeling (en volgens mij ook gedeelde EQ) van de Duende.

Ok! Ik zal me eens wat beter verdiepen in de Duende. De R20 is te gek, maar ik kreeg er met de Tokai niet echt een lekkere sound uit. Gregor Hilden wel trouwens met zijn Les pauls (check zijn Youtube-filmpjes eens).

tillens
26 oktober 2009, 23:41
Mail gezien en beantwoord. Tja Matchless is duur maar wel het waard.. Ik zelf heb er een, en zover ik weet heeft Michael AE de Phoenix. Verder weet ik niet iemand van het forum die er eentje heeft. De Nighthawk zou in je budget passen geloof ik, is een 112 combo, zonder poespas maar met een bouwkwaliteit van maatje TANK. Je moet zoon amp gewoon horen! Ligt er ook aan wat je wil uitgeven, maar die Nighthawk past wel in je budget. Een clubman nieuw moet geloof ik 2400 doen. Tijdje terug stond er een HC30 met 212 op marktplaats, voor 2700. Hoop geld, maar dan ben je wel gewoon klaar.
Als je meer rond en clean wil; er staat op gitaarmarkt ook nog een /13 13/29 te koop. dat gaat met fender achtig tot vox.. ook een no nonsense amp, en ook voor de liefhebber. die zelfde verkoper heeft ook een hand made fender style amp, die erg tof moet klinken..

gr peter

sjaak1990
26 oktober 2009, 23:53
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123340

Ik werd niet zo blij van de duende met een prs modern eagle...kon er gewoon geen lekker geluid uit krijgen.

Bernd Veenema
26 oktober 2009, 23:54
Thanks! Had ik nog niet gezien.

Tristan
27 oktober 2009, 08:52
Tsja, geen gemakkelijke vraag man.

Matchless moet je wel liggen, ik heb samen met een maat van mij weleens de Phoenix van Michael getest maar hij kreeg er niet de dynamiek uit die ik wel eruit kreeg en dan klonk 'ie opeens wel bokkehard en een beetje stijf eigenlijk (als toeschouwer zeg maar).
Ik zou wat betreft Matchless dan inderdaad voor een Lightning of een Nighthawk kijken, of misschien dat de 30/15 ook nog een goede optie is (heb ik nog niet gehoord).

Bij CMW denk ik bij een dikke en volle toon die wel door de mix prikt in eerste instantie dan toch aan de StudioCage, de Plexi Jr is een mooie amp maar moet wel erg luid om er een randje aan te krijgen, ik vind een master volume bij dit type amp (dus ook bij een 2061x) niet zo geweldig werken.

De Duende is i.m.o. gewoon een erg lekkere amp, veel ballen maar ook erg lekker gebalanceerd, de tremolo en reverb vond ik ruk, maar de kanaalschakeling en eq werkte voor mij in de praktijk wel lekker.
Mooi open klinkend Vox achtig clean kanaal en lekker swampy scheurkanaal.
De 6V6 versie had voor mijn gevoel trouwens wel al behoorlijk wat reserve wat betreft headroom op het cleane kanaal.

De Hook Captain, tsja, in ieder geval de 6L6 versie heeft mijns inziens wel een behoorlijk moderne toon, redelijk agressief ook wel en het scheurkanaal heeft vrij snel behoorlijk wat gain, de crunch vond ik niet supersterk.
Als je echt weg bent van de R20 zou ik eerder richting die of de R40 kijken.

Voor de rest, dik en rond, tsja, dan denk ik toch ook aan Blackface Fenders, misschien dat Tone King ook nog wat voor je is, voor de rest zijn er dat ik weet niet zoveel bekende bouwers die echt goede Blackface Fenderstyle amps maken.

/13 vond ik niks, in vergelijk met de Matchless Phoenix, Bogner Duende en nog wat andere amps had deze duidelijk minder ballen, leek net alsof er bijna geen sound uit de speaker kwam bij beide modellen die ik van hen getest heb.

Is je AC30 niet wat als je er een andere speaker inzet? (Vintage 30)
Persoonlijk vind ik de CC serie veel aangenamer klinken dan de 'handwired', in ieder geval een heel stuk minder scherp.
Die van Mitch was toch behoorlijk gemodificeerd, en dan nog naar mijn smaak een beetje pinnig of er kwam op z'n best een wat Marshall achtige sound uit (niet die typisch mooie Vox clean).

Henri H
27 oktober 2009, 09:19
De HOOK captain (34) is goed "bruikbaar" op laag volume, maar klinkt toch het beste als je hem wat harder kunt zetten.
Afgelopen zaterdag was ik bij v.d. Haar en heb de R20 combo en de R40 top gehoord, niet zelf bespeeld helaas. Beide werden bespeeld met een Tele cq. Strat (single coils) en dat klonk erg goed.
Een Captain is ook heel goed met single coils, maar met m'n Les Paul Standard rockt ie ook als een gek. Clean sounds zijn met een single coil veel helderder, maar dat is op de meeste versterkers het geval.

guitarguru
27 oktober 2009, 12:41
[QUOTE=Tristan;2183249]

Bij CMW denk ik bij een dikke en volle toon die wel door de mix prikt in eerste instantie dan toch aan de StudioCage, de Plexi Jr is een mooie amp maar moet wel erg luid om er een randje aan te krijgen, ik vind een master volume bij dit type amp (dus ook bij een 2061x) niet zo geweldig werken.

De Duende is i.m.o. gewoon een erg lekkere amp, veel ballen maar ook erg lekker gebalanceerd, de tremolo en reverb vond ik ruk, maar de kanaalschakeling en eq werkte voor mij in de praktijk wel lekker.
Mooi open klinkend Vox achtig clean kanaal en lekker swampy scheurkanaal.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben niet geheel objectief (zie sig), maar ik vind de ppi mastervolume wel erg goed werken op de CMW Jr. Gebruik hem thuis en live met goede resultaten, zoals je ook wel gehoord hebt hier ;)

Heb de Duende 30 watter niet meer te koop staan. Heb hem herontdekt en vind het een heerlijke amp. De reverb en ook de tremelo vind ik zeker niet ruk. Misschien minder rijk i.v.m. een gave Fender, maar zeker erg bruikbaar en ver boven gemiddeld.
Die Duende moet je zeker eens gaan proberen. Kon wel eens DE amp voor je zijn.
Mocht je toch nog een kleine top willen, zoals je laatst aangaf, dan is de CMW Plexi Jr.+ zeker een aanrader :sssh:

E-J
27 oktober 2009, 12:53
Ik wil zelf binnenkort deze versterker (http://www.youtube.com/watch?v=TBaPoK-6zoc) uit de VS halen...

20 watt, een Fender blackface én een tweed kanaal (die je d.m.v. een mid bite knop meer in een Marshall kunt veranderen). Dat in een klein licht jasje (14 kg!). Wordt o.a. gebruikt door Mark Knopfler.

Arjan12
27 oktober 2009, 15:47
Ik wil zelf binnenkort deze versterker (http://www.youtube.com/watch?v=TBaPoK-6zoc) uit de VS halen...

20 watt, een Fender blackface én een tweed kanaal (die je d.m.v. een mid bite knop meer in een Marshall kunt veranderen). Dat in een klein licht jasje (14 kg!). Wordt o.a. gebruikt door Mark Knopfler.

Klinkt leuk, voor zover zoiets te beoordelen is door middel van een Youtube-filmpje.

Bernd: Heb je al aan een Fender Deluxe Reverb gedacht (al dan niet blackface)?

Michael AE
27 oktober 2009, 15:50
Tsja, geen gemakkelijke vraag man.

Matchless moet je wel liggen, ik heb samen met een maat van mij weleens de Phoenix van Michael getest maar hij kreeg er niet de dynamiek uit die ik wel eruit kreeg en dan klonk 'ie opeens wel bokkehard en een beetje stijf eigenlijk (als toeschouwer zeg maar).
Ik zou wat betreft Matchless dan inderdaad voor een Lightning of een Nighthawk kijken, of misschien dat de 30/15 ook nog een goede optie is (heb ik nog niet gehoord).

De Matchless is een "unforgiving" amp en het is inderdaad niet voor iedereen de juiste bak. Je moet echt wel van goede huize komen, maar dan kan hij heerlijk dynamisch klinken. Het is wel een hifi-bak en daar kan niet iedereen mee overweg.

Het is sowieso gewoon erg lastig om te zeggen welke amp bij welk type gitarist past. Heel veel mensen op dit forum haten de Bogner XTC, maar voor mij is het nog steeds 1 van de vetste channelswitchers voor heavy dingen en ik krijg mijn sound er volledig uit. Het is ook weer zo'n versterker die je als beginner niet hoeft te proberen. Wat je er in stopt, komt er uit. Ik ken veel gitaristen die met mijn sound helemaal niets kunnen.

Toch denk ik dat de TS zeker eens een Matchless moet proberen. De Phoenix is mijn favoriete amp allertijden en elke keer als ik hem naast andere amps hoor weet ik weer waarom ik hem zo tof vind. Als Matchless je ding is, is er gewoon niets beters te krijgen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor een oude Marshall (of dat nou een Plexi of een JCM800 is), een oude Vox of een oude Fender.

Bovendien is Matchless erg goed gebouwd. Die van mij is van binnen gewoon dikke porno. Prachtig soldeerwerk, keurige bedrading en belachelijk goede (en vooral ook grote en zware) trafo's. Gewoon een kunstwerk.

@Tristan: Ik merkte laatst bij een gig wel dat ik inderdaad hoognodig aan nieuwe buizen toe ben in de Matchless. Ik heb hem te veel op zijn donder gegeven de afgelopen tijd, denk ik! :D
2 repetities per week en dan voluit is misschien niet het allerbeste voor de buizen. Wel weer een reden om te gaan experimenteren. Ik ben wel benieuwd! Ik bel je snel even.

the sure thing
27 oktober 2009, 16:12
... toen ik de 1e keer bij v/d Haar was, heb ik ook op Matchless en Badcat amps gespeeld. Ook de Matchlesss chief of hoe dat ding ook heet (2x12, 30W, 2 kanaals, 4 inputs). Ik vond het wel mooi, maar persoonlijk kon ik toch veel meer op de HOOK amps.

Ze hebben idd groot gelijk dat hoe duurder de amps, hoe meer "unforgiving" de amp is en des te meer de speelstijl van de gitarist naar voren komt. En des te persoonlijker dus de keus!

tillens
27 oktober 2009, 18:09
@ the sure thing; waarschijnlijk was dat een dc 30! ook een bieke amp!
Ik moet zeggen dat de phoenix van michael ae zeer goed klinkt, en een hoop mogelijkheden heeft!
Voor mij is het op dit moment de holy grail.

the sure thing
27 oktober 2009, 20:02
Ja, het was idd de dc30! Wat blijft dat ding clean op dodelijk volume, zeg! En niet te tillen zo zwaar.

Bernd Veenema
27 oktober 2009, 21:58
Mensen: Allereerst bedankt voor de reacties. Jullie helpen me weer mooi op weg.

Ik moet binnenkort maar eens een afspraak maken bij Erik denk ik om een rijtje combo's te testen. Ik wil dan de Bogner Duende, de Bogner Goldfinger (heeft iemand die al getest?), de Hook R20, de Hook R40 en wat Matchless en Top Hat versterkers proberen. Kan iemand mij richtprijzen geven van de Matchless Lightning en de Matchless Nighthawk?

Verder zijn de volgende topjes nog in de running:
- Bogner Shiva (Hier twijfel ik wel aan. Was de laatste keer niet echt fan van de Shiva)
- Fender/CMW Bandmaster Reverb (Ex Kim Wilson, Ex Chris)
- CMW Plexi Jr. +
- CWM Studiocage (Ik moet je misschien aan je aanbod houden Robbert, Chris is er weer eentje aan het bouwen, dus wie weet!)

Afgevallen zijn:
- Vox AC30HH (Dit is een heerlijke amp, maar ook erg agressief en zonder modificaties waarschijnlijk niet erg bruikbaar).
- Hook Captain (Overkill voor mij en ook wel erg duur!)

Suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom!

@ EJ_NL: Die filmpjes van de Tone King klinken fantastisch! Dat is wel ongeveer wat ik zoek qua sound. Heeft Haar ze nog staan?

@Arjan: Ik heb de Deluxe Reverb wel een aantal malen geprobeerd. Een prima versterker, maar is het voor mij net niet helemaal.

@ Michael/Tristan: Ik weet niet in hoeverre ik met een Matchless overweg kan. Ik moet dat maar gewoon eens ondervinden denk ik. De Fargen is ook weinig vergevingsgezind moet ik zeggen. Ik ben wat dat betreft dus wel iets gewend.

Mitch
27 oktober 2009, 22:24
Is je AC30 niet wat als je er een andere speaker inzet? (Vintage 30)
Persoonlijk vind ik de CC serie veel aangenamer klinken dan de 'handwired', in ieder geval een heel stuk minder scherp.
Die van Mitch was toch behoorlijk gemodificeerd, en dan nog naar mijn smaak een beetje pinnig of er kwam op z'n best een wat Marshall achtige sound uit (niet die typisch mooie Vox clean).

De repetitie ná die meeting viel me ook op dat -ie toch wel erg snel crunchte. Toen maar eens nieuwe eindbuizen erin en GOEIEMORGEN! Dat was weer twee keer zo hard en een stuk cleaner...vergeet die Marshall grom ;) Het ding heeft weinig kuren gehad, maar met allebei de keren dat je 'm gehoord hebt deed óf de pre amp het niet goed en daarna de power amp, ghehehe.
Pinnig klinkt -ie trouwens wel afhankelijk van de Cut knop, maar da's altijd met Voxen en afgeleiden. Ik vind het voor het geld, zelfs na wat mods, een uitermate prettige versterker. De CC klinkt iets 'zachter', da's wel waar.

Les Paul R8
27 oktober 2009, 22:28
- CWM Studiocage (Ik moet je misschien aan je aanbod houden Robbert, Chris is er weer eentje aan het bouwen, dus wie weet!)


Je bent welkom, Bernd. De Studiocage is voor mij mijn hoofdversterker voor mijn Rush-tribute band. Ondanks de simpelheid kan ik met wat pedalen en andere grappen enorm veel met deze amp. Hij is clean erg mooi. Warm en goed gedefinieerd. De eindbuisoversturing is prachtig, maar toch gebruik ik pedaaltjes voor de oversturing. Hij gaat er gewoon erg goed mee om en het maakt de setup super veelzijdig.
Mijn Studiocage gaat nog een primeur krijgen (hij was al serienummer 1): Ik ga hem in een 19" rack bouwen. Het wordt een W/D/W opstelling. Een Palmer tussen de Studiocage en de speaker. De output van die Palmer gaat naar een G-major-2 (vandaag besteld). En die gaat weer naar een PA. Op die manier kan ik mijn delays en chorus mooi toevoegen en toch het lekkere rauwe geluid uit de Studiocage houden.
Ik overweeg om deze setup ook voor mijn andere band te gaan gebruiken. Dat is meer pop/rock covers.

Het gekke is, dat ik vele amps (incl Duende en Vox) overwogen heb voor beide bands. Maar ik kom gewoon steeds op de Studiocage terug. Voor mij in ieder geval geen channelswitcher meer.

guitarguru
27 oktober 2009, 23:34
Als je toch eens bij Robbert bent, kun je natuurlijk altijd ook nog eens mijn Bogner Duende 6L6 versie uittesten (is echter niet meer te koop!). We wonen op steenworp afstand van elkaar. Zie maar.

Bernd Veenema
27 oktober 2009, 23:42
Als je toch eens bij Robbert bent, kun je natuurlijk altijd ook nog eens mijn Bogner Duende 6L6 versie uittesten (is echter niet meer te koop!). We wonen op steenworp afstand van elkaar. Zie maar.

Dan moeten we er eigenlijk een micromeeting van maken.
Dan zetten we de Studiocage, de Duende en de Plexi Jr+ eens naast elkaar.
Dat lijkt me erg leuk!

Arjan12
27 oktober 2009, 23:44
Er komt toch (als het goed is) een meet in Almere in december? Ook een mooi moment.

guitarguru
27 oktober 2009, 23:44
Dan moeten we er eigenlijk een micromeeting van maken.
Dan zetten we de Studiocage, de Duende en de Plexi Jr+ eens naast elkaar.
Dat lijkt me erg leuk!

Als je dat kunt regelen met Robbert, (hij heeft een schitterende ruimte hiervoor nml.) lijkt mij dat ook wel te gek eigenlijk :cheerup:

tillens
28 oktober 2009, 00:02
He Bernd, zoals het er nu ziet ga ik vrijdag of zaterdag naar Haarguitars om oa de Nighthawk te testen. Deze moeten geloof ik rond de 1500 euro kosten voor de 112 combo..
gr peter

Bernd Veenema
28 oktober 2009, 17:06
He Bernd, zoals het er nu ziet ga ik vrijdag of zaterdag naar Haarguitars om oa de Nighthawk te testen. Deze moeten geloof ik rond de 1500 euro kosten voor de 112 combo..
gr peter

Te Gek. Ik ga misschien deze of volgende week ook even heen.

tillens
28 oktober 2009, 20:56
Ehm, misschien handig om elkaar daar anders te meeten? :)
Ik heb as vrijdag dus overmorgen staan als vrije dag.. zaterdag is ook mogelijk.

Bernd Veenema
28 oktober 2009, 21:42
Ik heb je al terug gemaild!

the sure thing
28 oktober 2009, 23:00
ik heb je al terug gemaild!
en

ehm, misschien handig om elkaar daar anders te meeten? :)
ik heb as vrijdag dus overmorgen staan als vrije dag.. Zaterdag is ook mogelijk.



love is in the air :)

Bernd Veenema
28 oktober 2009, 23:01
en




love is in the air :)

Ai... Valt het op?

:seriousf:

the sure thing
28 oktober 2009, 23:04
Ai... Valt het op?

:seriousf:... en dan nu het ALLERBELANGRIJKSTE..................


POST TZT JE REVIEWS!!!!!!! Wel doen hoor!!

tillens
28 oktober 2009, 23:06
We zijn zo heaumeau! Ik wil vrijdag eigenlijk wel ri haarguitars voor die matchless amps, maar goed moet even kijken wat ik mijn vrije dag ga doen, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik dan moet doen.

Henri H
28 oktober 2009, 23:24
....maar goed moet even kijken wat ik mijn vrije dag ga doen, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik dan moet doen.Lijkt me heerlijk, lekker niksen, fruttelen, uit je neus pulken, aan je kont krabben, beetje jengelen (op de gitaar), dat soort dagen doe je het voor! :D

Bernd Veenema
29 oktober 2009, 14:36
Nou... Zaterdag wordt mijn grote versterker-test-dag!
Ik heb een afspraak gemaakt bij Haar Guitars en ik ga ook even langs Robbert, Paul en Mark om respectievelijk de CMW Studiocage, de Bogner Duende 6L6 en de Fender/CMW Bandmaster te proberen.

Bij Erik wil ik vooral de Duende 6V6, de Hook R20, de Bruno Cowtipper en de Matchless Night Hawk proberen.

the sure thing
29 oktober 2009, 14:49
Nou... Zaterdag wordt mijn grote versterker-test-dag!
Ik heb een afspraak gemaakt bij Haar Guitars en ik ga ook even langs Robbert, Paul en Mark om respectievelijk de CMW Studiocage, de Bogner Duende 6L6 en de Fender/CMW Bandmaster te proberen.

Bij Erik wil ik vooral de Duende 6V6, de Hook R20, de Bruno Cowtipper en de Matchless Night Hawk proberen.Geweldig! Gooi je benzinetank (diezel?) maar helemaal vol :) En een mooie verslagje schrijven!

Bernd Veenema
31 oktober 2009, 19:11
Nou mensen, de kogel is door de kerk.
Ik heb vandaag de Fender Bandmaster Reverb overgenomen van Mark V (van het forum). Deze top is door van Kim Wilson geweest, vervolgens heeft Chris deze versterker een tijdje gebruikt en helemaal gemodificeerd. Hij heeft de amp weer verkocht aan Mark V en nu is hij van mij! Een uitgebreid dagverslag volgt nog in een los topic. Zo eerst even douchen.

Even een teaser:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01172.jpg

guitarguru
31 oktober 2009, 19:30
Gefeliciteerd Bernd! Mooie versterker. Ben wel heel benieuwd naar je verslag, en waarom al dat andere snoepgoed het niet geworden is.

Chris Winsemius
31 oktober 2009, 19:35
Bernd: top!!! :ok:
(Nu weer 'n nieuw goed baasje!)

Mocht je extra info/etc. nodig hebben: contact me gewoon.

Lexvandoef
31 oktober 2009, 20:49
Mooi Bernd! Waarom heb je eigenlijk deze gekozen ipv alle anderen?

Tis wel een groot beessie he? :seriousf:

Bernd Veenema
31 oktober 2009, 21:18
Mooi Bernd! Waarom heb je eigenlijk deze gekozen ipv alle anderen?

Tis wel een groot beessie he? :seriousf:

Check dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2187662#post2187662) draadje voor alle antwoorden!

Bernd Veenema
31 oktober 2009, 21:22
Bernd: top!!! :ok:
(Nu weer 'n nieuw goed baasje!)

Mocht je extra info/etc. nodig hebben: contact me gewoon.

Thanks. Ik ben er erg blij mee!