PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar hulp.



Sultanofswing
26 oktober 2009, 19:46
Had een post gemaakt, maar blijkbaar verdwenen na lang zoeken.

Ik wil een gitaar kopen, met de amp, en de gitaarsnoer die de amp verbind met de gitaar.

Mijn budget is 200-350,- max. na lang sparen als tiener --.

Eisen gitaar:

- Stevig, ik ga er niet gek mee doen, maar moet gewoon betrouwbaar voelen.

- Mooi, zwart als kleur look als affinity strat, of surprise me!

- Een tremolo het liefst.

- Lekker in de hand.


Eisen AMP:

- Hoeft niet hard, word alleen voor in me kamer gebruikt en word soms gelinkt naar mijn headset.

- Clean tone, voor liedjes als metallica-nothing else matters en distortion zoals nirvana-smells like teen spirit.

- Misschien nog meer kanalen.


Wat ik op het oog heb atm:

http://www.rockpalace.com/product/Squier-Affinity-Strat-Pack-HSS-Black-150-Bullet

Of IBANEZ GRG270B= 227

Jasper.
26 oktober 2009, 19:55
Het best spaar je volgens mij nog iets langer, maar ik weet dat dat moeilijk is :mad: Voor dit budget kun je moeilijk denk ik een redelijke amp én gitaar halen. En een tremolo kun je met dit budget denk ik helemaal wel vergeten, die zijn met dit budget vaak behoorlijk bagger.
Ik denk dat je ook het beste op de 2ehands markt kan gaan kijken, dan kun je toch wat beters kopen vaak.
Is dit je eerste gitaar? Wat voor geluid zoek je en wat voor muziek speel je (of ga je spelen)
Als versterker word een roland cube serie vaak aangeraden, niet te duur en toch erg goed.

G.G.
26 oktober 2009, 19:59
Kijk eens of je een tweedehands Londoncity stratje op de kop kan tikken.

Stratocaster
26 oktober 2009, 20:18
Had een post gemaakt, maar blijkbaar verdwenen na lang zoeken.


Jij had een topic gestart in het forum 'gestolen', ik dacht al wat een mafferd.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128503

Ik zou naar zo'n gitaartje kijken: http://link.marktplaats.nl/285581038
Deze is dan denk ik best flink bespeeld en dus is er misschien al sprake van fretslijtage, het beste kan je wachten op zo een soort gelijk gitaar die nauwelijks bespeelt is.

:strat:

TimS
26 oktober 2009, 20:32
Ik zou geen nieuw starterspakket kopen, voor die prijs kan je tweedehands veel meer voor je geld krijgen.

Trecion
26 oktober 2009, 20:35
ik denk dat je qua amp beter richting de Roland Cube serie kan gaan kijke zoals:
http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Roland-Cube-20-X-20-Watt-8-Speaker-2-Kanaele/art-GIT0009039-000

Cube 15x = 155

dan hou je nog 195 euro over voor een gitaar en dan is het misschien interessant om te kijken naar epiphone, of jack& danny zoals:

http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Jack-Danny-GG1S-WRD-Wine-Red/art-GIT0011826-000

ik heb echter niet zo heel veel verstand van dit soort dingen :P

michi3l
26 oktober 2009, 21:03
je kan beter voor een cube 15x gaan voor 100 nieuw te koop. 10 euro voor een fender tonemaster 3meter kabel, 20 euro voor een planet weaves tuner. dat maakt samen 130 euro, en de rest aan een gitaar, waar ik je niet bij kan helpen

m

Jasper.
26 oktober 2009, 21:07
De cube 20x schijnt beter te zijn dan de 15x. Ik heb gehoord dat die meerprijs het geld goed waard is. 20x heeft geloof ik effecten enzo, wat de 15x niet heeft
Correct me if i'm wrong

Sultanofswing
26 oktober 2009, 21:12
bedankt voor alle hulp,ik verkoop wel me skateboard, skates etc, nieuw budget 500,- met alles, bijbaantje nemen als 14 jarige k-wijk,nieuwe ideeen met deze budget? & ik speel al 2 jaar, maar weet weinig van gitaren, heb geen lessen zelfgeleerd vandaar

Jasper.
26 oktober 2009, 21:20
Wat voor gitaar heb je nu dan?
Ik zou eerst eens een tijdje rond gaan kijken op internet en topics hier en je een beetje orienteren op gitaren. Welke merken zijn goed? Wat voor geluiden hebben verschillende gitaren? Welke amps zijn goed? enzovoort. Totdat je er wat meer over weet en dan rustig je beslissing maken. Voor 500 euro heb je overigens al een heel wat beter budget.

Trecion
26 oktober 2009, 21:34
500 euro is helemaal niet nodig mits je serieus wilt gaan spelen.

Thmz
26 oktober 2009, 21:42
Neem die GRG die je zegt maar niet. Als je die trem niet goed afstelt ga je wenen omdat je em niet meer gestemt krijgt. Ibanez S320 ligt nog binnen je budget. http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-S320-Weathered-Black
Zeer goede tremolo, zolang je het moertje onderaan maar altijd strak hebt zitten, anders breekt de arm-houder.

Sultanofswing
26 oktober 2009, 21:59
thanks voor alle replys, ik speel acoustic merkloos al 6 jaar in bezit, rock en clean sound zijn belangerijk, weet iemand shops in flevo of in de buurt? :P

Sultanofswing
26 oktober 2009, 22:06
Thmz een awesome gitaar! zit te typen op psp duurt lang voor response me comp rebuilt, sorry daarvoor

snaarplukker
27 oktober 2009, 01:33
Mijn budget is 200-350,- max. na lang sparen als tiener --.

Eisen gitaar:

- Stevig, ik ga er niet gek mee doen, maar moet gewoon betrouwbaar voelen.

- Mooi, zwart als kleur look als affinity strat, of surprise me!

- Een tremolo het liefst.

- Lekker in de hand.


Eisen AMP:

- Hoeft niet hard, word alleen voor in me kamer gebruikt en word soms gelinkt naar mijn headset.

- Clean tone, voor liedjes als metallica-nothing else matters en distortion zoals nirvana-smells like teen spirit.

- Misschien nog meer kanalen.


Wat ik op het oog heb atm:

http://www.rockpalace.com/product/Squier-Affinity-Strat-Pack-HSS-Black-150-Bullet

Best een goed setje voor een tiener die lang genoeg doorgespaard heeft.
Ik denk dat je heel blij zal zijn met deze aankoop. Laat je niet verleiden tot aankoop van 2e hands spul waarbij jij de kennis niet heb of je wel iets goeds voor je geld in handen krijgt. Lees hier wel eens berichten van lieden die voor een 2e handsje meer hebben betaald dan een nieuw exemplaar. Wel zou ik dan een muziekzaak in stappen en luisteren hoe zo'n setje klinkt en wat voor andere combinaties je met je budget kan krijgen.

Midwolda
27 oktober 2009, 07:43
Lees hier wel eens berichten van lieden die voor een 2e handsje meer hebben betaald dan een nieuw exemplaar.
De meeste van mijn gitaren zijn nu duurder dan toen ze nieuw verkocht werden... :seriousf:
OT: ik wou dat ze zulke starterspacks verkochten toen ik net begon.
Had het allemaal een stuk makkelijker gemaakt. Ach ja...
Denk niet dat je nu voor die prijs 2ehands veel zekerder kunt kopen.
Of je moet een kennis hebben die wel verstand van zaken heeft,
en de markt goed kent, dan kom je met 300 euro ook een heel eind.
Ik vind een DSP amp altijd wel een goede keus voor een starter,
daarmee leer je wat jouw favoriete effecten zijn en het hoe en waarom.
En een Squier Affinity... m'n zelfbouw heeft zo'n neck dus da's goed genoeg he. ;)
Veel plezier en succes met je aankoop (wat het dan ook wordt)!

Blend
27 oktober 2009, 08:17
bedankt voor alle hulp,ik verkoop wel me skateboard, skates etc, nieuw budget 500,- met alles, bijbaantje nemen als 14 jarige k-wijk,nieuwe ideeen met deze budget? & ik speel al 2 jaar, maar weet weinig van gitaren, heb geen lessen zelfgeleerd vandaar

Ik weet niet waar je woont, maar in Dordrecht staat een London City Spitfire in de blonde kleur met een dikke afprijzing. Geloof me; voor die 180 euro koop je absoluut NIETS beters! Koop daar ook 'n Roland Cube 15, of 30, een goede koptelefoon en je krijgt er ongetwijfeld een stuk touw gratis bij om je gitaart aan te sluiten.

Blend
27 oktober 2009, 08:18
thanks voor alle replys, ik speel acoustic merkloos al 6 jaar in bezit, rock en clean sound zijn belangerijk, weet iemand shops in flevo of in de buurt? :P

Ah flevoland dus, nee dan weet ik helaas niets voor je. Maar met jouw budget is er zeker wel wat te vinden hoor!

bagheera
27 oktober 2009, 09:59
Als je echt aan 500 EUR geraakt zit je wel goed dan heb je echt al redelijk mooi spul.
Die starterskits dat is gewoon speelgoed.

Je koopt beter je spullen afzonderlijk.
Kijk naar merken als squier, epiphone , london city.
Die hebben echt erg goede gitaren voor het geld.
Voor je amp zou ik toch ook voor een cube 20 of met dat budget zelf 30 kiezen.

cabels , tuning apparaat en plectrums dat is bijzaak die heb je zo wel vast.

Je kan je ouders vragen voor een voorschot en geleidelijk afbetalen.

zoek wat rond op music store (http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/cat-GITARRE-GITEGIT)
Dat is een winkel in Duitsland maar je kan er wat rondneuzen om de prijzen te leren kennen sorteer op prijs stijgend dan zie je de goedkopere modellen eerst.
Zoek de merken op die ik hier boven genoemd heb, links is er een kolom waar je merken specifiek kunt aanklikken. Zo meer uitleg of help kan ik je voorlopig niet geven laat maar weten als je een gitaar gezien hebt die je aanstaat dan kunnen ze hier wel zeggen of het ook echt wat is
succes

roel-snip
27 oktober 2009, 13:44
Kijk ook eens naar Yamaha gitaren. De Pacifica heb je in verschillende modellen en prijsklasse's , en zijn qua prijs/kwaliteit zeer goede gitaren. Ik heb er verschillende in mijn handen gehad , en er zat niet 1 slechte gitaar bij. Succes.

Midwolda
27 oktober 2009, 13:56
Kijk ook eens naar Yamaha gitaren. De Pacifica heb je in verschillende modellen en prijsklasse's , en zijn qua prijs/kwaliteit zeer goede gitaren. Ik heb er verschillende in mijn handen gehad , en er zat niet 1 slechte gitaar bij. Succes.

+1. Heb ook zo'n Pacifica 112 gehad, mooie bouwkwaliteit, zuivere en veelzijdige toon.
Je moet 'm wel even "passen" want de ergonomie van een Pac is niet voor iedereen even lekker.

rijsberman
27 oktober 2009, 14:05
In Almere zit Nederland Muziek (http://www.nederlandmuziek.com/), prima zaak. Daar kunnen ze je best helpen. Ga je er eerst eens orienteren, kan je altijd nog zien of je tweedehands of anders wilt.

Sultanofswing
27 oktober 2009, 14:41
Hey guys, jullie zijn super& bedankt voor de advice!

Ik heb al een paar mooie gitaren gevonden, misschien wat zakgeld overschot erbij:soinnocent:

Het zal zeker wel lukken, alleen wil ik ze nog eens uitproberen vandaar nederland muziek, voormij kan je geen gitaar online kopen, zonder het te hebben gevoelt. :strat:

Sultanofswing
27 oktober 2009, 15:01
Oh en een heeeeel domme vraag, maar kan je die hammer van je gitaar erafhalen?

Want ik wil hem niet daar altijd hebben, oh en ik twijvel tussen deze gitaren (Graag commentaar op deze gitaren en de aanrader! :) :

Yamaha-Pacifica-112-VCX-Limited-Black http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Yamaha-Pacifica-112-VCX-Limited-Black/art-GIT0013191-000

Ibanez GRG 170 DX BKN
Yamaha RGXA2 - Jet Black
Ibanez RGR121EX - BKN
Ibanez RGR320EX - Black
IBANEZ GRG170DX BLACK NIGHT <<<<<! !!!!!

Edit: 1e AMP Line-6-Spider-IV-15
Edit: AMP: http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Roland-Cube-20-X-20-Watt-8-Speaker-2-Kanaele/art-GIT0009039-000

Wij hebben die Ibanez gitaren op school van 70 euro, spelen mooi etc met die roland cube 20x versterker, maarrrrrr die snaren voelen als een mes ( het glijd niet fijn ) Mijn acoustische gitaar is ook met allemaal metalen snaren, geen nylon of etc maar speelt wel fijn, mijn vraag: hebben alle electrische gitaren zulke *** snaren, of ligt het gewoon aan de 1000'en mensen die erop gespeelt hebben?

En welke amp is beter?

Nicks
27 oktober 2009, 16:50
Wij hebben die Ibanez gitaren op school van 70 euro, spelen mooi etc met die roland cube 20x versterker, maarrrrrr die snaren voelen als een mes ( het glijd niet fijn ) Mijn acoustische gitaar is ook met allemaal metalen snaren, geen nylon of etc maar speelt wel fijn, mijn vraag: hebben alle electrische gitaren zulke *** snaren, of ligt het gewoon aan de 1000'en mensen die erop gespeelt hebben?



Dat ligt duidelijk aan het feit dat die dingen nooit vervangen zijn en dat er veel mensen op spelen. En imo, ga voor de roland. De tremelo (hammer) is er af te draaien.

Sultanofswing
27 oktober 2009, 18:36
Nou jongens volgens mij ben ik der uit:

Roland cube 15x = 100,-

Ibanez RGR121EX= 200,- OF Yamaha-Pacifica-112-VCX= 280

BESPECO SLJJ450 450CM INSTRUMENT CABLE= 12,-
_____________________________________________

312,-

Die 15x en 20x verschillen niet qua functies?
Alleen geluid minder hard neem ik aan?
________________________________

Welke van de 2 gitaren zal ik nemen? :)

Midwolda
27 oktober 2009, 18:57
Heeft die Ibanez nou een Floyd Rose achtige tremolo?
Dan zou ik voor de vintage tremolo van de Yamaha gaan, ook al gebruik je 'm niet veel.
En de specs van die Rolands kun je best zelf opzoeken.
Ik meen dat de 30x nog wat meer extra's heeft.

Sultanofswing
27 oktober 2009, 19:20
Hij heeft geen tremelo, wel jammer dat die amp wat meer extras heeft :dontgeti:

Thanks man :strat:

TimS
27 oktober 2009, 20:04
Ik zou dan voor de Yamaha gaan, ik denk dat die ook wat veelzijdiger is.

Ik zou trouwens ook nog even kijken naar de Micro Cube: ik vond het geluid heel erg mee vallen voor zo'n klein speakertje en er zitten een paar effecten in die erg goed klinken voor de prijs. Daarnaast is de versterker ook op batterijen te gebruiken.

Trecion
27 oktober 2009, 20:56
De roland cube 20x heeft meer functies dan de 15x. een van deze functies is een chromatische tuner en wate xtra effecten. ik zelf zou voor de cube 20 gaan. is wel wat duurder maar dan heb je ook wat extra effecten waarme je kan spelen. zal je later wat geld schelen.

Sultanofswing
27 oktober 2009, 22:17
Hmm, die effecten heb ik niet nodig :)

Maar stem je een electrische gitaar met die stem apparaat, of is dat build in in de speaker?

Mijn set:

Ibanez GRG170DX
Roland Cube 15X
__________________

Heb ernaar gekeken en wauw, een prachtige gitaar kijk maar eens naar deze gast met de zelfde settings! :

http://www.youtube.com/watch?v=o53ajT4VpUM

Jasper.
27 oktober 2009, 23:22
Ik zou inderdaad wel voor de 20x gaan, kun je net wat meer mee (en mischien kun je die 2ehands wel krijgen)

Edit: http://link.marktplaats.nl/285244860 Hier is je combo :)