PDA

View Full Version : ik wil beginnen met gitaar spelen...



fader
25 december 2001, 17:15
ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me fantastisch. Ik wil direct met electrische gitaar beginnen en nu vraag ik me af wat ik daarvoor allemaal nodig heb, naast de gitaar zelf (die ik ook nog niet heb), een versterker ofzo?? heeft iemand tips??

Ik hoop dat jullie me willen helpen.

fader
25 december 2001, 17:18
en zou dit bv een goede gitaar zijn:

http://cgi.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1498180294

Pee
25 december 2001, 18:07
Ik zou ook die gitaar kopen, goede beginners gitaar. Kijk eens op http://www.harmony-central.com

lupoloco
25 december 2001, 20:12
als ik jou was, dan zou ik eerst in de dichtsbijzijnde muziekwinkel naar een gitaar gaan kijken, de mensen die daar werken zullen je wel helpen.
misschien dat je met je budget daar dan ook een box (misschien met pedal) kan kopen.

SteavisSmokin
25 december 2001, 21:10
Je hebt nodig een in ieder geval een gitaar en een gitaar versterker en een snoer om je gitaar in de versterker te pluggen.
Kijk wat voor bedrag je aan een gitaar uit wilt geven en houd al die gitaren even vast, kijk hoe je de vorm van de hals vind van verschillende gitaren en kijk wat je het lekkerst lijkt. Goede beginnersgitaren zijn de gitaren van Squier, Yamaha, Epiphone en Ibanez. Zelf ben ik geen Ibanez liefhebber maar dat heeft met smaak te maken.
Voor versterkers kan je kijken naar de Pathfinders van Vox, of kleine transistor versterkers van Fender of Marshall. Laat je adviseren bij je dealer, kan nooit kwaad.

fader
26 december 2001, 19:57
bedankt voor de informatie :smile:

Outshine
26 december 2001, 21:34
Je moet iig een gitaar kopen die lekker speelt. Als je een gitaar koopt die niet lekker speelt ben je er na 3 maanden opuitgekeken.
Toen ik mn eerste gitaar ging kopen kon ik kiezen tussen een Ibanez van 400 en een yamaha van 300. Die Yamaha klonk beter en was ook nog 100 piek goedkoper maar had een veel te smalle hals, dus heb ik toch die ibanez maar gekocht.

KoRnFreaK
28 december 2001, 19:46
De gsa 60, die heb k ook gehad, speelt best lekker, is vrij goedkoop, en heeft een hele mooie shape...
Helaas was hij bij mij meteen al stuk omdat de schroefjes 8erin de hals te ver doorgedraaid waren, en uitstaken aan de voorkant van de hals, maar k heb hem omgeruild met de grx70, zelfde prijs ( volgens mij nog goedkoper, en met 2 humbuckers, en in het midden een single coil, met een iets mindere shap, helaas :sad:
Maar voor de rest bevalt ie heel goed

ekkerman
30 december 2001, 14:56
bezint eer gij begint ....
het is een onwijs dure hobby , nou ja hobby....

Pee
30 december 2001, 15:49
eerder verslaving...

anoniem
30 december 2001, 17:13
Komop, koop gewoon eerst ff een acoustisch gitaartje. Gewoon meteen met stalen snaren, krijg je gauw een beetje eelt op je vingers..
Als je dat leuk vindt, kun je altijd nog een ruige elek.gitaar kopen met wat meer budget. anders is het toch crap..

motordevil1970
30 december 2001, 17:51
Koop anders zo'n leuke beginners set van Fender (squier) die bestaat uit een gitaar, snoer en een kleine versterker en de prijs ligt zo rond de F 400,= oftewel 181 euro. Bij de grotere gitaar zaken vindt je deze setjes makkelijk. Veel succes

Ic3gl0vE
30 december 2001, 21:06
Op 2001-12-25 20:12, schreef lupoloco:
als ik jou was, dan zou ik eerst in de dichtsbijzijnde muziekwinkel naar een gitaar gaan kijken, de mensen die daar werken zullen je wel helpen.
misschien dat je met je budget daar dan ook een box (misschien met pedal) kan kopen.


niet naar huigens hengelo gaan.. die helpen je niet als beginner

Ic3gl0vE
30 december 2001, 21:08
en als je een versterker zoekt heb ik evt. nog wel een 10 watt versterker voor je. is helemaal in perfecte staat maar ik heb een betere, grotere versterker gekocht omdat ik in een band wil spelen (band nog niet gevonden helaas :sad: )

soundstorm
30 december 2001, 21:40
koop een Ibanez TB25R voor 299,- hijs rete goed (ik heb hem ook) en kan snoeihard... echt een aanrader

ekkerman
1 januari 2002, 19:04
inplaats van hem aan te moedigen zouden wij hem moeten helpen nu ie nog niet met het virus besmet is .....de zielepoot

fader
3 januari 2002, 13:57
okee bedankt met voor alle reacties. ik ga zo eventjes langs de muziekwinkel.

en trouwens ekkerman, wat zeg je??

bas15
3 januari 2002, 14:05
Hoe duur is de squier starterset met stratocaster?? Je kunt hem zien op http://www.live-music.nl En hoe duur is de yamaha starterset met yamaha EG 112 ook op dezelfde site te vinden.