PDA

View Full Version : Guitar pro 5.2 en Tabs



pangeaman
26 oktober 2009, 12:50
Hallo ,
ik sinds afgelopen week Guitar pro 5.2 gekregen van kennis, maar zonder beschrijving.
ik heb het een beetje bestudeerd maar heb wel gevonden hoe je de linker vingerzetting bij de tabs kan plaatsen en ook de rechter vingerzetting.
nu is mijn vraag,
kan ik zelf eerst een tab maken , en dat ie daarna zelf automatisch de rechter vinger posities toevoegd?
dus zodat ik het niet zelf hoef te doe. dit zal een hoop fouten kunnen uitsluiten.
dus waar zit de 'automatische knop'?
Gr Pangeaman

ShredTallicA
26 oktober 2009, 17:11
Meestal vind ik de makkelijkste vingerzetting al spelend wel :) Gewoon even wat uitproberen joh! Maar wat bedoel je met rechter vingerposities?

pangeaman
28 oktober 2009, 21:32
Meestal vind ik de makkelijkste vingerzetting al spelend wel :) Gewoon even wat uitproberen joh! Maar wat bedoel je met rechter vingerposities?

ik kan een aardig stukkie tokkelen met gebruik van mijn rechterhand PIMA , dus duim, wijsvinger,middelvinger en ringvinger en soms pink.
ik vind mijn vingerzetting wel, maar er zijn stukken die wat ingwikkelder zijn, dus ik dacht bij mezelf, ik voer een complete tab in bij Guitar pro , ik schakel de 'automatische piloot' in en laat de posities van PIMA er automatisch onder plaatsen. maar tot nu toe heb ik alleen de mogelijkheid gevonden van handmatig toevoegen.
Dus waar zit ' de automatische piloot' ?
Gr Pangeaman.