PDA

View Full Version : Goeie delay onder de 100 euro



caliban
26 oktober 2009, 12:42
Zo, gisteren mijn replifex kunnen verkopen. Veel te ingewikkeld naar mijn goesting, en het enige effect wat ik wil gebruiken is delay. Dus daarom wil ik binnen de enkele maanden een delay pedaal/weetikwat kopen. Nu moet die ook niet overdreven ingewikkeld zijn, en liefst onder de honderd euro, liefst zo goedkoop mogelijk. Wat kunnen jullie aanraden?
Sthanks :lovelove:

Comfortably Daniel
26 oktober 2009, 12:45
Onder de €100,- is er niet zo heel veel, maar de Ibanez DE-7 of Carl Martin Red Repeat zijn wel erg leuke pedaaltjes. ;)

almarvk
26 oktober 2009, 12:49
Digitech Digidelay is ook geen verkeerde.

TimS
26 oktober 2009, 12:51
Misschien vindt je de nieuwe pedaaltjes van EHX wat? Het zijn de "Memory Boy" en "Memory Toy".

robert-gitarist
26 oktober 2009, 13:26
Goed degelijk en goedkoop: tweedehands Boss DD-3 (als je iets meer wilt evt. een Boss DD-5/6), Ibanez DE-7, Line6 echo machine. Die laatste is al vrij uitgebreid maar doch overzichtelijk. Verder schijnt de Digitech delay ook wel goed te pruimen zijn. Dieh eb ik zelf (nog) niet uitgetest.

caliban
26 oktober 2009, 13:27
Die digitech ziet me simpel en goedkoop uit, bedankt voor jullie reacties.


Line6 echo machine.

Ik zag net op een tweedehandssite een line6 echo park, is die wat aan te raden?

ieme
26 oktober 2009, 13:32
boss dd3, line6 echo park, ibanez de7 enz enz enz

Nielsje
26 oktober 2009, 13:33
Ibanez DE-7
Ibanez DML
BYOC delay

caliban
26 oktober 2009, 13:36
Wat mag je tweedehands aan zo een echo park geven?

robert-gitarist
26 oktober 2009, 13:51
Ik zag net op een tweedehandssite een line6 echo park, is die wat aan te raden?

Ohja Echo Park is dat :D ik was even in de war met mijn Machine ;)
Ja ik vind hem zeker wel aan te raden. Ik heb hem zelf niet gehad enkel een keer kort getest en ik moet eerlijk zeggen, ik vond hem wel erg cool. Veel mogelijkheden en een goede sound. Ik zou hem absoluut eens uittesten als je de mogelijkheid hebt.

caliban
26 oktober 2009, 14:04
Ik heb een bod gedaan op die echopark, 75 euro, ga ik hem niet voor krijgen denk ik, maar de delay gaat sowieso nog moeten wachten. De kans bestaat dat er in de plaats van een microkorg een ms2000 komt, en die is net iets duurder.

Jan Buurman
26 oktober 2009, 14:15
MXR Carbon Copy? http://link.marktplaats.nl/290729910
Niet onder de 100,- maar wel rond de 100,-...
(de ad is niet van mij!!)

Squier4ever
27 oktober 2009, 10:25
EHX memory boy en memory toy zijn ook leuk... Verder natuurlijk DE7.

Liquid_Metal
27 oktober 2009, 10:46
Die Carbon Copy van MXR heeft een goede toon en kwaliteit. Wss wil de verkoper daar idd 100 euro voor hebben. Is een mooie analoge delay die wss wel kan wat je wil.

scabiosa
27 oktober 2009, 13:05
en nu we toch bezig zijn vroeg ik me af of er een analoge delay bestaat die niet al te duur is en toch wel lekker wegspeelt?

groeten

Nielsje
27 oktober 2009, 13:12
* definieer "niet al te duur"
* Ja hoor, die zijn er zat, gebruik de zoekfunctie maar *gniffel*

TimS
27 oktober 2009, 13:30
en nu we toch bezig zijn vroeg ik me af of er een analoge delay bestaat die niet al te duur is en toch wel lekker wegspeelt?

groeten
Volgens mij zijn die nieuwe delays van EHX waar ik het over had analoog

the sure thing
27 oktober 2009, 14:11
Volgens mij zijn die nieuwe delays van EHX waar ik het over had analoog De meeste digitale delays met een analoge modus klinken zeker net zo goed. De Ibanez DE-7 bljft echt een aanrader!!

almarvk
27 oktober 2009, 14:14
Die digitech ziet me simpel en goedkoop uit,
Dat ding mag er dan simpel en goedkoop uitzien, dat issie zeer zeker niet. Stevig pedaal met veel opties die, imho, beter door de mix prikken dan een Ibanez DE7.

Ik gebruik beide pedalen en eigenlijk de Digitech net ff wat meer.

the sure thing
27 oktober 2009, 14:24
Een DELAY die wel of niet goed door de mix heen prikt!?!?!?

robert-gitarist
27 oktober 2009, 15:00
en nu we toch bezig zijn vroeg ik me af of er een analoge delay bestaat die niet al te duur is en toch wel lekker wegspeelt?

groeten


Als je nou even goed die post boven dat berichtje had gelezen....:soinnocent:

almarvk
27 oktober 2009, 15:24
Een DELAY die wel of niet goed door de mix heen prikt!?!?!?

Ja inderdaad. Het effect van je pedaal moet wel hoorbaar zijn binnen de band/muziek. Als ik m'n DE7 thuis gebruik ben ik er helemaal weg van, maar als ik 'm in de band gebruik hoor ik 'm amper in tegenstelling tot de Digidelay.

caliban
27 oktober 2009, 15:44
Dat ding mag er dan simpel en goedkoop uitzien, dat issie zeer zeker niet. Stevig pedaal met veel opties die, imho, beter door de mix prikken dan een Ibanez DE7.

Ik gebruik beide pedalen en eigenlijk de Digitech net ff wat meer.

Ik bedoelde het juist positief :D, simpel omdat er niet overdreven veel functie rommel op zit, en de prijs valt goed mee, daarom goedkoop.
Het is ondertussen de line6 geworden, 75 euro, prima prijs vind ik. Einde van volgende week heb ik hem hopelijk.

En het is een ms-2000 geworden, dat ding lijkt me toch net nog een pak vetter dan een microkorg :p.
Veel geld opgedaan :(

Jan Buurman
31 oktober 2009, 11:24
Het valt mij trouwens op dat er wel erg vaak Carbon Copy's op Marktplaats voor bij komen... Toch niet zo goed???