PDA

View Full Version : Prijs nodig: Tokai



johnybh
26 oktober 2009, 12:35
Oké, ik heb deze gitaar dus op marktplaats staan, maar er bied niemand, er mailt niemand, helemaal niks. Ik vroeg me dus af, of ik zo'n achterlijke prijs heb gesteld. Kan iemand zeggen wat hij/zij redelijk zou vinden voor zo'n gitaar als deze?

Pics:

http://img188.imageshack.us/img188/3102/img0473k.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/3304/img0485d.jpg

met 'Rockcase' koffer, met wat stickers erop

http://img30.imageshack.us/img30/2035/img0487k.jpg

alvast bedankt!

Hendriks
26 oktober 2009, 12:44
Beetje meer info graag(leeftijd,herkomst,prijs).

johnybh
26 oktober 2009, 12:46
Ohja,

't is een japanse LS-95-F, met gevlamde esdoorn top. Mahonie hals & body, uit 2008. Mijn huidige prijs is 750 euro, hopend op een acceptabel bod. met koffer.

Hij is op 1 miniscuul deukje na, eigenlijk in nieuwstaat. Alles origineel, zelfs geen chips op de headstock.

lindstrom
26 oktober 2009, 12:51
Ik kom hem wel halen voor 150 euro :cooler: :soinnocent:

nee, geintje.. 750 lijkt me een prima prijs.

Orbis
26 oktober 2009, 12:53
Ik kan me voorstellen dat mensen voor 750 euro liever gelijk voor een tweedehands Gibson gaan, zelfs al is het een studio. Hoeveel beter jouw gitaar ook is, ik denk dat de merkbeleving van Tokai voor de meeste mensen geen 750 euro waard is.

beruk
26 oktober 2009, 12:56
Wellicht dezeveiling (http://cgi.ebay.com/TOKAI-ALS48-Violin-Finish-BRAND-NEW-IN-BOX_W0QQitemZ330370791847QQcmdZViewItemQQptZAU_Mus ical_Instruments_Instruments?hash=item4ceba239a7) volgen zal wellicht inzicht opleveren in marktwaarde. Ik ben bang dat je een beetje hoog zit wbt prijs.

johnybh
26 oktober 2009, 12:58
Ik denk dat ik je daar moet corrigeren. De link die jij geeft betrekt een chinese tokai-kopie, deze zijn niet te vergelijken met mijn gitaar. Ik denk inderdaad wel dat de merkbeleving minder is, maar wat zou dan een redelijke prijs zijn?

zeppo
26 oktober 2009, 12:58
Ik kan je niet veel verder helpen, maar wel dit zeggen: het is kennelijk niet zo'n goede tijd om gear te verkopen: ik heb zelf ook wat gitaren te koop staan, maar het is rustig. Ook van anderen heb ik hetzelfde hier gelezen.

Stratocaster
26 oktober 2009, 12:58
voor hoeveel heb jij 'm gekocht?

tja, tokai is natuurlijk niet het allerbekendste merk en daardoor zullen de meeste mensen afhaken en toch voor bekender merk gaan die ook weer waardevaster/makkelijker door te verkopen is.

johnybh
26 oktober 2009, 13:00
ik heb 'm gekocht rond de 750 euro (2ehands), de cataloguswaarde voor deze gitaar is 1450 euro. (rrp) de werkelijke verkoopprijs in een gitaarwinkel zal tussen de 1100 en de 1300 euro liggen.. nagevraagd bij walkers musical supplies in brunssum

Ik ben meer iemand voor zo'n honkbalknuppel hals, deze heeft meer een dunne hals.

Kwil 'm eigenlijk weg doen om 'n telecaster te kopen... en liefst nog n paar cent over te houden. heb afgelopen weken op 'n paar telecasters gespeeld, en vind ze gewoon geweldig. Zo'n telecaster sound, heeft zo'n snelle respons, en lekkere attack in de basnootjes, die vind k echt heerlijk :P vooral op de halspickup

beruk
26 oktober 2009, 13:19
Ik denk dat ik je daar moet corrigeren. De link die jij geeft betrekt een chinese tokai-kopie, deze zijn niet te vergelijken met mijn gitaar. Ik denk inderdaad wel dat de merkbeleving minder is, maar wat zou dan een redelijke prijs zijn?
Oh ,dat had ik niet zo door, mijn excuses.

Ibanez666
26 oktober 2009, 14:05
winkelprijs ligt nieuw rond de 1000 euro, zelfs voor de nog hogere modellen. Of er dan een koffer bij zit dacht ik dan weer niet

Rutger
26 oktober 2009, 14:10
Misschien is het ook wel de tijd van het jaar, zo tussen zomervakantie en kerst ziet iedereen een beetje uit naar zijn/haar eindejaarsbonus....

Pepe
26 oktober 2009, 14:41
Ik heb niet het idee dat de nieuwe Tokais zo gewild zijn, voor 750 kan je nog wel een oude Love Rock 50 op de kop tikken. Ik kan niet beoordelen of die beter zijn maar het heeft wel meer vibe.
Voor 600 maak je het de nieuwe Epiphone kopers lastig, voor 750 moet je het opnemen tegen de Gibson Studio's en dat wordt een ingewikkeld verhaal.
De tijd heb je tegen ook, ik krijg ook voornamelijk mail van mensen die willen ruilen, je wordt er gek van.

josan
26 oktober 2009, 15:02
Ik heb een tijd geleden binnen 1 dag een '82 Tokai Breezysound tele verkocht voor 400,-. Maar die dingen zijn verzamelaarsvoer. Ik denk dat dat voor deze niet het geval is. Je moet dus wel met wat afschrijving rekenen. Ziet er goed uit, maar de ideeen in de vorige post kloppen volgens mij. Ik zou hem voorlopig op 600 aan willen bieden en gewoon geduld hebben. Ik weet het die tele lonkt (heb zelf een Highway 1).

whoosh
26 oktober 2009, 22:08
Tja, ik heb hem zien staan en het is echt een mooie gitaar!
Had niet gezien dat er een koffer bij zat overigens :)

De nieuwprijs voor deze Tokai's ligt toch echt een stuk lager dan je aangeeft. Ik heb geen idee waarom de nederlands importeur (die ze uit Engeland haalt) ze zo duur wegzet, maar je koopt ze in Engeland dus voor ongeveer jouw vraagprijs nieuw en voor 40 euro ofzo is ie dan binnen een paar dagen thuis voor de deur.

Dankzij de bijzondere manier van modelnummers bij Tokai, en bijna alle japanse merken, is een LS95F precies dezelfde gitaar als een LS85F en hebben we nu in Europa een LS80 die in Japan weer LS90 heet, maakt het er niet makkelijker op :) Maar goed, kijk eens naar de engelse prijzen (bv hier (http://stores.shop.ebay.nl/Rich-Tone-Music-Ltd__W0QQ_nkwZtokaiQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_ipgZQQ_sas iZ1QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em57))

Braindead
26 oktober 2009, 22:17
Check dit!!: Damn wat een leipe kleur, sea foam green.... My GAS is killing me
http://cgi.ebay.nl/Tokai-Love-Rock-LS90Q-Electric-Guitar-Sea-Foam-Green_W0QQitemZ270359877697QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item3ef2b45841

Ibanez666
26 oktober 2009, 22:25
Check dit!!: Damn wat een leipe kleur, sea foam green.... My GAS is killing me
http://cgi.ebay.nl/Tokai-Love-Rock-LS90Q-Electric-Guitar-Sea-Foam-Green_W0QQitemZ270359877697QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item3ef2b45841

http://cgi.ebay.nl/Tokai-Love-Rock-LS95S-Electric-Guitar-Gold-Top_W0QQitemZ270457923189QQcmdZViewItemQQptZUK_Mus ical_Instruments_Guitars_CV?hash=item3ef88c6675 dit dan :)

johnybh
26 oktober 2009, 22:49
oke. Ik ga 'm voor 699 Met rockcase alu koffer erop zetten. Hoop dat iemand reageert. Bedankt voor de hulp en alle reacties!

Vind het wel jammer, want het is toch een mooie, kwalitatief echt goede gitaar. Hoop dat iemand een goed bod doet.

johnybh
28 oktober 2009, 22:53
heb 'm nu voor bieden vanaf 525 met koffer, er is echt damn weinig animo!!!

Is de gitaarmarkt zo ingestort?

grtz

geert1976
28 oktober 2009, 22:57
heb 'm nu voor bieden vanaf 525 met koffer, er is echt damn weinig animo!!!

Is de gitaarmarkt zo ingestort?

grtz

Nee, zoals PEPE al zegt.. een Tokai Les Paul (met uitzondering van de reborns en de 70's exemplaren) hebben niet de orgasme vibe die de Gibby's hebben.

Een 2e hands (nieuw type) Tokai doet het gewoon minder goed als een een 2e hands Gibson, dat is nu eenmaal de merkengeilheid van ons kikkerlandje.

Ik heb het zelfde met mijn Epi Genesis, die is heel erg goed, maakt korte metten met de Koreaanse en Chineese gibsonachtige, maar er staat geen LP op en dan verkoopt het minder snel, ik denk dat je gewoon geduld moet hebben

whoosh
29 oktober 2009, 01:11
Uit ervaring weet ik dat de japanse Tokai's erg goed zijn. Het is jammer dat ze idd. niet de hype, of was het vibe, van een echte hebben :) Ze zijn gewoon vergelijkbaar, erg goed afgewerkt en de paar die ik heb bespeeld klonken als een klok. Ik heb een Tokai ES, zelfde verhaal, gewoon vergelijkbaar met een echte tbh en op de afwerking is niks maar dan ook niks aan te merken, alles tot in detail afgwerkt.

Kwestie van geduld, je verkoopt hem wel.

munkie
29 oktober 2009, 12:36
Ik denk dat de gitaarmarkt wat op zijn gat ligt momenteel. Je moet veel geduld hebben. De Jap Tokai Fender copies doen het beter dan de Gibson clones. Ik heb een '91 Jap Tokai LP, ongeveer zoals die van jou, doe ik niet weg. Veel mensen zullen idd kiezen voor een Gibson LP Studio, kan een heel goede gitaar zijn als je geluk hebt. De Tokai is wel veel mooier afgewerkt met bindings enz.