PDA

View Full Version : Bestellen bij GuitarFetish



Nagramoth
25 oktober 2009, 22:53
Aangezien de zoekfunctie tijdelijk is uitschakeld:

Wie heeft er ervaring met bestellen bij GFS? Ik wil een setje Strat-elementen bestellen. Mij lijkt dat rechtstreeks bestellen via eBay met de huidige dollarkoers veeeel goedkoper is dan Nederlandse aanbieders (tot zelfs 50%)

Ik heb alleen geen ervaring met bestellingen uit Amerika. Kunnen onze ambtelijke vrienden bij de douane nog roet in het eten gooien, en waar moet ik rekening mee houden?

snaarplukker
25 oktober 2009, 23:09
Je kan beter direct bij Guitarfetish op hun site (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/pickups.html) bestellen. De pickup's krijgt je vaak onder vermelding van repairparts toegestuurd met een aangegeven waarde van onder de € 22,--. Normaal zou je BTW over de aankoopprijs + € 7,50 inklaringskosten moeten betalen.

Nitefly7
25 oktober 2009, 23:10
goede ervaringen met GFS, eigenlijk geen douane kosten hoeven betalen..
zolang het geen TWEE Suhr Humbuckers zijn (31,50 Inklaringskosten pvd/gvd...) denk ik dat 't nog kan lukken..

ik zou de douane-site even checken ivm 'onderdelen voor electronische muziekinstrumenten' o.i.d..

wel toffe site, snelle service en prima pickups (had zelf die Dream90 of Mean90; P90 pickups, fabeltastische pu's, zeker voor dat geld...)

budje
26 oktober 2009, 00:10
ook goeie ervaringen, 1x 2 lipstick humbuckers besteld (maar die gitaar is alweer weg, ik ben toch meer van de singlecoils) maar ze waren snel en goed (en de douane... tsja, die doen wat ze zelf willen

Rock Bottom
26 oktober 2009, 12:09
Hier ook alleen maar goede ervaringen met gfs.
Ook verzonden als repaired goods en netjes in een weekje thuis.
Zeker een aanrader.

Fuhgawz
26 oktober 2009, 12:30
Yeah, hier ook goede ervaringen! Twee keer besteld, twee keer dik tevreden. Ze hebben beide keren een laag bedrag (ik geloof 9 dollar) op de bon gezet, zodat ze meteen door de douane komen zonder gecontroleerd te worden. Alles onder een bepaald bedrag (ik geloof 25 dollar) hoef je namelijk geen douanekosten te betalen.
Verder ook gewoon goede kwaliteit elementen. Vooral mijn cheapass Cort bas knapte echt ENORM op toen ik daar een GFS P-element in zette, maar ook de Fat Paf vind ik heel erg vet klinken in de brugpositie van mijn SG-stijl Hagstrom.

P.S. je kunt nog steeds de "zoekfunctie" gebruiken via google. Tik dan in "site:gitaarnet.nl/forum" en daarachter wat je wilt zoeken. In dit geval bijvoorbeeld: "site:gitaarnet.nl/forum gfs pickups". Probeer het maar eens, dat werkt echt fantastisch!!

Blend
26 oktober 2009, 17:02
Ik kan op wonderbaarlijke wijze niets bestellen op GFS, omdat bij alles wat ik probeer te bestellen de site dit aangeeft:



Item option key[yhst-50206111187217 wicotebrblwi] and value[] are not allowed for Wilkinson Compensated Telecaster Bridge- Black with Brass Saddles

En dan in de lijst:

Your shopping cart is empty.

Erg leuk, wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om iets anders dan dit te krijgen. Is het geen idee om iets gezamelijks te bestellen, om de verzendkosten te delen?

Maar als ik het goed begrijp, komt er bij de douane binnen van GFS dat het 9 dollar is, ongeacht je voor 9 dollar of voor 100 dollar besteld?

snaarplukker
26 oktober 2009, 17:45
Misschien een conflict met je beveiligingssoftware. Bij mij gaat ie prima.;)

Het ligt eraan wat je besteld en de verzendwijze dat je kiest. Kleine dingetjes stoppen ze in een klein doosje en gaat als postpakje met USPS en komt in Nederland aan bij TNT-post. Daar kijkt TNT post naar wat er op staat en als het boven de € 22,-- is geven ze het aan bij de douane. Duurdere dingen zoals gitaren worden verzekerd verzonden en dan kunnen ze niet sjoemelen met de waarde van de inhoud.