PDA

View Full Version : Amp voedings kabel



JvD.
25 oktober 2009, 22:49
http://www.computerweetjes.nl/image.axd?picture=2008%2F12%2Fvoedingkabel.jpg
waarom zijn deze dingen nooit langer dan 5 meter te koop?

als ik de kabel naar mijn bouze ampje langer maakt, wat heel handig is voor gigs. kan dat dan kwaat? (ik voel me echt een sukkel met deze vraag)

Erik70
26 oktober 2009, 01:22
Ja dat kan, maar zorg dan wel dat je inprikt in een stopcontact dat dichter bij de meter zit, zodat de totale lengte van de stroomgeleiding (meterkast-kabel naar stopcontact-stopcontact naar amp) constant blijft volgens de kinergentieformule ( L= E2-a/b)



dus....

RoelTM
26 oktober 2009, 09:30
Verlengsnoer?

MegaDrive
26 oktober 2009, 13:14
Je kunt inderdaad gewoon een IEC of IECC verlengkabel scoren bij bv Conrad. Ik ben zelf op zoek naar van die 3 pins male/female kabels die juist korter zijn (30 - 50 cm) voor voeding vanuit mijn power conditioner. Weet iemand waar je die kunt kopen? Erg irritant dat ik 5x1,5 meter kabel en een stekkerdoos in mijn rack moet opbergen.

Erik70
26 oktober 2009, 16:40
Heb bij Karwei wel eens die stekkers los zien liggen, dan zou je de kabels precies op maat kunnen maken.

JvD.
26 oktober 2009, 16:46
ja, dat begrijp ik allemaal. maar ik dacht. als ze er niet op zo'n lengte zijn is daar een rede voor?

bert k
26 oktober 2009, 17:03
Welnee. Denk eens aan de lengte van de kabel aan de endere kant van het stopcontact, dat zijn kilometers tot de centrale.

Coolcat
26 oktober 2009, 19:28
Da's wel een net ietsje andere soort van kabel.

bert k
26 oktober 2009, 19:30
Ja, maar het is dezelfde stroom die erdoor gaat.

fredjuh
26 oktober 2009, 20:32
Nee hoor, hoogspanning dus er gaat minder stroom doorheen. Dat is het hele punt van hoogspanning. Met hoogspanning kun je namelijk hetzelfde vermogen leveren met minder stroom en aangezien koperverlies recht evenredig is met de stroom.... minder verlies.


Ja dat kan, maar zorg dan wel dat je inprikt in een stopcontact dat dichter bij de meter zit, zodat de totale lengte van de stroomgeleiding (meterkast-kabel naar stopcontact-stopcontact naar amp) constant blijft volgens de kinergentieformule ( L= E2-a/b)
Wtf? Ik zou me persoonlijk niet veel zorgen maken om 0,1V op 230V, of was dit gewoon sarcastisch?:D:seriousf:Dan kan ik er eigenlijk wel om lachen.

Staon
29 oktober 2009, 00:20
Joel, how about koop een zwart verlengsnoer waar 1 stekker in kan. En kit het aan mekaar vast. Veel praktischer dan solderen, zolang het zwart is valt het toch niet op on stage ;)

cluseau
29 oktober 2009, 09:02
.....Ik ben zelf op zoek naar van die 3 pins male/female kabels die juist korter zijn (30 - 50 cm).......


"Vroegah" had je een kort male/female kabeltje tussen je monitor en pc, misschien kun je bij de pc boer nog zoiets vinden.

Frans.

cluseau
29 oktober 2009, 09:15
Nee hoor, hoogspanning dus er gaat minder stroom doorheen.


Owwww, sinds wanneer hebben we hoogspanning tussen de centrale en de meterkast :???:

Bovendien hebben deze kabels het nog zwaarder omdat ze de stroom van de buren ook nog eens moeten vervoeren.

@Erik70, doe voor Fredjuh ff de theory van de kinergentieformule.

Frans.