PDA

View Full Version : DE Combo



ruben_gitaar
25 oktober 2009, 11:00
Wat is volgens jullie nou DE Combo,
goed voor kleine zaaltjes, maar ook zeker voor oefenen

DE transistor Combo
post wel zo mogelijk wat meer info over de amp
;)

DeiDRagonas
25 oktober 2009, 11:43
DE transistor combo is de 1x12 Marshall AVT50. Omdat dat ding echt helemaal geen drol kost en je een prima warm clean geluid krijgt.

Ook zag ik een tijd geleden een heel mooi klein combootje van nederlands fabricaat. Weet niet meer hoe dat kleine jazzbakje heet. Iets van Hendriksen ofzo.. En het is een 1x10 dacht ik. Deze combo zelf getest en gehoord tijdens een aantal jazzsessies.. Erg mooi clean.

Mja.. We zitten hier op gitaarnet en transistor lijkt hier wel een vies woord. Dus voordat iedereen weer begint te zeuren over buizen... DE buizen-combo is de hotrod serie van Fender. De 2x12 Deville is, behalve niet duur, erg mooi.. En HARD!

(goedkoop is bij mij t toverwoord... Apparatuur moet een bruikbaar geluid geven en mag nix kosten!)

D.

johnybh
26 oktober 2009, 00:38
Mijn randall RG-50 TC. Heb toch een aantal versterkers uitgeprobeerd, en wilde een waarmee ik zoveel mogelijk kon, zonder pedaaltjes.

Als je er wat mee speelt, kun je er een mooie clean uithalen, een ac/dc crunch, een vette distortion van classic rock tot lichte metal. Voor de echte metal moet je de juiste gitaar erin pluggen, met EMG's of andere high outputs.


vooral de verschillende kanalen die erop zitten, die je met je pedaaltje kunt inschakelen (2 x overdrive met 2 gain knoppen, en 1 clean met een 'boost' optie)
maken 'm erg versatiel. Verder flinke sound, goeie crunch en genoeg power.

Roel#1
26 oktober 2009, 07:28
Misschien is tie op het randje omdat een buis in zit. Maar ik ben eigenlijk heel gecharmeerd van mijn Vox VT30 voor thuisgebruik. Voor live gebruik zou ik de 50 of de 100 watter aanraden. Zit je nog steeds ruim onder de 500 euro voor een heel veelzijdig versterker.
Ik gebruik gewoon de presets en ben er zeer content mee.
Footswitch om tussen 2x 4 presets te schakelen.

Midwolda
26 oktober 2009, 07:51
Tja, dan zal ik m'n Princeton Chorus (black-knob, made in USA, 1993) maar weer even promoten.
2x 25Watt dus stereo eindversterkers, stereo chorus, mono en stereo effects loop, clean en overdrive kanaal.
Het overdrive kanaal is een beetje heel erg kritisch op de settings maar het clean is richtig fabelhaft.
Eigenlijk heb ik deze amp gekocht om z'n clean + chorus: een prachtig ruimtelijk geluid met heel veel definitie.
Zit nog even te rommelen met de 2x10" speakers, de originele Eminence's zijn wat brighter maar een beetje kaal
en de twee Ragin Cajun's die er nu in zitten zijn wat opener maar wat bassiger.
Mixen is geen goede optie want de geleverde geluidsdruk per speaker verschilt teveel.
Nah jah. Blijft leuk om mee te experimenteren, en de amp zelf is een kei.

Oh, en voor buizen heb ik net een '78 VibroChamp in huis gehaald. Punt. :cooler:

Puerco
26 oktober 2009, 08:01
De ZT Lunchbox, 200 Watt in een combo de grootte van een (je raadt het al...) lunchbox :D

http://www.lunchboxamp.com/wp-content/uploads/2009/05/lunchboxtnail.jpg (http://www.youtube.com/results?search_query=zt+lunchbox&search_type=&aq=f)

LPplayer
26 oktober 2009, 09:13
Dat promoot ik mijn Randall G3 75watt

Geweldig ding met een goede clean. die ook te boosten is en goed pedaaltjes vreet.
Kan ook hard en zeer lomp zijn in de goede zin van het woord :).
Dan bedoel ik van goede low end highgain metalsounds tot vintage rock en bluesy sounds.

heel leuk voor weinig geld. Goed voor de kleine maar misschien ook iets grotere zalen als je de 100 watt versie neemt (2x 12) en dan over de PA.

Nellyrocks
26 oktober 2009, 09:30
DE combo is natuurlijk gelul, dat bestaat niet en leidt tot de meest uitgemolken discussie oop dit forum. Als je dan toch wil weten wat mijnsinziens DE transistor combo aller tijden is:

Roland Jazz Chorus.

Klaar.

Midwolda
26 oktober 2009, 09:34
... goed voor kleine zaaltjes, maar ook zeker voor oefenen ...

Dat betekent dat je ook vaak heen en weer gaat sjouwen?
Dan zou het gewicht (wat mij betreft) onder de twintig kilo moeten blijven.
Alles daarboven wordt je op den duur niet vrolijker van.

Comfortably Daniel
26 oktober 2009, 14:30
DE combo is natuurlijk gelul, dat bestaat niet en leidt tot de meest uitgemolken discussie oop dit forum. Als je dan toch wil weten wat mijnsinziens DE transistor combo aller tijden is:

Roland Jazz Chorus.

Klaar.

Dit zou 'm weleens kunnen zijn inderdaad. Erg goede versterker! :ok:

Shaggy
26 oktober 2009, 17:24
ik blijf het zeggen ....






















de opel

http://photos.net-truck.com/photos/opel-combo-103313270808u12.jpg

deefke666
26 oktober 2009, 21:48
ja jazz chorus is wel een topper
ook de tech 21 trademark amps zijn geweldig
als je de kans krijg, zeker eens proberen want die zijn echt de moeite :ok:

_M_P
27 oktober 2009, 11:15
De ZT Lunchbox, 200 Watt in een combo de grootte van een (je raadt het al...) lunchbox :D

http://www.lunchboxamp.com/wp-content/uploads/2009/05/lunchboxtnail.jpg (http://www.youtube.com/results?search_query=zt+lunchbox&search_type=&aq=f)

Hmm, interessant. Waar is dit apparaat in Nederland verkrijgbaar? Op de site staat namelijk alleen één of andere vage belgische dealer met dito homepagina.....

Chris Winsemius
27 oktober 2009, 11:50
Sessionette 75.

the sure thing
27 oktober 2009, 12:08
Sessionette 75.+1. Heerlijk transistor ampie

bagheera
27 oktober 2009, 12:22
de jazz chorus zou de transistor combo zijn die het lampen geluid het dichts benaderd maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Vreemd voor DE combo.

de man van wie ik mijn koch overkocht deed zijn lampen amp weg voor een transistor van tech 21 omdat die mooier klinken dan lampen.
Sceptisme aan mijn kant maar ja

Chris Winsemius
27 oktober 2009, 12:24
de jazz chorus zou de transistor combo zijn die het lampen geluid het dichts benaderd maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Vreemd voor DE combo.

Buizensound?

Imho niet; wel 'n standaard 80s superclean geluid, te gekke chorus maar qua buizen-clean-sound denk ik toch eerder aan 'n Fender SuperReverb of TwinReverb.

(zet voor de lol eens de distortion op 'n JC aan..... ;) )

Bij afrikaanse muziek werkt 'n JC te gek voor die ulra cleane en heldere partijen.

the sure thing
27 oktober 2009, 12:40
Buizensound?

Imho niet; wel 'n standaard 80s superclean geluid, te gekke chorus maar qua buizen-clean-sound denk ik toch eerder aan 'n Fender SuperReverb of TwinReverb.

(zet voor de lol eens de distortion op 'n JC aan..... ;) )

Bij afrikaanse muziek werkt 'n JC te gek voor die ulra cleane en heldere partijen.wederom +1! De Jazz chorus benadert het buizengeluid echt helemaal NIET, maar is op zich een prima bruikbaar geluid.

bagheera
27 oktober 2009, 13:08
wederom +1! De Jazz chorus benadert het buizengeluid echt helemaal NIET, maar is op zich een prima bruikbaar geluid.

hmm blij dat te weten, ik zeg het ik heb hem nog nooit gezien in het echt laat staan gehoord. Maar bedankt voor de verbetering

stikel
27 oktober 2009, 16:13
Fender Jazzmaster Ultralight, Transistor 250 watts (kan zaaltjes met gemak aan) Tis een ultra lichte head met bijbehorende 12 " cab en weegt bijna niks. Kost wel een paar euris maar dan heb je ook wat(ts). Effe Googlen.

Succes

Greetz Jan

Plant
27 oktober 2009, 18:31
Voor de bassisten en de jazzgitaristen:

De Polytone Minibrute III of IV :mmmm:

j3r03n
28 oktober 2009, 10:42
Als het echt alleen om DE transistorcombo gaat:

Hüghes & Kettner Vortex.

Mooie, rijke overdrive/distortion en een aardig clean.