PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



safu
24 oktober 2009, 23:28
Hallo mensen, Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, ik speel vooral metal, ik heb een laney lx20r 30 watt amp en ik heb ook een distortion pedaal nodig. Mijn budget is rond de 440 euro.
Bedankt voor jullie hulp alvast
Cya.

TimS
25 oktober 2009, 01:52
Hallo mensen, Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, ik speel vooral metal, ik heb een laney lx20r 30 watt amp en ik heb ook een distortion pedaal nodig. Mijn budget is rond de 440 euro.
Bedankt voor jullie hulp alvast
Cya.

Wat voor gitaar heb je nu? Je hebt er misschien meer aan als je je versterker vervangt. Volgens mij is die Laney trouwens 15 watt en niet 30 watt, maar dat weet ik niet zeker.

safu
25 oktober 2009, 11:13
Wat voor gitaar heb je nu? Je hebt er misschien meer aan als je je versterker vervangt. Volgens mij is die Laney trouwens 15 watt en niet 30 watt, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb een namaak squier,en de amp is 20watt.

michi3l
25 oktober 2009, 11:23
Wat voor model zoek je? een strat, les paul een heavy vorm?

Ferraririk
25 oktober 2009, 19:34
Ik heb een namaak squier,en de amp is 20watt.

namaak squier? jezus, gaan ze zo diep tegenwoordig?

Mr_Moustache
25 oktober 2009, 22:12
Probeer eens een Indie, die zijn erg goed voor het geld en kunnen (afhankelijk van model) ook prima metal aan :)

Max Guitars heeft ze volgens mij

Quicksilver
25 oktober 2009, 22:36
namaak squier? jezus, gaan ze zo diep tegenwoordig?

Ik denk dat hij een namaak fender bedoeld, zo niet dan inderdaad wel vreemd :seriousf:

Je zou kunnen kijken naar Schecter, een erg goed duits merk met waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding.

Wat denk je van deze:
http://www.thomann.de/nl/schecter_omen_6_extreme_bch.htm

Dit is een hele nette neck-through (dus meer sustain = resonantie van de gitaar, dus dat de snaren langer doorklinken) binnen jouw budget:
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_h251_stbk.htm

Over pedalen moet je mij niets vragen, geen ervaringen mee. ;)

Midwolda
25 oktober 2009, 23:05
namaak squier? jezus, gaan ze zo diep tegenwoordig?

Kenonne zeg, moet ik dààr weer een studie van gaan maken... ben net zo blij met m'n echte Squier!
Of misschien is mijn Cookie wel een echte namaak Squier... :???:

Jasper.
25 oktober 2009, 23:13
Er zijn heel veel mooie metal gitaren voor die prijs te krijgen. Mischien is een beetje informatie idd wel handig.

- Wat voor modellen vind je mooi?
- Wat voor Metal speel je?
- Floyd Rose oid? of vaste brug enz enz.

Hiro
26 oktober 2009, 07:56
Geef ons alle info die je hebt dan doen wij dat ook ;)

Quicksilver
26 oktober 2009, 08:02
Er zijn heel veel mooie metal gitaren voor die prijs te krijgen. Mischien is een beetje informatie idd wel handig.

- Wat voor modellen vind je mooi?
- Wat voor Metal speel je?
- Floyd Rose oid? of vaste brug enz enz.

Ik zou de gok niet wagen met dat budget, of het moet een JT580-LP zijn, het gros van de licensed floyd rose tremolos zijn zwaar ***.

Exi
26 oktober 2009, 09:46
Je zou kunnen kijken naar Schecter, een erg goed duits merk met waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding.

Duits?:seriousf:
Het merk komt gewoon uit de Verenigde Staten hoor!

En inderdaad,wat meer info van de TS zou handig zijn. Hier kunnen we weinig mee. Heb je zelf al wat research gedaan?

Jasper.
26 oktober 2009, 12:16
Ik zou de gok niet wagen met dat budget, of het moet een JT580-LP zijn, het gros van de licensed floyd rose tremolos zijn zwaar ***.

Of je moet een tweedehands RG5xx Ofzo hebben

safu
26 oktober 2009, 18:26
Hello mensen, sorry voor het laate antwoord,
Ik speel vooral System Of A Down, Rammstein, Metallica,
Vorm maakt niet uit, ik had gedacht aan een ibanez?

Quicksilver
26 oktober 2009, 20:01
Duits?:seriousf:
Het merk komt gewoon uit de Verenigde Staten hoor!

En inderdaad,wat meer info van de TS zou handig zijn. Hier kunnen we weinig mee. Heb je zelf al wat research gedaan?

Hmm, ik meende altijd dat het een duits merk was maar je hebt gelijk.. :)

Waar heb ik dat dan weg vraag ik me weer af nu :chicken:

Bram+
26 oktober 2009, 20:10
Hello mensen, sorry voor het laate antwoord,
Ik speel vooral System Of A Down, Rammstein, Metallica,
Vorm maakt niet uit, ik had gedacht aan een ibanez?
Alleen bij Ibanez heb je nog steeds genoeg keuze, ook binnen de 'metalgitaren'. Als je toch een redelijk courante vorm wil, ligt een RG of S voor de hand. Als je voor 400 euro veel kwaliteit voor relatief weinig wil, zou ik tweedehands kijken naar een leuke RG (RG550, RG570, RG1570, etc.). Nieuw zou ik voor ca. 400 euro voor een S320 gaan:
http://images1.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/0/0f/S320_WK.gif/500px-S320_WK.gif
Voor wat extremere vormen, een XP300FX:
http://images3.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/5/5e/XP300FX_BK.gif/600px-XP300FX_BK.gif

Hmm, ik meende altijd dat het een duits merk was maar je hebt gelijk.. :)

Waar heb ik dat dan weg vraag ik me weer af nu :chicken:
Daar valt naar te raden. Om je alvast voor in de toekomst uit de brand te helpen: Rickenbacker is ook een Amerikaans merk, alhoewel opgericht door iemand geboren in Zwitserland :D

Exi
26 oktober 2009, 20:20
Daar valt naar te raden. Om je alvast voor in de toekomst uit de brand te helpen: Rickenbacker is ook een Amerikaans merk, alhoewel opgericht door iemand geboren in Zwitserland :D

En dat wist ik weer niet! :D

Schecter klinkt inderdaad zeer Duits, dus er valt je weinig te verwijten:hippie:

Thmz
26 oktober 2009, 20:42
Als je iets wilt met een Floyd Rose en geen ontstemingsproblemen wilt hebben raad ik je echt een Ibanez aan met een tremolo met Zero Point System. Ik heb een Edge Zero trem en met dat Zero Point system moet je dat ding amper afstellen en je kan er aan zwengelen. Het is alleen iets stroever. En als je dan een gewone, soepele Floyd wil neem je even het Zero Point ding eruit en het werkt.
De goedkoopste en beste in die prijsklasse tremelo is toch de ZR tremolo op de Ibanez S series. De Ibanez S320 voor 400 euro moet daar een mooi vb voor zijn.

Btw, voor mensen die de ZR tremolo hebben. Altijd zorgen dat het moertje aan de onderkant van de tremolo waar de tremelo-arm-houder zit goed vastdraaien. Anders breekt die houder en dan kan je niets meer met je trem.
Hoop dat het niemand gaat overkomen :ok: