PDA

View Full Version : Barré?



Jsper
24 oktober 2009, 20:13
Hello mede gitaarspelers,

Ik speel nu al een tijdje gitaar (7 maand), en ben al serieus wat opgeschoten.

Ik zou heeeeeel graag het liedje Hero of War van Rise Against willen leren spelen, alleen zitten daar redelijk wat barré's in.
Heb al een paar keer geoefent, en het lukt me echt niet om al de snaren goed genoeg in te drukken.

Heeft er iemand van jullie een suggestie hoe ik dat zou kunnen oefenen? Of misschien tips over hoe ik het beter kan doen.

Groetjes,
Jasper

aaronstonebeat
24 oktober 2009, 22:05
Welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=MpMhueVEz2g

Er is ook nog een deel II, III en IV. Verder alles van Justin Sandercoe aandachtig bestuderen!
Succes!

Jsper
25 oktober 2009, 00:24
Welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=MpMhueVEz2g

Er is ook nog een deel II, III en IV. Verder alles van Justin Sandercoe aandachtig bestuderen!
Succes!

Tnx!!
Momenteel slapen m'n ouders (obvious why), maar morgen test ik het zeker allemaal eens uit. Heb momenteel de eerste twee al bekeken, en het heeft me zeker al op een paar foutjes gewezen dat ik maakte.

Musical grtz,
Jasper

Jsper
25 oktober 2009, 11:48
Hmmm strange,
Ik heb nu geprobeert Justin zijn raad op te volgen. Maar veel helpen doet het eerlijk gezegd niet.
M'n drie hoogste snaren blijven slecht/niet klinken. Ligt dat dan aan oefening?

Fistfunk
25 oktober 2009, 20:03
Ja, je moet gewoon nog kracht in je hand/vingers kweken, dus gewoon iedere dag even aandacht aan besteden en dan lukt het binnen no-time :)

terrasbeest
25 oktober 2009, 20:30
Of ligt het aan de gitaar?
Heb je al geprobeerd of het lukt als je je wijsvinger over de snaren legt ( = licht drukt )?Een barré met één vinger dus...
Mogelijk staan je snaren wat hoog, anders heb je wel héél weinig kracht in je vingers.

-=JEROEN=-
25 oktober 2009, 23:35
Geef nix hoor als het in 't begin niet helemaal perfect klinkt. Komt wel goed. Kwestie van de kracht goed leren verdelen over heel je wijsvinger. Blijven oefenen en vooral niet te lang oefenen. Vaak oefenen is beter. Iedere dag een paar minuten. Meerdere keren per dag is nog beter.

Exi
26 oktober 2009, 14:40
In het begin had ik ook moeite met barré akkoorden.
Ik speelde destijds op een Ibanez met een zeer platte toets (fretbord?)
Het wilde daar maar niet op lukken.
Later had ik een Stratocaster aangeschaft en daar lukte het meteen op, omdat die toets wat ronder was en de curve van mijn vinger meer volgde.

Nu kan ik het ook op de Ibanez. Het is gewoon een kwestie van oefenen, maar het kan dus wat langer duren als je een wat lastigere gitaar hebt waar je meer kracht moet zetten voor barré akkoorden.

gewoon niet opgeven:chicken:

Jsper
26 oktober 2009, 22:18
Okj, na twee dagen niet op het forum kunnen zitten... :D. Sorry voor het niet antwoorden dus, maar als ik dit forum wil openen, zegt m'n internet dat de link niet werkt. Heel raar, maar met een omweg geraak ik er :D.

Ik heb een semi akoestische Richwood, waar ik heel tevreden van ben.
Volgens mij zal het inderdaad aan de kracht in mijn vingers liggen (na al de reacties te lezen).
Ik oefen elke dag wel een uur ofzo... dus oefenen zal wel niet het probleem zijn... maar ik zal het wat tijd geven.
Waarschijnlijk zal het met de tijd wel beteren.

Maar terrasbeest:
Is dat niet wat een barré altijd is (over het algemeen toch, ik weet dat er wat variaties zijn...). Ik leg altijd mijn wijsvinger op al mijn snaren, en dan druk ik gewoon mega hard. Maar dat is misschien niet het beste idee :D.

Muzikale groetjes
Jasper

terrasbeest
27 oktober 2009, 08:07
de ' test' met de middenvinger alleen ( = de meest eenvoudige barré ) zou moeten toelaten een barré te spelen dat je die wijsvinger niet op één of andere manier zou gaan verplaatsen of de positie gaan ' forceren' omdat je hele hand in een knoop ligt bij het spelen van een ' echt' barré akkoord. Het zou dus heel zuiver moeten kunnen.

Te weinig kracht om een barré te kunnen spelen is zo goed als uitgesloten, er is minder kracht voor nodig dan om bvb een kom soep vast te nemen.
Als je je concentreert ( zoals je zelf zegt zeer hard knijpt), ga je je hele linkerhand forceren , en dan gaat het helemaal verkeerd.

Over je gitaar : je mag er best tevreden over zijn, maar er bestaat natuurlijk de kans dat ze niet te best afgesteld is. Mogelijk even op de ( goed afgestelde ) gitaar van iemand anders proberen, als je die problemen blijft hebben.

Of iemand zoeken die het je kan tonen natuurlijk.

Jsper
7 november 2009, 10:53
Hey medegitaarspelers,

Ik ben nu al een tijdje aan het oefenen op de barré, en het begint aardig te lukken.
Al doe ik het wel niet op de manier zoals Justin het zegt, want zo lukt het me eigenlijk minder dan als ik gwn plat mijn vinger op de snaren leg...

Tnx for the help!!

Muzikale groetjes,
Jasper