PDA

View Full Version : Hngd!!



mrweird
24 oktober 2009, 19:22
Goeien s'avonds,

Zoals ik een tijdje geleden heb gemeld in een zeer populair topic, ik heb bij Pigro een gitaar besteld, en guess what? Hij is gearriveerd!! Tijd voor foto's ...
http://www.mrweird.demon.nl/temp/1.jpg
GFS crunchy pat en Alnico II d'r in met single coil split mbv push pull
http://www.mrweird.demon.nl/temp/2.jpg
http://www.mrweird.demon.nl/temp/3.jpg
Graphtech zadels en topkam
http://www.mrweird.demon.nl/temp/4.jpg
http://www.mrweird.demon.nl/temp/5.jpg
M'n eigen custom model.. :D
http://www.mrweird.demon.nl/temp/6.jpg
Tevreden? Ja en nee, niet helemaal... Ja want hij klinkt prima, het ding heb een sustain van heb ik jouw daar (ik sta d'r echt serieus van te kijken.. hij is ter vervanging van een Richwood zoals gemeld en kwa geluid is dat bij deze helemaaaaaaaaal gelukt.)
Nee, want het fretwerk is minder.. De snaren lopen op tig plekken aan helaas dus hij gaat zo asap mogelijk naar m'n favoriete gitaar knutselaar voor een vlakbeurt, en ik hoop dat ie daarna als boter speelt...

JurjenYarr
24 oktober 2009, 19:33
mooi ding, maar van dat merk heb ik nog nooit gehoord!

geert1976
24 oktober 2009, 19:52
mooi ding, maar van dat merk heb ik nog nooit gehoord!

laat maar, er zijn over pietje (Pigro) al hele discussies gevoerd, gebruik de zoekfunctie maar en pak een bord chips (familievoordeelzak) en een krat bier en enjoy:soinnocent:

gefeli, maar wat koste de gitaar je nu qua aanschaf en waarmee heb je de sustain mee vergeleken?

ik zie op de toets nauwelijks een kleurnerf is die dmv verf verdonkerd?

Stratocaster
24 oktober 2009, 20:02
Netjes, alleen ik vind wel dat de trussrodcover afbraak doet aan de gitaar:dontgeti:

Jammer van de afwerking man, is dit nou een custom made of hebben ze alleen je naam erop geplakt?

gefeliciteerd

mrweird
24 oktober 2009, 20:07
len waarmee heb je de sustain mee vergeleken?

ik zie op de toets nauwelijks een kleurnerf is die dmv verf verdonkerd?

Kosten totaal 700 euri ex 2 keer tuffen naar Noordholland.

Uh.. Sustain, Met alles wat ik heb? En alles waar ik op heb gespeeld heb maar dat laatste valt lastig te checken want da's niet 1 op 1. Ik heb een jackson uit 92, ouwe ibanez RG, Richwood LP en twee strats.

Wat betreft de toets ja die is erg donker, Piet vertelde me vanmiddag dat het ebben is. Hij heeft een binding die mee gaat met de frets (kweet ff niet hoe dat heet.. Fret nibbles of zo?) en je ziet nog wat schuur sporen en die zijn ook donker.. Het geeft in ieder geval niet af! :)

mrweird
24 oktober 2009, 20:12
is dit nou een custom made of hebben ze alleen je naam erop geplakt?

gefeliciteerd

Custom made, ik heb 't aangeleverd en een chinees heeft 't verwerkt als zijnde tekst ala Love Rock model, of Les Paul model, of super grade etc.. .. Leek me wel geinig :D

geert1976
24 oktober 2009, 20:22
Kosten totaal 700 euri ex 2 keer tuffen naar Noordholland.

Uh.. Sustain, Met alles wat ik heb? En alles waar ik op heb gespeeld heb maar dat laatste valt lastig te checken want da's niet 1 op 1. Ik heb een jackson uit 92, ouwe ibanez RG, Richwood LP en twee strats.

Wat betreft de toets ja die is erg donker, Piet vertelde me vanmiddag dat het ebben is. Hij heeft een binding die mee gaat met de frets (kweet ff niet hoe dat heet.. Fret nibbles of zo?) en je ziet nog wat schuur sporen en die zijn ook donker.. Het geeft in ieder geval niet af! :)

Ik heb mijn twijfels of het ebben is, ik denk meer aan rosewood wat opgedonkerd is enfin en schuursporen vind ik ook een beetje jammer.

Voor wat betreft de frets vlakken, was ik teruggegaan, voor E 700,00 moet die niet weggebracht worden voor een fretbeurd, bij oplevering had hij ervoor moeten zorgen dat die gitaar tip top in orde is.

ACSlater
24 oktober 2009, 20:29
Inderdaad, geen extra kosten maken maar terug naar de verkoper en die mag het voor je oplossen.

geert1976
24 oktober 2009, 20:37
Custom made, ik heb 't aangeleverd en een chinees heeft 't verwerkt als zijnde tekst ala Love Rock model, of Les Paul model, of super grade etc.. .. Leek me wel geinig :D

maak is even een foto van de mechanieken, a.u.b.

volgens mij zijn de t-o-m en stoptail china, ik geloof dat die in zijn advertenties altijd zet dat dit van Gibson zou zijn...:???:

Hendriks
24 oktober 2009, 20:42
Gefeliciteerd man. Altijd lekker een nieuwe axe.











De discussie over Pigro hadden we toch al eerder gehad.

mrweird
24 oktober 2009, 20:43
Ik heb mijn twijfels of het ebben is, ik denk meer aan rosewood wat opgedonkerd is enfin en schuursporen vind ik ook een beetje jammer.

Voor wat betreft de frets vlakken, was ik teruggegaan, voor E 700,00 moet die niet weggebracht worden voor een fretbeurd, bij oplevering had hij ervoor moeten zorgen dat die gitaar tip top in orde is.

Ik kan geen hout herkennen op basis van de kleur, dus ik weet 't niet...
Yep de frets waren inderdaad wel enigzins een teleurstelling maar dat is gauw verholpen hoop ik, verder is de gitaar zoals verwacht en hier en daar boven verwachting (de hals is uit 1 stuk bijvoorbeeld, en de top ziet er echt heel netjes uit, mooi stuk hout zonder rare dingen)

Midwolda
24 oktober 2009, 20:44
Da's geen Gibson brug.
De stud is te breed op de body en te dik in de brug, en Gibson maakt toch allang geen wired bridges meer?

mrweird
24 oktober 2009, 20:47
maak is even een foto van de mechanieken, a.u.b.

volgens mij zijn de t-o-m en stoptail china, ik geloof dat die in zijn advertenties altijd zet dat dit van Gibson zou zijn...:???:

Klopt helemaal, is uit china. de mechanieken ook. geheel naamloos... Alleen de zadels zijn uit de US of A (als graphtech ze in de US of A laat maken tenminste...)

http://www.mrweird.demon.nl/temp/7.jpg

Plant
24 oktober 2009, 20:54
Standaard Graphtech? :cheerup:

Dat verklaart dan ook de sustain.

Maar voor 700 Euri alsnog moeten laten vlakken :???: Nee, dat zou ik ook niet accepteren.

mrweird
24 oktober 2009, 22:08
Standaard Graphtech? :cheerup:

Dat verklaart dan ook de sustain.

Maar voor 700 Euri alsnog moeten laten vlakken :???: Nee, dat zou ik ook niet accepteren.

Ach ik zit d'r halve avond al op te spelen.. Op die paar fretten na ben ik er helemaal mee in m'n sas, blijft ook verder braaf op stemming etc, ik heb nog eigenlijk nog nooit een gitaar gehad die gelijk nieuw goed was afgesteld.. Naar mijn bescheiden mening is mijn zoektocht naar een goeie LP voorlopig weer gestild. Iemand toevallig nog op zoek naar een leuke Richwood?

Midwolda
24 oktober 2009, 22:12
... ik heb nog eigenlijk nog nooit een gitaar gehad die gelijk nieuw goed was afgesteld..
Ik ook niet. En "goed" is in dit geval een uiterst subjectief begrip.
Gewoon genieten van je nieuwe gitaar, wat is er nou mooier?
Gefeliciteerd! :ok:

Eko
24 oktober 2009, 22:18
Mooie plank. Het verschil tussen ebben en palisander is af en toe moeilijk te zien. Niet alle ebben is echt zwart. Er zijn variaties tot chocoladebruin. Bij Palisander is donker ook mogelijk. Schuursporen zijn , vind ik , wel een nono.

geert1976
24 oktober 2009, 22:40
De gitaar ziet er inderdaad mooi uit, maar wat Pigro in zijn advertenties zet, maakt die niet waar.

voor een Customshopkwaliteit, waar hij mee oppert, vind ik het zwaar tegenvallen, schuurkrassen op de toets, frets die gevlakt moeten worden, tegenvallende Epi like tuners (de goedkope versies) en klapperende snaren.

Op zijn minst had die voor het E 700,00 machinehead oliebadtuners kunnen monteren en na kunnen kijken of de gitaar ok is.

Ik hoop dat het graphtech zadels en topkam opzitten, ik weet niet of je dat zo kunt zien.

Als ik dit allemaal lees klinkt het erg Musoland, die met een setje humbuckers en zadels en topkam opgeleukt is en een decall erop leggen en blanke lak erover heen spuiten is ook geen helskarwei.

Als de TS E 700,00 pietermannen betaalt, behoort die een goede gitaar te krijgen die hem is belooft:ok:

mrweird
24 oktober 2009, 22:51
De gitaar ziet er inderdaad mooi uit, maar wat Pigro in zijn advertenties zet, maakt die niet waar.

voor een Customshopkwaliteit, waar hij mee oppert, vind ik het zwaar tegenvallen, schuurkrassen op de toets, frets die gevlakt moeten worden, tegenvallende Epi like tuners (de goedkope versies) en klapperende snaren.

Op zijn minst had die voor het E 700,00 machinehead oliebadtuners kunnen monteren en na kunnen kijken of de gitaar ok is.

Ik hoop dat het graphtech zadels en topkam opzitten, ik weet niet of je dat zo kunt zien.

Als ik dit allemaal lees klinkt het erg Musoland, die met een setje humbuckers en zadels en topkam opgeleukt is en een decall erop leggen en blanke lak erover heen spuiten is ook geen helskarwei.

Als de TS E 700,00 pietermannen betaalt, behoort die een goede gitaar te krijgen die hem is belooft:ok:

Yep, er moet gevlakt worden, maar verder overdrijf je vindt ik. De schuurkrassen zijn op de bovenste frets een paar krasjes waar aan je niet kunt zien of er een andere kleur onder zit, dat bedoelde ik er mee naar aanleiding van de donkere hals vraag. Ja het is graphtech aangezien ik de verpakkingen ed er bij heb gekregen met de originele chinese zadels erin. Wat betreft de tuners heb ik niet gevraagd om iets anders, dus er zitten chinese tuners op want de gitaar komt uit china. En de gitaar blijft prima op stemming en ze voelen goed aan dus ze voldoen.

geert1976
24 oktober 2009, 22:59
Yep, er moet gevlakt worden, maar verder overdrijf je vindt ik. De schuurkrassen zijn op de bovenste frets een paar krasjes waar aan je niet kunt zien of er een andere kleur onder zit, dat bedoelde ik er mee naar aanleiding van de donkere hals vraag. Ja het is graphtech aangezien ik de verpakkingen ed er bij heb gekregen met de originele chinese zadels erin. Wat betreft de tuners heb ik niet gevraagd om iets anders, dus er zitten chinese tuners op want de gitaar komt uit china. En de gitaar blijft prima op stemming en ze voelen goed aan dus ze voldoen.

Als jij er blij mee bent, is dat het beste natuurlijk en ik gun je er erg veel speelplezier mee.

Ik vind zelf de aankoop van E 700,00 te duur, voor wat je krijgt.

Een nieuwe Epiphone Les paul custom kost op dit moment rond de E 550,00 en met zadels en topkam van graphtech kom je uit op een eindprijs van rond de E 650,00, waarvan ik zelf denk dat die gitaar niet voor de jouwe onderdoet en indien je beide na een tijd 2e hands zou aanbieden de Epi nog het meeste oplevert.

dit is niet om op jouw of je gitaar te zeuren, enkel mijn gedachte:ok:

mrweird
24 oktober 2009, 23:09
Als jij er blij mee bent, is dat het beste natuurlijk en ik gun je er erg veel speelplezier mee.

Ik vind zelf de aankoop van E 700,00 te duur, voor wat je krijgt.

Een nieuwe Epiphone Les paul custom kost op dit moment rond de E 550,00 en met zadels en topkam van graphtech kom je uit op een eindprijs van rond de E 650,00, waarvan ik zelf denk dat die gitaar niet voor de jouwe onderdoet en indien je beide na een tijd 2e hands zou aanbieden de Epi nog het meeste oplevert.

dit is niet om op jouw of je gitaar te zeuren, enkel mijn gedachte:ok:

Tx, dat is waar. Ik ben d'r mee in m'n sas. Ieder z'n mening. Ik vind 'm niet te duur omdat het gebruikte hout er beter uit ziet dan de epi's die ik in m'n handen heb gehad, en Piet heeft ook de potmeters ook "geupgrade". ik kan aan de achterkant geen lijnen ontdekken, en de hals is 1 stuk. Meestal bij epi's niet toch?

geert1976
24 oktober 2009, 23:20
de goedkopere hebben inderdaad een hals uit minimaal 2 stukken, maar weet je zeker dat die van jouw uit 1 stuk is?

De looks van hout zeggen overigens niet altijd iets over de klank;)

mrweird
25 oktober 2009, 09:06
de goedkopere hebben inderdaad een hals uit minimaal 2 stukken, maar weet je zeker dat die van jouw uit 1 stuk is?

De looks van hout zeggen overigens niet altijd iets over de klank;)

In het ochtendzonnetje nog ff gedubbelchecked en ja, hals uit 1 stuk met long tennon, tot aan 't einde van holte voor de halshumbucker. De body is uit twee stukken hout.