PDA

View Full Version : Levensduur batterij actieve elementen?? (EMG DG-20)



rammybully
24 oktober 2009, 18:51
Ik sta op het punt om een EMG DG - 20 (David Gilmour) set voor mijn strat te kopen, maar heb geen ervaring met actieve elementen.

Hoe lang gaat een batterij mee die er in zit?
Het lijkt me namelijk heel handig te pas en te ompas dat ding los te moeten schroeven.

Wie kan me meer vertellen??

:strat:

Braindead
24 oktober 2009, 19:46
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je speelt maar een jaar moet je wel halen met een batterij dacht ik.
Misschien overbodig te melden maar je moet wel altijd je kabel uit je gitaar pluggen als je er niet op speelt. De batterij gaat namelijk gewoon verder met stroomvreten als je hem erin laat zitten. Ik wilde dat nog weleens vergeten bij mijn eerste "actieve gitaar".

benwave
24 oktober 2009, 19:58
Ik sta op het punt om een EMG DG - 20 (David Gilmour) set voor mijn strat te kopen, maar heb geen ervaring met actieve elementen.

Hoe lang gaat een batterij mee die er in zit?
Het lijkt me namelijk heel handig te pas en te ompas dat ding los te moeten schroeven.

Wie kan me meer vertellen??

:strat:

Zeker een jaar. Het gebruikt een 9 volt batterij .
heb zelf jaren een Strat gebruikt met de DG-20

Di Stefano
24 oktober 2009, 21:40
Als je tussen 1 a 2u per dag speelt is het een jaar ongeveer dat de batterij meegaat (voordat je klank erop achteruitgaat) Als je eenmaal zeker weet dat de pickups je ding zijn kan je mss een batterijcompartimentje achteraan (laten) inbouwen. Zo moeten niet altijd je slagplaat en snaren eraf.

Rooker
24 oktober 2009, 21:44
Je kunt ook een batterijkamertje in je gitaar laten bijtellen. Als bij de Fender Virtual guitar, daar zitten ook actieve elementen in. Heb er zelf ook even overna gedacht maar het liep bij mij toch ook stuk op het gezeur met batterijen. Je zou er ook Fat '50's (costumshop) in kunnen laten zitten. Volgens mij heeft gilmoure zoiets in zijn black-strat. Denk je niet dat je spijt krijgt van pickups met zo'n vette handtekening erop, daar was ik persoonlijk namelijk erg bang voor. Als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken naar pickups met een hogere output want ik heb het gevoel dat het je daar om gaat,, of heb ik het erg mis????:ok:

Di Stefano
24 oktober 2009, 21:56
De pickups worden toevallig gebruikt door Gilmour, maar het is geen signature model ofzo.

Rooker
24 oktober 2009, 22:12
Toch wel,,, kijk maar is op de site van EMG. Ze heten DG-20.
D= David
G= Gilmoure
Maar dat maakt op zich niets uit. Het gaat natuurlijk vooral om de klank die jij mooi vind!! Ik bedoel alleen,, denk er goed overna. Emg's hebben niet per devenitie meer output als bijv dimarzio's of seymore's. De DG-20 kost je gelijk Euro 375,- ofzo dacht ik. En als je losse koopt kun je er bijvoorbeeld eerst voorzichtig 1 kopen.... Maar ik heb er ook ff over nagedacht maarja,, 1 nadeel. Je moet ze eerst ff aanschaffen.

Rooker
24 oktober 2009, 22:14
Oeps foutje, jij bent niet de poster van dit topick:makeup:

Bartelomeus
24 oktober 2009, 22:23
Ik heb EMG 81/60 voor ongeveer een half jaar, en mn gitaar staat nagenoeg nooit ingeplugd en de batterij was vorige week leeg.
Ik weet niet of dat wat zegt over jouw model...maar bij deze

benwave
24 oktober 2009, 22:28
Ik heb het gevoel dat Rooker niet weet waar hij over praat.
Misschien eens even googlelen op EMG DG-20
Dat pakket is meer dan alleen de elementen

Di Stefano
24 oktober 2009, 22:33
Toch wel,,, kijk maar is op de site van EMG. Ze heten DG-20.
D= David
G= Gilmoure
Maar dat maakt op zich niets uit. Het gaat natuurlijk vooral om de klank die jij mooi vind!! Ik bedoel alleen,, denk er goed overna. Emg's hebben niet per devenitie meer output als bijv dimarzio's of seymore's. De DG-20 kost je gelijk Euro 375,- ofzo dacht ik. En als je losse koopt kun je er bijvoorbeeld eerst voorzichtig 1 kopen.... Maar ik heb er ook ff over nagedacht maarja,, 1 nadeel. Je moet ze eerst ff aanschaffen.

EMG's maakt gewoon sets van combinaties van pickups die sommige artiesten gebruiken. Maar het is niet dat de pickups speciaal naar hun specifieke wensen zijn gemaakt. De pickups die erin zitten zijn gewoon standaard modellen uit het EMG gamma.
Het is niet te vergelijken met bv de DiMarzio Evolutions die speciaal voor en door Vai zijn gedesigned en enkel in de Ibanez Jem worden gebruikt.

telecastermaster
25 oktober 2009, 00:10
Dat soort info staat gewoon op de website van EMG. Maar ik dacht iets van 5.000 uur of zo...

Gothra
25 oktober 2009, 11:21
EMG's maakt gewoon sets van combinaties van pickups die sommige artiesten gebruiken. Maar het is niet dat de pickups speciaal naar hun specifieke wensen zijn gemaakt. De pickups die erin zitten zijn gewoon standaard modellen uit het EMG gamma.
Het is niet te vergelijken met bv de DiMarzio Evolutions die speciaal voor en door Vai zijn gedesigned en enkel in de Ibanez Jem worden gebruikt.

Toch is het wél de david gilmour set. Net zo als de andere sets, zoals zakk wylde enzo, zijn het gewoon de standaard elementen, maar in een andere combinatie, of met een booster etc. De david gilmour set zijn gewoon witte EMG SA's met een printplaatje die nog iets veranderd aan je geluid (EXG en SPC). En dit allemaal al kant en klaar op een slagplaat.

Rooker
25 oktober 2009, 19:51
Dank u Gothra,,,,

Benwave....

Ik heb het gevoel dat Rooker niet weet waar hij over praat.
Misschien eens even googlelen op EMG DG-20
Dat pakket is meer dan alleen de elementen
Ik heb geen zin om er over door te drammen. Dus doe dit ook niet.
Je hebt gelijk:ok:

rammybully
26 oktober 2009, 09:48
Bedankt allemaal voor je reactie!!

Ik ben erg benieuwd naar de DG set omdat hij twee mogelijkheden voor toneboost heeft. 1e knop boost hoge en lage tonen en de 2e knop alleen de mid tonen.

Ik was bang dat een dergelijk set batterijen zou vreten en dat ik te pas en te onpas mijn gitaar zou moeten losschoeven om de batterij te vervangen. Uit jullie opmerkingen kan ik opmaken dat dit meevalt.
Als me set bevalt kan ik in de toekomst altijd nog overwegen om een uitsparing voor de batterij in de body te laten maken.

De set is besteld, hopen deze week nog binnen...

:strat:

rammybully
30 oktober 2009, 10:47
Set gekocht via marktplaats.... Voor een mooi prijsje.. €160,-!!
Gister onvangen en gelijk ingebouwd.

Super soud!! Klinkt lekker....fantastisch voor het betere solowerk, vooral als je weinig gain/drive gebruikt... Midboost opendraaien en knallen!!

Nu er aan denken het snoer iederekeer uit de gitaar te halen en afwachten hoe lang de batterij meegaat....

petpas
30 oktober 2009, 11:06
Batterij gaan lang mee. De mijne zitten er nu bijna een jaar in en ik speel geregeld op de gitaar. Let er wel op dat je m niet ingeplugd laat staan omdat dat de levensduur van je batterij beinvloed.

Tankman
30 oktober 2009, 11:10
Ik verwissel preventief ongeveer iedere 6-8 maanden de batterijtjes uit mijn actieve planken. Vervolgens gebruik ik de oude batterijtjes nog als reserve voor pedalen ofzo.