PDA

View Full Version : onvoorzien storingsprobleem



KoenB
24 oktober 2009, 10:43
Ik heb nu een stereo kabel aan mn gitaar hangen, met elke pickup op 1 kanaal, dit omdat ik dan mn zelfbouw-looper gelijk een pickup kan laten kiezen. Nu heb ik een probleem: die stereo kabel is eigenlijk een balanced audio kabel. Om normaal gesproken de balancing alle herrie uit de kabels filtert is de kabel niet al te goed afgeschermd tegen storingen buitenaf. Dit geeft een aanzienlijke bak herrie, en als ik er vervolgens mn compressor en distortion nog aan hang is het echt belachelijk.

Zijn er nog speciale stereokabels die WEL goed afgeschermd zijn zover jullie weten? Ik heb geen zin in een overdosis brom

harrie-beton
24 oktober 2009, 11:39
Twee mono kabels maar ik vraag me af of de storing daar door komt.

Fuhgawz
24 oktober 2009, 12:26
Dat is trouwens best een geinig idee van je met die pickups selecteren via een pedaal! Heb je ooit een microfoonkabel geprobeerd? Die hebben ook twee aders, zodat ze aangesloten kunnen worden op XLR pluggen. Ik stel me voor dat die net zo goed afgeschermd moeten zijn als gitaarkabels. Misschien werkt dat. Als dat tenminste inderdaad de bron van de storing is.

KoenB
24 oktober 2009, 12:30
@Harrie-beton: dat is eigenlijk de laatste optie die ik wil proberen. Eerst eens kijken of het met een enkele kabel kan. Ik heb nu de kabel helemaal ingepakt in alu-folie, en raad eens, brom weg. Helaas is dit natuurlijk een boutoplossing en ben ik op zoek naar een permanentere oplossing, maar ik weet in elk geval wel dat de brom komt van baggershielding

@Fughawz: Ik heb geen microfoonkabel geprobeerd, maar dat is best een idee. Na de tentamens ga ik wel eens even verder informeren bij de muziekhandel.
Als je geintresseert bent in een schema van het kastje: die ga ik binnnekort uploaden en uiteraard wordt die gepost in De Werkbank.

harrie-beton
25 oktober 2009, 22:47
twee draadloze zenders dan :soinnocent: