PDA

View Full Version : HNGD: Arnold Hoyer



geert1976
24 oktober 2009, 00:35
Vandaag mijn Hoyer geruild tegen Arnold.
Arnold Hoyer is een Duitser, geboren omstreeks begin jaren 60 en heeft al de nodige rimpels.;)

Vanmorgen vroeg afgereisd naar het zuiden des lands en na een aantal jaren stond ik weer oog in oog met een dikke Duitser.

De Hoyer wilde eerst geen goed geluid maken, maar na het bekijken van de standenschakelaar en een paar contactjes ontdoen van aanslag, kwam hij knorrend tot leven.

Body is stevig en dik en er werd bij Hoyer niet bezuinigd op hout, gitaar speelt soepel en hij heeft een heerlijk geluid, waarmee je veel mogelijkheden hebt.

Gitaar voelt solide en stevig aan en speelt lekker, mede door het voor die tijd toch al dunne halsje.

Lak is mooi oud geworden en ik vind het eigenlijk een plaatje, de gitaar heeft gewoon karakter door zijn grootte en krakelig geworden lak.

De medeforummer waar ik hem van heb heeft nog meer prachtige gitaren in bezit, waaronder 2 mooi oud geworden Gibsons en nog een aantal Hoyers en zijn playersgitaar is werkelijk prachtig en heeft heerlijke looks.

Een mooie, maar vooral goede jazzgitaar, had ik nog niet in mijn collectie, dus deze Hoyer was zeer welkom en kwalitatief wat je van een Hoyer mag verwachten: buitengewoon goed zowel qua looks, karakter en kwaliteit, mept de Korean, chinezen en japanners makkelijk van zich af en doet mijns inziens niet onder voor de amerikanen, alleen de dikte van de top al....

enfin hier de pics..

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-37.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-39.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-35.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-35.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-30.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-24.jpg

Jasper.
24 oktober 2009, 00:49
Wow, wat een prachtgitaar :ok::mmmm:

Pepe
24 oktober 2009, 00:56
Mooi duits is niet lelijk. Hoyer heeft wat rare dingen gemaakt, eigenwijs. De Bianca of de orgelgitaar... gitaren uit een periode dat tijd nog goedkoop was. Maar een dikke top hoeft niet beter te zijn trouwens, eerder omgekeerd, die moet dun zijn om goed te swingen en resoneren.

geert1976
24 oktober 2009, 01:01
Mooi duits is niet lelijk. Hoyer heeft wat rare dingen gemaakt, eigenwijs. De Bianca of de orgelgitaar... gitaren uit een periode dat tijd nog goedkoop was. Maar een dikke top hoeft niet beter te zijn trouwens, eerder omgekeerd, die moet dun zijn om goed te swingen en resoneren.

resoneren doet die als de beste, als je hem zonder versterking speelt klinkt die al lekker, zojuist nog even ingeplugd (heel eventjes maar, want de wederhelft vond het toch wel erg luid) en wat een geluid, lekker helder en open:cheerup:

ook even lichte overdrive opgezet, ik was bang voor een knallend feedback feest, maar dat bleef uit, met een randje erin klinkt die ook lekker en vol zonder breierig te worden:ok:

en dat halsje yammie

Rock Bottom
24 oktober 2009, 03:02
Damn geert deze is echt super.
Houden dat kreng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wietse
24 oktober 2009, 06:51
mooie gitaar!!
effe poetsen zou niet verkeerd zijn, wil je trouwens weten wat het exacte bouwjaar is, dat staat er eigenlijk altijd in.
meestal gestempeld bij een F gat maar soms ook met potlood geschreven aan de binnenkant op het bovenblad, dan heb je dus effe een spiegeltje nodig.
die van jou is waarschijnlijk van begin 60er jaren aangezien de elementen ook op het type 29 zitten en die is ook uit die tijd.

ieme
24 oktober 2009, 06:57
Dank voor de tips wietse, dat is waar t forum voor is!

budje
24 oktober 2009, 08:34
ik vond diegene die wegging mooier :dontgeti: maar ik had had toch geen centen. Niet dat deze lelijk is trouwens!!!

munkie
24 oktober 2009, 10:55
Wat voor plug uitgang is dat? DIN? (Deutsche Industrie Norm :))
Lekker eigenwijs ding. De tijd dat dit soort Duitsers goedkoop weggingen ligt helaas achter ons. Nadeel is misschien de merk specifieke hardware en elctronica. Bij een standaard gitaar kan je alle spullen vervangen, onderdelen kan je overal bestellen.

geert1976
24 oktober 2009, 11:02
Wat voor plug uitgang is dat? DIN? (Deutsche Industrie Norm :))
Lekker eigenwijs ding. De tijd dat dit soort Duitsers goedkoop weggingen ligt helaas achter ons. Nadeel is misschien de merk specifieke hardware en elctronica. Bij een standaard gitaar kan je alle spullen vervangen, onderdelen kan je overal bestellen.

Is inderdaad een DIN.

Elektronica is goed voor elkaar en ziet er netjes uit.
elementen zijn ook super, dat hoogte schuif systeem is ook uiterst grappig.

Wat mij vooral opvalt is de stevigheid van de gitaar, zo oud, zoveel gebruikt en de bindings zitten er zo strak op, alsof die gisteren uit de winkel kwam rollen:rockon:

geert1976
24 oktober 2009, 11:03
Damn geert deze is echt super.
Houden dat kreng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gaat inderdaad niet weg, ik had nog geen goede jazzbak:noob:

geert1976
24 oktober 2009, 11:05
mooie gitaar!!
effe poetsen zou niet verkeerd zijn, wil je trouwens weten wat het exacte bouwjaar is, dat staat er eigenlijk altijd in.
meestal gestempeld bij een F gat maar soms ook met potlood geschreven aan de binnenkant op het bovenblad, dan heb je dus effe een spiegeltje nodig.
die van jou is waarschijnlijk van begin 60er jaren aangezien de elementen ook op het type 29 zitten en die is ook uit die tijd.

Hij wordt vandaag gepoetst en krijgt nieuwe snaartjes en nieuwe mechaniekbushings.

Ik zal eens wat in de kast van de wederhelft gaan speuren naar kleine spiegeltjes:cheerup:

zoon van Piet
24 oktober 2009, 12:01
Maar een dikke top hoeft niet beter te zijn trouwens, eerder omgekeerd, die moet dun zijn om goed te swingen en resoneren.

Dikke top hoeft niet beter te zijn,idd. Maar omgekeerd hoeft ook niet te gelden, zeker niet als stelregel. Ik heb aardig wat dikketoppenhoyers - sinds gisteren opeens eentje minder ;) - maar ze doen in niets onder voor mn dunnetoppengitaren. Minder attack, zeggen sommigen dan.. maar hoe kun iemand dat objectief vaststellen? En ik zeg: meer toon en meer sustain.. en hoe kan iemand dat ontkennen..?



Wat voor plug uitgang is dat? DIN? (Deutsche Industrie Norm :))
Lekker eigenwijs ding. De tijd dat dit soort Duitsers goedkoop weggingen ligt helaas achter ons. Nadeel is misschien de merk specifieke hardware en elctronica. Bij een standaard gitaar kan je alle spullen vervangen, onderdelen kan je overal bestellen.

Driepolig DIN -blij dat we daar vanaf zijn! Ik ben het niet met je eens over die standaard hardware. Want het maakt wel alles van tzelfde.. deze supereigenwijze elementen (die bv tijdens het spelen te verstellen zijn! ) maken dit tot iets heel andres dan een gitaar met weer twee middelmatige humbuckers. Leve het verschil?

Jammer dat dat echte diepe rood niet goed te vangen is op foto's, Geert. Is mij ook nooit gelukt. Maar zo heb ik ook nog nooit een datum ontdekt op welke van mijn Hoyers dan ook, Wietse.. en ik heb er toch echt wel een stuk of acht in huis gehad.. heb er nog steeds vier! oh nee: vijf! Ik heb sinds gisteren een heel mooie gitaar, Budje!

Gert: blij dat je blij bent. Blij dat ie gewaardeerd wordt voor wat ie is..

geert1976
24 oktober 2009, 12:08
Yep ik ben er wijs mee.

Mijn Hoyer is uit eind jaren 50 en betreft een Hoyer Esquire, ik heb even een paar kenners van oude duitsers wat foto's gemaild en bij sommigen vielen de monden open van verbazing, ze waren destijds peperduur en in NL bijna niet te vinden, eind jaren 50 waren we in Nederland relatief arm he:(

zoon van Piet
24 oktober 2009, 12:19
ik ben het er niet mee eens..

Deze gitaar lijk erg veel op een Esquire, inderdaad, maar mijn ietsje oudere esquire heeft gewoon andere bodydimensies en - most of all- bij een Esquire staat 'Esquire' op de kop.
Maar goed, hij komt heel dicht bij een Esquire - en terwijl de meesten daarvan een palissander toets hebben, heeft deze ebben..

Ouderdom bepalen blijft moeilijk.. omdat deze een verstelbare halspen heeft, blijf ik bij vroege sixties.. wat maakt het uit, hij is ouder dan jij en is dus een gitaar om meneer tegen te zeggen..
en nu moet ik rennen om op te gaan treden..Met mn nieuwe Hoyer 652

Rock Bottom
24 oktober 2009, 12:47
En weer een gitaar die terecht is gekomen waar ik hem had verwacht, niet de jazzbak maar de 652.
We moeten een pool gaan maken met weddenschappen waar welke gitaar terecht gaant komen.

Pepe
24 oktober 2009, 13:05
Ik heb even de Schneppel en Lemme er op nageslagen, ja ik kom uit een tijd dat je ook nog wel eens een boek kocht ipv alles op internet op te zoeken. Hoyers, zo zeggen de heren, zijn nauwelijks te traceren op namen, die werden alleen in de catalogus gebruikt, en serienummers kwamen vaak niet op gitaren voor. De pickups, parallelogrammformige typen, dateren de gitaar uit begin zestig. Daarvoor werden pickups van Fuma gebruikt, vanaf mid sixties Schallers en Lawrence, toen nog Billy Lorento.

In het boek staat een foto van de Solist uit '62, afgezien van de Catholes die bij jou Fgaten zijn en de stip versus block inlay, exact hetzelfde maar dat soort details veranderden bij Hoyer continue. Linksboven op de body hoort een Hoyer stempel te staan maar die slijten weg en je mist de zwart slagplaat natuurlijk.

geert1976
24 oktober 2009, 13:07
Ik heb even de Schneppel en Lemme er op nageslagen, ja ik kom uit een tijd dat je ook nog wel eens een boek kocht ipv alles op internet op te zoeken. Hoyers, zo zeggen de heren, zijn nauwelijks te traceren op namen, die werden alleen in de catalogus gebruikt, en serienummers kwamen vaak niet op gitaren voor. De pickups, parallelogrammformige typen, dateren de gitaar uit begin zestig. Daarvoor werden pickups van Fuma gebruikt, vanaf mid sixties Schallers en Lawrence, toen nog Billy Lorento.

In het boek staat een foto van de Solist uit '62, afgezien van de Catholes die bij jou Fgaten zijn en de stip versus block inlay, exact hetzelfde maar dat soort details veranderden bij Hoyer continue. Linksboven op de body hoort een Hoyer stempel te staan maar die slijten weg en je mist de zwart slagplaat natuurlijk.

He kun je dat scannen en hierop zetten:makeup:

geert1976
24 oktober 2009, 13:08
ik ben het er niet mee eens..

Deze gitaar lijk erg veel op een Esquire, inderdaad, maar mijn ietsje oudere esquire heeft gewoon andere bodydimensies en - most of all- bij een Esquire staat 'Esquire' op de kop.
Maar goed, hij komt heel dicht bij een Esquire - en terwijl de meesten daarvan een palissander toets hebben, heeft deze ebben..

Ouderdom bepalen blijft moeilijk.. omdat deze een verstelbare halspen heeft, blijf ik bij vroege sixties.. wat maakt het uit, hij is ouder dan jij en is dus een gitaar om meneer tegen te zeggen..
en nu moet ik rennen om op te gaan treden..Met mn nieuwe Hoyer 652

Succes enhuh houdt hem in het oog, opdat je hem niet kwijtraakt;)

Fern
25 oktober 2009, 22:15
Hoi Geert,

Ken je dat boekje over Duitse gitaarbouwers?
Als je wilt kan ik wel een scan maken van Arnold zijn pagina's (wel in het Duits) + een paar mooie foto's.

Veel plezier met je eigen Arnold!

Fern

geert1976
25 oktober 2009, 22:20
Hoi Geert,

Ken je dat boekje over Duitse gitaarbouwers?
Als je wilt kan ik wel een scan maken van Arnold zijn pagina's (wel in het Duits) + een paar mooie foto's.

Veel plezier met je eigen Arnold!

Fern

Graag, ik kan gelukkig redeljk Duits :ok:

zoon van Piet
25 oktober 2009, 23:50
Succes enhuh houdt hem in het oog, opdat je hem niet kwijtraakt;)

ik heb mn vorige 652 niet laten stelen! degene die hem leende, liet m stelen..
gisteren die mooie plank even gebruikt en die viel niet tegen! Ist ja Supertoll!

geert1976
25 oktober 2009, 23:52
ik heb mn vorige 652 niet laten stelen! degene die hem leende, liet m stelen..
gisteren die mooie plank even gebruikt en die viel niet tegen! Ist ja Supertoll!

Ah mooi om te horen dat mijn plank het tijdens een optreden goed heeft gedaan, vind je mijn afstelling ook ok:makeup:;)

kenx
26 oktober 2009, 18:00
Wow man, en nog maar eens gefeliciteerd, ik blijf maar hetzelfde herhalen tegen jouw :D

Grtz

Echt mooie gitaar ;)

zoon van Piet
26 oktober 2009, 18:42
Ah mooi om te horen dat mijn plank het tijdens een optreden goed heeft gedaan, vind je mijn afstelling ook ok:makeup:;)

Je afstelling is zeker okee - beetje te lichte snaren voor mij persoonlijk, maar niet iedereen is zo'n krachtpatser als ik ;)
ik had wel moeite met die rare regelaars. je noemde het even tussen neus en lippen door en het leek geen probleem. maar op een podium is het heel moeilijk om een knop anders heen te draaien dan op 10!


En weer een gitaar die terecht is gekomen waar ik hem had verwacht, niet de jazzbak maar de 652.
We moeten een pool gaan maken met weddenschappen waar welke gitaar terecht gaant komen.

;)


Ik heb even de Schneppel en Lemme er op nageslagen, ja ik kom uit een tijd dat je ook nog wel eens een boek kocht ipv alles op internet op te zoeken. Hoyers, zo zeggen de heren, zijn nauwelijks te traceren op namen, die werden alleen in de catalogus gebruikt, en serienummers kwamen vaak niet op gitaren voor. De pickups, parallelogrammformige typen, dateren de gitaar uit begin zestig. Daarvoor werden pickups van Fuma gebruikt, vanaf mid sixties Schallers en Lawrence, toen nog Billy Lorento.

In het boek staat een foto van de Solist uit '62, afgezien van de Catholes die bij jou Fgaten zijn en de stip versus block inlay, exact hetzelfde maar dat soort details veranderden bij Hoyer continue. Linksboven op de body hoort een Hoyer stempel te staan maar die slijten weg en je mist de zwart slagplaat natuurlijk.

Linksboven op de body? De 'Nur echt mit diesem zeichen'-stempel staat altijd rechtsonder, ook bij deze gitaar.
Klopt wel dat Hoyer vaak rommelde met specs en types, ik heb een goedkope laminaatgitaar met een dure Solisthals. Maar gaandeweg werd de modellenlijn wel gestroomlijnd. en dat gebeurde grotendeels vóór de introductie van de verstelbare hals. Mijn Esquire heeft nog geen verstelbare pen, maar wel die typenaam op de kop.

http://img363.imageshack.us/img363/8066/afbeelding137jc4.jpg
Bovendien is ie net ietsje groter dan deze gitaar, dus leek het me uitgesloten dat deze rooie een Esquire zou zijn ( akoestische gitaren worden nooit kleiner... ) maar wie weet.. en wat maakt het uit?
Geerts Hoyer staat niet in de vroeg 60's folder van gitaren met deze pickups.

http://img44.imageshack.us/img44/5598/hoyerflyerca1964.jpg
Mogelijk is het een akoestische gitaar die later geëlektrificeerd is. Dat lijkt zelfs aannemelijk, omdat het gat van de regelplaat echt met minder kundigheid en meer destructiviteit aangebracht is..
De Solist is echt een duurder type dan de Esquire. Solisten hadden niet alleen een gestoken massief achterblad, ze werden ook uitsluitend door de meistergitarrenbouwers gemaakt.

geert1976
26 oktober 2009, 19:37
Er heeft gisteren nog iemand op mijn Hoyer gespeeld en bekeken en het kwijl liep nog net niet door de F gaten naar binnen:seriousf:

vond mijn halsje zeer aangenaam en gaf aan dat dit echt een fijn gitaartje was die zeer goed gebouwd is, maar ja dat wist ik.

Wel wist hij inderdaad te vertellen dat de elementen en de elektrokast wel degelijk Hoyer is evenals evenals de achterkam (hij vermoedt, aan de twee andere gaatjes te zien dat er ooit een Bigsby op heeft gezete, maar hij later weer in originele toestand is teruggebracht.

over de elektro zei die dat het in dei jaren veel gebeurde dat iemand een akoestische jazzgitaar kocht en later electrisch aanvulde, met vaak spul van het zelfde merk, omdat dit vaak apart besteld kon worden.

Hmm zo'n slagplaat zou ik wel willen hebben trouwens, maar die zullen wel lastig te vinden zijn vermoed ik:(

zoon van Piet
26 oktober 2009, 20:09
Elementen zijn absoluut en uniek Hoyer. die komen nergens anders voor. De regelplaat en staartstuk zijn generiek Westduits en komen bij allerlei Duitse merken voor. Je hebt bij mij gezien dat mn andere Hoyers dezelfde staartstukken hebben.

geert1976
26 oktober 2009, 20:23
klopt en de regelplaat en knoppen etc. ook, dat verzekerde hij mij gisteren, dat dit ook van Hoyer was, volgens hem zijn veel Hoyers akoestisch geleverd, waar later de elementen en de elektronica werden ingezet, Bij mij is dit gebeurd met allemaal spul van Hoyer.

tja nu moet ik nog een slapplaat zien te scoren, iemand een idee waar deze nog te koop kunnen zijn?

Een kartonnen mal zou mij al helpen, dan kan ik er eentje namaken:ok:

Jay75
26 oktober 2009, 20:31
Je afstelling is zeker okee - beetje te lichte snaren voor mij persoonlijk, maar niet iedereen is zo'n krachtpatser als ik ;)
ik had wel moeite met die rare regelaars. je noemde het even tussen neus en lippen door en het leek geen probleem. maar op een podium is het heel moeilijk om een knop anders heen te draaien dan op 10!



;)



Linksboven op de body? De 'Nur echt mit diesem zeichen'-stempel staat altijd rechtsonder, ook bij deze gitaar.
Klopt wel dat Hoyer vaak rommelde met specs en types, ik heb een goedkope laminaatgitaar met een dure Solisthals. Maar gaandeweg werd de modellenlijn wel gestroomlijnd. en dat gebeurde grotendeels vóór de introductie van de verstelbare hals. Mijn Esquire heeft nog geen verstelbare pen, maar wel die typenaam op de kop.

http://img363.imageshack.us/img363/8066/afbeelding137jc4.jpg
Bovendien is ie net ietsje groter dan deze gitaar, dus leek het me uitgesloten dat deze rooie een Esquire zou zijn ( akoestische gitaren worden nooit kleiner... ) maar wie weet.. en wat maakt het uit?
Geerts Hoyer staat niet in de vroeg 60's folder van gitaren met deze pickups.

http://img44.imageshack.us/img44/5598/hoyerflyerca1964.jpg
Mogelijk is het een akoestische gitaar die later geëlektrificeerd is. Dat lijkt zelfs aannemelijk, omdat het gat van de regelplaat echt met minder kundigheid en meer destructiviteit aangebracht is..
De Solist is echt een duurder type dan de Esquire. Solisten hadden niet alleen een gestoken massief achterblad, ze werden ook uitsluitend door de meistergitarrenbouwers gemaakt.

Goddamn die rode 12 string is wel heel sexy!!

Is die er ook in 6 snarige uitvoering?? Als je die ooit wegdoet dan kom ik even langs! :)

geert1976
26 oktober 2009, 20:33
Goddamn die rode 12 string is wel heel sexy!!

Is die er ook in 6 snarige uitvoering?? Als je die ooit wegdoet dan kom ik even langs! :)

Jay, je bent onderhand een nog grotere snol als ik!:seriousf:

Oh man wat ben je toch druk aan het zoeken, wat is er toch mis aan een Gibby SG

Rock Bottom
26 oktober 2009, 21:36
Goddamn die rode 12 string is wel heel sexy!!

Is die er ook in 6 snarige uitvoering?? Als je die ooit wegdoet dan kom ik even langs! :)

Ik dacht echt hetzelfde, maar mensen die mijn post zie hebben denk ik ook wel door dat dat het soort gitaar is wat ik tof vid.

Lijkt qua elementen wel op zon yamaha sgv(geloof ik)?

Pepe
26 oktober 2009, 21:57
J
Linksboven op de body? De 'Nur echt mit diesem zeichen'-stempel staat altijd rechtsonder, ook bij deze gitaar.

Ja, ik snap dat het zo zou moeten zijn ZvP en het is een schande maar die stempels staan soms op de gekste plekken zo blijkt uit de Schneppel & Lemme.

Jay75
26 oktober 2009, 22:29
Jay, je bent onderhand een nog grotere snol als ik!:seriousf:

Oh man wat ben je toch druk aan het zoeken, wat is er toch mis aan een Gibby SG

Niks mis mee, maar ik keek vroeger altijd naar de EO: Er kan nog meeeer bij.....

Ben nu toch werkeloos dus lekker tijd om te zoeken haha

Wil nog een Jazzmaster en een Gretsch 6128-1962 dus met dubbele hoorns.
Ben sinds ik TV-Jones in mijn electromatic heb laten zetten weer helemaal Gretsch fan!!

Rock Bottom
26 oktober 2009, 22:33
Niks mis mee, maar ik keek vroeger altijd naar de EO: Er kan nog meeeer bij.....

Ben nu toch werkeloos dus lekker tijd om te zoeken haha

Wil nog een Jazzmaster en een Gretsch 6128-1962 dus met dubbele hoorns.
Ben sinds ik TV-Jones in mijn electromatic heb laten zetten weer helemaal Gretsch fan!!

GAST, JIJ HEBT SMAAK!

Mijn wishlist bevat ook een jazzmaster en een gretsch met tv jones
Vintage SG's en Duesenbergs vind ik ook prachtig

zoon van Piet
26 oktober 2009, 23:02
QUOTE=Jay75;2182906]Goddamn die rode 12 string is wel heel sexy!!

Is die er ook in 6 snarige uitvoering?? Als je die ooit wegdoet dan kom ik even langs! :)[/QUOTE]



Ik dacht echt hetzelfde, maar mensen die mijn post zie hebben denk ik ook wel door dat dat het soort gitaar is wat ik tof vid.

Lijkt qua elementen wel op zon yamaha sgv(geloof ik)?

Heren toch! Ja, het is een Yamaha, een 12snarige SG-3 uit 67. maar waar waren jullie en jullie beurzen toen ie op marktplaats stond te lonken? Uiteindelijk heb ik m weliswaar voor een redelijke prijs verkocht, maar wel aan iemand die zo beroerd speelde dat ie m eigenlijk niet verdiende! dat was genant...

Geert: natuurlijk is de regelplaat van Hoyer, als ie geleverd wordt met de elementen. Maar hetzelfde ding zie je ook bij andere merken, het werd gemaakt door Schaller.
Ik heb ergens een mal voor zo'n Hoyer haaievinnenslagplaat.. zal ik eens zoeken?

geert1976
26 oktober 2009, 23:04
QUOTE=Jay75;2182906]Goddamn die rode 12 string is wel heel sexy!!

Is die er ook in 6 snarige uitvoering?? Als je die ooit wegdoet dan kom ik even langs! :)




Heren toch! Ja, het is een Yamaha, een 12snarige SG-3 uit 67. maar waar waren jullie en jullie beurzen toen ie op marktplaats stond te lonken? Uiteindelijk heb ik m weliswaar voor een redelijke prijs verkocht, maar wel aan iemand die zo beroerd speelde dat ie m eigenlijk niet verdiende! dat was genant...

Geert: natuurlijk is de regelplaat van Hoyer, als ie geleverd wordt met de elementen. Maar hetzelfde ding zie je ook bij andere merken, het werd gemaakt door Schaller.
Ik heb ergens een mal voor zo'n Hoyer haaievinnenslagplaat.. zal ik eens zoeken?[/QUOTE]

als je wilt graag:cheerup: