PDA

View Full Version : kindergitaar of 3/4 gitaar



Watte?
23 oktober 2009, 21:36
...van iemand die ik ken, krijg ik niet gestemd, is het ook E A D G B E ?
't zijn nylon snaren.

:???:

Hoogie
23 oktober 2009, 21:46
ja, je kan deze gewoon in e-a-d-g-b-e stemmen

Watte?
23 oktober 2009, 21:50
ja, je kan deze gewoon in e-a-d-g-b-e stemmen
ok, bedankt, zal iets voor het weekend zijn ;)

Jedeel
24 oktober 2009, 01:41
ok, bedankt, zal iets voor het weekend zijn ;)

Nou deze gitaren gaan wel langer mee hoor. :seriousf:

Nu serieus.....
Bezit je een stemapparaat?

budje
24 oktober 2009, 08:47
Weet niet of je veel ervaring hebt met nylon snaren, maar het duurt zeker wel wat langer allemaal dan stalen snaren, zeker als ze nieuw zijn

Mathidal
24 oktober 2009, 10:44
Weet niet of je veel ervaring hebt met nylon snaren, maar het duurt zeker wel wat langer allemaal dan stalen snaren, zeker als ze nieuw zijn

Nieuwe snaren erop zetten is écht leuk. Zakt je toon nog sneller dan je kunt bijstemmen. :p

Watte?
24 oktober 2009, 11:31
"Nu serieus.....
Bezit je een stemapparaat? "

jawel, 2 zelfs :)

"Weet niet of je veel ervaring hebt met nylon snaren, maar het duurt zeker wel wat langer allemaal dan stalen snaren, zeker als ze nieuw zijn"

zal het straks ondervinden :)

edit; 't zijn geen nieuwe snaren, dat ding is al zo'n 2 jaar oud, maar nog nooit gestemd....

Mathidal
24 oktober 2009, 12:40
Ik ken iemand met een gitaar van 25 jaar oud. Die stemknoppen zijn compleet onbruikbaar. :p

Jedeel
24 oktober 2009, 17:53
zal het straks ondervinden :)


En .... is het inmiddels al gelukt, Watte?

--=HANS=--
24 oktober 2009, 18:32
Ik ken iemand met een gitaar van 25 jaar oud. Die stemknoppen zijn compleet onbruikbaar. :p

Dat heeft weinig met de leeftijd van de gitaar te maken, meer met de staat van onderhoud. Er zijn veel oudere gitaren waarvan de stemmechanieken het nog prima doen. Een beetje smeren doet vaak al wonderen.

Watte?
24 oktober 2009, 20:42
En .... is het inmiddels al gelukt, Watte?

Ja hoor, fluitje van een cent ( ik was eigenlijk bang om een snaar te breken)
ik was geen nylon snaren gewoon :soinnocent: ;)

Mathidal
24 oktober 2009, 21:57
Dat heeft weinig met de leeftijd van de gitaar te maken, meer met de staat van onderhoud. Er zijn veel oudere gitaren waarvan de stemmechanieken het nog prima doen. Een beetje smeren doet vaak al wonderen.

Ik denk dat de kwaliteit er ook wel toe deed. Die gitaar is ook vijfentwintig jaar niet meer bespeeld... minstens. xD

Olie werkt al niet meer. =(

Die vriend heeft dus een nieuwe gitaar gekocht. x)

bert k
27 oktober 2009, 23:23
Dat is zeker diezelfde vent die een nieuwe auto kocht omdat de asbak vol was? :D

terrasbeest
2 november 2009, 12:39
Ik ken iemand met een gitaar van 25 jaar oud. Die stemknoppen zijn compleet onbruikbaar. :p

Als je 25 bent kun je jezelf toch al stemmen toch ? Ik kon zelf m'n veters al knopen toen ik 5 was.