PDA

View Full Version : Welk volume pedaal icm GCP?!



DeBôdy
23 oktober 2009, 21:40
Ik ben misschien van plan om een volume pedaal aan te gaan schaffen, maar nu zit ik met een aantal dingen. Ik heb al een aantal topics gelezen betreft hoge/lage impedantie voor passieve/actieve gitaren. Ik gebruik zelf o.a. een actieve gitaar met EMG's en een Passieve PRS SC250. Daarnaast heb ik een ground control pro waar ik een volume pedaal aan kan hangen. Nu is mijn vraag welk volume pedaal het beste 'werkt' met de GCP en die zowel goed functioneerd met een actieve en passieve gitaar?! En klopt het dat het gewoon een volume pedaal met hoge impedantie mag zijn, omdat hij aan m'n GCP hangt ipv dat m'n gitaar direct de volume pedaal in gaat en los staat van een GCP?! Hoor graag jullie reacties.

DeBôdy
24 oktober 2009, 18:09
niemand enige ervaring met soortgelijke situatie?!

Liquid_Metal
24 oktober 2009, 21:25
Ik gebruik zelf een Boss FV-500L, dus lage impedantie, omdat ik, als ik dat ding ooit als volumepedaal ga gebruiken, het na de distortion (en dus wss in de fxloop) komt. Ik gebruik 'm als expressiepedaal met de GCP en dat werkt prima. Maar dat kan ook heel goed met de High Imp.

Rectifier
25 oktober 2009, 12:43
Haha grappig, ik had/heb hetzelfde. Heb actieve EMG's en passieve pups.
Ik snap zelf niet goed waarom er geen volumepedaal op de markt is voor beide soort gitaren.
Ik heb een EB Junior volume voor actieve gitaren, maar als ik de passieve gitaar erop aansluit dan mis ik hoog. Een buffer helpt niet (althans niet bij mij). Als ik de passieve gitaar gebruik dan heb ik een Z-vex hard on constant aanstaan. Deze zorgt er nl. voor dat ik die hoge tonen wel weer heb via de EB volumepedaal.

Ik gebruik echter geen volume pedaal op m'n CGPro. Wel een tap-tempo knop op pedal input. Maar dat werkt nog niet. Zie m'n topic in rack-gear.