PDA

View Full Version : HOOK R40 in tha house! Pics & review



the sure thing
23 oktober 2009, 20:26
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HOOKR40004.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HOOKR40009.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HOOKR40010.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/HOOKR40011.jpg

Jullie zien het: het heeft wat wachten gekost, maar nu is hij dan eindelijk in mijn bezit. Enkele specs: 40W, 2 kanalen (voetschakelaar), 2x 6L6 eindbuizen, tube buffered effects loop (iew :)), Celestion V30 speaker.

Het geluid: clean klinkt heel “rijk”: veel boventonen, belletjes, zeer muzikaal maar fouten zijn idd onvergeeflijk. Deze heeft duidelijk meer headroom dan de R40. Het scheurkanaal is eveneens fantastisch: van lichte crunch tot zware vervorming, maar zeker geen metal iod. Het is zeer duidelijk een HOOK amp, het “kleine” broertje van de Captain zeg maar. Clean is meer vergelijkbaar met VOX dan met Fender, de overdrive is uniek HOOK.

Qua klankvergelijk met de R20: mede door de Celestion Gold speaker kan de R20 misschien een tikkeltje warmer klinken, maar de R40 blijft wel veel langer clean. De R40 gaat i.c.m. de V30 zeker door de mix heen prikken, maar ik ga toch experimenteren met de G12-65. De V30 is nooit echt mijn speaker geweest, al zou het met deze amp de perfecte combinatie kunnen zijn.

Deze versterker komt zeer goed tot zijn recht in een “open” back combo: er stond ook nog een R40 top op een marshall 4x12 kast (gesloten dus), maar dat klonk wat minder levendig. Ik heb ooit de R20 combo ook op een K&E 1x12 kastje (Celestion gold) getest, maar dat klonk ook gelijk wat “dozig”.

Ik ben natuurlijk superblij en kan niet wachten tot ik m in de band op volle sterkte kan proberen! Wel nog eerst ff een flightcase bouwen (of sterke hoes) en misschien ook nog m’n beamblocker.

pannekoek
23 oktober 2009, 21:23
altijd gave looks die hooks!

gefeliciteerd!

new deep
23 oktober 2009, 21:37
wow impressive man, ziet er goed uit en klinkt vast net zo!

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 21:50
Tof, sure thing!

Had laatst 'n R20 met V30 meegemaakt en dat was zeer ok.

Lexvandoef
23 oktober 2009, 22:52
Lekker man! Congrats, hier ga je nog veel plezier aan beleven!

Bernd Veenema
23 oktober 2009, 22:54
Gefeliciteerd man!

Ik heb vandaag bij Guitarking even een aantal versterkers geprobeerd, waaronder de Hook R20 (met Celestion Gold), de Matamp 1224 MKII en de Blackstar Artisan 15. De Hook was voor mij de absolute winnaar! Heerlijk rond en warm clean en een lekkere overdrive! Ik heb spontaan GAS!

jacky
23 oktober 2009, 23:13
Gefeliciteerd man!

Ik heb vandaag bij Guitarking even een aantal versterkers geprobeerd, waaronder de Hook R20 (met Celestion Gold), de Matamp 1224 MKII en de Blackstar Artisan 15. De Hook was voor mij de absolute winnaar! Heerlijk rond en warm clean en een lekkere overdrive! Ik heb spontaan GAS!

staat er een op MP voor een redelijke prijs

Ash ketchum
23 oktober 2009, 23:31
AAaaaaarrrhhhhhggg, gefeliciteerd! Ik hoop dat je nu heel erg blij bent want je bezorgt mij een enorme GAS-aanval:crazyhappy:

Henri H
23 oktober 2009, 23:45
.....tube buffered effects loop (iew :))......

Deze heeft duidelijk meer headroom dan de R40......Had jij niet in je sig staan: "Een FX-loop is voor mietjes"? :D

Wat de vergelijking betreft: ik neem aan dat je de R20 bedoelt.

Is het clean van de R40 anders dan het clean van de Captain (34)?
Is de R40 er ook in EL34 uitvoering, en heb je bewust voor de 6L6 gekozen?

Ennuh, gefeliciteerd!

jacky
23 oktober 2009, 23:56
Had jij niet in je sig staan: "Een FX-loop is voor mietjes"? :D

Wat de vergelijking betreft: ik neem aan dat je de R20 bedoelt.

Is het clean van de R40 anders dan het clean van de Captain (34)?
Is de R40 er ook in EL34 uitvoering, en heb je bewust voor de 6L6 gekozen?

Ennuh, gefeliciteerd!

R40 is er alleen in 6L6/5881 uitvoering
als je de combo gaat vergelijken met de el34 top denk ik dat het vergelijk ver te zoeken is top heeft veel meer regel mogelijkheden tov de combo

Ook de hoeveelheid gain is niet te vergelijken

echt andere amps met een evt ergens een beetje gelijk karakter

ieme
24 oktober 2009, 07:01
Wauw, ziet er goed uit! ik wil de R20 en R40 wel eens naast elkaar, moet mezelf toch IETS voor kerst kado doen...

the sure thing
24 oktober 2009, 08:09
Wauw, ziet er goed uit! ik wil de R20 en R40 wel eens naast elkaar, moet mezelf toch IETS voor kerst kado doen...... het verschil is er wel, maar ik denk dat een verschillende speaker al meer verschil gaat uitmaken. Het grootste verschil is toch wel de hoeveelheid headroom.

In vergelijk met de Captain (EL34/6L6): uiteraard zijn er verschillen. De Captain is voor een hele andere doelgroep en heeft idd meer mogelijkheden, maar een R40 op een 4x12 en een Captain op een 4x12 hebben BEIDEN duidelijk die lekkere, heerlijke, smeuige HOOK tone!!!

@ H. Huisjes: een FX loop is nog steeds voor mietjes, maar ik ben bereid er eens mee te gaan experimenteren..... Erik v/d Haar vertelde dat Leendert ook heel vaak AL zijn pedaaltjes voor de amp heeft, en geen gebruik maakt van een FX loop.

HET IDEALE KERST/SINTERKLAASCADEAU!!!!

Heb maar GAS heren en dames, dat had ik ook!!!!! Pak ik jullie eindelijk eens terug :)

ieme
24 oktober 2009, 08:31
@ H. Huisjes: een FX loop is nog steeds voor mietjes, maar ik ben bereid er eens mee te gaan experimenteren..... Erik v/d Haar vertelde dat Leendert ook heel vaak AL zijn pedaaltjes voor de amp heeft, en geen gebruik maakt van een FX loop.



klopt, in de tijd dat hij zn guytron nog gebruikte had hij in de loop de G-force hangen, tegenwoorig niet meer en heeft hij een Line 6 echo pro in gebruik, maar niet in de loop

the sure thing
24 oktober 2009, 19:09
Nog ff een aanvulling voor diegenen die GAS hebben: de R20 (en volgens mij de R40) zijn erg "gevoiced" voor een strat. Ik denk dat bijv. een Les Paul het "minder goed doet" op een R20/R40. Maar da's een vermoeden.

Bernd Veenema
24 oktober 2009, 20:01
Dat was gisteren ook mijn conclusie. Mijn Les Paul klonk er wat te dof op, terwijl de strat helemaal tot leven kwam! Heb niet erg met de EQ gespeeld, dus wellicht kan het probleem met wat meer extreme EQ-instellingen verholpen worden.

the sure thing
24 oktober 2009, 20:08
Dat was gisteren ook mijn conclusie. Mijn Les Paul klonk er wat te dof op, terwijl de strat helemaal tot leven kwam! Heb niet erg met de EQ gespeeld, dus wellicht kan het probleem met wat meer extreme EQ-instellingen verholpen worden.Nou, de EQ doet wel wat (meer dan bij Marshall) maar ik denk dat het toch aan de amp ligt en je met wezenlijk andere EQ instellingen niet veel verder komt. Eigenlijk dien je bij een amp in te prikken en gelijk een goed basisgeluid te hebben. Als je teveel aan de EQ moet draaien, is dat volgens mij al een teken dat de amp in dit geval niets iets voor je is. Dat wordt dan de Captain :)

Henri H
24 oktober 2009, 22:04
klopt, in de tijd dat hij zn guytron nog gebruikte had hij in de loop de G-force hangen, tegenwoorig niet meer en heeft hij een Line 6 echo pro in gebruik, maar niet in de loopIk heb zelfs "gehoord" dat Leendert eigenlijk alleen nog maar het cleane kanaal gebruikt, en nadat ik er vandaag ben geweest, om m'n "plop" tijdens het schakelen v.d. kanalen te verhelpen, kan ik me ook voorstellen waarom.
Ik heb o.a. de Brunetti Mercury box over het cleane kanaal van m'n HOOK Captain getest en dat klonk geweldig vet, erg metal.
Als je de gain wat terugdraaide had je gewoon een hele goeie crunch.
Ook klonk ie met minder gain erg goed over het lead2 kanaal.
Ik zit er zwaar over te denken om dit pedaal aan te schaffen, maar hij had nog wel meer leuke pedalen. :crazyhappy:
Als je alleen maar je cleane kanaal gebruikt en een pedaal voor je distortion, dan kan je de delay gewoon tussen je distortion en je amp zetten, "niks nie FX-loop". :)

Edit: Oh ja, de HOOK is uitermate geschikt voor een Strat, maar als je lekker wil crunchen, kun je toch beter een Les Paul gebruiken naar mijn mening. Hoe dat met een R20/40 is weet ik niet.

ieme
25 oktober 2009, 09:44
Ja, leuk allemaal dat strat verhaal... Maar hoe gaat t verhaal dan van de R20 of R40 met een telecaster?

Bernd Veenema
25 oktober 2009, 11:49
Nou, de EQ doet wel wat (meer dan bij Marshall) maar ik denk dat het toch aan de amp ligt en je met wezenlijk andere EQ instellingen niet veel verder komt. Eigenlijk dien je bij een amp in te prikken en gelijk een goed basisgeluid te hebben. Als je teveel aan de EQ moet draaien, is dat volgens mij al een teken dat de amp in dit geval niets iets voor je is. Dat wordt dan de Captain :)

Daar heb je op zich gelijk in, al moet je vaak wel enigszins aan de knoppen draaien om met een Les Paul een lekkere sound te krijgen als je daarvoor met een strat hebt gespeeld. Ik ben zelf ook vooral een stratman. Dat is echt mijn hoofdinstrument.

@ Ieme: Ik denk dat een goede Tele prima zal klinken over de R20/R40. Ik heb het alleen niet geprobeerd, dus het is maar een voorspelling/gevoel.

the sure thing
25 oktober 2009, 20:56
Ja, leuk allemaal dat strat verhaal... Maar hoe gaat t verhaal dan van de R20 of R40 met een telecaster?Toen ik bij Erik binnenkwam, zat boven in zijn ruimte een man met een tele te spelen over een R40. Dat klonk erruug goed!! Ik ben zelf niet zo'n tele-type, maar ik denk dat alle enkelspoelsgitaren t goed doen op de HOOK combo'tjes.

Bernd Veenema
25 oktober 2009, 20:58
Toen ik bij Erik binnenkwam, zat boven in zijn ruimte een man met een tele te spelen over een R40. Dat klonk erruug goed!! Ik ben zelf niet zo'n tele-type, maar ik denk dat alle enkelspoelsgitaren t goed doen op de HOOK combo'tjes.

Als je die filmpjes op Youtube van Gregor Hilden hoort klinkt alles goed op de R20. Wat kan die man spelen zeg! Volgens mij heeft hij na de opname wel het één en ander aan effecten toegevoegd (en natuurlijk een backing track eronder).

Bernd Veenema
25 oktober 2009, 20:59
Hm... onzichtbaar bericht

Misery Signals
25 oktober 2009, 23:42
Mooie amp maar...

Waar staat de power on en standby schakelaars?

Waarom staat er pilot onder dat lampje?

MS

Henri H
25 oktober 2009, 23:47
Tele en R20 gisteren gehoord: errruuuugg goed!

Lexvandoef
25 oktober 2009, 23:48
Mooie amp maar...

Waar staat de power on en standby schakelaars?

Waarom staat er pilot onder dat lampje?

MS

Die zitten achterop de amp.

En het lampje heeft een pilot light, vandaar :).

Die combi R20 + tele is inderdaad erg goed, tijdje geleden nog geprobeerd :).

ieme
26 oktober 2009, 06:18
Toen ik bij Erik binnenkwam, zat boven in zijn ruimte een man met een tele te spelen over een R40. Dat klonk erruug goed!! Ik ben zelf niet zo'n tele-type, maar ik denk dat alle enkelspoelsgitaren t goed doen op de HOOK combo'tjes.

gibson met p90, dan ben ik daar ook wel benieuwd naar... laat ik t zelf maar eens gaan testen, ben met kerst in nl dus alle tijd om even afspraak bij vd haar te maken!

the sure thing
29 oktober 2009, 23:54
Nou, zojuist van mijn repetitie-avond teruggekomen. De "ontgroening" (ontmaagding?) van de HOOK R40 in de 9 (!) koppige funk/disco/soul/pop band.

WAT GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zo blij!!! De R40 prikt als een bezetene door de mix heen. Misschien is snijden een beter woord :) je hoort jezelf zo ontzettend duidelijk. Een dik smeuiig geluid, super gedetailleerd, elk van standje van mijn 5 standen schakelaar van mijn strat was het verschil super goed hoorbaar. Zelfs het brug-element klinkt dik en niet schel, wat bij veel andere amps niet gezegd kan worden. 40 Watt is echt veel te veel, achteraf gezien had ik denk ik prima met de R20 gekund, maar goed: beter teveel dan te weinig :)

Ik ben geen fan van de Celestion V30 speaker, maar i.c.m. de R40 klinkt het allemaal wel erg lekker. Maar.... ik ga toch ff mijn G12-65 Heritage erin knallen en volgende week weer luisteren.

En de HOOK reageert ook super op pedalen! Een overdrive pedaaltje stacken met het leadkanaal gaat uitstekend. Instant "liquid lead-tone" ! Mijn chorus kon gelijk een tandje minder extreem.

De kanaalschakeling: de 1e keer een harde plop en toen nog eens 10x geschakeld. Daarna was het helemaal weg.

Ik had wel wat ruis (geen brom) maar ik zat in een ruimte waar veel dimmers zaten, dus dat ga ik nog ff verder onderzoeken. Hier thuis heb ik goede "zuivere" stroom.

Ik ben zo blij met mijn aankoop!!

Riky
30 oktober 2009, 13:09
Topic nog niet gezien. Wat een gave amp zeg!! Alleen de looks al! Helemaal super!!!
Zo te horen klinkt hij ook super. Clean ala Vox is nooi verkeerd! Mooi hoor!
Zat toevallig uurtje geleden nog naar de dvd van Anouk is Alive te kijken en weg te kwijlen bij het uber vette gitaar geluid van Leendert:D

AJ95
4 november 2009, 23:18
Ik heb een van de eerste R40's een blonde met oxblood grillcloth.
Inmiddels zo'n 3 maanden in mijn bezit.

Origineel zat er een celestion gold in. Speel er op met stratjes en een ES335 historic 1959 van Gibson en een Heritage 535. In eerste instantie dacht ik ook dat het een typisch strat amp is. Een paar weken geleden speelde ik in het bluescafe en toen deden we een setje met Jos Veldhuizen van Flavium en toen eigenlijk voor het eerst de ES335 goed gebruikt. Maar wow ik was zwaar impressed, een hele mooie combi ook!

Met alle gitaren is de amp heel goed bruikbaar en blijft goed overeind in de mix!
Heb wel de celestion gold op aanraden van Leendert vervangen door een V30
en dat is met name in de band een grote verbetering. Veel strakker en duidelijker in de mix.

Mijn oude Super reverb (1964) en oude Bassman (1964) gebruik ik niet meer.
Deze Hook is echt waanzinnig goed. De R20 is ook heel mooi maar mist net de ballen die ik nodig heb om overeind te blijven tussen een CP80 stage piano aan de ene kant en een dikke Hammond B3 met leslie aan de andere kant.

Groet

Armando

Aca Ilic
4 november 2009, 23:25
Ik heb een van de eerste R40's een blonde met oxblood grillcloth.
Inmiddels zo'n 3 maanden in mijn bezit.

Origineel zat er een celestion gold in. Speel er op met stratjes en een ES335 historic 1959 van Gibson en een Heritage 535. In eerste instantie dacht ik ook dat het een typisch strat amp is. Een paar weken geleden speelde ik in het bluescafe en toen deden we een setje met Jos Veldhuizen van Flavium en toen eigenlijk voor het eerst de ES335 goed gebruikt. Maar wow ik was zwaar impressed, een hele mooie combi ook!

Met alle gitaren is de amp heel goed bruikbaar en blijft goed overeind in de mix!
Heb wel de celestion gold op aanraden van Leendert vervangen door een V30
en dat is met name in de band een grote verbetering. Veel strakker en duidelijker in de mix.

Mijn oude Super reverb (1964) en oude Bassman (1964) gebruik ik niet meer.
Deze Hook is echt waanzinnig goed. De R20 is ook heel mooi maar mist net de ballen die ik nodig heb om overeind te blijven tussen een CP80 stage piano aan de ene kant en een dikke Hammond B3 met leslie aan de andere kant.

Groet

Armando

Hey Armando my man. Ben blij dat je hem als een "bluezer" goed vindt. Ik ga hem ook kopen, zeker nu dat ik alweer wat positiefs over R 40 gehoord heb..
grtz
Alex

AJ95
4 november 2009, 23:30
Hey Armando my man. Ben blij dat je hem als een "bluezer" goed vindt. Ik ga hem ook kopen, zeker nu dat ik alweer wat positiefs over R 40 gehoord heb..
grtz
Alex

Hey Alex, goh kom ik hier ook al bevriende bluezers tegen ha ha ha
Maar inderdaad ook in de blues kun je met de Hook R40 heel goed uit de voeten.
en vooral fijn om met een gitaar in je ene hand en je combootje in de andere hand overal te kunnen spelen! Dat gesleep met die oude zware meuk was ik zoo zat en het moest allemaal heel hard om een beetje toon te maken..........

Spreek je Alex!

Aca Ilic
4 november 2009, 23:34
Hey Alex, goh kom ik hier ook al bevriende bluezers tegen ha ha ha
Maar inderdaad ook in de blues kun je met de Hook R40 heel goed uit de voeten.
en vooral fijn om met een gitaar in je ene hand en je combootje in de andere hand overal te kunnen spelen! Dat gesleep met die oude zware meuk was ik zoo zat en het moest allemaal heel hard om een beetje toon te maken..........

Spreek je Alex!

Ja bro, ik zag Leendert lekkere Stevie geluid uit amp halen, ik dacht die moeten we hebben....;-)

mzzl
Alex

marc_o
5 november 2009, 09:06
Tof hoor, vond 'm ook erg mooi, toen we laatst een dagje van de Haar deden.
Tip der tips: Gooi eens een Brunetti Mercuri Box op het cleane kanaal, geldt ook voor de HOOK EL 34 (captain)

the sure thing
5 november 2009, 12:52
Ik heb een G12-65H in mijn HOOK R40 gezet, en even over gespeeld. Minder hoog, maar de toon is zeer dik en SMOOTH. Echt heerlijk! Ook wat meer compressie lijkt het. Vanavond weer repetitie en dan kijken of de G12-65 ook overeind blijft in bandgeweld.

erwin_ve
5 november 2009, 18:25
Ik heb een G12-65H in mijn HOOK R40 gezet, en even over gespeeld. Minder hoog, maar de toon is zeer dik en SMOOTH. Echt heerlijk! Ook wat meer compressie lijkt het. Vanavond weer repetitie en dan kijken of de G12-65 ook overeind blijft in bandgeweld.
Daar gaan mijn speakerrs...:makeup:

the sure thing
5 november 2009, 19:16
Daar gaan mijn speakerrs...:makeup:Nee hoor! Ik heb er meerdere.... [offtopic on] die jij gaat kopen zijn beiden 16 Ohm en die er nu in zit is een 8 Ohm. Je bent nog steeds van harte welkom :) [offtopic off].

Nog een uurtje en dan gaat bij R40 weer brullen !!!!!!!

the sure thing
5 november 2009, 23:51
Nou, net weer een repetitie-avond gehad met mijn R40, nu met beamblocker en G12-65H.

Ik moet zeggen: de combo klinkt met de V30 toch lekkerder. Ik had het echt niet verwacht, maar ondanks dat de G12 wat meer prettige compressie lijkt te hebben (kan ook de stijfheid van de nieuwheid van de speaker zijn), snijdt de V30 toch beter door de mix en klinkt met name met distortion toch beter. Ik, die altijd een hekel had een V30s, ga toch mijn (chinese!!) V30 weer terugplaatsen in mijn HOOK.

Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe iets thuis super lekker kan klinken (G12-65) vs. ietwat schel (V30) en in een band weer heel anders kan uitpakken.

En volgens mij rammelde de beamblocker bij sommige frequenties! Kan dat? Die ga ik er ook weer uitslopen.

Zo, nu ben ik klaar met mijn eigen topic bumpen :)

Riky
6 november 2009, 00:01
Ik herken wel wat je zegt! Een beetje schel klinken de versterker thuis komt er tijdens repetities of optreden veeel beter doorheen. Schelheid zwak dan ook af, maar thuis, alleen wil je dat niet.

Waarom de beamblocker er uit? Alleen vanwege het rammelen? Mij lijken ze namelijk wel wat...

AJ95
6 november 2009, 10:25
ja het is een mooie combi V30 met de Hook R40.

Ik had thuis met de Celestion Gold hetzelfde, klonk waanzinnig, mooie balans etc. Maar in de band in de mix had ik zo mijn twijfels. Dus op aanraden van Erik en Leendert de V30 er in.... nou dat is een blijvertje.

Het redement is beter en prikt goed door de mix zonder "prikkerig" te worden in de vervelende zin. Het laag blijft strakker en dat is weer een voordeel met distortion of het tweede kanaal.


Nou, net weer een repetitie-avond gehad met mijn R40, nu met beamblocker en G12-65H.

Ik moet zeggen: de combo klinkt met de V30 toch lekkerder. Ik had het echt niet verwacht, maar ondanks dat de G12 wat meer prettige compressie lijkt te hebben (kan ook de stijfheid van de nieuwheid van de speaker zijn), snijdt de V30 toch beter door de mix en klinkt met name met distortion toch beter. Ik, die altijd een hekel had een V30s, ga toch mijn (chinese!!) V30 weer terugplaatsen in mijn HOOK.

Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe iets thuis super lekker kan klinken (G12-65) vs. ietwat schel (V30) en in een band weer heel anders kan uitpakken.

En volgens mij rammelde de beamblocker bij sommige frequenties! Kan dat? Die ga ik er ook weer uitslopen.

Zo, nu ben ik klaar met mijn eigen topic bumpen :)

the sure thing
6 november 2009, 12:58
ja het is een mooie combi V30 met de Hook R40.

Ik had thuis met de Celestion Gold hetzelfde, klonk waanzinnig, mooie balans etc. Maar in de band in de mix had ik zo mijn twijfels. Dus op aanraden van Erik en Leendert de V30 er in.... nou dat is een blijvertje.

Het redement is beter en prikt goed door de mix zonder "prikkerig" te worden in de vervelende zin. Het laag blijft strakker en dat is weer een voordeel met distortion of het tweede kanaal. Het enige wat ik bij de V30 is is dat ie niet zo "zwoel" klinkt. Mooie cleane jazzpartijen/tapijtjes gaat met de G12-65H wel beter.

AJ95
6 november 2009, 15:32
Het enige wat ik bij de V30 is is dat ie niet zo "zwoel" klinkt. Mooie cleane jazzpartijen/tapijtjes gaat met de G12-65H wel beter.

Mee eens dat ervaarde ik ook zo met de Celestion Gold....
mooie rijke complexe toon, heel aangenaam.

Maar wederom vond ik dat verschil in de bandmix weer aanzienlijk minder hoorbaar en zelfs verwaarloosbaar.

jacky
6 november 2009, 21:41
Speel die vintage 30 maar eens lekker los of zoek eens een wat oudere op het net (engelse)

mischien is die dan ....en ......en

the sure thing
6 november 2009, 23:04
Speel die vintage 30 maar eens lekker los of zoek eens een wat oudere op het net (engelse) Zou daar echt zoveel verschil inzitten dat je dat live ook gaat horen?

Chiel
22 november 2009, 20:17
Even weer een oud topic tot leven wekken ;).

Ik gebruik voor de grote gigs een Hook captain (6L6's) en voor de kleine gigs een Studiotone. Ik ben een beetje klaar met de Koch sound en sta op het punt om een Hook R20/40 aan te schaffen. Probleem is alleen dat de R40 overal uitverkocht is en pas (naar verwachting) ergens in februari weer voorradig is. De R20 daarentegen is gewoon per direct leverbaar.

Nu mijn vraag aan de R20/40 eigenaars; Is ruim 3 maanden wachten (zal waarschijnlijk wel langer worden) het waard om voor de R40 te kiezen? Of moet ik niet zeuren, gewoon gas d'r op en voor de R20 gaan?
Ik ga de combo dus puur voor kleine live gigs gebruiken, hij wordt gemic'ed en hoeft dus niet waanzinnig hard. Ben erg fan van de Captain top en zoek een combo die min of meer dezelfde karakter eigenschappen heeft. Ik wil er gewoon niet te veel op achteruit gaan met mijn kleine set. Thanks!

the sure thing
22 november 2009, 21:22
Even weer een oud topic tot leven wekken ;).

Ik gebruik voor de grote gigs een Hook captain (6L6's) en voor de kleine gigs een Studiotone. Ik ben een beetje klaar met de Koch sound en sta op het punt om een Hook R20/40 aan te schaffen. Probleem is alleen dat de R40 overal uitverkocht is en pas (naar verwachting) ergens in februari weer voorradig is. De R20 daarentegen is gewoon per direct leverbaar.

Nu mijn vraag aan de R20/40 eigenaars; Is ruim 3 maanden wachten (zal waarschijnlijk wel langer worden) het waard om voor de R40 te kiezen? Of moet ik niet zeuren, gewoon gas d'r op en voor de R20 gaan?
Ik ga de combo dus puur voor kleine live gigs gebruiken, hij wordt gemic'ed en hoeft dus niet waanzinnig hard. Ben erg fan van de Captain top en zoek een combo die min of meer dezelfde karakter eigenschappen heeft. Ik wil er gewoon niet te veel op achteruit gaan met mijn kleine set. Thanks!

Ha Chiel,

Ik heb de R40 en wilde in 1e instantie de R20, want ik was bang dat de R20 te weinig headroom had. Ik Erik v/d Haar op z'n huid gezeten voor een R40 (tot vervelens aan toe :)) maar ik was geloof ik de 5e of zo in NL die m eindelijk had/heb.

Over de discussie mbt het cleane volume (headroom) tudden de R20/40 heb ik inmiddels wel een andere mening: aangezien deze combo (zowel de R20 als de R 40) zo enorm door de mix heen SNIJDT, hoeft ie helemaal niet hard. Mijn volume van de R40 staat op 2 (!) en dan beginnen de bandleden al een beetje te kijken vanne "kan dat niet wat zachter?". Ik denk dat de R20 voor enkelspoelselement gitaren genoeg headroom heeft voor kleine optredens. VOor humbuckergitaren denk ik net niet. Voor blues/rock op volume kan je net zo goed ook de R20 nemen, je krijgt de volume niet voorbij 5 (ondanks z'n 20 watt) want dan gaan je oren HEEL VEEL pijn doen.

Ik zit er zelfs over te denken om een Weber mini mass te nemen, om dit beest wat te beteugelen.

Chiel
23 november 2009, 00:02
Thanks voor alle info. Dit was inderdaad ook al een beetje mijn voorgevoel. Dan ga ik voor de R20. Ga 'm a.s. dinsdag ff checken. Als ie bevalt ben ik echt compleet hooked! :rockon:

Henri H
23 november 2009, 00:30
De R20 en R40 hebben niet de scheur van de Captain volgens mij(?).
Dat valt natuurlijk met pedalen prima te compenseren. :ok:

the sure thing
23 november 2009, 08:46
De R20 en R40 hebben niet de scheur van de Captain volgens mij(?).
Dat valt natuurlijk met pedalen prima te compenseren. :ok:Precies! Met wat pedaaltjes klinkt de Captain precies als de R20/R40 :)


Ff zonder dollen: de scheur uit de R reeks is wel anders, maar zo overduidelijk HOOK gevoiced!

marc_o
23 november 2009, 09:12
Zou daar echt zoveel verschil inzitten dat je dat live ook gaat horen?


Nee, de Chinese zijn zelfs beter van kwaliteit...contanter en minder uitval.
Van de Englese V30's kwam soms tot wel 20% terug wegens gebreken en nu nog geen 2%.
Uiteraard klinken oudere of beter gezegd, losgespeelde speakers wat fijner, maar dat moet je dus gewoon lekker zelf doen, we spelen immers graag en veel, toch?
Niet dat ik er zoveel verstand van heb, maar mijn maat is de Celestion importeur en kwam met dergelijke cijfers.

RoelTM
23 november 2009, 10:31
Ik heb even zitten googlen, en kom erachter dat Hook ook Nederlands is... (nadat ik onlangs Koch heb 'ontdekt')

Heeft dit landje toch meer te bieden dan ik dacht. ;)

marc_o
23 november 2009, 10:54
Zozo, en onder welke steen heb je de afgelopen 15 jaar geleefd dan? hahahaha.
Toch leuk dat je af en toe bij kan leren :seriousf:

Ash ketchum
23 november 2009, 11:16
Ik heb even zitten googlen, en kom erachter dat Hook ook Nederlands is... (nadat ik onlangs Koch heb 'ontdekt')

Heeft dit landje toch meer te bieden dan ik dacht. ;)

Wanneer woorden te kort schieten;
http://skepacabra.files.wordpress.com/2009/08/facepalm.jpg

Chris Winsemius
23 november 2009, 11:25
Ter verdere educatie en uit Nederland:

Van Weelden
(Ernst) Fliek
Marble/FNS
en nog wat kleine/on the side bouwers
vroeger: London City

( en zelf schijn ik ook amps in NL te bouwen :D )

nico verduin
23 november 2009, 11:55
Ter verdere educatie en uit Nederland:

Van Weelden
(Ernst) Fliek
Marble/FNS
en nog wat kleine/on the side bouwers
vroeger: London City

( en zelf schijn ik ook amps in NL te bouwen :D )Hoe wanhopig kun je worden:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::ser iousf:

Chris Winsemius
23 november 2009, 11:57
Hoe wanhopig kun je worden:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::ser iousf:

???

Leg even uit, moet nog m'n 2e koffie naqar binnenwerken.............

RoelTM
23 november 2009, 11:57
Toch leuk dat je af en toe bij kan leren :seriousf:Jezus, daar is dit hele forum toch voor. :D

Rick trodat
23 november 2009, 12:01
Zou een G12-65 speaker trouwens niet lekker klinken in de R20 en/of de R40? In mijn captain klinkt ie fantastisch.

Ben trouwens ook aan het kijken of het een lekkere combi is i.c.m. mijn fender superchamp xd. Al weet ik niet of ie past.

nico verduin
23 november 2009, 12:01
???

Leg even uit, moet nog m'n 2e koffie naqar binnenwerken.............Drink nog 5 bakken en lees dan wat je schrijft

Chris Winsemius
23 november 2009, 12:02
Jezus, daar is dit hele forum toch voor. :D

+1!

Beter dan die "google" replies als mensen vragen hebben imho

Chris Winsemius
23 november 2009, 12:05
Drink nog 5 bakken en lees dan wat je schrijft

Gedaan maar nog steeds begrijp ik jouw post niet, leg maar uit.

EDIT: je post komt vrij negatief over bij mij, leg even uit als je het anders bedoelt...

marc_o
23 november 2009, 13:02
Jezus, daar is dit hele forum toch voor. :D



Maar ik heet helemaal geen Jezus...:hippie:

the sure thing
23 november 2009, 13:46
Zou een G12-65 speaker trouwens niet lekker klinken in de R20 en/of de R40? In mijn captain klinkt ie fantastisch.

Ben trouwens ook aan het kijken of het een lekkere combi is i.c.m. mijn fender superchamp xd. Al weet ik niet of ie past.

Zie mijn eerdere post op pagina 4:

"Nou, net weer een repetitie-avond gehad met mijn R40, nu met beamblocker en G12-65H.

Ik moet zeggen: de combo klinkt met de V30 toch lekkerder. Ik had het echt niet verwacht, maar ondanks dat de G12 wat meer prettige compressie lijkt te hebben (kan ook de stijfheid van de nieuwheid van de speaker zijn), snijdt de V30 toch beter door de mix en klinkt met name met distortion toch beter. Ik, die altijd een hekel had een V30s, ga toch mijn (chinese!!) V30 weer terugplaatsen in mijn HOOK.

Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe iets thuis super lekker kan klinken (G12-65) vs. ietwat schel (V30) en in een band weer heel anders kan uitpakken.

En volgens mij rammelde de beamblocker bij sommige frequenties! Kan dat? Die ga ik er ook weer uitslopen. "

Chiel
25 november 2009, 22:35
Uiteindelijk is het geen R40 geworden maar een R20. Er zit een G12H speaker in en deze heeft echt veel meer presence als degene die ik een aantal maanden geleden had gechecked bij Erik. Wellicht is het nog een idee om eens een V30 (of Eminence Governor) erin te proberen. Inmiddels is het mij wel duidelijk dat deze combo erg afhankelijk is van het type speaker dat erin hangt. En jemig wat reageert deze amp goed op pedalen zeg!

Vanaf heden dus completely Hooked!

Lexvandoef
25 november 2009, 22:40
Nice! Congratz man! :rockon:

Chiel
28 november 2009, 13:47
Heb de Hook inmiddels tijdelijk uitgerust met een EVM12L Classic. Godsamme wat een verbetering op alle fronten! Het iets wat fuzzy karakter op het 2de kanaal is compleet weg en het geluid blijft nu lineair op verschillende volumes. Snap niet waarom ze de Celestion G12H er überhaupt ooit ingeschroefd hebben :???:. Deze speaker duwt niet echt in een openback en het karakter veranderd compleet wanneer je het volume ook maar enigszins verhoogd of verlaagd.
De EVM12L klinkt wel enigszins donker en de combo weegt direct ook een kilootje of 10 meer... Deze speaker is in eerste instantie ook niet echt geschikt voor een openback configuratie. Maar goed, voorlopig even voldoende de tijd om lekker te testen. Ik ga het volgende week nog eens proberen met een Eminence Governer. Een speaker die volgens mij wel 'the best of both worlds' heeft.

alfred
16 mei 2010, 19:37
Op de site van Gregor Hilden:

Der neue HOOK R-40 ist da! Super Amp 2 Kanäle, plus Lead Kanal mit zwei verschiedenen Master Volumen! Celestion G-12-65 Speaker. Preis: 1999,- inkl. 19 % UST

Vernieuwde versie van de R20/R40 ?

Mr.Bluesbreaker
16 mei 2010, 20:10
Heb de R40 met Celestion 65 bij Erik getest deze week, lekker hoor! Was de tijd wat aan het doden terwijl mijn Captain een nieuw kwartet 6L6 kreeg en een condensator upgrade. Inderdaad 2 volumes voor het leadkanaal. Reverb wel wat moeilijk bruikbaar te krijgen IMO, maar een dijk van een amp.

the sure thing
16 mei 2010, 21:29
Heb de R40 met Celestion 65 bij Erik getest deze week, lekker hoor! Was de tijd wat aan het doden terwijl mijn Captain een nieuw kwartet 6L6 kreeg en een condensator upgrade. Inderdaad 2 volumes voor het leadkanaal. Reverb wel wat moeilijk bruikbaar te krijgen IMO, maar een dijk van een amp.?!?! Dubbele mastervolume? De mijne (R40) heeft dat niet! Anyway... hebben Erik en Leendert toch goed geluisterd naar mijn suggestie de combo eens met een G12-65 speaker uit te rusten....

Sj03rd
16 mei 2010, 22:32
Jup, heb die combo laatst ook getest met die 2 mastervolumes. Te gek ding! En hij is dus toch 1999,- geworden! Netjes....ze hadden het er al over om 'm die prijs te maken.
Clean klinkt deze amp HELEMAAL af...! heb daar ook even de Mercury box overheen laten gaan ;-) heeeerlijk!

the sure thing
17 mei 2010, 09:37
Clean klinkt deze amp HELEMAAL af...! heb daar ook even de Mercury box overheen laten gaan ;-) heeeerlijk!+1! De mercury box en de HOOK zijn een goede combi.

alfred
17 mei 2010, 12:17
1999,- voor de R40, mooie prijs !


Zou de R20 dan ook vernieuwd en goedkoper worden ?

jacky
17 mei 2010, 23:53
Prijs is volgens mij nog niet definitief.

RedBuell
18 mei 2010, 12:48
Heb absoluut geen ervaring met die dingen en weet ook echt niet wat ik ervan zou kunnen verwachten....... maar wat zijn ze mooi.. Gefeliciteerd man.