PDA

View Full Version : Wil de zwaarste dark-nu-metal-distorion als resultaat krijge



?echo
6 april 2003, 14:41
Als ik bijvoorbeeld een nummer zoals basket case op mn hughes and kettner tour reverb speel op het overdrive kanaal, en dan wat met de voice aan het reguleren ben, krijg je wel een dikke blacksabbath sound, maar geen zware metal sound, waarvan je echt zegt: WOEI,

aangezien de H&K wel een super clean channel heeft (de beste die ik ooit heb gehoord), is het wel handig om er een boss pedaaltje tegen aan te gooien. Maar ik wil dus een heavy dark oversturing nu-metal :smile:
overdrive. Enige tips? WARP FACTOR / TURBO DISTORION /?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ?echo op 2003-04-06 14:42 ]</font>

Negative K3 fan
6 april 2003, 14:59
Alle mids eruit draaien...

ander element?

een warp dingus pedaal of een boss megadistortion ofzo?

andere amp (bogner, 5150, diesel :grin:)

A3
6 april 2003, 14:59
ga gewoon eens naar een gitaarwinkel, en test elk distortionpedaal waar 'metal' opstaat, bijna ieder pedaal merk heeft er wel zo eentje. enkele mogelijkheden zijn:
boss mt-2 metal zone
digitech metal master
boss megadistortion

De metal zone gebruiken vrienden van mij (wel in combinatie met jcm900 halfstack) en vindt hem redelijk goed, maar laat gewoon je oren beslissen.

Koop zeker geen boss hypermetal, die is echt slecht.

Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: a3 op 2003-04-06 15:00 ]</font>

BLOK182
6 april 2003, 15:09
Misschien is een metalzone gecombineerd met een equalizer (boss ge-7 bijv.) wel wat.

lupoloco
6 april 2003, 15:17
ZOOM trimetal

Ic3gl0vE
6 april 2003, 15:33
wat voor gitaar heb je? Misschien heeft het ook zin om je versterker wat harder te zetten en de gain niet voluit te draaien, daar wordt je geluid voller van

?echo
6 april 2003, 17:28
Een ibanez GRX 40 en als backup een GALSON SG (jawel, een nepgibson)...

Me volume lager zetten.. ehm.. nee ik denk niet dat zoiets helpt omdat dan het hele geluid vervaagt.

Bedank voor de reacties, heb ik altijd wat aan :smile:

crypticon
6 april 2003, 21:37
k heb zelf ook een grx40 en k kon dr ook weinig behoorlijks uit halen qua distortion dus k heb de boss mega distortion gekocht (dat oranje gedrocht) en daarmee lukt t aardig dat pedaaltje blaast best wel lekker als je alles een beetje opengooit.
Maar probeer ook eens je versterker wat harder te zetten dan bijv het volume wat je hebt als je op je kamer oefent ofzo
Mijn ervarig is dat versterkers enzo pas goed beginne te klinke als er wat meer volume achter zit in plaats van t laagste standje en das zker t geval bij jou versterker (vriend van mij heeft em ook(
mijn advies: boss mega distortion

Mitch
6 april 2003, 22:33
H &amp; K Warp7 pedaal. Niet te duur en het levert het geluid wat je zoekt volgens mij.

Ic3gl0vE
6 april 2003, 23:52
?echo, niet je volume, maar je gain knop. Volume moet juist hoger

Swan
7 april 2003, 17:25
Woei hahahahaha :lol
koop n goedkope oefenamp, n metalzone...draai alle mids er uit. bass en high op 10, beetje op MT2 prutsen en tadaaa...daar heb jeje WOei geluid

?echo
8 april 2003, 00:02
thnx m8, bedankt voor de reacties

Marc Oblivian
8 april 2003, 12:49
Ik heb zelf een Megadistortion van Boss... daar is een loodzware distortion uit te toveren (niet schel) echt tonnen distortion, zonder dat het van dat scheermessengeluid wordt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je versterker en gitaar...

?echo
8 april 2003, 12:56
wat voor versterker heb je dan? en gitaar? :smile:

Phyrexian
8 april 2003, 15:21
Op 2003-04-08 12:49, schreef Marc Oblivian:
Ik heb zelf een Megadistortion van Boss... daar is een loodzware distortion uit te toveren (niet schel) echt tonnen distortion, zonder dat het van dat scheermessengeluid wordt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je versterker en gitaar...


Is dat die nieuwe, rode pedaal? Ben wel benieuwd naar de sound.

?echo
8 april 2003, 15:53
Date rode pedaal de MD2 of hoe heet ie

crypticon
8 april 2003, 16:36
megadistortion is erg oranja

Marc Oblivian
10 april 2003, 12:52
Op 2003-04-08 12:56, schreef ?echo:
wat voor versterker heb je dan? en gitaar? &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Heb een Heritage Les Paul en speel thuis over een oude Marshall transistor (50 W) en in de oefenruimte over een JCM 800 met 4x12 1960 leadcabinet, dus dat geeft op zich natuurlijk al een vrij zwaar en aanwezig geluid.
Het is inderdaad dat rood/oranjeachtige pedaal MD2 en dus niet DS2 ofzo(beetje fluoriscerend rood). Zit een volknop, tone/bottomknop, distortion en een gainknop op. De laatste 2 regelen je distortion sound, tone/bottom is de schelheid/diepte/karakter van je geluid.
Let wel: dit is dus geen overdrive, maar een behoorlijk zware distortion... (op het laagste niveau komt ie wel in de buurt van een overdrive....maar toch niet echt...)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc Oblivian op 2003-04-10 12:53 ]</font>

?echo
11 april 2003, 13:28
sexy

jorrit
17 april 2003, 16:02
ZOOM TRI METAL!!!! WHOEI!

Phyrexian
17 april 2003, 16:43
Ik heb deze middag even die Mega Distortion geprobeerd met een Ibanez over een Valvestate 2000 (65watter denk'k). Klonk okay, meer dan goed, aanrader die pedaal voor iedereen die niet de geschikte disortion uit zijn amp krijgt.

jorrit
21 april 2003, 21:03
hoe staat het met dr ruis als hij niet aan staat??? bij de metal zone is dat verschrikkelijk...

Marc Oblivian
22 april 2003, 10:15
ik heb er totaal geen last van....geen ruis bekend dus... :smile:

MegaDrive
22 april 2003, 11:19
Ja die Zoom Trimetal hits de spot! Dat in tegenstelling tot die Warp Factor van H&amp;K, die is echt kut. Ik heb hem een tijdje mogen uitproberen van mijn gitaarboer, maar dat is echt 3x nix. Erg modderig, vanaf 50% gain een verschrikkelijke feedback en boventonen (ook op lage volumes). Niet doen dus. Ik heb zelf de Pod 2.0 verkozen boven de Trimetal, maar alleen vanwege de veelzijdigheid. Als ik puur voor een distortionpedaal was gaan kijken was het zeker de Trimetal geworden.