PDA

View Full Version : weer zon verkoper.



Ibanez666
23 oktober 2009, 18:04
Ik ben een prijs overeengekomen, mondeling en via mail en daarna werd nog een hoger bod gedaan. Na wat pogingen tot contact, het volgende welbekende mailtje:

Geachte heer/mevrouw,

Ik zit niet de hele dag achter de PC, vandaar nu een reactie.

De gitaren die vandaag op marktplaats zijn gezet, zijn van mijn vrouw.
Bij haar terugkeer van haar werk gaf zij aan dat één van deze gitaren stuk is.
Dat was ik niet bewust van.
Het blijkt de gitaar te zijn waarop u een bod heeft gedaan.
Daarom dat de verkoopadvertentie onmiddellijk is verwijderd.
Wij willen geen rotzooi verkopen.

Wel is dit een pijnlijk misverstand.
Mijn excuus voor de gang van zaken.

Deze snuiter heeft tot 16.00 nog advertenties geplaatst en was dus gewoon wel online ten tijde dat ik hem herhaaldelijk mailde over de afspraak.


Jaja, ik ga hier dus niet mee akkoord. Heb info ingewonnen over bij het juridisch loket en mn claim zou waterdicht zijn. Hoe zit het echter met de kosten, zijn die verhaalbaar?

Les Strat
23 oktober 2009, 18:18
ik snap het niet helemaal, heeft u al iets betaald?

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:20
nee nog niets betaald, maar wat mij betreft heeft hij de gitaar snel (stiekum) aan de hogere bieder verkocht...

Barkeepert
23 oktober 2009, 18:21
Pics or it didn't happen.

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:26
Pics or it didn't happen.

wat bedoel je?

Geoffrey
23 oktober 2009, 18:29
Volgens mij kan je daar weinig tegen beginnen..

Wel lame die mail die je terug kreeg ivm "de kapotte gitaar". :dontgeti:

mesaman
23 oktober 2009, 18:43
dit is dagelijkse elende op mp....maak je niet druk.zolang jij maar weet dat jij eerlijk bent.

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:49
Ik heb info ingewonnen en ik heb in principe een waterdichte claim, want ik heb de afspraak op mail van hem. Maar ik wil weten of een eventuele rechtzaak de kosten verhaalbaar zijn als hij het zou verliezen.

Ferraririk
23 oktober 2009, 18:51
Maar ik wil weten of een eventuele rechtzaak de kosten verhaalbaar zijn als hij het zou verliezen.

Nee,

en er is ook geen beginnen aan, want zo zijn gewoon veel te veel mensen, dus dan blijf je bezig

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:52
Heb dit op mail:

Geachte heer/mevrouw,




hierbij bevestig ik onze afspraken:

te weten € ***
en dat de verzendkosten voor u zijn

ik ga na wat de verzendkosten zijn en laat dit weten



graag uw naw-gegevens om het pakket verzendplaak te maken




Met vriendelijke groeten / with kind regards,

***

Verder heb ik zijn naam, telefoonnummer, fax, adres en site. Dat was volgens de juridische medewerker essentieel voor een claim. Je kunt immers geen claim indienen bij een email adres of telefoonnummer..

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:54
Nee,

en er is ook geen beginnen aan, want zo zijn gewoon veel te veel mensen, dus dan blijf je bezig

Dit is de eerste keer dat me dit zo gebeurt, met een schriftelijk bewijs.

Het gaat me niet eens om het geld of de gitaar, maar meer om het feit dat hij gewoon niks meer van zich laat horen en dan met een lulsmoes komt. Als hij me had gebeld of gemaild en er over wilde praten, had ik gerust begrip gehad voor zijn situatie en waren we er wel uitgekomen..

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 18:55
Om welk bedrag gaat het ongeveer?

Er is trouwens 'n verschil, ook juridisch, tussen gelijk hebben/krijgen en je "recht" krijgen.

Ibanez666
23 oktober 2009, 18:57
Om welk bedrag gaat het ongeveer?

Er is trouwens 'n verschil, ook juridisch, tussen gelijk hebben/krijgen en je "recht" krijgen.

150 euro....maar nogmaals meer om het principe

en ik weet wat je bedoeld, ik heb recht op omgang met mn dochter en andersom, maar we krijgen het niet..

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 19:01
150 euro....maar nogmaals meer om het principe

en ik weet wat je bedoeld, ik heb recht op omgang met mn dochter en andersom, maar we krijgen het niet..

Ik kan begrijpen dat het om 'n principe gaat maar steek je energie ajb in positieve dingen.....

Orbis
23 oktober 2009, 19:01
Mijn gok: je haalt hier wanprestatie uit en hebt recht op een schadevergoeding. Aangezien je geen enkele schade hebt geleden zul je ook niks krijgen.

Ibanez666
23 oktober 2009, 19:04
Dit is wat ik terug kreeg van het juridisch loket:

"Er is een koopovereenkomst tot stand gekomen, die moet worden nagekomen. Juridisch gezien redelijk "waterdicht", ware het niet, dat het afdwingen van de nakoming bij Marktplaats-overeenkomsten vaak lastig is, zeker als de verkoper min of meer anoniem (zonder adres, of zelfs zonder achternaam) blijft.

U zult de verkoper moeten aanschrijven (liefst over de post met een aangetekende brief, desnoods per e-mail), levering moeten verlangen binnen (bijv.) 5 of 7 dagen, en zinspelen op juridische stappen indien levering/nakoming uitblijft."

Ik heb dus wel al zijn gegevens..

Ibanez666
23 oktober 2009, 19:05
Ik kan begrijpen dat het om 'n principe gaat maar steek je energie ajb in positieve dingen.....

Heb je een punt, maar zolang iedereen zo denkt verandert er ook nooit wat natuurlijk

Mitch
23 oktober 2009, 19:10
Maak je er inderdaad niet te druk over. Dit is nou eenmaal het verschil tussen marktplaats en ebay. En de reden dat de één wel populair is in Nederland en de ander niet :(
Je moet de gitaar wel héél graag willen om hier een punt van te maken, maar ik vermoed dat als je de gitaar bijzonder graag wilde hebben dat je wel hoger geboden zou hebben.

Ibanez666
23 oktober 2009, 19:13
Maak je er inderdaad niet te druk over. Dit is nou eenmaal het verschil tussen marktplaats en ebay. En de reden dat de één wel populair is in Nederland en de ander niet :(
Je moet de gitaar wel héél graag willen om hier een punt van te maken, maar ik vermoed dat als je de gitaar bijzonder graag wilde hebben dat je wel hoger geboden zou hebben.


Aan de ene kant wist ik dat de gitaar wel wat meer zou opbrengen, maar ik kocht hem ongezien (bijna tegen Duitsland aan), dus nam daarmee het risico dat de gitaar wat zou kunnen mankeren. De fretten zagen er wel versleten uit, met wat pech: 100 euro, de hals kon niet recht zijn, electronica enz..

Ibanez666
23 oktober 2009, 19:16
En ik maak me er dus wel druk over. Het gaat me puur de manier waarop. Als hij me had gemaild of gebeld en had gezegd dat hij meer kon krijgen was dat tot daar aan toe, maar hij reageerde niet meer en toen hij dat wel deed loog hij. Daar hou ik gewoon niet van. Heb ooit zelf in dezelfde situatie als hem gezeten. Iemand maakte met mij een afspraak voor een versterker die ik te koop had van 300 euro. Een tijdje later biedt iemand 400. Ik heb die jongen gewoon laten komen en hij mocht hem gewoon voor 300 hebben Zoals afgesproken. Hij gaf me toen 350 omdat hij het zo fijn vond dat ik hem niet snel aan de hogere bieder verkocht had.

Ik heb vaak genoeg achter het net gevist, maar de manier waarop dit nu gebeurt heb ik gewoon moeite mee. Wordt misschien ook wel eens tijd :)

Ibanez666
23 oktober 2009, 19:26
Nou goed, vanavond eerst maar is een metalconcertje :)

Braindead
23 oktober 2009, 19:27
Ik snap je frustratie maar dat soort dingen gebeuren op MP helaas vaker. Zelf heb ik eens een motorkap voor mijn auto gekocht en die overenkomst was ook gesloten, komt ie later met een verhaal dat de motorkap van de trap was gevallen en kapot was etc. Tja ik ga niet half nederland afrijden om te controleren of die ook echt kapot is gevallen. VOor mijn gevoel was het een Bullshit verhaal en was er gewoon iemand die naderhand meer bood maar juridisch is daar geen beginnen aan. Voor een gitaar van 150 euro zou je al die moeite al helemaal niet moeten willen doen. Kost je way more en de vraag of je er iets mee opschiet....

Maar ja,. als je er werk van wilt maken, mijn zegen heb je, ik hoop zelfs dat je hem voor de rechter sleept en de zaak wint met een vette schadevergoeding.

ps: Als je bang bent overboden te worden moet je gewoon wat boven de prijs gaan zitten. Als ik een gitaar niet aan mijn neus voorbij wil laten gaan bied ik geen habbekrats maar een leuke prijs waar de verkoper ook voordeel aan heeft om hem daarvoor te verkopen. Daarmee kan je namelijk dit soort ongein vaak mee voorkomen.

macwilliams
23 oktober 2009, 20:04
Als mij zo iets gebeurd bied ik wel hoger dan het hoogste bod maar niet belachelijk te hoog maar zo tegen de nieuwprijs. Dit doe ik met een ander email adres. Dus er zijn dan meteen geen andere bieders meer. Natuurlijk heb ik pas minimaal een week later tot veertien dagen pas tijd om te komen. Ik laat nog gedetailleerde foto's maken die ik vervolgens niet kan openen dus hij moet ze in een andere formaat sturen. Enz enz enz. Daarna haak ik af omdat ik ergens anders een voor minder kan krijgen.


Veel succes met de verkoop van uw fucking produkt.

Mvg,
G. Rafleiahr

Mitch
23 oktober 2009, 20:08
:seriousf:

Tip van de dag!

jutter
23 oktober 2009, 20:26
Als mij zo iets gebeurd bied ik wel hoger dan het hoogste bod maar niet belachelijk te hoog maar zo tegen de nieuwprijs. Dit doe ik met een ander email adres. Dus er zijn dan meteen geen andere bieders meer. Natuurlijk heb ik pas minimaal een week later tot veertien dagen pas tijd om te komen. Ik laat nog gedetailleerde foto's maken die ik vervolgens niet kan openen dus hij moet ze in een andere formaat sturen. Enz enz enz. Daarna haak ik af omdat ik ergens anders een voor minder kan krijgen.


Veel succes met de verkoop van uw fucking produkt.

Mvg,
G. Rafleiahr

Dan verlaag jij jezelf net zoals de verkoper doet.....sorry, moest ik ff kwijt!;)

Kim Wilson
23 oktober 2009, 20:33
Marktplaats is sowieso dikke hel tegenwoordig. Wij hebben momenteel vrij veel in de verkoop. Van de laatste 10 keer dat we op een bod gereageerd hebben, kregen we wel 2 keer een reactie terug. Wat is dat nou van asociaal gedoe om zomaar in het wilde weg te bieden? Ik kan je wel zeggen dat je dan als verkoper ook makkelijker wordt. Weg is weg.

FruscianteFan
23 oktober 2009, 20:37
@ Ibanez666: neem me niet kwalijk dat ik de skepticus uithang, maar hoe kun je zó zeker weten dat de verkoper daadwerkelijk heeft gelogen, dat je er een zaak van kunt maken? Ik snap dat het inderdaad niet aannemelijk klinkt en dat je sowieso die gitaar graag had willen hebben, maar toch.

Ik zou gewoon - heel naïef? - vragen wat er dan precies kapot aan is. Al is het maar omdat de kans bestaat dat de verkoper eerlijk is.

Jasper.
23 oktober 2009, 20:41
Marktplaats is sowieso dikke hel tegenwoordig. Wij hebben momenteel vrij veel in de verkoop. Van de laatste 10 keer dat we op een bod gereageerd hebben, kregen we wel 2 keer een reactie terug. Wat is dat nou van asociaal gedoe om zomaar in het wilde weg te bieden? Ik kan je wel zeggen dat je dan als verkoper ook makkelijker wordt. Weg is weg.

Dat is niet iets van tegenwoordig hoor, dat is altijd al zo geweest.

macwilliams
23 oktober 2009, 20:48
Dan verlaag jij jezelf net zoals de verkoper doet.....sorry, moest ik ff kwijt!;)

Dat zal dan wel, en het voelt ook nog eens goed ook:ok:
Als ik dan genaaid word, zal ik klaarkomen ook!!

snaarplukker
23 oktober 2009, 20:57
Ik zou gewoon - heel naïef? - vragen wat er dan precies kapot aan is. Al is het maar omdat de kans bestaat dat de verkoper eerlijk is.
De verkoper:"Tja, vrouwtje kwam thuis met de gitaar, zette het tegen de salontafel aan, ik stond op om de gitaar te willen bekijken, stoote mijn knie tegen de salontafel, gitaar viel om en heeft nu een neckcrack.".:soinnocent:

Braindead
23 oktober 2009, 20:59
Mee eens dat het verkoopklimaat niet gunstig is momenteel. Verder denk ik dat het ook erg afhangt van het bod dat je uitbrengt of je een mail terugkrijgt of niet. Soms bieden mensen een onzin dat je daar echt geen mail aan gaat verspillen. MAar inderdaad, ik heb ook weleens dat ik niet eens antwoord krijg op een vraag n.a.v. een advertentie. Dat vind ik wel erg slecht want wie weet volgt er na die vraag een mooi bod.


Marktplaats is sowieso dikke hel tegenwoordig. Wij hebben momenteel vrij veel in de verkoop. Van de laatste 10 keer dat we op een bod gereageerd hebben, kregen we wel 2 keer een reactie terug. Wat is dat nou van asociaal gedoe om zomaar in het wilde weg te bieden? Ik kan je wel zeggen dat je dan als verkoper ook makkelijker wordt. Weg is weg.

spirit
23 oktober 2009, 21:27
Helaas is MarktPlaats een advertentie site, en géén veiling site. Hier gelden dus iets andere regels wat betreft koop/verkoop. Een bod is niet bindend, en een verkoper kan/mag zich volgens mij ook gewoon terugtrekken.

Kim Wilson
23 oktober 2009, 21:37
Dat klopt, maar je gaat toch niet zomaar in het wilde weg zitten bieden? En als je dan toch een bod plaatst, en je krijgt reactie van de verkoper, waarom wordt er dan ineens niet meer gereageerd? Ik vind dat buitengewoon asociaal. En het komt dus niet één keer voor, maar op 8 van de 10 reacties die ik op geplaatste boden heb gedaan krijg ik gewoon geen reactie. Waarom doe je dan een bod? :dontgeti:

DaChosen1
23 oktober 2009, 22:05
ik zou gewoon een mailtje sturen dat je de gitaar ondanks de schade toch wel zou willen kopen en of hij even een foto en een beschrijving van de schade terugmaild. Je kunt dan in ieder geval aan zijn antwoord zien of het echt ene l*lverhaal is geweest... waarschijnlijk wel, maar altijd leuk om hem even extra uit zijn tent te lokken...

Ik heb ook een keer zoets meegemaakt met kuipwerk van een motor, prijs afgesproken en het halve land afgereden om ze op te halen, kom ik daar, vraagt ie in een keer 100 euro meer omdat ie net een hoger bod had gehad. uiteindelijk 50 euro meer betaald, maar ik had hem die kappen wel door z'n strot kunnen drukken....

Orbis
23 oktober 2009, 22:36
Ik zou op juridisch vlak nergens op rekenen. Ik heb even voor je gekeken en je hebt geen recht op schadevergoeding, aangezien je geen schade hebt geleden. Recht op nakoming heb je evenmin, ervan uitgaande dat de gitaar kapot is en nakoming blijvend onmogelijk is geworden.
Als de gitaar toch aan een ander is verkocht, is er een ander probleem. Die andere persoon heeft namelijk volledig rechtsgeldig de gitaar gekregen. Hoe dat werkt kan ik zo even niet voor je nagaan, aangezien mijn film nu begint, maar reken vooral niet op teveel. Een oud adagium uit het burgerlijk recht is niet voor niks: 'wie procedeert om een koe, legt er één op toe'. Doe jezelf een lol, en laat dit gaan, hoe waardeloos het ook is.

flitslicht
23 oktober 2009, 22:39
Ik had een keer afgesproken een projector te kopen, ging er meteen naartoe in Purmerend, kom ik daar heeft die #@!*& hem verkocht aan iemand anders! "Ja, wie het eerst komt, die het eerst maalt", zegt ie. Hij leeft nog wel.

Nagramoth
23 oktober 2009, 23:15
Hij leeft nog wel.

...maar mag tot op heden nog geen vast voedsel eten van de dokter?

geert1976
23 oktober 2009, 23:29
tja het zelfde heb ik laatst met die Ibanez Custom Agent gehad, toevallig geen verkoper uit Amsterdam en omstreken?:seriousf:

Ik heb in die regio wel vaker met dit soort dingen mijn kop gestoten:mad:

Fuhgawz
23 oktober 2009, 23:49
Helaas is MarktPlaats een advertentie site, en géén veiling site. Hier gelden dus iets andere regels wat betreft koop/verkoop. Een bod is niet bindend, en een verkoper kan/mag zich volgens mij ook gewoon terugtrekken.

+1 Topicstarter moet niet zo zeiken. Het is dan inderdaad niet netjes dat de verkoper liegt over de reden waarom de verkoop niet doorgaat, maar om dan helemaal boos te gaan worden, te zeuren over principes en te dreigen om juridische claims dat slaat echt compleet nergens op. En dat voor een gitaartje van 150 euro waarvoor je te schraal was om meer te bieden... Zoals jij je nu gedraagt draagt veel negatiever bij aan het marktplaatsclimaat dan de manier waarop de verkoper zich gedraagt.

geert1976
23 oktober 2009, 23:56
+1 Topicstarter moet niet zo zeiken. Het is dan inderdaad niet netjes dat de verkoper liegt over de reden waarom de verkoop niet doorgaat, maar om dan helemaal boos te gaan worden, te zeuren over principes en te dreigen om juridische claims dat slaat echt compleet nergens op. En dat voor een gitaartje van 150 euro waarvoor je te schraal was om meer te bieden... Zoals jij je nu gedraagt draagt veel negatiever bij aan het marktplaatsclimaat dan de manier waarop de verkoper zich gedraagt.

zeg beetje inbinden mag ook wel, een bod is een bod en als de verkoper akkoord is gegaan heeft hij niets fout gedaan, juist de figuren die deze praktijken uitvoeren verklooien het voor de jongens en meisjes die wel betrouwbaar willen verkopen.

Als je dan het onderste uit de kan wil kun je ook in je advertentie vermelden dat bv na week de hoogste bieder de gitaar krijgt, wie dan het hoogste bod heeft uitgebracht heeft hem, is fatsoenlijker dan iemand op deze manier blij maken met een dode mus.

En juridisch gezien heeft hij gelijk, als de verkoper akkoord gaat met de prijs van de bieder, komt er een koopovereenkomst tot stand en moet de bieder presteren door de kooppenningen te voldoen en de verkoper moet presteren door middel van het leveren van de onroende, roerende zaak of dienst.

Burgelijk wetboek boek 3 en 6 zijn daar erg duidelijk in.

mesaman
24 oktober 2009, 00:06
heel vervelend voor je.maar je weet dat dit gebeurd toch?
ik begrijp buiten proportionele reacties heel goed.
maar ik zou of echt actie ondernemen of gewoon er boven staan.
je lost er niets mee op.
maar als ik die gast was die aan de deur 100€ meer zou moeten betalen wist ik het wel.die kappen gingen stuk en dan ook gelijk lomp matten alles kapot en die gast de ambulance in!zo extreem asociaal kan je niet zijn dan is alles geoorloofd!tis gvd gewoon diefstal fraude en oplichting tegelijk!
geweld is niet geoorloofd maar oplichting ook niet,dus als je het ene weg streept voor het andere...
de wereld zit vol idioten!

jutter
24 oktober 2009, 00:09
heel vervelend voor je.maar je weet dat dit gebeurd toch?
ik begrijp buiten proportionele reacties heel goed.
maar ik zou of echt actie ondernemen of gewoon er boven staan.
je lost er niets mee op.
maar als ik die gast was die aan de deur 100€ meer zou moeten betalen wist ik het wel.die kappen gingen stuk en dan ook gelijk lomp matten alles kapot en die gast de ambulance in!zo extreem asociaal kan je niet zijn dan is alles geoorloofd!tis gvd gewoon diefstal fraude en oplichting tegelijk!
geweld is niet geoorloofd maar oplichting ook niet,dus als je het ene weg streept voor het andere...
de wereld zit vol idioten!

En daarvan ben jij er één?

Jasper.
24 oktober 2009, 00:48
heel vervelend voor je.maar je weet dat dit gebeurd toch?
ik begrijp buiten proportionele reacties heel goed.
maar ik zou of echt actie ondernemen of gewoon er boven staan.
je lost er niets mee op.
maar als ik die gast was die aan de deur 100€ meer zou moeten betalen wist ik het wel.die kappen gingen stuk en dan ook gelijk lomp matten alles kapot en die gast de ambulance in!zo extreem asociaal kan je niet zijn dan is alles geoorloofd!tis gvd gewoon diefstal fraude en oplichting tegelijk!
geweld is niet geoorloofd maar oplichting ook niet,dus als je het ene weg streept voor het andere...
de wereld zit vol idioten!

Persoonlijk vind ik je dan geen haar beter, maar dat zijn mijn 2 centjes.

Henri H
24 oktober 2009, 00:49
Tja, inderdaad, je hebt er niet veel van begrepen!
Tss, agressief ventje hoor. 'k Hoop niet dat ik ooit zo iemand tegenkom. :chicken:

Ik snap het wel hoor, je bent natuurlijk behoorlijk pissed als je zoiets overkomt, is mij ook gebeurd, maar tel ff tot 10 voor je iemand een klap verkoopt o.i.d.
Daar los je dus echt niks mee op....

Feit blijft dat MP een vreemd medium is, ik heb dan ook in mijn advertentie(s) staan dat ik graag email of telefonisch bericht ontvang, omdat ik het bieden op MP te anoniem en vrijblijvend vind. Tot nu toe werkt dat goed.....

FruscianteFan
24 oktober 2009, 01:10
Feit blijft dat MP een vreemd medium is, ik heb dan ook in mijn advertentie(s) staan dat ik graag email of telefonisch bericht ontvang, omdat ik het bieden op MP te anoniem en vrijblijvend vind. Tot nu toe werkt dat goed.....
Dat laatste merk ik ook wel. Ik heb nog niet veel van marktplaats gehaald, maar ik vind het prettiger om gewoon contact op te nemen met de aanbieder.

geert1976
24 oktober 2009, 01:12
Dat laatste merk ik ook wel. Ik heb nog niet veel van marktplaats gehaald, maar ik vind het prettiger om gewoon contact op te nemen met de aanbieder.

Ja, werkt het beste.

De mensen die niet bieden, maar je direct per mail of telefonisch benaderen zijn serieus, de bieders hoor je vaak niet meer van.

speedmusic
24 oktober 2009, 07:53
Ach, marktplaats is een handelsplaats en zoals dat op de markt gaat, gelijk boter bij de vis. Niet volgende week ophalen, wie het eerst komt etc.

Hendriks
24 oktober 2009, 09:02
Ik vind het de laatste tijd wel wat erger worden.
Een tijdje geleden had ik een 57 RI te koop bied er iemand €150 , die heb ik zeer beleefd te kennen gegeven dat hij serieus moest bieden en anders maar met zijn vriendjes met de Nintendo moest gaan spelen. Kreeg ik toch een scheld-mail terug , maar wat ook erg is : krijg ik een reactie dat iemand hem wil proberen , 2 avonden is hij een paar uur aan het testen geweest ,eigen versterker mee , gaat 's avonds laat weg met de mededeling dat hij eigenlijk een gitaar met humbuckers zoekt.

speedmusic
24 oktober 2009, 09:20
Dat is een vreemde inderdaad.
Enige tijd geleden had ik een reactie van iemand, vraagt om close-ups foto's te maken van fretten, dan weer moet ik de maten opnemen van de gitaarneck haakt ie af omdat hij liever een widethin zoekt.

Gitaar staat nu op marktplaats, zelfde persoon reageert vraagt nu eerst foto's van de neckheel (alsof er verschillende heels zijn voor Custom22 van voor 2007). Toen kwam de vraag kwam over neckdikte ging er een lampje bij me branden, inderdaad zelfde persoon. Niet echt consistent in zijn vraagstelling vraagt om foto's van de heel en haakt af vanwege widethin, doet mij afvragen of hij echt is geïnteresseerd. Misschien had ik nu moeten zeggen dat de neck widethin was, kijken hoe hij zou reageren.

ps: ik ben zeer geïnteresseerd in reacties op mijn vorige post.

FrankC
24 oktober 2009, 09:28
Ik vind het de laatste tijd wel wat erger worden.
Een tijdje geleden had ik een 57 RI te koop bied er iemand €150 , die heb ik zeer beleefd te kennen gegeven dat hij serieus moest bieden en anders maar met zijn vriendjes met de Nintendo moest gaan spelen. Kreeg ik toch een scheld-mail terug , maar wat ook erg is : krijg ik een reactie dat iemand hem wil proberen , 2 avonden is hij een paar uur aan het testen geweest ,eigen versterker mee , gaat 's avonds laat weg met de mededeling dat hij eigenlijk een gitaar met humbuckers zoekt.

Onzin biedingen negeren. Zonde van de tijd.

Waarom moet iemand zo lang testen? Daar ben je na max 30 minuten toch wel uit?

Git Aar
24 oktober 2009, 09:29
Er staat nu een washburn wd-41s op marktplaats. Die heeft een scheur op de achterkant die bij elkaar geplakt is met slagplaatmateriaal :seriousf:
Dit staat niet in de advertentie.

fenderben
24 oktober 2009, 10:37
Wat een geneuzel over een gitaartje van 150 euro. Ik zou zeggen als MP niet bevalt ga dan alleen kijken op ebay. Scheelt misschien een hoop frustratie..

Ibanez666
24 oktober 2009, 11:01
@ Ibanez666: neem me niet kwalijk dat ik de skepticus uithang, maar hoe kun je zó zeker weten dat de verkoper daadwerkelijk heeft gelogen, dat je er een zaak van kunt maken?


Omdat hij zei dat hij de hele dag niet online was, maar hij heeft wel de hele dag ander advertenties zitten plaatsen...

En dan nog ik heb om fotos van de kapotte gitaar gevraagd en die heeft hij niet.

speedmusic
24 oktober 2009, 11:39
@ Ibanez666:
ben zelf tot de conclusie gekomen dat de door mij geschreven tekst niet juist was dus heb mijn post ge-delete.
Of was jij vorige maand wel de verkoper van een Samick uit Heerhugowaard?

Hendriks
24 oktober 2009, 11:50
Ja,ja de oplettende kijker.

Orbis
24 oktober 2009, 11:51
Plotwending...

Michael AE
24 oktober 2009, 11:56
Euhm, bedoelde Iba666 met "die gitaar is van mij" niet gewoon dat hij de gitaar wilde hebben? Waarom zou hij anders in vredesnaam vragen of het om een Koreaan gaat?

D'oh!

ER!K
24 oktober 2009, 12:06
Ik denk dat Iba gewoon bedoelde dat hij die Tele wilde gaan kopen, anders zou hij toch niet vragen of het een Koreaan is? En als dat niet zo is, dan zou hij dit topic waarschijnlijk niet geopend hebben ;)

EDIT: wat hierboven staat dus.

Orbis
24 oktober 2009, 12:06
Euhm, bedoelde Iba666 met "die gitaar is van mij" niet gewoon dat hij de gitaar wilde hebben? Waarom zou hij anders in vredesnaam vragen of het om een Koreaan gaat?

D'oh!

Meh, so much for de plotwending. Dit klinkt inderdaad een stuk logischer :seriousf:.

speedmusic
24 oktober 2009, 12:09
Meh, so much for de plotwending. Dit klinkt inderdaad een stuk logischer :seriousf:.

Dat realiseerde ik mij nadat ik mijn bericht had gepost, vandaar ook dat ik Ibanez666 een pm heb gestuurd en gevraagd heb even te reageren, als het inderdaad die verklaring is

Ik denk dat ik fout zit even google de verkoper is Vincent 24 jaar, ibanez666 echte naam weet ik niet maar hij is geboren in 1971. Dus ik zit ernaast en zal mijn reactie verwijderen.

Shith dacht ik een leuke scoop te hebben.

bat
24 oktober 2009, 12:18
Los van de eventuele plotwending: ik snap het principiele gevoel, maar er is inderdaad een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

In dit geval geeft de verkoper aan dat hij bij nader inzien zijn deel van de overeenkomst niet na wil komen. Volgens mij is het heel moeilijk om dan nog meer uit een eventuele rechtsgang te slepen dan ontbinding van de overeenkomst. Een schadevergoeding is heel erg moeilijk voor elkaar te krijgen, omdat je bij koopovereenkomsten doorgaans geen aantoonbare schade hebt van het niet nakomen. In dit geval ook: wat is je schade?

Enfin: in dit geval heb je al gelijk, waarom zou je dat ook nog op papier willen zien?

srv-man
24 oktober 2009, 12:29
Ik denk dat Iba gewoon bedoelde dat hij die Tele wilde gaan kopen, anders zou hij toch niet vragen of het een Koreaan is? En als dat niet zo is, dan zou hij dit topic waarschijnlijk niet geopend hebben ;)

EDIT: wat hierboven staat dus.

Het zal ongetwijfeld waar zijn wat je denkt, maar in dit soort aannames ligt toch vaak de verwarring die ontstaat bij het lezen van een reactie: mensen gaan voor anderen denken.

Met alle respect, dat geldt ook voor het eerste bericht in dit topic. De verkoper stuurt een reactie en de ontvanger heeft daar een bepaald gevoel bij. Kans is aanwezig dat dit terecht is, maar de verkoper kan net zo goed gelijk hebben. En dat kun je zo niet vaststellen, al ligt het er wellicht duidelijk bovenop.

Juridisch gezien is het al niet interessant om te procederen over een zaak van € 150, de kosten zullen te hoog zijn. Maar al zou je het doen, het is niet eenvoudig aantoonbaar dat de gitaar defect was ten tijde van het bericht en de verkoper de boel belazert.

Aan de andere kant: er wordt inderdaad een hoop gebulshit bij verkoopdeals via marktplaats. Internet is een vluchtig en anoniem medium en dat nodigt uit tot niet altijd even correct gedrag.
Het beste blijft gewoon telefonisch contact, en dan nog is het soms lastig.

ACSlater
24 oktober 2009, 12:33
Ook op Ebay wordt je bedonderd. Een Boss FV500 "gewonnen" voor €60 en ik had al gezien dat dezelfde verkoper deze aanbood op mp en dat daar een bod van €75 op stond.
En ja hoor, een mailtje met excuses en een kulverhaal en of ik alstublieft geen report wilde doen. Ik heb het er maar bij gelaten omdat ik het al had verwacht maar vind het wel heel coulant van mijzelf eigenlijk.

spirit
24 oktober 2009, 12:56
Dat klopt, maar je gaat toch niet zomaar in het wilde weg zitten bieden? En als je dan toch een bod plaatst, en je krijgt reactie van de verkoper, waarom wordt er dan ineens niet meer gereageerd? Ik vind dat buitengewoon asociaal. En het komt dus niet één keer voor, maar op 8 van de 10 reacties die ik op geplaatste boden heb gedaan krijg ik gewoon geen reactie. Waarom doe je dan een bod? :dontgeti:

Daar heb je ook een punt, ik maak regelmatig hetzelfde mee. Heb op het moment zelf ook een gitaar te koop staan, en als alle bieders kopers zouden zijn, had ik nog wel 15 gitaren kunnen verkopen.
Kijk dat je afziet van een koop, géén probleem, maar stuur er dan wel een mailtje achteraan, staat wel zo netjes.

Maar ik bedoelde met mijn vorige post alleen maar dat het waarschijnlijk verspilde moeite is om er een zaak van te maken, omdat op MP nou eenmaal andere regels gelden dan op Ebay.

bat
24 oktober 2009, 13:01
Ook op Ebay wordt je bedonderd. Een Boss FV500 "gewonnen" voor €60 en ik had al gezien dat dezelfde verkoper deze aanbood op mp en dat daar een bod van €75 op stond.
En ja hoor, een mailtje met excuses en een kulverhaal en of ik alstublieft geen report wilde doen. Ik heb het er maar bij gelaten omdat ik het al had verwacht maar vind het wel heel coulant van mijzelf eigenlijk.
Ik vind dat ook heel coulant. Natuurlijk is het best te begrijfen dat de verkoper liever het hogere bod elders accepteert, maar het punt van eBay is nu net dat het echt een veilingsite is en het hoogste bod daar dus in principe wint. Wil je dat niet, dan moet je niet op eBay een veiling starten, maar je spul op Marktplaats zetten met een duidelijke uitleg erbij hoe je met de verkoop omgaat. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat zolang het artikel niet betaald/opgehaald is, de bieding in principe open blijft, maar dan moet dat wel duidelijk zijn.

Amokachi
24 oktober 2009, 14:26
Als het u toch zo hoog zit met die verkoper, zoek hem dan op via een andere advertentie van hem en smeer hem eens goed af.

Dan zult ge u veel beter voelen.

Er staat toch niet voor niks 666 in uw nick he. :)

Ibanez666
24 oktober 2009, 14:50
Als het u toch zo hoog zit met die verkoper, zoek hem dan op via een andere advertentie van hem en smeer hem eens goed af.

Dan zult ge u veel beter voelen.

Er staat toch niet voor niks 666 in uw nick he. :)

Haha, dat kan altijd nog. Maar nogmaals ik begrijp zijn situatie heel goed, het is best rot als je later een hoger bod krijgt, maar handel het dan netjes af en draai en lieg er niet omheen. Hij had de gitaar nog zei hij, maar op mijn vraag om de kapotte gitaar dan op te sturen (de elementen zouden los zitten) heb ik ook geen reactie gehad. En een foto had geen zin volgens hem omdat de gitaar van binnen wel kapot zou zijn, want de elementen zaten dus los en er kwam ineens geen geluid meer uit.

Les Strat
24 oktober 2009, 14:55
ik had die kerel eens opgebeld, en gezegd dat je al jaren naar dit exemplaar opzoek bent, en hem toch even in het echt wilt zien, dan heb je um opzich wel eem bij de poot, en heb je zn adress et. ook? dan zeg je dat je ff langs komt omum toch ff te bekijken.

vr.gr

Ibanez666
24 oktober 2009, 14:58
ik had die kerel eens opgebeld, en gezegd dat je al jaren naar dit exemplaar opzoek bent, en hem toch even in het echt wilt zien, dan heb je um opzich wel eem bij de poot, en heb je zn adress et. ook? dan zeg je dat je ff langs komt omum toch ff te bekijken.

vr.gr

Het is echt een pokke eind weg. Misschien mailen en kijken hoe hij reageert

Les Strat
24 oktober 2009, 14:59
lijkt me wel wat;)

Ibanez666
24 oktober 2009, 15:07
Kan iemand me even inwijden over de plotwending hier? Ik snap er niks van aangezien de post verwijdert is?

DaveItUp
24 oktober 2009, 15:12
Topicstarter is een huilebal. 150 fuckin euro, waar heb je 't over. Als je nog niets betaald hebt, is er ook niets aan de hand. Zo gaan die dingen. De tering zeg.....

jutter
24 oktober 2009, 15:16
Topicstarter is een huilebal. 150 fuckin euro, waar heb je 't over. Als je nog niets betaald hebt, is er ook niets aan de hand. Zo gaan die dingen. De tering zeg.....

Alles wel.....????

Ibanez666
24 oktober 2009, 15:16
Topicstarter is een huilebal. 150 fuckin euro, waar heb je 't over. Als je nog niets betaald hebt, is er ook niets aan de hand. Zo gaan die dingen. De tering zeg.....

Nee het gaat me niet om de 150 euro, het gaat me om de gitaar die ik graag had willen hebben en na een beklonken afspraak toch nog snel aan een ander werd verkocht, dank u

jutter
24 oktober 2009, 15:21
Nee het gaat me niet om de 150 euro, het gaat me om de gitaar die ik graag had willen hebben en na een beklonken afspraak toch nog snel aan een ander werd verkocht, dank u

Dave heeft zich niet ingelezen, neem het hem maar niet kwalijk.....:soinnocent:

speedmusic
24 oktober 2009, 15:26
Kan iemand me even inwijden over de plotwending hier? Ik snap er niks van aangezien de post verwijdert is?
Reactie gekregen van Ibanez666, ik zat er helemaal naast, mijn excuses aan Ibanez666.

Orbis
24 oktober 2009, 15:29
Kan iemand me even inwijden over de plotwending hier? Ik snap er niks van aangezien de post verwijdert is?

De plotwending die niet bleek te bestaan was als volgt:

Speedmusic is iets soortgelijks overkomen, met een Samick Tele. Uit een bericht hier op het forum van jouw kant, 'die Tele is van mij, komt hij uit Korea' (of iets van een dergelijke strekking), maakte Speedmusic op dat jij die verkoper was. Hij vond het vreemd dat jij nu zou klagen over een oneerlijke verkoper. Maar een slimme post later leek het logischer dat jij niet de verkoper was, maar een andere potentiële koper. Niets meer dan een misverstand, dus.

Ibanez666
24 oktober 2009, 15:31
De plotwending die niet bleek te bestaan was als volgt:

Speedmusic is iets soortgelijks overkomen, met een Samick Tele. Uit een bericht hier op het forum van jouw kant, 'die Tele is van mij, komt hij uit Korea' (of iets van een dergelijke strekking), maakte Speedmusic op dat jij die verkoper was. Hij vond het vreemd dat jij nu zou klagen over een oneerlijke verkoper. Maar een slimme post later leek het logischer dat jij niet de verkoper was, maar een andere potentiële koper. Niets meer dan een misverstand, dus.

Ja klopt, ik heb die gitaar gekocht voor de zoon van onze drummer.

Stratocaster
24 oktober 2009, 15:39
Het is inderdaad niet leuk, maar om die man nou gelijk zijn leven zeur te maken is ook weer zo kinderachtig. Daar ga je jezelf toch niet beter door voelen? Het is een lul, leer er mee te leven.

Ibanez666
24 oktober 2009, 15:40
Het is inderdaad niet leuk, maar om die man nou gelijk zijn leven zeur te maken is ook weer zo kinderachtig. Daar ga je jezelf toch niet beter door voelen? Het is een lul, leer er mee te leven.


Ach ik ga er geen werk van maken, als hij even heeft zitten zweten, is het wel goed.

DaveItUp
24 oktober 2009, 16:33
Dave heeft zich niet ingelezen, neem het hem maar niet kwalijk.....:soinnocent:

Heb 't hele topic gelezen en ik blijf erbij dat het gejank is. Zijn we in Amerika of? Zoals ik al zei, zo gaan die dingen.

Ibanez666
24 oktober 2009, 16:44
Heb 't hele topic gelezen en ik blijf erbij dat het gejank is. Zijn we in Amerika of? Zoals ik al zei, zo gaan die dingen.

Ja zo gaan die dingen, zo gaan wel meer dingen, soms wordt er bij je ingebroken, soms jatten ze je telefoon, zo gaan die dingen...dus gewoon nemen en verder gaan?

Ibanez666
24 oktober 2009, 16:45
Reactie gekregen van Ibanez666, ik zat er helemaal naast, mijn excuses aan Ibanez666.

no probs :)

Hendriks
24 oktober 2009, 16:58
Ik begrijp de ergenis , maar het zal je vast nog vaker overkomen, dus mooi laten waaien en lekker gitaar gaan spelen.

Ibanez666
24 oktober 2009, 16:59
Ik begrijp de ergenis , maar het zal je vast nog vaker overkomen, dus mooi laten waaien en lekker gitaar gaan spelen.

Als je terug leest was ik dat al van plan :)

DaveItUp
24 oktober 2009, 17:49
Ja zo gaan die dingen, zo gaan wel meer dingen, soms wordt er bij je ingebroken, soms jatten ze je telefoon, zo gaan die dingen...dus gewoon nemen en verder gaan?

Mooie kromme vergelijking.

Ibanez666
24 oktober 2009, 17:53
Mooie kromme vergelijking.

Verander jij je nick nou maar in Gaveitup, want als je denkt zoals jij verandert er nooit wat...

flitslicht
24 oktober 2009, 18:07
...verandert er nooit wat...

Inderdaad, hoe vervelend dat ook is. Als je die vent iets aandoet of voor de rechter sleept geeft ie toch alleen maar jou de schuld. Het heeft geen zin je er druk over te maken.

geert1976
24 oktober 2009, 18:16
Heb 't hele topic gelezen en ik blijf erbij dat het gejank is. Zijn we in Amerika of? Zoals ik al zei, zo gaan die dingen.

De enige die loopt te janken ben jij, je posten geeft totaal geen aanvulling en zijn inhoudsloos en pas je taalgebruik eens aan ziektes in zinnen gebruiken is niet netjes :soinnocent:

jutter
24 oktober 2009, 18:17
Mooie kromme vergelijking.

Dave, je zal het vast wel goed bedoelen maar het is de toon die de muziek maakt.....

jutter
24 oktober 2009, 18:17
De enige die loopt te janken ben jij, je posten geeft totaal geen aanvulling en zijn inhoudsloos:soinnocent:



Dave maakt hier vrienden....:seriousf:

geert1976
24 oktober 2009, 18:18
wellicht moeten we op het forum eens een lijst samenstellen van twijfelachtige verkopers en vervelende bieders:ok:

scheelt ons allemaal een hoop ergenis en irritatie:ok:

Ibanez666
24 oktober 2009, 18:24
wellicht moeten we op het forum eens een lijst samenstellen van twijfelachtige verkopers en vervelende bieders:ok:

scheelt ons allemaal een hoop ergenis en irritatie:ok:

Misschien eerder twijfelachtige en vervelende forumleden ;)

Divine
24 oktober 2009, 19:27
Misschien eerder twijfelachtige en vervelende forumleden ;)


speedmusic



;) :hippie: Peace.

speedmusic
24 oktober 2009, 19:37
:???: ach, het zal wel.

Ibanez666
24 oktober 2009, 19:46
:???: ach, het zal wel.

check de smilies man :)

Stratocaster
24 oktober 2009, 19:48
speedmusic



;) :hippie: Peace.

NVM ik zat fout

speedmusic
24 oktober 2009, 19:52
ik heb mijn dag niet :strat:

geert1976
24 oktober 2009, 19:54
ik heb mijn dag niet :strat:

och daar hebben we allemaal wel eens last van;)

Ibanez666
24 oktober 2009, 21:06
ik heb mijn dag niet :strat:

West-fries zeker?

flitslicht
24 oktober 2009, 21:12
En dat allemaal naar aanleiding van het topic: "Weer: ZON (verkoper).

Het is ook nooit goed :dontgeti:

Ibanez666
24 oktober 2009, 21:15
man het is avond...

guitarkid
24 oktober 2009, 21:29
Dag allen.

Kan het toch niet laten even te reageren.
Ik begrijp Ibanez666 heel goed. Je voelt je belazerd en dat heeft niets met de prijs van de gitaar te maken. Bovendien realiseert hij zich terdege dat er uiteindelijk niets aan te doen is. Jammer overigens, want ik vind ook dat de mores op Marktplaats met de dag minder worden.
En ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, zeggen en indien mogelijk, iets aan moet doen. Zoals het posten van dit topic. En ik ben blij dat de meeste reakties positief zijn. Ik zelf heb ook ooit een beter bod op een al verkochte flightcase gehad die kort daarna door de koper zou worden opgehaald. Scheelde 25 euro, maar ik heb 'm wel aan de eerste koper verkocht... Afspraak is afspraak.
Ik ben geen heilige, maar ik probeer mijn zoons te leren dat eerlijkheid voor alles gaat en dan kan ik moeilijk dat soort gedrag gaan vertonen! Tegenover hen en tegenover degene met wie ik een afspraak heb en die in goed vertrouwen van mij iets koopt. Dat was mij in dit geval ook wel 25 euro waard, echt waar.

Gr. C.

Ibanez666
24 oktober 2009, 21:34
Dag allen.

Kan het toch niet laten even te reageren.
Ik begrijp Ibanez666 heel goed. Je voelt je belazerd en dat heeft niets met de prijs van de gitaar te maken. Bovendien realiseert hij zich terdege dat er uiteindelijk niets aan te doen is. Jammer overigens, want ik vind ook dat de mores op Marktplaats met de dag minder worden.
En ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, zeggen en indien mogelijk, iets aan moet doen. Zoals het posten van dit topic. En ik ben blij dat de meeste reakties positief zijn. Ik zelf heb ook ooit een beter bod op een al verkochte flightcase gehad die kort daarna door de koper zou worden opgehaald. Scheelde 25 euro, maar ik heb 'm wel aan de eerste koper verkocht... Afspraak is afspraak.
Ik ben geen heilige, maar ik probeer mijn zoons te leren dat eerlijkheid voor alles gaat en dan kan ik moeilijk dat soort gedrag gaan vertonen! Tegenover hen en tegenover degene met wie ik een afspraak heb en die in goed vertrouwen van mij iets koopt. Dat was mij in dit geval ook wel 25 euro waard, echt waar.

Gr. C.

Precies, ik heb ook zoiets gehad, maar dan met een hoger bod van 100 euro. Ik heb desondanks de versterker verkocht voor het afgesproken bedrag (300, en later na de gemaakte deal kreeg ik een ander bod van 400). Omdat de koper daar niet alleen verbaasd, maar ook blij verrast over was, gaf hij me de helft van het verschil, 50 euro dus erbij, zo uit zichzelf..zo kan het dus ook :)

Kim Wilson
24 oktober 2009, 22:22
Ja, afspraak is afspraak, dat vind ik ook. Je hebt een bepaald bedrag in je hoofd wat je voor iets wil hebben. Als iemand dat biedt, kun je daarmee akkoord gaan. Ben je eenmaal akkoord gegaan met een bod, is wat mij betreft de koop rond. Als er dan toch nog meer wordt geboden is dat pech, maar liever een tevreden koper dan een paar tientjes extra en een klotegevoel.

Ibanez666
24 oktober 2009, 23:04
Ja, afspraak is afspraak, dat vind ik ook. Je hebt een bepaald bedrag in je hoofd wat je voor iets wil hebben. Als iemand dat biedt, kun je daarmee akkoord gaan. Ben je eenmaal akkoord gegaan met een bod, is wat mij betreft de koop rond. Als er dan toch nog meer wordt geboden is dat pech, maar liever een tevreden koper dan een paar tientjes extra en een klotegevoel.

En mocht je dan toch van je afspraak af willen, handel het dan normaal af..

DaveItUp
24 oktober 2009, 23:36
Ga vooral nog een tijdje door over een mislukte marktplaats deal van 150 euro. Juridisch gezien zou het a) het financieel gezien niet de moeite waard zijn b) je zou het nooit "winnen".

Weet je wat het is waaraan ik me irriteer? Die kleinzielige Nederlandse kut mentaliteit. Die dingen gebeuren, zeker met marktplaats. Dat weet toch iedereen? Nee we gaan er over lopen zeiken op internet, want dat levert tenslotte echt iets op. Over een betekenisvolle bijdrage aan een forum gesproken, zoals waar geert aan refereerde.....ik kan geen nuttige info ontdekken iniedergeval.

geert1976
24 oktober 2009, 23:37
Ga vooral nog een tijdje door over een mislukte marktplaats deal van 150 euro. Juridisch gezien zou het a) het financieel gezien niet de moeite waard zijn b) je zou het nooit "winnen".

Weet je wat het is waaraan ik me irriteer? Die kleinzielige Nederlandse kut mentaliteit. Die dingen gebeuren, zeker met marktplaats. Dat weet toch iedereen? Nee we gaan er over lopen zeiken op internet, want dat levert tenslotte echt iets op. Over een betekenisvolle bijdrage aan een forum gesproken, zoals waar geert aan refereerde.....ik kan geen nuttige info ontdekken iniedergeval.

wat doe je hier dan nog?

Ibanez666
24 oktober 2009, 23:42
wat doe je hier dan nog?

Hij heeft graag iets om over te zeiken denk ik

DaveItUp
24 oktober 2009, 23:43
In dit topic bedoelde ik. Begrijpend lezen is inderdaad een vak. Anyway nevermind. Ik zal niet meer posten over deze kwestie, veel plezier ermee!

Wie er verder aan het 'zeiken' is zullen we maar in het midden laten.

jutter
24 oktober 2009, 23:48
In dit topic bedoelde ik. Begrijpend lezen is inderdaad een vak. Anyway nevermind. Ik zal niet meer posten over deze kwestie, veel plezier ermee!

Wie er verder aan het 'zeiken' is zullen we maar in het midden laten.




.....................:seriousf:

Ibanez666
24 oktober 2009, 23:49
veel plezier ermee!




hebben we hoor, waarom doe je niet gewoon lekker mee?

jutter
24 oktober 2009, 23:51
Laat hem maar....;)

geert1976
24 oktober 2009, 23:52
Misschien zit hij nu op het Warmoth forum of op FOK:seriousf:

Ibanez666
24 oktober 2009, 23:55
Laat hem maar....;)

Ken je hem persoonlijk of zo? :)

Ibanez666
24 oktober 2009, 23:56
Misschien zit hij nu op het Warmoth forum of op FOK:seriousf:

Nah lijkt me niet, hij weet wanneer hij moet stoppen ;)

jutter
24 oktober 2009, 23:57
Ken je hem persoonlijk of zo? :)



Nee, gelukkig niet! Met 'laat hem maar' bedoel ik daveitup of zoiets:seriousf:

geert1976
25 oktober 2009, 00:00
Nee, gelukkig niet! Met 'laat hem maar' bedoel ik daveitup of zoiets:seriousf:

en dat doet mij weer denken aan dit:

http://www.youtube.com/watch?v=nKxyoud_c-E

music maestro:cheerup:

Henri H
25 oktober 2009, 00:00
mesaman is ook "verdacht stil" geworden. :D

Ik vind dit wel een hele goede discussie uiteindelijk, vooral omdat het om een gitaar van "maar" €150,- gaat.
Sommigen hebben de moed om zich tegen dit soort praktijken te verzetten, anderen laten het erbij en doen er zelfs nog een schepje bovenop.

Ibanez666
25 oktober 2009, 00:20
mesaman is ook "verdacht stil" geworden. :D

Ik vind dit wel een hele goede discussie uiteindelijk, vooral omdat het om een gitaar van "maar" €150,- gaat.
Sommigen hebben de moed om zich tegen dit soort praktijken te verzetten, anderen laten het erbij en doen er zelfs nog een schepje bovenop.

Ik ga er geen zaak van maken, maar als deze "verkoper' nu twee keer denkt voordat hij weer zoiets doet ben ik al tevreden...

Ibanez666
25 oktober 2009, 00:21
en dat doet mij weer denken aan dit:

http://www.youtube.com/watch?v=nKxyoud_c-E

music maestro:cheerup:

Saaiiiiii!!!!! :)

geert1976
25 oktober 2009, 00:28
Saaiiiiii!!!!! :)

zoals als zijn posts ook waren:seriousf:

Ibanez666
25 oktober 2009, 00:33
zoals als zijn posts ook waren:seriousf:

Ow bedoel ja dat haha

Ibanez666
25 oktober 2009, 00:36
Lekker man, 13 paginas gezeik en gejank, ik ga naar bed truste!

Henri H
25 oktober 2009, 00:52
..... ik ga naar bed truste!Saaaaaiiii! ;)

Jay75
25 oktober 2009, 02:00
Grappig, ik denk dat ik die gitaar heb gekocht! 151 euro heb ik ervoor betaald :):)

Hij had 'm inderdaad aan jou belooft maar vond mijn bod gewoon veel interessanter, en ik ben er blij mee, speelt echt HEERLIJK die gitaar, maar ik denk dat ik 'm vandeweek toch maar in de open haard gooi !!


Hahhaha

guitarkid
25 oktober 2009, 08:58
Ik ga er geen zaak van maken, maar als deze "verkoper' nu twee keer denkt voordat hij weer zoiets doet ben ik al tevreden...

Precies...! En Daveitup, als je dit wel leest: ik begrijp best wat je bedoelt, maar Nederland wordt steeds hufteriger. Ik (en met mij gelukkig veel meer mensen, zeker ook op dit forum) wensen daar niet aan mee te doen. Respecteer dat en als je dan reageert, doe dat dan op een normale toon en in normale bewoordingen. Dan neemt iedereen je 100% serieus.



Ga vooral nog een tijdje door over een mislukte marktplaats deal van 150 euro.

Nee we gaan er over lopen zeiken op internet, want dat levert tenslotte echt iets op. Over een betekenisvolle bijdrage aan een forum gesproken, zoals waar geert aan refereerde.....ik kan geen nuttige info ontdekken in ieder geval.

Je maakt hier m.i. twee fouten: 1. Het ging niet om het geld maar om het principe en 2. Ik denk dat op dit forum al heel vaak posts geleid hebben tot positieve oplossingen. Fake-Gibsons/Fenders etc. die ontmaskerd werden bijv. !!!
Nogmaals, je kunt lijdzaam toezien dat e.e.a gebeurt, maar je kunt ook actief proberen er wat aan te doen.
Ik geloof ook niet in een juridische procedure of zo, maar wel in het feit dat een verkoper even stevig te kakken gezet wordt als hij/zij dit soort verwerpelijk gedrag vertoont. Als het ook maar een beetje helpt......

Gr. C.

Ibanez666
25 oktober 2009, 09:04
Grappig, ik denk dat ik die gitaar heb gekocht! 151 euro heb ik ervoor betaald :):)

Hij had 'm inderdaad aan jou belooft maar vond mijn bod gewoon veel interessanter, en ik ben er blij mee, speelt echt HEERLIJK die gitaar, maar ik denk dat ik 'm vandeweek toch maar in de open haard gooi !!


Hahhaha

hahaha lamzak

Kim Wilson
25 oktober 2009, 09:31
... Die dingen gebeuren, zeker met marktplaats. Dat weet toch iedereen?
Ja, en door lamkutten zoals jij wordt het ook nog eens lekker in stand gehouden.

Het is geen kleinzielige mentaliteit, en al helemaal niet Nederlands. "Vroeger" was afspraak ook afspraak, maar dankzij anonieme hufters die via internet toch onsterfelijk menen te zijn wordt de hele tweedehandsmarkt naar de kloten geholpen.

Bedankt, namens alle eerlijke (ver-)kopers.

guitarkid
25 oktober 2009, 09:39
Ja, en door lamkutten zoals jij wordt het ook nog eens lekker in stand gehouden.

Het is geen kleinzielige mentaliteit, en al helemaal niet Nederlands. "Vroeger" was afspraak ook afspraak, maar dankzij anonieme hufters die via internet toch onsterfelijk menen te zijn wordt de hele tweedehandsmarkt naar de kloten geholpen.

Bedankt, namens alle eerlijke (ver-)kopers.

Mee eens, Kim, alleen "lamkutten" ???......:???:
Hij noemt zich DaveItUp. ;)

Gr. C.

macwilliams
25 oktober 2009, 09:53
Principe, gemaakte afspraken, een man en zijn woord, integriteit en ga zo maar door.

En natuurlijk de lamkutten, ik ben met Kim W eens!

DaveItUp
25 oktober 2009, 11:17
Lamkut noem je je moeder maar.

DaveItUp
25 oktober 2009, 11:36
Ja lamkut noem je je moeder maar.

Di Stefano
25 oktober 2009, 11:53
Dave omschreef het misschien niet altijd even beleefd maar ik sluit me toch aan bij zijn standpunt.

Shit happens, leer er maar mee omgaan.

-laurens-
25 oktober 2009, 23:54
Wie goed doet, goed ontmoet. Dit klinkt misschien heel afgezaagd, maar ik houd me hier aan. Ook al gaat het om een gitaar van € 150, het gaat om het principe.

Ik doe regelmatig deals op marktplaats en af en toe heb je zo'n klootviool er tussen zitten die zijn afspraak niet nakomt. Nu vind ik het niet zo'n probleem als bijvoorbeeld iemand in geldnood zit en daarom wil afzien van de deal, maar vaak hebben ze niet eens het fatsoen om af te zeggen of in het beste geval krijg je een kutsmoes. Dan denk ik altijd wees een vent en accepteer de gevolgen van je daden. Daar staan overigens positieve ervaringen tegenover, niet iedereen is rot. Met de mensen die telefonisch contact leggen rond ik de verkoop altijd goed af.

De internet anonimiteit is voor sommigen een reden om de hufter uit te hangen. Volgens mij is dit makkelijk op te lossen indien Marktplaats (net zoals bij ebay) een registratie met naam en adres zou verplichten voor haar gebruikers (verkopers en bieders) in combinatie met een klachten procedure. Bij een deal of een terechte klacht krijg je bijvoorbeeld elkaars gegevens via de site. Of zoiets...

Jay75
25 oktober 2009, 23:57
hahaha lamzak

heheheh ;)

geert1976
26 oktober 2009, 00:00
heheheh ;)

Jay, kleine slet!;) zie ik op MP je oude Gibson SG staan:???:;)

Henri H
26 oktober 2009, 00:03
Dave omschreef het misschien niet altijd even beleefd maar ik sluit me toch aan bij zijn standpunt.

Shit happens, leer er maar mee omgaan.Daar zijn we hier volgens mij op een wat genuanceerdere manier mee bezig dan Dave en mesaman.
Natuurlijk moet je ermee "leren om te gaan", maar je kunt je soms ook afvragen wat je wel en niet moet pikken, en je kunt in sommige gevallen een verkoper best een beetje onder druk zetten zoals Iba666 zegt, laat 'm maar 's weten wat je ervan vind.

Jay75
26 oktober 2009, 00:05
Jay, kleine slet!;) zie ik op MP je oude Gibson SG staan:???:;)

Ja klopt! Dat is die van mij inderdaad. Ik heb teveel en sinds ik de SG uit 1967 heb pak ik toch altijd die rode. Is wel een supergitaar gitaar hoor die Deluxe, echt rocknroll ding!
Ziet er misschien niet heel mooi uit, ik viel voor die looks en iemand gaat er heel gelukkig mee zijn denk ik :)

Bluze
26 oktober 2009, 00:10
Dave omschreef het misschien niet altijd even beleefd maar ik sluit me toch aan bij zijn standpunt.

Shit happens, leer er maar mee omgaan.

Ik ben het ook eens met Dave. TS doet in dit topic alsof er iemand is doodgegaan. Grow a spine!

http://content2.myyearbook.com/zenhex/images/quiz47/234074/234074_res4_cryingMan.jpg

geert1976
26 oktober 2009, 00:16
Ik ben het ook eens met Dave. TS doet in dit topic alsof er iemand is doodgegaan. Grow a spine!

Het gaat niet om de gitaar, maar om de gang van zaken omtrent de deal en er is niets fouts aan om hier een discussie over te voeren.

Er is niets fouts aan om dit soort praktijken eens door te lichten en als je alles hebt gelezen, hebben meerdere forummers hier last van gehad, zowel de kopers als verkopers kant.

Lees eerst het gehele topic en bekijk de voors en tegens in plaats van een zinloze post te plaatsen, waar geen enkele gedachte in zit

Bluze
26 oktober 2009, 00:20
Het gaat niet om de gitaar, maar om de gang van zaken omtrent de deal en er is niets fouts aan om hier een discussie over te voeren.

Er is niets fouts aan om dit soort praktijken eens door te lichten en als je alles hebt gelezen, hebben meerdere forummers hier last van gehad, zowel de kopers als verkopers kant.

Lees eerst het gehele topic en bekijk de voors en tegens in plaats van een zinloze post te plaatsen, waar geen enkele gedachte in zit

Ik zal de gedachte even spellen voor je: Nogal kinderachtig om te gaan janken om een gitaar van 150 euro, die sowieso nooit jouw eigendom is geweest.

geert1976
26 oktober 2009, 00:27
Ik zal de gedachte even spellen voor je: Nogal kinderachtig om te gaan janken om een gitaar van 150 euro, die sowieso nooit jouw eigendom is geweest.


Nogmaals dat is niet de issue, het gaat om de verloedering van kopers, bieders en verkopers op MP.

Het lijkt me stug dat je de gehele topic al gelezen hebt.

Probeer eens inhoudelijk iets te zeggen, zonder op de persoon onzin te roepen.

En je hoeft voor mij niets te spellen, doe eerst maar eens iets aan je zinsbouw.

Bluze
26 oktober 2009, 00:38
Nogmaals dat is niet de issue, het gaat om de verloedering van kopers, bieders en verkopers op MP.

Het lijkt me stug dat je de gehele topic al gelezen hebt.

Probeer eens inhoudelijk iets te zeggen, zonder op de persoon onzin te roepen.

En je hoeft voor mij niets te spellen, doe eerst maar eens iets aan je zinsbouw.

Ja, ik heb het hele topic gelezen, al twee keer zelfs, omdat het lachwekkend is. Aangezien jij zo'n taalpurist bent, heb ik nog een leuk gezegde voor je: "van een mug een olifant maken." Op Marktplaats kan het nou eenmaal gebeuren dat een item aan je neus voorbij gaat. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je niet meedoen. De moraal van kopers en verkopers op Marktplaats verander je toch niet.

geert1976
26 oktober 2009, 00:42
Ja, ik heb het hele topic gelezen, al twee keer zelfs, omdat het lachwekkend is. Aangezien jij zo'n taalpurist bent, heb ik nog een leuk gezegde voor je: "van een mug een olifant maken." Op Marktplaats kan het nou eenmaal gebeuren dat een item aan je neus voorbij gaat. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je niet meedoen. De moraal van kopers en verkopers op Marktplaats verander je toch niet.

Kijk deze stelling lijkt al ergens op, je hebt al nagedacht over je post, nu eens niet op de man spelen en het begint er al goed op te lijken.

En nee ik ben geen taalpurist, maar schelden op iemand, op de man spelen, of ziektes in een post zetten vind ik niet netjes.

Je hebt gelijk, het moraal van kopers en verkopers verander je niet, maar er over praten in een topic is toch niet verkeerd?

guitarkid
26 oktober 2009, 07:57
Ja, ik heb het hele topic gelezen, al twee keer zelfs, omdat het lachwekkend is. Aangezien jij zo'n taalpurist bent, heb ik nog een leuk gezegde voor je: "van een mug een olifant maken." Op Marktplaats kan het nou eenmaal gebeuren dat een item aan je neus voorbij gaat. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je niet meedoen. De moraal van kopers en verkopers op Marktplaats verander je toch niet.

Fout..! Een gitaar gaat aan je neus voorbij als je overboden wordt en de verkoper 'm legitiem verkoopt aan de hoogst biedende. Dat is heel wat anders.
En lees nou eens goed, het gaat om de verhuftering en het principe, niet om die 150 euro. Hoe moeilijk is dat nou om te begrijpen...?
Ik ben benieuwd hoe lachwekkend jij iets vind als je op dezelfde manier iets misloopt waar je wel op gerekend had. Ok, dan post je waarschijnlijk niet op dit forum, maar dan gebeurt er dus ook sowieso niets. En jij baalt er ook van, net als de TS en vele anderen hier.
Nu worden mensen die integriteit hoog willen houden afgeschilderd als zeurpieten, terwijl er dus gewoon irritante gasten met geen enkel gevoel voor fatsoen nog net niet de hand boven het hoofd wordt gehouden. In feite zit daar al de kern van het probleem....
"Shit happens", wordt er ergens gezegd. Klopt, maar daarom hoef je dat nog niet te accepteren.
BTW, valt het jullie allen ook op dat ik mijn posts dingen stel zonder dat ik daarvoor hoef te schelden, vloeken of wat dan ook? ;)

Dit alles gezegd hebbende wens ik iedereen veel wijsheid toe en vooral veel mooie en eerlijke deals op dat prachtige medium dat Internet kan zijn.

Gr. C.

geert1976
26 oktober 2009, 08:01
Fout..! Een gitaar gaat aan je neus voorbij als je overboden wordt en de verkoper 'm legitiem verkoopt aan de hoogst biedende. Dat is heel wat anders.
En lees nou eens goed, het gaat om de verhuftering en het principe, niet om die 150 euro. Hoe moeilijk is dat nou om te begrijpen...?
Ik ben benieuwd hoe lachwekkend jij iets vind als je op dezelfde manier iets misloopt waar je wel op gerekend had. Ok, dan post je waarschijnlijk niet op dit forum, maar dan gebeurt er dus ook sowieso niets. En jij baalt er ook van, net als de TS en vele anderen hier.
Nu worden mensen die integriteit hoog willen houden afgeschilderd als zeurpieten, terwijl er dus gewoon irritante gasten met geen enkel gevoel voor fatsoen nog net niet de hand boven het hoofd wordt gehouden. In feite zit daar al de kern van het probleem....
"Shit happens", wordt er ergens gezegd. Klopt, maar daarom hoef je dat nog niet te accepteren.
BTW, valt het jullie allen ook op dat ik mijn posts dingen stel zonder dat ik daarvoor hoef te schelden, vloeken of wat dan ook? ;)

Dit alles gezegd hebbende wens ik iedereen veel wijsheid toe en vooral veel mooie en eerlijke deals op dat prachtige medium dat Internet kan zijn.

Gr. C.

Dat probeerde ik hem ook al te zeggen, maar begrijpend lezen blijft voor sommige mensen moeilijk:(

Quicksilver
26 oktober 2009, 08:07
Ik zal het even versimpeld voor de beste man uitleggen:

Ibanez666 heeft een koopovereenkomst met de verkoper, dus de verkoper gaat akkoord met het bedrag dat Ibanez666 wil neerleggen voor zijn gitaar.
De koper krijgt vervolgens een hoger bod, en om rottigheid te omzeilen wimpelt hij Ibanez666 af en zegt hij dat hij de gitaar niet meer wegdoet vanwege het feit dat hij van de trap zou zijn gevallen.
In feite is dit niet legitiem, en is de koper niet een man van zijn woord. Als je dan toch een beetje karakter hebt dan houdt je je aan je woord, wat de verkoper in dit geval niet doet.

Zo duidelijk genoeg, Bluze?

Bluze
26 oktober 2009, 10:01
Ik ben benieuwd hoe lachwekkend jij iets vind als je op dezelfde manier iets misloopt waar je wel op gerekend had. Ok, dan post je waarschijnlijk niet op dit forum, maar dan gebeurt er dus ook sowieso niets. En jij baalt er ook van, net als de TS en vele anderen hier.

Natuurlijk is het niet leuk als op zo'n manier iets aan je neus voorbij gaat. Maar ik vind het kinderachtig om te denken dat je een verandering van mentaliteit teweeg kan brengen door er pagina na pagina over te mekkeren.


Ik zal het even versimpeld voor de beste man uitleggen:

Ibanez666 heeft een koopovereenkomst met de verkoper, dus de verkoper gaat akkoord met het bedrag dat Ibanez666 wil neerleggen voor zijn gitaar.
De koper krijgt vervolgens een hoger bod, en om rottigheid te omzeilen wimpelt hij Ibanez666 af en zegt hij dat hij de gitaar niet meer wegdoet vanwege het feit dat hij van de trap zou zijn gevallen.
In feite is dit niet legitiem, en is de koper niet een man van zijn woord. Als je dan toch een beetje karakter hebt dan houdt je je aan je woord, wat de verkoper in dit geval niet doet.

Zo duidelijk genoeg, Bluze?

Ik begrijp de situatie best, en het is natuurlijk niet netjes van de verkoper. Ik ben echter van mening dat je op voorhand ermee rekening moet houden dat je met zo'n verkoper te maken kunt krijgen als je deelneemt aan het bieden op Marktplaats. Zo gaat dat daar nou eenmaal. Als je dan het deksel op je neus krijgt, terecht of onterecht, moet je niet zo zielig lopen doen door op een forum te gaan roepen dat je een rechtszaak wil gaan beginnen. Dat vind ik lachwekkend.

Ibanez666
26 oktober 2009, 10:41
Zo gaat dat nou eenmaal....maar waarom dan? Omdat bijna niemand de moeite neemt om het te veranderen.

Denk je nou echt dat alle rechten die jij nu hebt in ons land zijn komen aanwaaien? Nee veel van die rechten heb je nu omdat er mensen waren die niet dachten:"zo gaat dat nou eenmaal" maar" dit kan zo niet langer"

Ik weet gerust wel dat dit uiteindelijk om iets minimaals gaat, een gitaartje, er zijn veel ergere dingen, maar daar gaat het niet om. Ik zie bijvoorbeeld mijn dochter 2 uur per jaar (met een beetje mazzel), omdat het systeem in nederland nou eenmaal zo werkt. Moet ik me daar dan maar bij neerleggen omdat het nou eenmaal zo gaat hier in Nederland?
Dacht het niet, ik doe alles wat ik kan om mn dochter te zien en als het even kan draag ik ook bij aan een verandering van het systeem door mensen dien hier verantwoordelijk zijn aan te spreken, verantwoordelijk te stellen en een spiegel voor te houden...zodat mensen die na mij in hetzelfde schuitje zitten niet hetzelfde door hoeven te maken.

Bram+
26 oktober 2009, 10:47
De internet anonimiteit is voor sommigen een reden om de hufter uit te hangen. Volgens mij is dit makkelijk op te lossen indien Marktplaats (net zoals bij ebay) een registratie met naam en adres zou verplichten voor haar gebruikers (verkopers en bieders) in combinatie met een klachten procedure. Bij een deal of een terechte klacht krijg je bijvoorbeeld elkaars gegevens via de site. Of zoiets...
Wat heb je aan iemands gegevens als je een klacht hebt? Als je problemen hebt met figuren die niet betalen of leveren heb je hopelijk die gegevens al, en wat zou je er aan hebben bij een 'afhaker'? Zodat je 'm kan opzoeken met een knokploegje of zo? :D

Het hele idee achter marktplaats waarin het zich ook onderscheidt van eBay (en wat waarschijnlijk ook het succes verklaart) is vrijblijvendheid. Het vergt wat meer initiatief vanuit jezelf en je loopt misschien wat meer risico, maar daar krijg je als koper en verkoper ook veel vrijheid voor terug.

Bluze
26 oktober 2009, 10:55
Zo gaat dat nou eenmaal....maar waarom dan? Omdat bijna niemand de moeite neemt om het te veranderen.

Denk je nou echt dat alle rechten die jij nu hebt in ons land zijn komen aanwaaien? Nee veel van die rechten heb je nu omdat er mensen waren die niet dachten:"zo gaat dat nou eenmaal" maar" dit kan zo niet langer"

Ik weet gerust wel dat dit uiteindelijk om iets minimaals gaat, een gitaartje, er zijn veel ergere dingen, maar daar gaat het niet om. Ik zie bijvoorbeeld mijn dochter 2 uur per jaar (met een beetje mazzel), omdat het systeem in nederland nou eenmaal zo werkt. Moet ik me daar dan maar bij neerleggen omdat het nou eenmaal zo gaat hier in Nederland?
Dacht het niet, ik doe alles wat ik kan om mn dochter te zien en als het even kan draag ik ook bij aan een verandering van het systeem door mensen dien hier verantwoordelijk zijn aan te spreken, verantwoordelijk te stellen en een spiegel voor te houden...zodat mensen die na mij in hetzelfde schuitje zitten niet hetzelfde door hoeven te maken.

Wat mij betreft gaat het buiten alle proporties om het eventuele recht op levering van een gitaar van 150 euro te vergelijken met het recht om je dochter te zien. Dat laatste staat hier ook helemaal niet ter discussie. Maar het leent zich wel om mijn punt verder te verduidelijken: Een eventueel verandering van het recht wat betreft kopen op verkopen op internet heeft toch helemaal geen prioriteit? Een eventuele verandering van het recht om je dochter te zien is het toch veel meer waard om je energie in te steken? In het geval van kopen en verkopen op internet kun je nog besluiten om niet aan het "spel" mee te doen, aangezien de "spelregels" je niet aanstaan.

Henri H
26 oktober 2009, 10:59
Goeie post Bluze! Op zich heb je gelijk, en kan Iba beter z'n energie steken in het zien van z'n dochter, maar hij kan ook beide doen, als hij er de tijd voor heeft. ;)

Ibanez666
26 oktober 2009, 11:04
Wat mij betreft gaat het buiten alle proporties om het eventuele recht op levering van een gitaar van 150 euro te vergelijken met het recht om je dochter te zien. Dat laatste staat hier ook helemaal niet ter discussie. Maar het leent zich wel om mijn punt verder te verduidelijken: Een eventueel verandering van het recht wat betreft kopen op verkopen op internet heeft toch helemaal geen prioriteit? Een eventuele verandering van het recht om je dochter te zien is het toch veel meer waard om je energie in te steken? In het geval van kopen en verkopen op internet kun je nog besluiten om niet aan het "spel" mee te doen, aangezien de "spelregels" je niet aanstaan.

Als mn dochter het getal 100 voorstelt, zou de gitaar 0,0000000000000000000000001 zijn, dat moge duidelijk zijn, maar nogmaals, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iedereen blijkbaar alles maar ok vindt omdat het tegenwoordig zo is. Daar verander je toch niks mee? Tot op heden heb ik heel veel gedaan via marktplaats en ebay en 95% van de gevallen gaat het gewoon prima, zonder problemen. Ben ook een paar keer vaker voor de gek gehouden, dat hou je, maar hier ging het om een mondelinge en schriftelijke afspraak die achter mijn rug om werd geschonden. Daar is dan op zich nog wel mee te leven, maar de reeks leugens die erna volgden (alsof ik van gisteren was of zo) waren voor mij de reden er iets aan te doen. Ik was echt niet van plan ermee naar de rechter te gaan, maar weet wel dat veel verkopers van gitaren vaak op GN zitten te kijken en dacht, als hij dit allemaal nou eens zou lezen, denkt hij misschien twee keer na voordat hij het weer doet. en als dat zo is, heb ik mijn doel bereikt.

Ibanez666
26 oktober 2009, 11:05
Goeie post Bluze! Op zich heb je gelijk, en kan Iba beter z'n energie steken in het zien van z'n dochter, maar hij kan ook beide doen, als hij er de tijd voor heeft. ;)

ach die 10 posts hier van mij in dit topic tegenover bijna 7000 totaal van mij die vooral over HNGD en GAS dingen gaan en zo...ach valt best mee met de negatieve energie hoor :)

Het is ook juist dat gedoe met mn dochter dat me doet realiseren dat iedereen alles altijd maar pikt en ok vindt..

Henri H
26 oktober 2009, 11:09
Begrijpelijk. Sterkte!

Ibanez666
26 oktober 2009, 11:13
Begrijpelijk. Sterkte!

Dank je. Weet wel dat hier geen verbitterd persoon zit hoor, ik heb een veels te mooi gezin hier om verbitterd te zijn. Af en toe een nieuw plankje http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128464 en ik mag dan toch verder helemaal niet klagen dacht ik.
Klagen mag, maar doe dan wel wat aan het probleem zou ik zeggen! :)

guitarkid
26 oktober 2009, 12:56
Wat mij betreft gaat het buiten alle proporties om het eventuele recht op levering van een gitaar van 150 euro te vergelijken met het recht om je dochter te zien. Dat laatste staat hier ook helemaal niet ter discussie. Maar het leent zich wel om mijn punt verder te verduidelijken: Een eventueel verandering van het recht wat betreft kopen op verkopen op internet heeft toch helemaal geen prioriteit? Een eventuele verandering van het recht om je dochter te zien is het toch veel meer waard om je energie in te steken? In het geval van kopen en verkopen op internet kun je nog besluiten om niet aan het "spel" mee te doen, aangezien de "spelregels" je niet aanstaan.

Hallo Bluze.

Ik dacht dat ik niet meer hoefde te posten in dit topic, maar ik moet je wel complimenteren met bovenstaande post. Je hebt n.l. hierin wel 100% gelijk als het om de "spelregels" gaat, zeker als je het dan vergelijkt met Ibanez666' echte probleem..!! En ik vind de toon van deze post ook veel sympathieker..;)
@Ibanez666: ga d'r voor..! Sterkte!

Gr. C.

Ibanez666
26 oktober 2009, 13:49
Hallo Bluze.

Ik dacht dat ik niet meer hoefde te posten in dit topic, maar ik moet je wel complimenteren met bovenstaande post. Je hebt n.l. hierin wel 100% gelijk als het om de "spelregels" gaat, zeker als je het dan vergelijkt met Ibanez666' echte probleem..!! En ik vind de toon van deze post ook veel sympathieker..;)
@Ibanez666: ga d'r voor..! Sterkte!

Gr. C.

(Spel)regels worden vaak alleen nageleefd als er sancties tegenoverstaan ;)

Ibanez666
26 oktober 2009, 13:57
Ook wel grappig om te zien als mensen geen genoegen nemen met de "toon" van iemands post en daar ook iets van zeggen, de toon van die posts wel verandert...er had ook gedacht kunnen worden:"laat maar, sommige mensen reageren nou eenmaal zo" en dan was de toon misschien wel hetzelfde gebleven. Het is nooit verkeerd om mensen over belangrijke of minder belangrijke zaken op luchtige tot dwingendere manier op hun handelen te wijzen.

Bluze
26 oktober 2009, 17:40
(Spel)regels worden vaak alleen nageleefd als er sancties tegenoverstaan ;)

In het geval van Marktplaats ontbreken absolute spelregels naar mijn mening echter. En zo niet, dan ontbreekt er een scheidsrechter.


Ook wel grappig om te zien als mensen geen genoegen nemen met de "toon" van iemands post en daar ook iets van zeggen, de toon van die posts wel verandert...er had ook gedacht kunnen worden:"laat maar, sommige mensen reageren nou eenmaal zo" en dan was de toon misschien wel hetzelfde gebleven. Het is nooit verkeerd om mensen over belangrijke of minder belangrijke zaken op luchtige tot dwingendere manier op hun handelen te wijzen.

Mijn toon veranderde door de aanvullende informatie die jij gaf over jouw situatie. Ik begrijp nu dat eventuele onrechtvaardigheid in jouw afspraak omtrent de gitaar voor jou moeilijker te verkroppen is vanwege het feit dat je ook in jouw afspraak omtrent je dochter onrechtvaardig behandeld voelt. Dan kan ik me jouw verontwaardiging beter voorstellen.

Ibanez666
26 oktober 2009, 18:11
Mijn toon veranderde door de aanvullende informatie die jij gaf over jouw situatie. Ik begrijp nu dat eventuele onrechtvaardigheid in jouw afspraak omtrent de gitaar voor jou moeilijker te verkroppen is vanwege het feit dat je ook in jouw afspraak omtrent je dochter onrechtvaardig behandeld voelt. Dan kan ik me jouw verontwaardiging beter voorstellen.

Mijn rechtvaardigheidsgevoel in het algemeen is vrij groot, niet alleen voor mezelf, maar ook naar anderen toe. Het heeft niet perse met mn dochter te maken, dat is maar een voorbeeld. Het is ook veel te makkelijk om meteen te oordelen. Zoals je ziet is niet alles zwart of wit. Er zijn altijd mensen die altijd om alles en niets klagen (janken). Daar hoor ik niet bij.

-laurens-
26 oktober 2009, 20:00
Wat heb je aan iemands gegevens als je een klacht hebt? Als je problemen hebt met figuren die niet betalen of leveren heb je hopelijk die gegevens al, en wat zou je er aan hebben bij een 'afhaker'? Zodat je 'm kan opzoeken met een knokploegje of zo? :D

Het hele idee achter marktplaats waarin het zich ook onderscheidt van eBay (en wat waarschijnlijk ook het succes verklaart) is vrijblijvendheid. Het vergt wat meer initiatief vanuit jezelf en je loopt misschien wat meer risico, maar daar krijg je als koper en verkoper ook veel vrijheid voor terug.

Nee hoor, ik denk dat sommige personen nu eenmaal de internet hero uithangen als ze menen anoniem te zijn. Met die registratie verplichting verwacht ik minder hufterigheid. En wat die vrijblijvenheid betreft, dat neemt nog niet weg dat er normen en waarden zijn.

Bram+
26 oktober 2009, 20:02
Nee hoor, ik denk dat sommige personen nu eenmaal de internet hero uithangen als ze menen anoniem te zijn. Met die registratie verplichting verwacht ik minder hufterigheid. En wat die vrijblijvenheid betreft, dat neemt nog niet weg dat er normen en waarden zijn.
Precies, en eigen verantwoordelijkheid is er gelukkig ook nog. Ik wil niet al te bijdehand doen, maar als je meer registratie en minder hufterigheid wil en dat te veel ziet op marktplaats, waarom (ver)koop je dan niet alleen nog maar via eBay? :soinnocent:

-laurens-
26 oktober 2009, 21:01
Precies, en eigen verantwoordelijkheid is er gelukkig ook nog. Ik wil niet al te bijdehand doen, maar als je meer registratie en minder hufterigheid wil en dat te veel ziet op marktplaats, waarom (ver)koop je dan niet alleen nog maar via eBay? :soinnocent:

Hehe, ebay doe ik ook. Maar zoals gezegd heb ik ook positieve ervaringen met MP. Vandaag zelfs twee preamps via MP verkocht.

spirit
27 oktober 2009, 06:43
Ik ben eigenlijk wel voor zo'n "zwarte"lijst met kopers/verkopers/biedrs op marktplaats, zoals iemand al eerder postte in dit topic. Zo weet je gelijk of je zoiemand serieus kan nemen of niet.

Zojuist iemand de hartelijke felicitaties gestuurd omdat hij de zoveelste was die zeer geïntereseerd was in een gitaar en niets meer van zich kliet horen. Mocht iemand van dit forum dus die felicitaties ontvangen hebben.... je hebt verder geen prijs gewonnen :makeup:
Had gelijk al mijn twijfels, omdat de bieder méér dan mijn vraagprijs had geboden.

bat
27 oktober 2009, 08:59
Tsja, dat is dus ook net hét grote verschil tussen een echte veilingsite als eBay en een advertentiesite als Marktplaats.

Marktplaats is de moderne opvolger van de kleine particuliere advertenties in dagbladen en dergelijke. Ook daarmee had je dit soort gezeik: eigenlijk geen idee met wie je zaken deed (al was het toen wel normaal dat er in ieder geval een vast telefoonnummer bij stond) en als het tegenzat mensen die hun afspraken niet nakwamen. Het is al genoemd: wil je minder van dat soort gezeik, dan kun je beter via eBay handelen.

Het voordeel van Marktplaats is echter wel dat het heel erg laagdrempelig is (hoewel, tegenwoordig moet je steeds vaker ergens voor betalen). Dat betekent een redelijk ruim aanbod en ook een redelijke kans op leuke koopjes. Dat kan op eBay ook gebeuren, maa rmijn ervaring is dat daar meestal mensen zitten die precies weten waar ze mee bezig zijn. Wat op zich natuurlijk ook weer een voordeel kan zijn...