PDA

View Full Version : ENGL Savage 60 in da house!



Steven Otto
23 oktober 2009, 17:00
Zo, ik ben helemaal blij want ik heb vanmiddag een ENGL Savage 60 gekocht, met een ENGL 4x12 Vintage cab erbij!
Ik was al een tijdje op zoek naar een ENGL half-stack en toen er een op marktplaats verscheen had ik meteen een mailtje gestuurd. Ik heb nooit geluk met dit soort dingen. Of hij is al een kwartier eerder verkocht of de verkoper bedenkt zich of iemand heeft meer geld. Maar met de hulp van Kim Wilsons gebeden heb deze mooi weten te bemachtigen!
Genoeg geluld; foto's!

http://i38.tinypic.com/ajkuhk.jpg

http://i35.tinypic.com/nd7z9x.jpg

http://i35.tinypic.com/1z2ixea.jpg

Een flightcase voor de top zit erbij en onder het kabinet zijn robuuste wieltjes eronder gezet. Met de footswitch kan ik van kanaal wisselen en een volume boost inschakelen.
De speakerkast is wel een beetje beschadigd. Het tolex ga ik vervangen zodat hij weer zo goed als nieuw is :)

caliban
23 oktober 2009, 17:32
Heel mooi, veel plezier ermee :)

Tho
23 oktober 2009, 17:50
Nice!! Wat heb je eigenlijk met je cab gedaan dat hij zo afgeragd is?

Steven Otto
23 oktober 2009, 18:08
De cab hoorde ook bij de set. Die was dus ook van de vorige eigenaar. Hij speelde al een tijdje in een band en dat ding werd nog wel eens een vrachtwagen in gegooid ;)

Trouwens, kan het kwaad om de cab op z'n zijkant te zetten? Ik mis wel een beetje laag in het geluid en het zou me niet verbazen als dit laag tevoorschijn komt als hij helemaal contact heeft met de grond. Of ligt het aan de speakers? er zitten Celestion V30 speakers in.

interessander
23 oktober 2009, 18:11
Cab op de zijkant kan zeker geen kwaad, en waarom zou je het tolex vervangen? Dat is naar mijn mening een beetje zonde van je geld, en alleen handig als je de kast weer wilt verkopen.

caliban
23 oktober 2009, 18:16
Ik vind het er zo vetter uitzien dan volledig nieuw.

Thiez
23 oktober 2009, 18:20
Nette set! ben zelf ook eigenlijk erg benieuwd naar savage 60 aangezien de blackmore hierop gebasseerd is.

Zo een cab heeft juist uitstraling! niet vervangen die tolex!

in savage zitten el34 eindbuizen toch?

die 60 watt is wel echt ideaal. Vond ik heerlijk aan me oude fireball. Laag genoeg om thuis goede sound te hebben en hard genoeg om lekker te beuken!

Veel plezier met je setje. en als je kan graag wat soundclipjes :D en niet alleen metal zoals alles op youtube van engl amps.

Steven Otto
23 oktober 2009, 18:23
Ik twijfel nog wel een beetje. Het tolex op de zijkant is echt verrot. Maar ik denk niet dat het makkelijk is om hem strak te bekleden.
en ik zie nu de prijs van tolex.
Laat maar zitten! :seriousf:

Thiez
23 oktober 2009, 18:38
yeah heel goed! je speelt toch metal :P lekker laten die kast. Als er nieuwe tolex overheen zit gebruik je de kast niet meer zoals nu omdat je bang bent hem te beschadigen. Dat komt toch wel.

Btw je cabinet op zijn kant zetten is goede optie. Doen veel gitaristen. Sommige gitaristen zetten juist de wielen aan de zijkant zodat cabinet gewoon recht staat plat op de bodem en toch makkelijk te vervoeren is.

Steven Otto
23 oktober 2009, 19:25
Net weer erop gespeeld en damn, hij maakt zijn naam waar. Wat een beest :crazyhappy:

@Thiez: Ik kan wel wat sampletjes opnemen als je genoegen neemt met de kwaliteit van een fototoestel. Ik heb hier een Shure SM57 liggen, maar ik heb thuis geen mic-preamp. In de oefenruimte wel, maar dan wordt het een heel gedoe :soinnocent:

Thiez
23 oktober 2009, 20:34
ok kijk maar het hoeft natuurlijk niet maar als je zou willen heel graag. ben echt benieuwd hou hij klinkt in verhouding met de blackmore.