PDA

View Full Version : Hulp bij kopen van Monitoren + bassgitaar



Arts
23 oktober 2009, 13:37
Hallo

Ik heb sindskort een Macbook Pro en heb ook Logic Pro 9.
Ik wil de komende tijd veel materiaal gaan opnemen en wil dus ook de nodige gear daarvoor hebben.
Wat ik nu heb is:
- MacBook Pro 15,4" 2,66GHz
- Line 6 Toneport UX1
- Epiphone Les Paul, Fender Stratocaster, Yamaha Pacifica.
- Sennheiser e845
- Midi keyboard

Wat ik nog wil:
- Monitors
- Bassgitaar
- Evt. andere externe geluidskaart.

Monitoren: Ik zat zelf te denken aan 250-300 euro. Goedkoper kan natuurlijk ook altijd.
Ik wil weten of het mogelijk is deze monitors op mijn macbook aan te sluiten, en ook voor normaal gebruik kan gebruiken zoals gewoon muziek luisteren, youtuben etc.
Ook wil ik weten of ik Actieve of juist Passieve monitors moet gebruiken.

Bassgitaar: Ik wil een bassgitaar puur om alleen op te nemen. Ik heb voortaan genoeg van die VST-bassplugins en/of een octaver op mijn gitaar zetten. Ik wil ook bass kunnen
spelen over de monitors. Bands waarvan ik houd zijn: Queens Of The Stone Age, De Staat, Muse, Radiohead, Millionaire, Triggerfinger.
Ook wil ik hier niet al te veel uitgeven. Misschien 300 max. Als dit eigenlijk te weinig is ben ik wel bereid er meer aan uit te geven.

Externe Geluidskaart: Ik heb nu een Line6 Toneport UX1. Ben zelf niet helemaal tevreden met Gearbox, maar dat is de enige manier waarmee ik mijn gitaar op kan nemen. Ik heb namelijk geen microfoon om mijn versterker op te nemen ( misschien hier nog enige tips voor ?) Het handige aan gearbox is dat ik wel alles op kan nemen namelijk Bass, Gitaar en Zang. Zitten er in Logic ook versterkers etc..?? Ik heb namelijk niet de gehele pack geinstalleerd.

Tips , suggesties etc. zijn meer dan welkom!!!

Thx!

Han S
23 oktober 2009, 14:09
Op deze pagina staan twee topics over monitoren, ga daar eens even kijken of je er wat aan hebt. Als je specifieke vragen hebt stel ze dan daar.

Arts
24 oktober 2009, 21:49
Op deze pagina staan twee topics over monitoren, ga daar eens even kijken of je er wat aan hebt. Als je specifieke vragen hebt stel ze dan daar.

Ik heb de topics even doorgelezen:

De mogelijke keuzes:
KRK RP5 G2, Mackie MR-5 (300 euro bij Thomann!), Samson Resolv A6

Ik denk dat ik voor de KRK RP5 G2 ga. Ik neem alles op op mijn kleine slaapkamer en las hier en daar dat deze monitors voor een kleine ruimte wel geschikt waren.
Ik ben van plan het bij Feedback te kopen, waar ze 150 per stuk kosten.

Nu moet ik nog een bassgitaar zien te vinden. Ik wil weten in wat voor richting ik moet gaan kijken. Ik ga natuurlijk een hoop testen, maar wil wel weten waar ik naar moet kijken.

MjS
24 oktober 2009, 21:53
Ga het liefst even luisteren naar de monitors! Zijn volgens mij geen van allen een miskoop, maar vergelijken kan geen kwaad. Feedback heeft mogelijkheden om ze te vergelijken.

Arts
26 oktober 2009, 11:38
b to the ump

Han S
26 oktober 2009, 13:04
Bump je nou voor de monitoren of voor de bas? Over monitoren zijn op dit subforum diverse discussies en voor een basgitaar kun je beter naar het basforum.

Soulflyhigh
27 oktober 2009, 20:00
Hallo

Ik heb sindskort een Macbook Pro en heb ook Logic Pro 9.
Ik wil de komende tijd veel materiaal gaan opnemen en wil dus ook de nodige gear daarvoor hebben.
Wat ik nu heb is:
- MacBook Pro 15,4" 2,66GHz
- Line 6 Toneport UX1
- Epiphone Les Paul, Fender Stratocaster, Yamaha Pacifica.
- Sennheiser e845
- Midi keyboard

Wat ik nog wil:
- Monitors
- Bassgitaar
- Evt. andere externe geluidskaart.

Monitoren: Ik zat zelf te denken aan 250-300 euro. Goedkoper kan natuurlijk ook altijd.
Ik wil weten of het mogelijk is deze monitors op mijn macbook aan te sluiten, en ook voor normaal gebruik kan gebruiken zoals gewoon muziek luisteren, youtuben etc.
Ook wil ik weten of ik Actieve of juist Passieve monitors moet gebruiken.

Bassgitaar: Ik wil een bassgitaar puur om alleen op te nemen. Ik heb voortaan genoeg van die VST-bassplugins en/of een octaver op mijn gitaar zetten. Ik wil ook bass kunnen
spelen over de monitors. Bands waarvan ik houd zijn: Queens Of The Stone Age, De Staat, Muse, Radiohead, Millionaire, Triggerfinger.
Ook wil ik hier niet al te veel uitgeven. Misschien 300 max. Als dit eigenlijk te weinig is ben ik wel bereid er meer aan uit te geven.

Externe Geluidskaart: Ik heb nu een Line6 Toneport UX1. Ben zelf niet helemaal tevreden met Gearbox, maar dat is de enige manier waarmee ik mijn gitaar op kan nemen. Ik heb namelijk geen microfoon om mijn versterker op te nemen ( misschien hier nog enige tips voor ?) Het handige aan gearbox is dat ik wel alles op kan nemen namelijk Bass, Gitaar en Zang. Zitten er in Logic ook versterkers etc..?? Ik heb namelijk niet de gehele pack geinstalleerd.

Tips , suggesties etc. zijn meer dan welkom!!!

Thx!
In Logic 9 zitten een shitload aan digitale amps. Zowel voor basgitaar als gitaar. Je hebt waarschijnlijk niet de jampacks geïnstalleerd. Daar zitten vooral loops in. Ik zou zeggen test de monitoren en koop een fatsoenlijke geluidskaart. Je kunt nu al gigantisch veel. Ik zou later microfoons kopen als budget een probleem is.

Arts
28 oktober 2009, 10:12
In Logic 9 zitten een shitload aan digitale amps. Zowel voor basgitaar als gitaar. Je hebt waarschijnlijk niet de jampacks geïnstalleerd. Daar zitten vooral loops in. Ik zou zeggen test de monitoren en koop een fatsoenlijke geluidskaart. Je kunt nu al gigantisch veel. Ik zou later microfoons kopen als budget een probleem is.

Thx voor reacties, ik ga zo naar de Feedback en waarschijnlijk kom ik terug met de KRK rp5.
Ik houd het nu nog even bij mijn Toneport UX1. De nieuwe externe geluidskaart komt later weer.

Bloodline
11 november 2009, 11:40
Monitoren kun je niet zomaar aan je laptop aansluiten.

Je kunt bijvoorbeeld een Mbox2 nemen als externe geluidskaart en kun je daar aan weer je monitoren aansluiten.

Ries89
11 november 2009, 13:45
Met een stereo mini-jack naar 2 keer mono jack kan hij z'n monitoren gewoon op de luidspreker uitgang van z'n macbook aansluiten, die geluidskaart word door de meeste software gewoon herkend, zeker door logic. Alleen om protools te kunnen draaien heeft hij een digidesign interface nodig. (zoals een mbox, of een digi003).