PDA

View Full Version : Happy new super strat day



ErikE
22 oktober 2009, 22:19
Gisteravond een 2e hands Washburn N6 op de kop getikt!

Super Strat met high end specs:

FEATURES • Built in the USA Custom Shop • Solid alder body • Birdseye maple neck & fingerboard • Seymour Duncan® STKS5B / STKS5M Bill Lawrence® L500 bridge pickup (N6) • Schaller Floyd Rose® locking tremolo • Stephens extended cutaway 5-bolt neck joint • Anodized aluminum pickguard • Grover® 18:1 gear ratio tuners • Buzz Feiten Tuning System™

Brug pup is door vorige eigenaar vervangen met een Seymour Duncan TB5, die met een push-pull pot single te maken is.

Wat een super ding! Hals speelt als de spreekwoordelijke droom, bereikbaarheid van de hoogste frets is ongekend dankzij de speciale hals-bodyverbinding.

De sounds zijn ook super, de singles zitten qua sound een beetje tussen een goeie strat en een Blade in, en de humbucker sluit er mooi bij aan met een gepaste dosis vetheid en extra output. Door de toonpot uit te trekken wordt deze single, en klinkt ook inderdaad als een strat brugelement. Praktisch geen brom in alle 5 standen.

Schaller Floyd doet wat hij moet doen en is mooi stabiel, ook onder het zwaardere misbruik...

Nieuw voor mij was het omstreden Buzz Feiten systeem, en ik kan gelukkig melden: het scheelt toch echt!
Waar het normaal altijd kiezen of delen is; het ene (open) akkoord precies goed en het andere net niet, blijven met dit systeem alle open akkoorden het gehoor plezieren!

Helaas ben ik momenteel (nog) niet in bezit van een fototoestel, dus zolang een paar gejatte pics (ik heb de tobacco sunburst versie). Ik weet dat het gros van de cosmetisch/imagobewuste gitaristen de slagplaat en de Stephens cutaway verachten, maar voor mij wegen de voordelen zwaarder. (toegegeven, lichtelijk gay is hij wel!) :hippie:

http://farm4.static.flickr.com/3005/2393831814_2ff2859773.jpg?v=1207514276

http://www.dv247.com/assets/products/44692_l.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p112555n1.jpg

Sinner1980
22 oktober 2009, 22:36
Kijk...dat is vet! Gefeliciteerd man, te gekke gitaar! Ik ben alvast jaloers
Kost zo'n geintje nou?

ErikE
22 oktober 2009, 22:45
Thanks, ben er tot zover zeer content mee!

Hij is op een klein chipje aan de zijkant na in mint condition, heb er 2e hands 16 kleurgewijs koningshuisgezinde stukjes papier voor moeten overhandigen. Als je de nieuwprijzen checkt (voor zover hij al te vinden is) geen slechte deal lijkt me! :)

pannekoek
22 oktober 2009, 22:46
vette gitaar!:blast:

strate
23 oktober 2009, 10:44
gefeliciteerd! ik weet wel met welk geld je die hebt gekocht;)

budje
23 oktober 2009, 11:09
Nuno's zijn gewoon goeie gitaren. :rockon:

Snaar'n Bennie
23 oktober 2009, 11:55
Erg gave planken, die Nuno's. Vooral de N4.
Ben niet helemaal gecharmeerd van de slagplaat van de N6, maar dat is slechts mijn nobele mening.

Veel plezier er mee en raggen maar!

Divine
23 oktober 2009, 11:57
Prachtige gitaar! Is weer eens wat anders en nog coole specs ook. Geniet ervan!

ErikE
23 oktober 2009, 12:11
Thanks allemaal!

A.s. zondag voor het eerst ermee repeteren, eens kijken of ie een beetje met m'n Twintone op kan schieten! Was thuis op m'n XD Champje al veelbelovend.

@Strate: Yep, kon het zo 1 op 1 doorschuiven! ;)