PDA

View Full Version : Happy new bovenfrees day voor gratis en dus een nieuw project.



Rock Bottom
22 oktober 2009, 19:31
HAHAHA dag begon kut omdat er een koper afhaakte en ik daardoor weer niet de cash had om wat anders te kopen:???:

Maarja ik moest net in de kruipruimte zijn en daar heb ik er meerdere van waar ik laatst ook al een hele ste knipex tangen vond, en nu weer bingo.

Een DeWalt bovenvrees hij is gebruikt en ik kan het typenr niet meer lezen maar voor de rest prima.

Krijg opeens inspiratie om echt wat nieuws te maken ipv te custoimizen.

Zal zo wat plaatjes posten kun je mijn ontwerpje zien en me helpen de vrees te indentificeren.

Lang leven werklui die slordig zijn.

Rooligan
22 oktober 2009, 21:11
Begrijp ik het nou goed? Je vindt gewoon in je kruipruimte een stuk gereedschap wat daar achtergelaten is? En dat is niet de eerste keer? Mag ik een keertje komen snuffelen, dan? :)

Veel plezier ermee, maar controleer even goed of het ding niet raar doet. Oh, en stof in de electromotor gaat stinken - dus even uitzuigen...

Rock Bottom
23 oktober 2009, 20:35
Ja dat vind ik hier in de kruipruimtes.
Het gebouw is al zo vaak verbouwd en er zitten meerdere kruipruites.

De camera is net leeg dus een foto kon er niet vanaf,maar het gaat om de volgende vrees:
DeWalt dw615
http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Dewalt/Medium/DW614.jpg
Specificaties
Opgenomen vermogen : 900 Watt
Afgegeven vermogen : 590 Watt
Onbelast toerental : 8000 - 24000 tpm
Max. Freesdiepte : 55 mm
Spantangdiameter : 6 - 8 mm
Max. freesdiameter : 36 mm
Gewicht : 2900 gram
Lengte : 110 mm

En tot nu toe heb ik het volgende ontwerpje getekend tot hier deed de camera het:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/99/l_4813142a3d7a433a916f9f6c5c179b74.jpg

Ik ga 2 body's maken de eerste ga ik alles overzetten van mijn randall/sakai tele om het te proberen.
Als dit goed gaat komen op de 2de gouden filtertrons, een bigsby b5 en een maple hals+toets.
Beide 1 volume 1 tone en 2 van die mustang achtige 2 way schakelaartjes voor de pups.

Nu nog even kijken welk hout ik ga gebruiken.
Ik wil een tele achtige twang en ook een beetje een jaguar vibe met een vleugje gretsch corvette.
Dus als iemand weet welk hout hier het beste voor is laat maar horen.
.


Hoogte : 260 mm

flitslicht
23 oktober 2009, 20:57
Da's een hele mooie frees, kost nieuw €260! Ruilen tegen een buitenboordmotor? :soinnocent:

Rock Bottom
23 oktober 2009, 21:14
Da's een hele mooie frees, kost nieuw €260! Ruilen tegen een buitenboordmotor? :soinnocent:

Haha als je er nog een boot bij doet;)

Ja ik zag ook al dat ze zoveel kosten, mooie sprokkeltochten hier, aleen kan ik geen mooi hout vinden, ja op zolder een kapotte antieke kast waar birdseyemaple multiplex achtig spul op zit op zit. mischien dus ook een thinline versie.

Maar iemand een idee wat voor een hout ik het beste kan gebruiken?
Essen, swampash, esdoorn of zou het al lukken met linde of tulpen.
Hoeft niet mooi te zijn want ze woorden dekkend gelakt 1 in fel groen met een beetje voodoo en surf achtige graphics in ratfink style en een wit met pinstripes.