PDA

View Full Version : ENGL Fireball



Gothra
22 oktober 2009, 16:23
Hey, vandaag weer naar feedback gegaan en de oude fireball getest, en vergeleken. Blijf er nog steeds bij dat deze het beste geluid geeft! Alleen ga ik binnenkort de nieuwe fireball kopen. Vraagje, is het verschil in geluid groot? In principe moet ie het zelfde klinken toch? Alleen is de nieuwe 100watt ipv 60.

Vraagje tussendoor, is het slim om eerst de top te kopen, en later een cab? Ik heb binnenkort een optreden, maar geen top. Cab's staan er al. Enige probleem is dat ik dan best wel lang er niet op kan spelen thuis..

Noctiis
22 oktober 2009, 16:35
Ik geloof dat de 100 watt Fireball ook twee gain knoppen heeft, voor het cleane kanaal en voor het distortion kanaal.
De gedeelde gainknop was voor mij het extreem grote nadeel aan de 60 watt versie (naast de ellendige feedback, dat ding was niet stil te houden zonder noisegate).

Of ze verder anders klinken weet ik niet, er zit vast wel een klein verschil in.

Lijkt me geen probleem om eerst de top te kopen, toch? Enige nadeel is dat je pas tijdens de soundcheck voor je optreden je eigen settings kunt gaan zoeken dus een lange soundcheck zou lekker zijn. Zet in ieder geval alles op 12 uur, dan komt er al een heel fatsoenlijk geluid uit :) Daarna kan je gewoon bijstellen naar smaak.

Gothra
22 oktober 2009, 16:37
Ja door die 2 gainknoppen wil ik ook de nieuwe, anders had ik de oude nu al haha. Die settings is niet zo'n probleem, komt altijd wel een vet geluid uit;p


Weet iemand trouwens ook waar ik de 100watt kan testen???

TimS
22 oktober 2009, 16:41
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g112.htm

Misschien handig om sowieso thuis te hebben als je van plan bent een groot cabinet te kopen.

Gothra
22 oktober 2009, 16:48
wow vet, ga ik dan misschien wel doen!

Steven Otto
22 oktober 2009, 16:58
Ik zou dan eerlijk gezegd niet zo'n cheap-ass 1x12 harley benton speaker kiezen.

al hoewel...60 euro is niets :)

TimS
22 oktober 2009, 17:06
Ik zou dan eerlijk gezegd niet zo'n cheap-ass 1x12 harley benton speaker kiezen.

al hoewel...60 euro is niets :)

Ik ben bang dat je toch niet een fantastisch geluid krijgt met een 100 watt buizentop op huiskamerniveau

Je kan natuurlijk ook een duurdere tweedehands Marshall 1x12" kopen, kosten rond de 150.

Steven Otto
22 oktober 2009, 17:12
ENGL amps kennende denk ik dat je op wèl een lekker geluid kan krijgen uit een 100 watt amp op slaapkamer niveau.
Een Harley Benton 2x12 met Celestion Vintage 30 speakers lijkt een goed alternatief. Is wel een stukkie duurder.
maar hé, misschien wil je helemaal geen extra cab erbij :seriousf:
en ik zou inderdaad eerst de top kopen.

Thiez
22 oktober 2009, 17:36
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121427